Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    dannybo написа:
    Така или иначе, след 30 страници спор е ясно , че никоя страна няма да може да убеди другата в правотата си. Утре имам доста движение из центъра на София и се заемам да анкетирам поне двама пътни полицаи по отношение на спора ни. Вечерта ще докладвам.
    То пък за късмет днес никъде не видях спряла патрулка.
    преди - TIPO
    сега - VOLVO XC60

    Коментар


      nikolovvd написа:
      Примера, който ви дадох с тежкото ПТП няма за цел установяване на вината, а да ви привлече вниманието какви може да са последиците от НЕ подаването на мигач.Пътен знак Б1 - Пропусни движещите се по пътя с предимство, задължава да пропуснеш МПС движещи се по пътя с предимство. Ако не подадете сигнал (ляв мигач), че продължавате по пътя с предимство, който завива на ляво няма кой да информира чакащият на знак Б1, че ще минете пред него. В този случай той ще потегли, защото според него вие напускате пътя с предимство и продължавате направо. А ако движещият се по пътя с предимство е забравил десния мигач от предишното кръстовище пак ли ще чакате на знак Б1 или ще потеглите, защото ситуацията е аналогична.С други думи - подавате грешни сигнали към околните, те вземат грешни решения и правят грешни манерви предизвиквайки понякога и ПТП. Затова се пишат актове и на двамата участници в пътнотранспортното произшествие. На единия по чл.26, а на другия по чл.50 от ЗДвП и ако имате късмет лежите в една килия, за да си спорите кой е виновен в близките 4-5 години. :D
      Що смесваш мигачът и отнемането на предимство? Катастрофата ще стане щото оня насреща ми отнема предимството, а не щото аз не съм си пуснал мигача. Ми ако ми изгори и карам кола на която и го сменят само в сервиза, щото трябва да падне полвината предница? Ако ти някъде си написал че е настъпило ПТП щото не съм си дал мигач а не щото съм отнел предимство значи жалко за целата система. Стига си писал в всеки пост че си следовател, че разследваш, че два камиона блъснали три коли щото им отнели предимство. Ако сме на тва кръстовище и ми отнемеш предимство и тръгнеш - ти си виновен, тва е положението. А ако ме пишат виновен на път с предимство, заради недаване на мигач ще си наема най-добрия адвокат и ще ги разкатая, че и разноските щше ми плащат!докладвам тен а модерите за офтопик, щото 60 пъти приказваш някакви неща как някъде си станало нещо, жена ти забравила палачинките, пежото блъснало пожара... кво общо има с темата?по темата аз си давам мигач, щото на пътя има сякакви индианци и ме е страх някой такъв като вас да не си помисли че може да тръгва с мене като ми пресича пътя с предимство, иначе е длъжен да ме чака!!!!!!!
      Е ТВА Е КОЛАTA

      Коментар


        adi55 написа:
        Ми ако ми изгори и карам кола на която и го сменят само в сервиза, щото трябва да падне полвината предница?
        Понеже за Н-ти път давате тоя аргумент (вкл. знаещият наизуст закона Женшен), да ви напомня, че в такъв случай се подава сигнал с ръка. Неслучайно присъства в закона този момент, защото мигачите за вас може да са незначителни, но някой тъпак от КАТ е решил, че са важни.
        Brava 1.6 16V 103hp

        Коментар


          adi55 написа:
          ...по темата аз си давам мигач, щото на пътя има сякакви индианци и ме е страх някой такъв като вас да не си помисли че може да тръгва с мене като ми пресича пътя с предимство, иначе е длъжен да ме чака!!!!!!!
          Е точно затова и в закона е записано, че трябва да се подава мигач. И никъде това задължение не е отменено.

          Коментар


            sugarboy написа:
            ...Неслучайно и в началото казах, че се надсмивам на тези, които дават мигачи. Ако мислех, че са прави, нямаше да им се надсмивам...
            Имам 16 годишен стаж зад волана и се надсмивам и понякога попържвам шофьори, като теб решили, че мигачът е излишна добавка към МПС-тата! Мисля си, че и на теб няма да ти е приятно, ако например решиш да се включваш в движението от малка улица и някой, който се тътри по нея завие към теб, а ти загубил 10 секунди от живота си! :D Да не говорим, че в големите градове често се извършват резки маневри и мигачът предпазва от ПТП. А пък неизползването на мигач при извънградско каране според мен си е направо малоумщина!Честно казано не разбирам, какво толкова сте казали в над 30 страници спорове!? В закона ясно е указано, кога трябва да използват пътепоказателите и точка! Това, че глобените за неизползване на мигачи са единици е друг въпрос. Убедил съм се, че използването на мигачи помага за моето позициониране на пътя, както и знаците подавани от другите участници ми помагат на мен. И в крайна сметка, за какво е спора? Сигурно всички нормални държави не са в час, че не са забранили мигачите???
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              Става дума за недаване на мигач в разискваната ситуация, а не, че по принцип съм против мигачите и не ги давам, няма такова нещо :D
              Fiat Marea Weekend 1,6 16V

