Жалко, това е хубава телевизия, мачове от родното първенство, най-хубавите филми, новини.... На нейно място ще шуснат някоя простотия
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спират телевизия Pro.BG
Collapse
X
-
HumppaЕтикети: –
-
Къде го чети?http://www.pljuvalnik.com
Форумът за политически дискусии и теми. Изкажи свойто недоволство.
Фиат Брава 1.6 16 клапана 1998
-
Мисля, че ще станат нов канал на bTV. Нали тези, които купиха Про и Ринг в последствие купиха и bTV - груп.Ето информация по случая!http://www.blitz.bg/news/article/92935Няма начин да няма начин!
Коментар
-
Humppa
Две години след като инвестира в Pro.bg (преди ТВ2) 172 млн. долара, компанията собственик Central European Media Enterprises (CME) реши да закрие телевизията от 1 декември.С това ефирните телевизии на пазара ще са с една по-малко и от пет ще станат четири (bTV, "Нова тв", БНТ и TV 7). Pro.bg не просто ще бъде ребрандиран и със сменен програмен профил, но ще промени и начина си на излъчване. Вместо ефирно тя най-вероятно ще стига до зрителите по кабел и сателит. Това е удачната форма за нишов канал, какъвто ще бъде Pro bg от януари 2011 г.Новината за закриването на медията бе обявена в началото на седмицата, а от мениджмънта на bTV Media Group (част от която е Pro.bg) са пестеливи в информацията си относно причините за взетото решение и бъдещето на тв канала.Програмни промени"Капитал" попита bTV Media Group какъв е основният мотив за преформатиране и ребрандиране на Pro.bg, дали решението е свързано със свития рекламен пазар или с рейтинга на телевизията. Още дали е истина, че каналът ще стане кабелен вместо ефирен и къде ще се излъчва българското футболно първенство, за което Pro bg държи правата.Получихме кратък отговор: "Решението за преформатиране и ребрандиране на Pro.bg е естествен резултат от проучванията на аудиторията, които bTV Media Group проведе. Те показаха, че зрителите очакват нов канал под марката bTV, който да предостави ексклузивно съдържание, насочено към определена аудитория. Повече подробности за канала ще разкрием допълнително."Факт обаче е, че от 1декември спират всички предавания на живо като новините и сутрешният блок. Рейтингите на Pro.bg не са високи като за ефирен канал. Според данните за месец октомври на пийпълметричната агенция TNS/TV Plan пазарният му дял е 3%. За сравнение кабелната Diema е с дял 2.9%. Ако се погледнат и данните за приходите от реклама на медията за първите шест месеца на тази година сривът в привлечените инвестиции е цели 58.7% в сравнение с миналата година.Тези данни правят решението за преформатиране на канала логично. Намалените рекламни бюджети във всички сектори трудно могат да оправдаят инвестициите на Pro.bg в нови предавания. Правенето на телевизия с политематичен профил и новинарско звено означава много разходи. Според управителя на рекламна агенция "Реформа" Десислава Олованова обаче "свитият рекламен пазар, макар и да е факт, трудно може да бъде единствената причина за такава радикална промяна като преформатирането на цяла една телевизия. Ако един канал от добре започне да се справя по-малко добре, в криза това е обяснимо и разбираемо и може да доведе до свиване, съкращения, промяна на програмната схема, по-гъвкава политика на продажбите, но не до закриването на цял канал", категорична е тя.Тя коментира, че макар Pro.bg да е на пазара от доста време, за нея е неясно за кого всъщност е предназначена тя, какво в повече или по-различно предлага от другите, подобни на нея телевизии, за каква аудитория се бори и на какво е алтернатива. Тя отсича, че "всеки един медия план, независимо за каква таргет група е, може да мине и без Pro.bg в сегашния й вид".Източници на "Капитал", запознати с решението на bTV Media Group, коментираха, че в момента компанията тества името bTV Action и е много вероятно то да остане. Програмата ще включва филми, актуални предавания и спорт. В новия канал ще запазят и предаването "Код криминално" (официално от 1 декември екипът на предаването е в отпуск), което ще бъде в праймтайма в новата програмна схема. Очаква се телевизията да е таргетирана към мъжката аудитория, ако се съди по заявените програмни намерения.Според първоначалните коментари на анализатори на пазара обаче нишовият канал се прави и продава по-лесно. "Със сигурност един нишов канал е много по-евтин и лесен за правене от политематичен канал. Когато има ясен профил и добре обособена аудитория, телевизията се запомня, предлага и продава по-лесно", коментира Десислава Олованова от "Реформа". Предположението че Pro.bg ще се трансформира в мъжки канал, тя коментира така: "Проблемът с мъжката аудитория е, че тя не обича да гледа телевизия толкова, колкото женската. Не се заседява и толкова дълго пред телевизора, колкото жените. Но все пак до този момент Pro.bg е по-гледана от мъжете телевизия, така че е съвсем естествено, ако се профилира, то да е в посока към мъжка телевизия", каза тя.Кабел вместо ефирОт bTV Media Group не потвърждават информацията, че телевизията ще прекрати излъчването си в ефир, но източници на "Капитал" обясниха, че промяната ще помогне на компанията да спести от таксите, които плаща на БТК за излъчване. Логиката на това решение се потвърждава и от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), в информация относно честотите, които използва Pro.bg. Още през юли в далекосъобщителния регулатор е постъпило писмо от "ПРО БГ МЕДИА" ЕООД, с което компанията информира, че иска да бъде прекратено действието на притежавани от Pro.bg 12 разрешения за ефирно излъчване с местно покритие (т.е. за малките населени места, където каналът се гледа ефирно - бел.авт.). През септември комисията е прекратила действието на посочените разрешения. Според информацията на КРС дружеството "ПРО БГ МЕДИА" има 27 разрешения за ползване на ефирни честоти (13 от които с местно покритие). Всички те са със срок на действие, докато ефирните честоти станат необходими за реализиране на изграждане на цифрова електронна съобщителна мрежа (не по-късно от 31.12.2012 г.)Ефирните честоти бяха нужни на Pro.bg, за да си осигури 60% покритие на пазара, да изпълни изискването на медийния закон и да получи правото без конкурс да качи програмата си на мултиплекс при цифровизирането на тв сектора. Съветът за електронни медии вече издаде на Pro.bg разрешително за създаването на цифрова програма. Това означава, че и да върне всичките си честоти, Pro.bg нищо няма да загуби. Телевизията обаче пази тези, които й гарантират 60% покритие, за да си подсигури бъдещето при цифровизацията. Законът не пречи на канала, ако реши и да продаде честотите. КРС само трябва да ги прехвърли на ново дружество, както неведнъж е правила, дори с честотите, които сега Pro.bg притежава. В рамките на година-две обаче те ще са й необходими за първия етап на цифровизацията, така че компанията едва ли ще ги продаде.Проектът ТВ2 възникна в края на 2007 г. като компилация от лицензите на две компании - ТВ2 и CTN. Дружеството ТВ2 притежаваше програмния лиценз на канала СТN имаше разрешения да излъчва на регионални ефирни честоти в 27 града на страната. Собственик на далекосъобщителните лицензи бе "Техностийл", с който ТВ2 имаше договор за използване на честотите. Националният лиценз бе издаден на ТВ2 от предшественика на Съвета за електронни медии - Националния съвет за радио и телевизия, още през 2000 г. по стария медиен закон с право на излъчване до 2010 г.При предишните конкурси за ефир ТВ2 бе един от основните конкуренти на bTV и "Нова тв" за национален ефир, но така и не получи втория й необходим далекосъобщителен лиценз.През 2008 г. Красимир Гергов (който вероятно имаше скрито участие в собствеността й) я продаде на СМЕ, които я превърнаха в Pro.bg.
Коментар
-
аз разбрах, че ще стават филмов канал...снощи гледах новините - нещо като прощална емисия беше, тъжна работа......чух, че русата кака от централните новини щяла да ходи при Юкселчо в БТВ-то...Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар