Здравейте,Аз пък писах на КАТ, ама още нямам никакъв отговор.Може пък и те да не знаят верния отговор, знаеш ли
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Всички си пишете без да четете какво ВИ пише sugarboy. Това е така защото ВСИЧКИ "мислите", че предимството на даден автомобил пред всички останали свършва с мисленото пресичане на края на пресечката. Всъщност предимството уредено в ЗДП приключва при напускане на кръстовището от автомобила движещ се по пътя с предимство. Както вече нееднократно се писа - ако сте участниците в пресечките без предимство - чакате тоя дето е с такова и след като му видите стоповете - било в огледало или не - чак тогава ТРЪГВАТЕ и/или предприемате нужното за извършване на безопасна маневра по напускане на кръстовището. Няма хипотетични ситуации. Има ЗДП и ППЗДП. Това, че никой не разсъждава, а гледа да вземе кинтите на кандидат водачите е въпрос за в друга тема. Ако някой от спорещите, смятащ, че е прав реши да си жертва колата - склонен съм да съм по пътя с предимство и да се блъснем с него, да изчакаме КАТ, да видим какво ще напишат, като им кажа, че съм си карал по пътя с предимство без мигач и след това да се съдим. Всичко ще е за моя сметка до момента на решението на СЪДА. Предвид, че ще отсъдят в моя полза - ще искам двойно плащане.Та така, двойно или нищо???Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Всички си пишете без да четете какво ВИ пише sugarboy. Това е така защото ВСИЧКИ "мислите", че предимството на даден автомобил пред всички останали свършва с мисленото пресичане на края на пресечката. Всъщност предимството уредено в ЗДП приключва при напускане на кръстовището от автомобила движещ се по пътя с предимство. Както вече нееднократно се писа - ако сте участниците в пресечките без предимство - чакате тоя дето е с такова и след като му видите стоповете - било в огледало или не - чак тогава ТРЪГВАТЕ и/или предприемате нужното за извършване на безопасна маневра по напускане на кръстовището. Няма хипотетични ситуации. Има ЗДП и ППЗДП. Това, че никой не разсъждава, а гледа да вземе кинтите на кандидат водачите е въпрос за в друга тема. Ако някой от спорещите, смятащ, че е прав реши да си жертва колата - склонен съм да съм по пътя с предимство и да се блъснем с него, да изчакаме КАТ, да видим какво ще напишат, като им кажа, че съм си карал по пътя с предимство без мигач и след това да се съдим. Всичко ще е за моя сметка до момента на решението на СЪДА. Предвид, че ще отсъдят в моя полза - ще искам двойно плащане.Та така, двойно или нищо???A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:jenshen73 написа:Всички си пишете без да четете какво ВИ пише sugarboy. Това е така защото ВСИЧКИ "мислите", че предимството на даден автомобил пред всички останали свършва с мисленото пресичане на края на пресечката. Всъщност предимството уредено в ЗДП приключва при напускане на кръстовището от автомобила движещ се по пътя с предимство. Както вече нееднократно се писа - ако сте участниците в пресечките без предимство - чакате тоя дето е с такова и след като му видите стоповете - било в огледало или не - чак тогава ТРЪГВАТЕ и/или предприемате нужното за извършване на безопасна маневра по напускане на кръстовището. Няма хипотетични ситуации. Има ЗДП и ППЗДП. Това, че никой не разсъждава, а гледа да вземе кинтите на кандидат водачите е въпрос за в друга тема. Ако някой от спорещите, смятащ, че е прав реши да си жертва колата - склонен съм да съм по пътя с предимство и да се блъснем с него, да изчакаме КАТ, да видим какво ще напишат, като им кажа, че съм си карал по пътя с предимство без мигач и след това да се съдим. Всичко ще е за моя сметка до момента на решението на СЪДА. Предвид, че ще отсъдят в моя полза - ще искам двойно плащане.Та така, двойно или нищо???
Коментар
-
BO написа:...ЗНАКА единствено ти показва, ПРАВОТО кой ще мине в кръстовището преди другите, това е. Той не ти постила килим със светлини отстрани, та дори и самолетите да те чакат.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Някой смята ли да ми отговори, на мен и на jenshen73? Въпросът е зададен от мен чрез картинки, а от него - с думи: Колко градуса трябва да е отклонението от изправения ъгъл, за да се счита за завой? peho - на картинките които съм нарисувал, улиците започват от кръстовището, но влизат в него под разичен ъгъл, това е основната идея. Казвам го ако визираш тях, че едната започвала след кръстовището. И просто не мога да не отбележа поста на колегата gituli: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=788110#788110 - Колега, ти кой смяташ че ще е виновен? Аз ти гарантирам че при всеки, при абсолютно всеки случай - виновен е само и единствено червеният автомобил. Виж, че никой не ти отговаря, просто не те приемат насериозно. Това беше изяснено още преди 3, 6, 8, 11, 14, 17 страници - сигурно 10 пъти досега. И пак има някой, който смята, че ако зеленият е с десен мигач, то червеният може да навлезе необезпокояван и няма да е виновен. Колега Malone - и ти го написа някъде назад по страниците - ако нямали пресечна точка, могат да навлязат и двамата. Еми няма такова нещо! Категорично. Този който е без предимство е длъжен да изчака този с предимството да премине през кръстовището.Аз пък се прибирах преди малко по улица Боян Магесник , където главният път продължава по Слатинска, имаше снимка на ситуацията преди няколко страници. Имаше си една доволно дълга колона, която чакаше да напусне главният път наляво, и нямаше кола без ляв мигач. Напомням, е там отклонението вляво от главния път гледано от векторна гледна точка е съвсем, ама съвсем права линия. Обаче група заблудени чакаха да минат направо с ляв мигач. Малоумници, нали? А левият мигач си означава че ще си завият наляво, през тревата и през релсите, та право на бързия влак да се "наденат" Lane Staley - добро определение за "маневра" от морските термини. Жалко че не сме в морето. Предполагам, че превод на текста нарочно липсва, заради завършването с "кораб". Но каква е разликата между кола и кораб, освен в обема? Корабът може да си ходи накъдето си иска, затова сигурно при него всяко отклонение от правата линия се счита за маневра, а автомобилът има "път". Той не може да си избира чак толкова. Като в планината. Нали не мигате на всяка чупка в планината?sugarboy - цитирах ситуация при която имам знак "движение само наляво след знака" , а улицата която продължава направо е едно посочна срещу мен. Там не давам мигач, но май ще трябва да започна, четейки тук.Трябва ли зеленият да даде мигач, ако отива по червената стрелка? А синият - по синята?Ето кръстовище точно като на първата ми картинка, Между улиците "Скопие", "Щросмайер", "Габрово" и "Майор Георги Векилски": ЛИНК Какъв мигач да даде шофьор, който се движи по Габрово, и иска да продължи по Скопие? Десен, според вас? Е така няма ли да обърка някой, който идва по "Г. Векилски", и да стане това, от което се притеснява колегата gituli? (Предимството съвпада с жълтите улици, гледано на линка с етикетите)
Коментар
-
МОЛЯ ?!? Такова обяснение не бЕх виждАл. Не мога да си представя момент, в който центърът е отдясно на водачите, ако разбира се никой не кара в насрещното?! Айде нов опит:Ред.: Държа да отбележа, че колегата nikolovvd беше написал, че никой не завива, защото и в двата случая центърът на кръстовището се пада вляво на водачите, както при влизане, така и при излизане от кръстовището. Затова и моят пост е свързан с центъра му.Ред.2: Колега nikolovvd - Как никой не завива, като никой не продължава движението си по права линия, вектор и други определения от предните страници? Как така веднъж се завива, веднъж - не. Ами в долната картинка - кой завива? Да не се окаже че в една и съща ситуация първо никой не завива, после всички завиват? На долната картинка - какъв мигач да даде водачът на зеления автомобил?
Коментар
-
[quote="ogi28b"]Някой смята ли да ми отговори, на мен и на jenshen73? Въпросът е зададен от мен чрез картинки, а от него - с думи: Колко градуса трябва да е отклонението от изправения ъгъл, за да се счита за завой? ....заво̀йЗначение на думата завойзавоят, завоя, мн. завои, (два) завоя, м.1. Дъгообразна извивка на път, река и др., чрез която се изменя посоката на движение. Пътят през планината имаше опасни завои.2. Дъгообразна извивка при движение за промяна на посоката. Направи завой наляво и влезе в гората.3. Прен. Рязка промяна в идеология, поведение, в развитието на нещо. Завой в политиката.ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!
FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.
