Те не искат да признаят, че потеглянето е маневра, а за завоя да не говорим. Хем ги питах как така продължават по пътя с предимство, който завива без да завиват.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
@jenshen73Колега, нали все разправяш, че не сме чели и подобия (в тази тема).Покажи ми в закона, правилника и всякакви наредби, които ще бъдат ценни в случая, черно на бяло да пише нещо от рода "Ако се движите по път с предимство и той изменя посоката си в кръстовище, то не сте длъжни да подавате сигнал"Нали трябва това нещо да е уредено в закона. Като се блъснем някъде по средата, ти да излезеш пред полицая да му кажеш аз не подадох мигач, защото по член Х не съм длъжен.Защото повдигна въпроса за това що е то път с предимство. Това е онова нещо, както и ти спомена, че ако си караш по него, то другите коли трябва да те чакат за да минеш по него. Това не те освобождава от задължението да покажеш, че искаш да минеш по него, за да замръзнат всички на място и да те гледат как минаваш с 1км/ч през него в абсолютното ти право. Гарантирам, че ако мигача не ти работи (както спомена това по-горе), то другия, който не се движи по пътя с предимство ще бъде виновен. То е ясно това, естествено. Пред закона той ще е виновен, морално и ти ще си виновен, че караш кола в технически неизправно състояние и заради това е станало ПТП.А светофара какво е според теб? Той е абсолютно алтернатива на знака. Демек като ти светне зелено (ама от онова плътното зелено, без стрелка в него, предполагам си чел законите и знаеш, че има разлика в това) означава, че имаш право да преминеш през кръстовището и имаш предимство навсякъде. Това означава, че се движиш по път с предимство. Защо като се движиш по път с предимство, наляво, ще дадеш мигач? Или пак няма да подадеш?@Оги, в цитираните от теб пътища и по-скоро въпрос. Обикновено като се движиш по тези пътища ти не изменяш посоката си на движение. Ако се движиш по Сливница, то ти се движиш в едно и също платно без да навлизаш в друг път, без да изменяш платното в което се движиш. За това не подаваш мигач, въпреки че пътя физически се извива на Х градуса. Така и с другите пътища. Именно тук играе роля маркировката на пътя за това. Тя ти показва, кое е твоето платно, тя е това, с което трябва да се съобразяваш. Ако тя завива и ти с в нея, значи си в твоя път. Ако тя е направо или криволичи, а твоя път не е по нея и ти трябва да я настъпиш, то трябва да подадеш мигач. До сега не съм видял кръстовище, което има табела Т13 за да укаже на къде може да преминеш преди останалите, и то да има маркировка, за да не си длъжен да подадеш мигач. Ако има такова кръстовище (примерно при случая с Боян Магесник) то не си длъжен да подаваш мигач, защото си в твоето платно и не изменяш посоката си на движение.В първия въпрос с Боян Магесник, опираме единствено и отново до тази тема. Някой ще включи мигач, защото мисли, че трябва, друг няма да го включи.п.п.Хора, вие само по правилник ли карате? Няма ли за вас урок от живота. Няма ли за вас морал. Трябва да се уважаваме на пътя. Дори и защитниците на тезата, че не трябва да подават мигач въпреки, че теоретично знаят, че може да предизвикат ПТП, сте прави!. Дори и да си на 100% в правото си няма ли да подадете мигач, че другия да знае и да си прави сметката дали да минава дали да стои. Или вътрешно ви доставя удоволствие, че той може евентуално да реши, че може да сте направо и той да реши да мине и вие само това да чакате? Стига с тези коне с капаци. Имайте уважение на пътя. ПОМАГАЙТЕ и на другите, а не единствено от устата ви да излиза псувни и всякакви нецензурни изрази. Ей за това сме на това дередже.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Опитвам за последен път на български език, с цитатите от трета страница на тази тема:"Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например .... да завие надясно или наляво за навлизане по друг път ....""Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал"Как по-лесно да ви обясни човек, че при движението по пътя с предимството вие не завивате наляво или надясно по друг път? Вие продължавате движението си по същия път. Не по друг път. Ако обаче решите изберете дясната или горната чертичка, то тогава вие се отклонявате встрани спрямо пътя, за навлизане по друг път = маневра = задължение за мигач (член 26). Нали разбирате смисъла на комбинацията от думи "друг път"? (Виж снимката в края на поста)nikolovvd - нарочно ли пропускаш да отговориш на въпросите ми от предишните два поста, или не си ги видял? Ако не си - моля те виж ги, и отговори? Аз като чета, се замислям сериозно дали като тръгна из планините, да не си мигам на всяко кривване на волана, че току виж някой ще си помисли че искам да се хвърля в пропастта.Някой ще ми каже ли: защо под моста "Чавдар" в София нито един автомобил никога не дава ляв мигач, при положение, че според вашето тълкуване на закона там задължително трябва да се подаде мигач: има кръстовище, няма продължение направо, има завой наляво и надясно. Та това си е истинска златна мина за всеки катаджия - дребно нарушение, 20 кинта глоба с фиш....Един съвет ще се опитам да дам, за по-лесно разбиране на ситуацията: Нека се абстрахираме от всякакви посоки, направления и знаци. Трябва ли да се дава мигач при отклонение встрани от пътя? Според член 26 - да. В такъв случай - всичко останало са частни случаи - накъде е пътят, накъде е отклонението. Ако имаше изключение, може би щеше да пише "...освен в случаите , в които пътят изменя посоката си, а отклонението е такова, че автомобилът се движи праволинейно" , или нещо от този сорт.И докато съм писал, БО също е писал, та да отговоря. Как така изведнъж на Сливница и Раковски, и на Данаил Николаев се оказва, че всъщност пътят ми завива, маркировката ми завива, и всичко завива, а аз не изменям посоката си на движение? Може би колегите, които твърдят че всяко завъртане на волана е завой ще могат да обяснят за всички? Ами че аз не я изменям и на Слатинска и Б. Магесник - все си се движа по пътя, който е зададен с табела Т13. Защо в единия случай се движа по едно платно - а в другия - не се движа по едно платно и уж го сменям? Както на Сливница платното завива, така и на всяко друго място това платно също завива, като това е указано с табелата, аз си се движа по него, и не изменям посоката си спрямо пътя. Различни са само градусите на изменение на платното - някъде 90, някъде 30, някъде 45. Но ок, да приемем че е така, има логика, но само на второто място, където наистина има маркировка, която не прекъсва на самото място. На първото, обаче - на Сливница и Раковски - няма маркировка вътре в кръстовището, има преди светофара, има и след светофара (кръстовището). Точно като на Б. Магесник и Слатинска, където маркировката не се вижда в момента. Но когато я е имало - тя определено е такава, че следва пътя, зададен с допълнителната табела. Значи според това което си писал - ако реша да отида направо - там трябва задължителен мигач, защото пресичам маркировката, напускам пътя, и т.н. Е да, ама нали се движа направо? Airfan казва че при движение направо не може да се пуска мигач. Стана много, много объркано.
Коментар
-
Какво е то път?Пътя се определя от пътната маркировка.Не път като съоръжение по което се движат превозни средства или съоръжение (това е чистото определение за път), а онова нещо (курса на където си тръгнал) и който го следваш (въображаемия) и искаш да си по него с предимство.Когато пътната маркировка се прекъсва, то автоматично това означава, че навлизаш в друго платно за движение (път).Чл. 63 (1) Надлъжната пътна маркировка се използва за очертаване на пътните ленти, на които е разделено платното за движение, и за очертаване на неговата граница.31. "Предимство" е правото на един участник в движението да премине преди друг през дадено място от пътното платно.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Хора, вие не разбирате ли, че пътят с предимство НЕ ЗАВИВА, макар физически да има извивки, той НЕ Е ПРЕКЪСНАТ, когато преминава през кръстовище. Той представлява един коридор, по който вие се движите, без да се интересувате какво впечатление оставяте у чакащите в околните улици. Те са един вид "неактивни", нищо не могат, а и не трябва да предприемат, докато вие не преминете. Неслучайно и на самия знак, указващ пътя с предимство, единствено пътят с предимство е НЕПРЕКЪСНАТ, всички други странични пътища са обозначени с чертички - те се докосват до пътя с предимство на кръстовището, но те са ПРЕКЪСНАТИ, а не пътят с предимство. Затова движението по пътя с предимство не е маневра и не е завой, ако ще този път с предимство да е и спираловиден. От друга страна, завой прави всеки, който напуска пътя с предимство, пък макар и движейки се направо.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Няма такъв закон, а аз, не само не искам, а и не пускам мигач по път с предимство. И, в кръстовище се дава мигач, ако преминаваш от по-висок клас път, какъвто е пътят с предимство, към по-нисък, или от по-нисък навлизаш в път с предимство, или между равнозначни пътища, но самото движение по път с предимство, който НЕ Е равнозначен с другите пътища, не е никакво основание да даваш мигач. Даването на мигач на път с предимство, извинявайте, че ще го кажа, но е чиста проба комплексарщина. Правилникът ви дава изключителното право да не се интересувате от автомобилите извън пътя с предимство, но вие доброволно се отказвате от това право и, давайки мигач, все едно питате байчото в страничната уличка - "Ама какво сега, ще ми разрешиш ли да продължа по пътя си, или ако искаш пък, ти премини първо, аз ще си кеся тука с тоз мигач".Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Движещите се по път с предимство НЕ трябва да подават мигач ако този път променя посоката си.Така е по закон - всичко друго са глупости на недоучили шАфьори.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
sugarboy написа:Стига с тези листовки - видяхме вече, че са пълни с грешки, а и те са направени за неуки, първосигнални хора, на които в крайна сметка им трябва една лампичка там да им мига, като на кучето на Павлов, за да могат все пак и те да държат колата в пътя.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
ele, винаги съм имал мнение за теб, че си мислеща жена, която знае и отстоява правата си и затова се учудвам на позицията ти в този случай, когато доброволно се отказваш от правото си и се пускаш по течението на невежеството, ще ме извиняваш! Поздрави и ти пожелавам трезво да помислиш върху този, не го наричам и казус, а банален факт.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар