Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Интересна тема... В последната нарисувана ситуация - Ако съм зеления - няма да дам мигач, защото съм с предимство за преминаване пред всички останали за преминаване през кръстовището. По тази прична - да, "тоа другия джигит не мъ интересуа де ще оди". Да оди където си иска, ама първо да ме изчака да премина, защото това пък е записано не 100 ами 374 % в ЗДП, който цитирате. Който ме удари в тази ситуация - да си отговаря Това е положението. Четейки онзи прекрасен цитат с промяната на положението спрямо другите - ами че то и движението накъдето и да е си е маневра. Изобщо - всичко е маневра и колата трябва да си движи на аварийки.Ще пробвам по един друг начин, да видим какво ще излезе. Трябва ли да дам ляв мигач в тази ситуация, ако автомобилът се движи по стрелката? (ситуация 1, ситуация 2)? Защо?
    Прикачени файлове

    Коментар


      Оги, подчертаваш някои неща, а други ги пропускаш. Чудя се защо.Бъди обективен.Връщаме се на схемата на КрасиЧервения, продължавайки направо, излизайки от пътя с предимство, ще даде десен мигач, прав мигач няма.Това, според защитниците на "по царския път, мигачи не се използват". Нали така, твоята теза?Е?Зеления, той е с предимство, понеже е дясностоящ ще продължи напред тъй като вижда десен мигач, а и какво му пука за мигача, той е с предимство.Червения пък чака с десен мигач, макар че продължава направо?Нищо, че тези зад него ще го помислят за бавноразвиващ се, след като никой не му пречи да завие надясно какъвто мигач е дал.А ако червения е на път с две платна, в кое трябва да се престрои?Понеже ще продължава направо, в лявото, с десен мигач?Безумно ....
      Прикачени файлове
      .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
      www.cyxap.com

      Коментар


        Червения, продължавайки направо, излизайки от пътя с предимство, ще даде десен мигач, прав мигач няма.Зеления, той е с предимство, понеже е дясностоящ ще продължи напред тъй като вижда десен мигач, а и какво му пука за мигача, той е с предимство. Червения пък чака с десен мигач, макар че продължава направо? ...никой не му пречи да завие надясно ...
        Чакай малко: червен, зелен, ляв мигач, десен мигач?!? Не знам какво си имал предвид, но при така начертаната ситуация - правилно е зеления да не подава мигач, защото се движи по пътя, който е предварително зададен, а червения да даде ляв мигач, защото ще се отклони наляво спрямо този път, за който вече стана въпрос и е длъжен да изчака зеления, независимо той какъв мигач е пуснал, което се отнася и за последната част от циатата - между многоточията. Не ми е ясно за какъв десен мигач говориш, и защо изобщо някой трябва да го дава, още повече пък в лявото от две платна?!? Независимо кой на кого пречи - при преминаване през едно кръстовище, и конкретно през това - червеният е длъжен да изчака зеления да премине, независимо от траекторията на двамата, независимо дали се пресичат, или не, независимо от мигачите, и без никакво значение дали зеленият му пречи, ако червеният е решил да поеме по главния път. С това поне съгласен ли си?Ред.: Сега видях - още в предишния пост си допуснал грешка, и я следваш:
        Malone написа:
        Ще се цунете, защото според няколко участника в дискусията, той ще да де десен мигач, понеже напуска пътя с предимство.Ти естествено ще си продължиш напред и наляво, очаквайки той да завие надясно според мигача си, ама той пък направо, ама с десен мигач. Ха ...
        Подчертаното - той няма да даде десен мигач, а ляв, защото ще напуска пътя с предимство наляво. Но да добавя и ту - ще се цунат, щото червеният ще отнеме предимство, а не защото ще е дал мигач, било той ддесен, и зеленият ще тръгне. Зеленият си е в правото си да тръгне. При тази ситуация - той е Царят, както изрази колегата jenshen73, всички го чакат. Задължен или не да дава мигач, забравил, или изгорял този мигач - той не участва разпределението на предимството. Мигачът не осигурява предимство.

        Коментар


          Както през няколко страници ПОДЧЕРТАВАМ - не РАЗСЪЖДАВАТЕ КОЛЕГИ. С малки изключения. И аха да се откажат - и ги заливате с простотията си.Първо - посочената от Красьо ситуация е ясна - пътя с предимство е указан. Тоя дето го напуска СЪЗНАВАЙКИ, че го прави - указва със МИГАЧ, че го прави, а този дето си кара по него - не е длъжен да указва на когото и да е каквото и да е, защото той не променя положението си на пътя. Приятелят ми Малоне, когото считах за разсъждаващ человек и той се е хванал за терминът маневра, а аз НЕЕДНОКРАТНО Ви пускам ЖОКЕР - ПРЕДИМСТВО!Няма леви-десни-средни. Тук предимството е дефинирано с пътни знаци.Правото на десния се гледа на кръстовище лишено от каквото и да е регулиране - такива са малките селски такива. Не всички при това.И още едно нещо,което НИКОЙ явно не иска да зачете, чакайки на мигача на насрещният: На ЗНАК СТОП се спира дори и в пустинята да е поставен!
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            Аре и аз да ти дам жокер - мигач не се дава само когато си без предимство, няма такова указание никъде.
            Brava 1.6 16V 103hp

            Коментар


              steven написа:
              Аре и аз да ти дам жокер - мигач не се дава само когато си без предимство, няма такова указание никъде.
              @steven: Ти очевидно пускаш и мигач, когато пътя по който се движиш рязко завива наляво или надясно, без кръстовища при това? Защото съм се нагледал и на такива хубавци... Моторна реакция.... Мозък-Ръце не са свързани...
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                Ти щото много добре ме познаваш и личните квалификации са страхотен аргумент. Много добре си запознат със закона и знаеш, че там пише - водач с предимство не е длъжен да дава мигач. Нали така?Докато тезата, че няма маневра, има малка логика, то твойто е пълна глупост.
                Brava 1.6 16V 103hp

                Коментар


                  ogi28b написа:
                  Независимо кой на кого пречи - при преминаване през едно кръстовище, и конкретно през това - червеният е длъжен да изчака зеления да премине, независимо от траекторията на двамата, независимо дали се пресичат, или не, независимо от мигачите, и без никакво значение дали зеленият му пречи, ако червеният е решил да поеме по главния път. С това поне съгласен ли си?
                  Разбира се, съгласен съм.Но дискусията не е кой е с предимство, а дали си длъжен да уведомиш останалите участници в движението за намеренията си, за посоката на движение в следващия момент.Предимството никой не го обсъжда и не спорим за това.В първата снимка, от която започна диалога, а и никой в темата, не отрича предимството на завиващия наляво [на нея снимка]. Спора е дали да уведоми насрещния, че ще си ползва предимството или да не подаде сигнал, заявявайки, че няма да променя посоката си на движение, тоест ще продължи направо.По какъв път се движи няма никакво значение. Посоката на движение е вектор. Объл вектор няма. Учил съм малко след трети клас. Убедил съм се, че и ти, така че съм сигурен, че поне ти ще ме разбереш.
                  jenshen73 написа:
                  И аха да се откажат - и ги заливате с простотията си
                  no comment
                  .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                  www.cyxap.com

