На лед нищо не помага освен шиповете!ABS-а не спира колата по-бързо. На практика ABS-а удължава спирачния път, но запазва управляемостта на автомобила.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Навън вали сняг ,а аз съм с летни гуми...
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Истината е някъде там . Питам защото и аз незнам. Преди време четох статия, че автомобилите специално в Канада, които имат абс, задължително имат бутон за изключването му. Разликата при спиране от 100->0км/ч, бяха към 20-30м в полза на "не абс". Статията в момента не мога да я открия, и аз наистина незнам отговора, но и в двете твърдения има логика ...
Коментар
-
Проблема е, че без Абс не всеки може да се оправи да не блокират колелата и да се влачи на шейна .... Ако си опитен шофьор и можеш да си караш колата безупречно Абс -а ти е напълно излишен .... Поне според мен е такаАз лично за съжаление още не мога да се броя такъф и понеже нямам АБС спирам отдалеко и стоя на растояние.... че незнам предния как ще набие 1 спирачка.... заради някоя дупка
Коментар
-
nikolovvd написа:На лед нищо не помага освен шиповете!ABS-а не спира колата по-бързо. На практика ABS-а удължава спирачния път, но запазва управляемостта на автомобила.Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic
Коментар
-
kosta написа:nikolovvd написа:На лед нищо не помага освен шиповете!ABS-а не спира колата по-бързо. На практика ABS-а удължава спирачния път, но запазва управляемостта на автомобила.
Коментар
-
Orcinus
nikolovvd написа:Не е така колега!Със зимни гуми колата има коренно различно поведение. При температури от 5 до 10 градуса с ленти гуми няма случай да потегля без да се задейства тракшъна, а със зимните много рядко се случва. В София съм имал случаи на светофара някой да се направи на "мъж" и да се опитва да си прави дръпки. Ами не стъва! Аз си потеглям лекичко, а оня с летните си остава да върти гуми на светофара. За поведението на завой няма да коментирам. В тези ситуации се обажда ESP-то, но да разчиташ колата да ти оправя грешките си е чисто самоубийство.Който не вярва да направи един експеримент. На сух път при температура 5 градуса - най-добре на летище или писта за определено разстояние се опитайте да постигнете максимално възможната скорост с летни и зимни гуми и после пишете отново. Още при 10 градуса лятната гума става на бакелит.
Коментар
-
Vladim написа:gituli написа:Маи тази тема ще стане продължение на какво е мигачът и има ли той почва у нас?!или поне се надявам .Само,че тук е с ABS или без.
Коментар
-
При нас зимата свърши така рязко, както започна От снега вече няма и помен, пътищата са си сухи. Още 1-2 пъти ей така ще падне сняг за по 1-2 дена и това ще е. Като всяка година.krasio_79bs написа:Причината не беше в гумите Дидо.Друга беше.Ама няма да я казвам ,че да има малко форумска интрига.
Коментар
-
Не бързай да се радваш, че да не стане като преди 7-8 години. В Ямбол пред нас имаше двуметрова купчина сняг чак до началото на Май.До преди 3-4 години никой не говореше за зимни гуми и си джиткахме с летните. Само от време на време ни помагаха да потеглим, но това са подробности. Ако човек мисли и внимава какво прави на пътя всичко е на ред. Въпроса е, че голяма част от оборудването на колата не е нещо, което ти е нужно винаги, но веднъж да ти потрябва (като въздушните възглавници) и може да ти спаси живота. Същото е и с гумите. Веднъж ще отидеш някъде за уикенда и няма да можеш да се прибереш, ако те затрупа снега, а още по-лошо да закъсаш на пътя. Все пак организацията на почистване на пътя не е на желаното от всички ниво и трябва да си имаме едно на ум винаги.Няма начин да няма начин!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар