Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двигател с ротационно бутало

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Двигател с ротационно бутало

    Как ще коментирате това "чудо" на техниката? http://www.simplicitymotorworks.com/animation.html
    Lancia Delta 1.6 i.e.

    #2
    Интересно чудо.Коментар: Гениално!Сигурно има някакви конструктивни проблеми, (като например уплътняването на горивната камера в мястото на контакт с главата (камерата се върти, главата - не), но като цяло е супер.

    Коментар


      #3
      И ще яде сегментите за норматив. Пък и тази система с колянов вал от 2 части не изглежда да е много издържлива. Пък и като концепция има смисъл само за двигател с 1 цилиндър. Не виждам и значими преимущества, освен по малкия размер.То ако ставаше за нещо отдавна щяха да го ползват в практиката.
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        Не е чак толкова супер колкото изгледжа. На практика го има реализирано в концерна на Мазда и Форд, монтиран на Рх8 и на някой от моделите на Probe. Имах удоволствието да се кача на маздичка с такъв двигател и да си поговоря със собственика й. Невероятна мощ, скорост и ускорение, много красива работа на мотора. 1.2 с две горивни камери, две турбини бензинов мотор с мощност 260кс. Сравнително висок разход (според собственика й) около 20 градско и 13-15 извън градско. Основния минус е малкия пробег на мотора, от около 30 000 км, след които се прави основен ремонт на стойност около 5000 евро и най - близкото място за ремонта е в Атина.[/img]

        Коментар


          #5
          infineon написа:
          И ще яде сегментите за норматив. Пък и тази система с колянов вал от 2 части не изглежда да е много издържлива. Пък и като концепция има смисъл само за двигател с 1 цилиндър. Не виждам и значими преимущества, освен по малкия размер.То ако ставаше за нещо отдавна щяха да го ползват в практиката.
          Сегментите няма как да ги яде, щото цилиндъра се върти заедно с буталото. Двете мотовилки (вместо една) гарантират централното разположение на буталото и натискът е еднакъв (за разлика от нормалните двигатели, където има странични сили).Относно издръжливостта - ясно е, че няма такъв ресурс, но и не виждам сериозно приложение в автомобилите. По-скоро в малки уреди като косачки, бормашини, двигатели за хладилници, климатици и т.н. Така си пише и в сайта, макар че там споменават и автомобили.Засега най-големият им двигател е 150 кубика... Отдавна няма как да го ползват в практиката, защото е измислен и патентован преди 2 години (октомври 200.На мен пък ми харесва идеята.Според мен най-големият му недостатък са силните вибрации в осово направление. Захващането на двигателя към корпуса ще се разбива много бързо.

          Коментар


            #6
            nightlord написа:
            Не е чак толкова супер колкото изгледжа. На практика го има реализирано в концерна на Мазда и Форд, монтиран на Рх8 и на някой от моделите на Probe. Имах удоволствието да се кача на маздичка с такъв двигател и да си поговоря със собственика й. Невероятна мощ, скорост и ускорение, много красива работа на мотора. 1.2 с две горивни камери, две турбини бензинов мотор с мощност 260кс. Сравнително висок разход (според собственика й) около 20 градско и 13-15 извън градско. Основния минус е малкия пробег на мотора, от около 30 000 км, след които се прави основен ремонт на стойност около 5000 евро и най - близкото място за ремонта е в Атина.[/img]
            Няма нищо общо между Ванкеловия двигател, който ФОРД и Мазда ползват, и този двигател.Ама нищо общо.

            Коментар


              #7
              Immortal написа:
              Няма нищо общо между Ванкеловия двигател, който ФОРД и Мазда ползват, и този двигател.Ама нищо общо.
              Изключително правилна забележка. Грешката е моя.Не прочетох, т.е не загледах статията която е пост-нал колегата и изходих от идеята "Роторен двигател - Ванкелов двигател - роторно бутало". Благодаря за поправката

              Коментар


                #8
                А някой чувал ли е за осовото изместване на буталния болт от центъра на буталото с 1.5-2 мм, необходимо за да се осигури нормалната му работа, при необходимоста от предварение спрямо обороти и др. В тоя случай, това няма как да се случи и логически тоя мотор няма да работи нормално. Ако въобще запали. Друго, по конструкция това е тип бързооборотен двигател /ако въобще тръгне и може да се нарече двигател/ спрямо буталото и бавнооборотен спрямо конструкцията на зъбните колела /наклонени зъби/ и няма да съответства на подобно техническо решение и последните биха се натрошили, а ако не, то ще работят с идиотски шум. Трето- горивната камера ще е тип шибърен, защото няма как да се синхронизира механично с въртеливото движение на коляно-мотовилковия механизъм и да се изпълни с клапани с постъпателно възвратно движение. Всичко това като конструкция води до едно голямо техническо недоразомение. Та това не го е измислил Българин а някой който хич не е доосмислил нещата. И като казвам Българин, имам в предвид автоматичната скоростна кутия с нептркъснати и плавни предавателни съотношения, от която се заинтересуваха масово, световни автопроизводители.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #9
                  Миналата година попаднах на една статия на двигател с 2 цилиндъра и 4 бутала, но сега не мога да намеря статията.За дискотирания модел на двигател, мисля че няма проблем да се направи. При него (по мое мнение) ще се извегне получаването на елипсата характерна за цилиндрите на стандартните двигатели след 100-200 хил.км. Приложение ще има в малките леки самолети, генератори на ток, водни помпи и др.
                  Няма начин да няма начин!

                  Коментар


                    #10
                    iuly_vn написа:
                    А някой чувал ли е за осовото изместване на буталния болт от центъра на буталото с 1.5-2 мм, необходимо за да се осигури нормалната му работа, при необходимоста от предварение спрямо обороти и др. В тоя случай, това няма как да се случи и логически тоя мотор няма да работи нормално. Ако въобще запали. Друго, по конструкция това е тип бързооборотен двигател /ако въобще тръгне и може да се нарече двигател/ спрямо буталото и бавнооборотен спрямо конструкцията на зъбните колела /наклонени зъби/ и няма да съответства на подобно техническо решение и последните биха се натрошили, а ако не, то ще работят с идиотски шум. Трето- горивната камера ще е тип шибърен, защото няма как да се синхронизира механично с въртеливото движение на коляно-мотовилковия механизъм и да се изпълни с клапани с постъпателно възвратно движение. Всичко това като конструкция води до едно голямо техническо недоразомение. Та това не го е измислил Българин а някой който хич не е доосмислил нещата. И като казвам Българин, имам в предвид автоматичната скоростна кутия с нептркъснати и плавни предавателни съотношения, от която се заинтересуваха масово, световни автопроизводители.
                    1. Запалва си мотора, има клипчета в сайта.2. Напротив, точно обратното е. Двигателя е бавнооборотен спрямо буталото и бързообоотен спрямо изходящия вал - предавателното отношение на предавката е 2:1 - за шума съм съгласен.3. Клапани няма - има отвори, които се въртят заедно с камерата и в определения момент застават пред неподвижни отвори.4. Това за Българина няма да го коментирам Българският технически гений е световно известен. За съжаление обаче аз не познавам нито едно техническо чудо, което да е измислено от българин В България. Включително и въпросната скоростна кутия на Румен Антонов.На мен ми е интересно как става смазването? Никъде не пише из сайта им за това...

                    Коментар


                      #11
                      Да може и да е запалил, но.. Има много подобни решения, но са без развитие. По отношение на сателитите, имам в предвид че те няма да понесат високи обороти. Затова казвам че тая предавка в зъбните колела е бавнооборотна. Ако двигателя има дори 2-3000 оборота, то си представи сателитите колко ще направят. Едва ли ще останат по местата си!
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        На мен ми беше странно да си представя горивната камера и нейното завъртане заедно с буталото. Може би заглавието на темата не е най-точното, но концепцията е много различна от тази на ротационния двигател. Отделно от това на практика имаме два колянови вала Твърди се, че няма нужда и от водно охлаждане. Интересен и идеен е замисъла, но все пак не бих го нарекъл иновативен. Като приложение аз също си мисля, че би могъл да се ползва единствено в косачки, резачки и други подобни инструменти.
                        Lancia Delta 1.6 i.e.

                        Коментар


                          #13
                          iuly_vn написа:
                          А някой чувал ли е за осовото изместване на буталния болт от центъра на буталото с 1.5-2 мм, необходимо за да се осигури нормалната му работа, при необходимоста от предварение спрямо обороти и др.
                          Даже и старата баба Лада е с изместени бутални болтове за това на буталото има предна и задна част. :D

                          Коментар

                          Working...
                          X