                  Коментар


                    steven написа:
                    Ти щото много добре ме познаваш и личните квалификации са страхотен аргумент. Много добре си запознат със закона и знаеш, че там пише - водач с предимство не е длъжен да дава мигач. Нали така?Докато тезата, че няма маневра, има малка логика, то твойто е пълна глупост.
                    Ако следеше темата - щеше да знаеш кой търкулна камъчето. Но понеже стоиш зад термина МАНЕВРА, а не разсъждаваш по термина ПЪТ С ПРЕДИМСТВО ПРОМЕНЯЩ ПОСОКАТА СИ НА ДВИЖЕНИЕ - за това си на тоя хал. Аз може да съм глупав (щото някои мои неща били глупост), но не видях АРГУМЕНТИ, освен МАНЕВРИРАНЕТО, защо трябва да давам мигач когато си карам по правия път. Виж, когато се изнасям от него - пускам правилния мигач. И винаги се изненадвам на селяните, които тръгват още преди да съм преминал кръстовището...И хайде - кажи ми - кое оправдава шофьорите, които навлизат в кръстовище на зелена светлина и остават в него, без да могат да го освободят. Нали си падате по библейското четене на закона?Имаш ли право да спираш в кръстовище? А на пешеходна пътека? А върху стоп линията? Имаш ли право да настъпваш непрекъсната осева линия?Изчакването, запушвайки Т-обртазно кръстовище, на задръстване на светофар - нарушение ли е на ЗДП???
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      Да, говорим за маневра, защото спорим дали трябва да се даде мигач, а той се дава при извършване на маневра. От няколко страници въпросът е дали преминаването през кръстовище по път с предимство, който променя посоката си, е маневра. Няма да повтарям за 5-ти път аргументите за и против, обосновани на закон и правилник, а не на лично убеждение. Ако не ти пречат облаците прочети постовете назад, като репликирах Оги. Ако не ги разбираш няма какво ново да ти кажа.Тия другите неща не виждам каква връзка имат.
                      Brava 1.6 16V 103hp

                      Коментар


                        Задавам си въпроса: Кой ви е казал че е така, както мислите? И си отговарям така: чели сте закона, прочели сте хубаво че при маневра се дава мигач, маневра е всяко отклонение от праволинейното движение, и затова - мигач навсякъде. Ако обаче бях от вашата група, и мислех като вас - щях да се питам - абе тия момчета откъде ги измислят тия щуротии? Дали пък така не са научени? Защо единия казва че така е научен от инструктор, другия казва че така е научен от друг инструктор преди 25 години, третия също го твърди, значи го знае отнякъде, или някой му го е казал, следователно този някой - той пък го знае от някъде.... Е, откъде го знаем и защо го твърдим? Нали не мислите, че си го изсмукваме от пръстите? Аз лично не го правя, аз го знам от инструктора ми и от изпитващия ме, който ми се падна някакъв вид директор на някакво РДВР някъде (почти като една жена на пазара, която ми каза едно нещо, ама малко по-различно). В един момент се оказва, че нашите източници на тази информация са все различни, и на практика незавсими един от друг. А вашият е един ЗДП, и по-точно едни членове там, които се цитираха 800 пъти, и явно че не са съвсем ясни. Дали на нас, дали на вас - не са ясни и категорични.Какво значение има накъде точно се напуска пътят, който е зададен с табела? Той се напуска, а това че това става на 0 градуса напред е частен случай. Неслучайно задах въпрос в предната картинка. Кога и при какъв градус определате един път като завой? Ако в спорната ситуация от картинката на Краси - пътят който се пада пред червения автомобил не е съвсем прав, ами е на 5 градуса спрямо този, на който се намира червеният в момента? Ами ако е на 10 градуса? Ами ако е на 45? На 90 ? Кога този път става завой по вашето тълкуване ? Неслучайно нарисувах така пътищата в по-предишния ми пост - под ъгъл, по-малък и по-голям. Защо под моста "Чавдар" никой не дава ляв мигач? Защо от "Гео Милев" към "Черковна" никой не дава мигач, там ъгълът е поне 50-60 градуса - завой ли е това, или не? Колко градуса правят завоя "завой" ?

                        Коментар


                          Другите неща имат общо с познанията на ЗДП и правилника по прилагането му.Маневра, както Оги те апострофира е и самото движение на автомобила. Аргументирай се, чрез закона как така е маневра карането напред. Ако пък трябва - докажи и защо завиването по пътя с предимство е маневрва... Извинявай, забравих - ти дори по непресечен път - подаваш мигач, че да знаят другите, че няма да скочиш в пропастта...Шегите настрани - предвид, че АЗ зададох въпроса - явно имам и логическият и материалният начин да те оборя, това, че на повечето ХОРА присъстващи на ПЪТЯ не им е ясно какви са задълженията, отговорностите и правата им - не е мой проблем. Ако някой ме блъсне в такова кръстовище защото не съм подал мигач - жална му майка!
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            ogi28b написа:
                            ...
                            Както написах няколко поста по-горе, целта ми, когато шофирам автомобила си е да стигна достатъчно бързо и комфортно от точка А до точка Б.Целта ми не е да си меря пишката кой е по, по, най с предимство на пътя, да проверявам знанията му по ЗДвП или да тествам съобразителността му.В случай, че съм в ситуация, каквато е на снимката, ще дам мигач задължително, тъй като с него мигач няма да затрудня или объркам никого, а напротив, за всички ще е ясно, че ще пресичам нечии пътища, макар и стоящите там да са без предимство и са длъжни да ме изчакат.Едно мръдване на пръста.По този начин при инцидент ще омаловажа всякакви мотиви на опонентите си.При пъченето с предимството ще дам възможност на тези без предимство да се оправдават, че не е било ясно накъде точно отивам. Никой няма как да познае, че имам намерение да си ползвам предимството наляво.Десният мигач ще е двусмислен. Направо, напускайки пътя с предимство или надясно?Защо?Не е ли по лесно и ясно за абсолютно всички, наляво с ляв мигач, направо без мигач и надясно с десен?Без значение статута на пътя на който съм.
                            .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                            www.cyxap.com

                            Коментар


                              @Malone: Да разбирам ли, че поради непознаването ти на ЗДП и Правилника за прилагане на ЗДП ти считаш за по-разумно да бъдеш уведомен, че някой ще си ползва предимството и ако същия не пусне мигач, но си ползва предимството ти ще му отнемеш същото, мислейки, че той няма да го ползва? И ще създадеш ПТП?Защото четейки поста ти по-горе стигам до този извод. Не познаваш ЗДП и ППЗДП и поради тази причина - по-скоро би нарушил предимство вместо да изчакаш автомобилът с такова да се изнесе от кръстовището? Разбираш ли защо пуснах горещият въглен? Защото ПОВЕЧЕТО шофьори са като теб - чакат МИГАЧЪТ да им каже, а не гледат МАРКИРОВКАТА, ЗНАЦИТЕ, Табелите. Заради точно такива шофьори - Варна я направиха през 20 метра светофар, защото вече никой не разсъждава, а гледа - зелено - карай, червено - спри... Питах и неколкократно - защо в цял свят знаците Номер 1, СТОП и ПЪТ С ПРЕДИМСТВО ПРЕД ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПЪТИЩА са с еднаква уникална за всеки форма...? Отговор? Неее...Моля те, спечели си отново уважението ми, моля те!П.П. И не, не е по-разумно да излизаш от път с предимство БЕЗ мигач. Когато напускаш кръгово кръстовище (да и това се нарича така) пускаш ли десен мигач? Пускаш...
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар


                                Женшене, не мислим, защото мислим различно от теб ли?Недоучили шофьори, а? Винаги съм се кефил на крайните ти мнения Доколкото си спомням подобен спор преди време, ти степенуваше знаците СТОП и Пропусни движещите се по пътя с предимство. И тогава беше краен, макар и не прав.Движението на автомобила по права линия не е маневра. Избийте си го от главата. Цитат:manoeuvre US, maneuver [məˈnuːvə]5. (Transport / Nautical Terms) any change from the straight steady course of a shipСледването на главния път не е праволинейно движение. Разбира се, че мигачът е средството с което се уведомяват другите участници в движението за намеренията на водача:Чл. 26 1. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка.Вие изхождате от идеята, че щом следваш главния път значи няма нужда от мигач, ами в такъв случай този, който идва от пътя без предимство и ще продължи по пътя без предимство променя ли посоката си? Той трябва ли да подава мигач, щом остава на същия път?
                                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                                Коментар

                                Working...
                                X