              Коментар


                sugarboy написа:
                nikolovvd написа:
                На тях им е ясно, че не са прави и измислят всякакви ситуации и кръстовища, за да отклонят темата. Жена ми ги принага тези номера. Като забрави яденето на котлона и то загори аз съм виновен, че керамичния плот, който съм монтирал бил много силен. То е казано - "Мъжа е винаги виновен пред КАТ и жена си!".
                Напротив, аз съм наясно, че съм прав и затова написах вече толкова поста в този, иначе безсмислен, спор. Неслучайно и в началото казах, че се надсмивам на тези, които дават мигачи. Ако мислех, че са прави, нямаше да им се надсмивам. А, разискваната ситуация, общо взето, е една и съща, въпреки различните по конфигурация кръстовища, които Оги ви дава, но това е само, за да ви покаже условността на понятието "завой" и че невсичко е така, както изглежда на пръв поглед - примерът от онова кръстовище, дето уж завиваш наляво, пък трябва да го направиш с десен мигач.
                Абе аз защо не го виждам това мнение, няколко човека говорите за изгоряло ядене на котлона, аз никъде не видях подобно мнение на колегата nikolovvd, а уж чета темата непрекъснато?? Може ли линка, или е писано в друга тема? Вижте ся, колеги, цъкнете на този линк, гледайте центъра на картата: ЛИНК за цъканеТова е стандартно кръстовище, на което виждате 4 улици. Главният път завива, всичко е сигнализирано със знаци, преди малко се убедих. Отдавна не съм минавал от там, и забравих за него. То е прекрасен пример за "нашата" позиция. Вервайте ми, докато чаках 1/2 час да ми оправят документите за ГТП - не видях нито, ама НИТО една кола, която да даде мигач, движейки се по гл. път. За сметка на това - абсолютно всяка кола, идваща от запад, и искаща да продължи на изток - излизаше от главния път НАПРАВО с ляв мигач. Моля, обяснете ми поведението на около 300 шофьори (на минута по 4-5 гору долу минаваха, средно, в дввете посоки)? Или това ще е поредният ми въпрос без отговор?Преди минавах сутрин от там за работа, пълзейки в задръстването, и не си спомням на десния завой някой някога да съм видял да дава мигач. Абсолютно всички които се отклоняваха от главния път - напред към ПЖИ-то - го правеха с ляв мигач. Направо, с ляв мигач! Срамота!Airfan - ако 100 човека твърдят нещо, това не го прави истина. Ако намеря 100, които твърдят, че колата ти е зелена - това не променя прекрасния и цвят, нали ?Вие, колеги, в тази тема, успяхте да ме убедите да давам мигач на всяко завъртане на волана! Не защото трябва, не защото законът или някой друг ме задължава, а защото съм сигурен, че има още много като вас, които мислят, че няма нужда да чакат на кръстовище без предимство, и ще решат че няма проблеми да навлязат с мен. Благодаря, ставам от вас, jenshen73, sugarboy - спасявайте се сами в тази тема, аз вече давам мигачи навсякъде.

                Коментар


                  Гледам че има едни 300 шофьори които трябва да минат на опреснителен курс със изпит точно на това кръстовище. Хм-м-м, и за к’во дават ляв мигач като няма да завиват.Ако на същото кръстовище влизат един главен и три второстепенни пътя и идвам по главния път и продължавам направо, какъв мигач трябва да дам, моля. Ляв или десен.
                  Bravo 1.6 / 16

                  Коментар


                    Оги, не бъркай поведението на водачите с това какво е написано в закона.ДА, има положения, когато и аз за да продължа направо давам мигач, не защото излизам от пътя с предимство, а за да улесня движението. Де не ни чака една кола огромна и непрекъсната колона от коли кой с мигач, кой без.Аз ще ти дам пък точно обратния пример. цъкАко идваш от ляво на дясно по хоризонталната права бул. "Александър Малинов" пътя с предимство си е наляво пак по него. Централно напред /с лека чупка надясно/ ти се пада ул. "Бизнес парк София".Та поведението на това кръстовище е много интересно. Огромен процент от колите си подават ляв мигач, за да покажат, че минават по пътя с предимство, въпреки че определено си по много по-голямата улица и то означена с предимство, а другата огромна част от хората пък дават десен мигач, че ще продължат направо, което се пада леко надясно, може и това да ги бърка.Та едновременно имаме наблюдение на огромна част хем нарушители, хем в правото си.Точно тук е много интересно. Излез около 18 часа да видиш как ако излизаш от ул. Бизнес парк София, ще се молиш да видиш мигач на някой, тези срещу теб и на тези от дясната страна които са на теб и като видиш такива без мигачи как псуваш, защото не знаеш дали някой няма да те удари, защото е пълна анархия и не знаеш дефакто мигача за какво се ползва.Точно на това кръстовище ако мигача се ползва както трябва (за някой) и се пуска ако завиваш и не го пускаш ако продължаваш, движението ще бъде около 20 пъти по-лесно.За това закона се прави за улеснение. Никога в него няма да се допусне точно такова двусмислие, хем на право с десен мигач, хем на дясно с десен мигач (примерно).Абсолютно друг пример с поведение на водачите, ама точно против закона.Движиш се по ул. "Народно хоро", това е в старата част на Овча Купел. До преди около 1 година нямаше никакъв знак, на пресечната улица "Буземска". Точно там съм израснал. Та по "подразбиране" винаги цялата улица Народно хоро си е с предимство, което никъде обаче не е посочено със знак "пресичане на път с предимство" на доста от пресечните й улици! Дефакто имаш голям брой кръстовища на принципа дясностоящия е с предимство.За доооооста години назад във времето нито веднъж не съм видял някой да спре и да даде път на друг ако се движи по Народно хоро. Това защо е така? Отнемаш брутално предимството на колите, които ти се падат от лявата страна, псуваш (без право според закона), другите ти се извиняват, че не са ти спрели и продължаваш. Ти пример с поведение за един мигач тука си се захванал
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      Lane Staley написа:
                      jenshen73 написа:
                      Тъй, а на Ленчето Сталий - да и кажа - мацка - по-горе над твоето поредно заяждане - безпочвено, съм пуснал какво и как се прави на тия знаци. Прочети и ми кажи как така знак стоп и знак Б1 стават РАВНОЗНАЧНИ. Няма такова нещо. Ако всички знаци са СТОП - пак няма такова нещо, щото на всички все някой ще е десен.А да, пуснал съм и линк с картинки на закона - добре илюстриран е.
                      Билкарю, не е заяждане -припомних ти колко несъстоятени глупости разправяше. След като ти не знаеш основни положения в закона като предимство на дясностоящия на равнозначни пътища, но в същото време с огромно самочуствие съветваш хората да ходят на опреснителен и даваш "компетентни" мнения из подобни теми, то аз съм длъжен да покажа на колегите кой е човекът, който ги съветва. Да му видят познанията и тогава да преценяват капацитета му да съветва.От всичките ти постове в онази и в рази тема за мен е ясно, че въпреки всичките ти претенции ти не познаваш закона.За мен на пътя ти си опасен за другите шофьор.
                      Ленче, правото на дясностоящият го знам прекрасно. Сега да ти обясня ли, че няма как РЕГУЛИРАНО с пътни знаци кръстовище изведнъж да получи титлата кръстовище с равнозначни пътища? Очевадно е, че не си наясно със ЗДвП (ЗДП) и това не ти помага особено във СПОРА. Погледни страница 29 или 30 - пак нещо се пробва да се заядеш, но конкретната ми мисъл е да прочетеш закончето, което както писах е доста добре илюстровано. Кръстовище регулирано само със знаци СТОП (4 например)- става такова със равнозначни пътища, но кръстовище на което дори един от знаците е различен - няма как да се получи това за което ме обвиняваш мен. И да - крайно време е проверовъчните, а и шофьорските изпити да са една по-качествена цедка. Убийствата по пътя ще намалеят драстично ако всички знаят, че при знак "Внимание пешеходци" се намалява скоростта. Също и ако самите пешеходци внимават къде пресичат. Относно 32 страничния казус - ще ти кажа само, че по правия път както не даваш мигач - така и не се дава по кривият, но изправен със знак "Път с предимство пред всички останали пътища" и Табела 13 указваща промяната на посоката му. Освен това - дълбоката заблуда е, че докато аз съм на пътя с предимство за останалите водачи важи правото на десния, ако всички са на знак Б1. Всъщност - когато аз, движещият се по пътя с предимство напусна кръстовището - тия, които са на пътищата или пресечките без предимство - да се разбират помежду си с мигачи и/или с клаксони ако щат. Проблема в България се нарича "непознаване на пътната маркировка, знаци и сигнализация на Регулировчика". Ясни са само светофарите.
                      adi55 написа:
                      по темата аз си давам мигач, щото на пътя има сякакви индианци и ме е страх някой такъв като вас да не си помисли че може да тръгва с мене като ми пресича пътя с предимство, иначе е длъжен да ме чака!!!!!!!
                      Абе то и аз давам мигач - дори, когато няма за кого Навици да ге. Ама незнанията и простотията ме дразнят. Всичките спорещи в тая тема са на почина ЕЖК, а мисленето е на заден план. adi55, благодаря за бойното включване. Считам темата за изчерпана, щом и Vladim мощно се включи... 10 секунди загубени от живота, чакайки неподаден мигач или загубен живот от отнето предимство Ирония...
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        Сa, последно, да подавам ли мигач, когато завивам по път с предимство?

                        Коментар


                          Lane Staley написа:
                          Еврика!!!!Женшен, да се посмеем заедно? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=asc&start=15:)
                          jenshen73 написа:
                          Лелеее, в тая тема си проличаха всички, които трябва да отидат на проверовъчни изпити. Няма дясностоящ - предмиството е ясно: първо тези които са по "главният" път, след това, тия които са на обърнатия триъгълник и НАЙ-накрая тия дето са на СТОПА! ЗНАК СТОП е най-старшият знак отнемащ всякакви предимства! Хайде всички вкупом да направите едно клас-че опреснително, а?Правото на дясностоящият се гледа тогава и само тогава, когато НЯМА ЗНАЦИ указващи предимство!
                          Тоя цитат на Женшен ме изуми...Не предполагах,че точно той ще изръси такава свещена дивотия.Нека поясна - знак стоп и знак "пропусни движещите се по пътя с предимство СА НАПЪЛНО РАВНОЗНАЧНИ В ОПИСАНИЯ СЛУЧАЙ! Няма такова нещо като страрши забраняващ знак Ако искаш може до края на века да спориш,но това няма промени факта,че си в адското заблуждение и недвусмисленото ти поведение на "най-знаещия" в случая издиша отвсякъде. Не тълкувай закона,той не се тълкува,той се спазва стриктно! Ако искаш го прочети ,ако искаш се консултирай с КАТ, ДАИ и който още искаш,но ми повярвай,ако няма да го направиш-в случая казвам истината.
                          ex.Мареа ТД100

                          Коментар


                            @paralesa: Я пак бе баце? Значи - имаш знак STOP и знак Б1 - на едно кръстовище, кой знак ще уважиш? И къде видя равнозначието им специално в закона? Аз не успях да видя нейде да е написано, че те са РАВНОЗНАЧНИ.Цитирам:
                            Чл. 46 (1) Пътен знак Б1 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да пропуснат движещите се по пътя с предимство, което може да стане и без спиране .(2) Пътен знак Б2 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да спрат на ,,стоп-линията", очертана с пътна маркировка, или ако няма такава - на линията, на която е поставен знакът. Преди да потеглят отново, водачите са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които имат предимство.
                            @kuku: ако смяташ, че извършваш маневра за теб важи този текст:
                            Чл. 28 (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за намерението си да извърши маневра, водачът на пътното превозно средство подава следните сигнали: 1. ляв пътепоказател или лява ръка, изпъната хоризонтално встрани - за завиване наляво или за отклонение наляво; 2. десен пътепоказател, дясна ръка, изпъната хоризонтално встрани, или лява ръка, сгъната в лакътя и насочена нагоре - за завиване надясно или за отклонение надясно.
                            Според мен карането по път с предимство независимо, че физически завива не е маневра. Отклоняването от пътя с предимство обаче е маневра и винаги го правя с подходящият сигнал.
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              Kuku написа:
                              Сa, последно, да подавам ли мигач, когато завивам по път с предимство?
                              Да, задължително, не си ли чел ЗДП, чл. 25 и чл. 26? Нали завиваш, завиването е маневра, даваш мигач. Ти просто не си наясно. Може да ги финтираш - разменяш кабелите на мигачите и отпред мига ляв, отзад - десен, а на калника - и двата. Е тогава може да си ходиш накъдето си искаш и всички ще те чакат.

                              Коментар


                                ogi28b написа:
                                Kuku написа:
                                Сa, последно, да подавам ли мигач, когато завивам по път с предимство?
                                Да, задължително, не си ли чел ЗДП, чл. 25 и чл. 26? Нали завиваш, завиването е маневра, даваш мигач. Ти просто не си наясно. Може да ги финтираш - разменяш кабелите на мигачите и отпред мига ляв, отзад - десен, а на калника - и двата. Е тогава може да си ходиш накъдето си искаш и всички ще те чакат.
                                Буахахаха Муахахаха, Уахахахаха... И спирането на знак STOP не е задължително ако в ляво от теб кръстовището е със знак Б1... щото си му десен... муахахахахахааааааа
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X