Коментар
-
sugarboy написа:Чл. 26 Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.Ами ето го, колко пъти вече го цитирахте, не го ли запомнихте самите вие. Но този член по никакъв начин не касае движението по пътя с предимство, а в пълна степен се отнася за излизането от него. Като тука пояснявам, въпреки, че всичко ви е ясно, че излизането от пътя с предимство, макар и в права посока, е отклоняване встрани. И така - даваш десен мигач, минаваш през кръстовището, през това време оня отдясно те чака, ти излизаш от пътя с предимство в уличката направо и прекратяваш подаването на светлинния сигнал, защото си приключил МАНЕВРАТА.ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!
FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.
Коментар
-
ogi28b, както вече написах, считам спора ни за causa perduta.Вие не се опитвате да вникнете в мотивите ни, в тяхната логичност, а се държите за убеждението, че перманентно сте прави. Имам предвид, тази тема.Значи ... не е правилно лесното, логично и еднозначно решение да дадеш мигач, в посоката в която завиваш, а е правилно мислено да се пише дисертация на кръстовището докато се прецени [от другите участници] кой накъде отива и под какъв ъгъл го напуска.Става дума за един прост мигач, за три сантиметра с пръста и преодоляване на ината.Тези три сантиметра движение на пръста, решават абсолютно всички неизвестни в казуса, няма неясноти кой къде отива.А целта на Закона като че ли е точно това.По тази причина смятам, че разпоредбата на Закона е в полза на даването на мигач, а не в провокирането на реакциите на участниците в движението.Отговарям ти, единствено заради уважението към тона ти в дискусията, и то за да се повторя.Нека всеки кара както си иска.Така са ме учили, така шофирам от 20 години, 40 години наблюдавам същото шофиране на много места по света. Има изключения като вас, но без тях не може. Те са причината да има написани правила.Ако всички спазваха правилата, инциденти нямаше да има.Така че ... всеки сам да преценява как да шофира.Аз ще го правя така, че движението ми да е ясно и еднозначно разбираемо за другите.По лесно е, а и е по-безопасно..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
PyMu
sugarboy написа:Ха-ха! Последната картинка, която е дал Оги, ще се окаже шокираща за мнозина, защото синият автомобил ще продължи по пътя с предимство почти в обратна посока, докато зеленият ще трябва физически да завие наляво, но с десен мигач. Чудесна картинка!
Коментар
-
feliza - колега, постановката е теоретична, както всяка друга картинка. Въпросът е принципен. Никой не разглежда частни случаи, че точно такава ситуация, под точно такъв ъгъл - няма. Ама защо пък да няма? В някой планински квартал на някой град - може пътят да е толкова денивелиран, че да няма технологичен начин да минеш от едната на другата улица без такова кръстовище. А какво общо имат ръчките на колите и тяхното изключване? На Полския ми Фиат от 1974-та година (който пое вечния път наскоро) - ръчката не се изключваше сама, а на Бравата го прави. Какво от това? Всъщност - ръчките се изключват при определено положение на волана спрямо правото му положение. Нищо не пречи да завиеш наляво, а да дадеш десен мигач. Разбира се идва един момент, в който воланът застава там, където ръчката е освободена от контрата, и се връща в изходна позиция. Не ми казвай, че никога не си имал (имала? feliza ми звучи някак по женски, извинявай ако бъркам) такъв случай - въртиш наляво, но даваш десен мигач.Това, което е написал колегата T_SHOW ме убеждава в твърдението за завой, напълно съм съгласен. Е, сега някой може ли даде смислено обяснение защо кола, която се движи по улица Габрово, и иска да продължи по Скопие, или обратно - защо не дава мигач? Прилагам снимка, пътят с предимство е този по зелената стрелка, между улиците Габрово и Скопие.1. Колите, които са оградени в зелено - никога не мигат с ляв мигач. Защо? По дефиниция - това е завой. Всички ли са в нарушение? Или никой?2. (Относно червения текст) Колите, които биха били на мястото на червената точка - имат избор - да продължат по червената, или по синята стрелка. По червената никой никога не дава мигач. По синята - винаги дават ляв мигач. Защо? По дефиниция и в двата случая има завой. Защо в единия случай се дава мигач, а в другия - не? Едната крива по-завой ли е от другата? Така като го гледам ъгълът е еднакъв и в двата случая. 3. Ако някой има път към затовра, той ще избере жълтата стрелка. Тогава дава ляв мигач. Защо? Какво прави зелената стрелка по-малко завой от жълтата?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар