Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    @dikanio: Прочети ОТНОВО за какво иде реч!Нийде в закона не е указано, че ТРЯБВА да не спираш. Навсякъде пише, че МОЖЕШ да не спреш. Но не и да се мъчиш да тълкуваш закона неправилно. Пак казвам - всичко е изрядно, пуснал съм мигача, но ми изгаря крушката и понеже ти четеш закона като дявола евангелието - решаваш, че вместо да си карам по пътя променящ посоката на предимство - ще продължа направо и тръгваш - ставаме на КЮФТЕ - кой според теб ще е виновен? Аз каращият по пътя с предимство или ти, нарушилият предимството ми???
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      Аз ще съм с чиста съвест, но виновен пред закона, защото както казах, няма как да докажа, че не ти работи или не си пуснал мигача. В съда е важно не какво знаеш, а какво можеш да докажеш.
      Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
      ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

      Коментар


        jenshen73 написа:
        Valiosport написа:
        Е говорим в случаите когато мигачите не са изгорели Ама и ти какви примери даваш на колегите да не дават мигачи ли
        Не. Закона регулира точно тия неща, а правилника ги прилага. Идеята е, че ако мигачите решаваха проблемите с кръстовищата - нямаше да има нужда от знаци. За това се слагат знаци - за да знае всеки кога какво ТРЯБВА да прави. За това се налагат глоби за неспиране на знак СТОП, за гворене по телефона при шофиране и за непоставен колан. За неизползване на мигач НЯМА глоби.@feliza: Закона ясно указва:Знак СТОП: Спри! Осигури предимство.Знак Пресичане на път с предимство: Осигури предимство!Знак Път с предимство пред всички останали: Движиш си се по него и ВСИЧКИ са длъжни да те ИЗЧАКАТ, няма какво да гадаят.
        Явно съм в зоната на здрача. Независимо за какво говорим, ти си говориш едно и също. Смени плочата, говорим за мигачите. Не за знак СТОП. Не за това дали някой ще или не ще ти осигури предимство. И никой не е казал, че някой няма да спре и ще ти отнеме предимството - сакън. Толкова по трите ти реда, нямащи никакво отношение към въпроса ми. Ще си почакам някой да коментира по въпроса ми, а не просто да ми изрежда произволни точки от правилника.

        Коментар


          Ситуация 1 - В тази ситуация главният път е този, който идвайки отляво, гледно на тази карта, по улица "Боян Магесник", пътят с предимство леко завива на около 30 градуса по улица Слатинска. Самата улица Боян Магесник е права. Никой, ама никой, ама абсолютно никой не подава десен мигач там, а всички, които искат да се отклонят направо от главния път - подават ляв мигач. Ситуация 2 - тук булевард "Ген. Данаил Николаев" НЯМА кръстовище с булевард Дондуков, защото той минава отгоре, това е мостът "Чавдар". Под него обаче се виждат две неща: едното е как самият булевард прави лек ляв завой, точно на мястото на което отдясно започва улица Силистра. Там прав път няма. Е какво, там трябва да си пусна левия мигач ли, искате да ми кажете?Ситуация 3 - столичното предградие Бусманци - главният път се вижда дори от космоса че е толкова добре изразен, че е излишно да ви казвам кой е той, и кой е без предимство. Еми колкото пъти съм минал от там, толкова пъти не съм видял дори шофьори на камиони да пускат мигач. А тези, които излизат направо - правят го с десен мигач. И да знаете - целия форум имаме поздрави от на комшията щерката, която пак ще полага изпит заради тази ситуация.Докато помпате по клавиатурите, сетихте ли да пуснете по един СМС на номер 17 777 с текст "dms bebe" ?

          Коментар


            @ogi28b, аз ти и sugarboy явно грешим, щом на всички им пука за мигача, а не за пътната ситуация. Ти и аз знаем, че е безпредметно да пускаме мигачи на правият път, но хората "извършват" маневра, карайки направо. Още по-важното е, че МНОГО, твърде МНОГО колеги не са наясно КАКВО е това ПЪТ С ПРЕДИМСТВО и как се третира той. Знак СТОП в Бургас например не означава НИЩО. Знаеш ли например, че има МНОГО шофьори, които просто си мигат с мигачите без да знаят какво правят? Днес при възможни 3 десни завоя, един мига с десен мигач чак до третия.... Е какво правим??? По метода на гадателите - засилваме и ... като не завие в първия десен - се блъсваме в задницата му...
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              Ситуация 1 е наистина интересна. Тук вече започват нашите си тълкувания, мисля че в закона имаше термин за пътя "завива" и "отклонява". Знам че не е доказателство, но ако продължавате по Слатинска, GPS-а би казал "Дръжте дясно", а не "Завийте надясно" :D Трябва да се видят всички знаци на мястото, за да се прецени. Какво е станало на изпита на въпросната девойка все пак?
              Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
              ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

              Коментар


                Тая тема ме кефи вече
                Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                Коментар


                  @dikanio: Ето тук си проличава защо НЕ знаеш правилника - разчиташ на всичко друго, но не и на познанията си върху ЗДП и Правилника за прилагане на ЗДП. Например аз самият ДО сега не съм чул GPS да ми диктува "нажближавате знак СТОП след 100 метра", "Спрете на знака СТОП"... Разбираш ли, надявам се де, защо тая тема стана толкова страници след един мой невинен въпрос??? Нямах възможност да следя темата и тя порастнала. Скоро и ще роди. Днес мой познати ИНСТРУКТОР доказа, че и той не познава закона, но все пак е инструктор и произвежда поредните неграмотни опасности по пътя. Имал съм ситуации, които НЕ желая да си спомням, но пак искам да припомня - знаците регулиращи предимствата са с различен външен вид за да се различават и в профил и в анфас и дори изотзад. Няма друг знак като STOP например.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    На изпита - пишеше го на 8-ма страница, където има един голям мой пост, който може би ще е интересен за тези, които са го пропуснали. Та там пише, че девойката са я накарали да мине през кръстовище, през което главнията път се изменя наляво, а улиците направо и надясно са второстепенни. Та тя е трябвало да продължи направо, и го е направила без мигач. И така... А GPS-a не е сериозен аргумент, знаеш че той работи с векторна карта, на която улица Б. Магесник е цяла права. На мястото от ситуация 1 - почти съм сигурен че има всички знаци, от всички страни, които недвусмислено показват че главният път е този, който идва отляво по Б. Магесник и преминава в Слатинска, а второстепенният е този, който отива надясно по Б. Магесник. Кажете за ситуация 2 Моля! Защо не давате там ляв мигач Призовавам всеки който пише тук, ако има възможност - да попита инструктори, катаджии, даи-аджии... Тук има една група хора, които са в голяма грешка, и искам да разбера дали не съм от тях, от независими източници. Значи или аз, sugarboy, jenshen73 и venco67 грешим, или сме прави. Трето положение мисля че няма.А пък ето тук, на тази ситуация зад парк хотел Москва в София, на края на улица Незабравка - когато съм зеленият автомобил - и тук не давам мигач. Но чат-пат се среща някой, който да даде.Ред.: Забравил съм снимката, ето я и нея:
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      Да отбележа, че това за GPS беше шега, в случай, че емотикона след нея не е достатъчен :D
                      Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                      ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                      Коментар


                        @ogi28b: Хората "подават" мигач не от знания, а от убеждения. Щом си пуснал мигач - значи ще завиеш... Ами мигача може да не е изгаснал... примерно. То в закона пише, че при намалена видимост се включват къси светлини задължително, а от 01.11 всяка година - целодневно, но все още се наблюдават мислители, които шофират и по тъмно БЕЗ светлини, просто щото им е достатъчно уличното осветление...Специално АЗ понеже съм спорил точно за този казус ЗНАМ и съм УБЕДЕН, че съм прав, каквото и да ми говорят разните му инструктури... Днес един ТХ инструктур БЕШЕ силно убеден в думите на всички колеги противници на нашият казус... оборих го, а той започна да ме обижда на ФИАТ от безсилие...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          jenshen73, аз ако съм ще го напердаша ако ме обиди на Фиат (това е кръвна обида)
                          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                          Коментар


                            Вижте последния пост Тук и да си лягаме
                            Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                            Коментар


                              Ако идващият по пътя с предимство не е подал мигач, че ще завие и продължи по пътя с предимство, то този срещу него не е длъжен да чака да излезе от кръстовището. Щом не е предизвестен, че някой ще завие по пътя с предимство си потегля. Никой няма да чака.
                              Няма начин да няма начин!

                              Коментар


                                jenshen73, законът и правилникът не се грижат за неработещи мигачи и липсващи знаци (за формата, че да гледаш отсрещния). Друг въпрос е, че можеш да го правиш, за да избегнеш ПТП, защото животът е ценен. Ако не ти работи мигач - махаш с ръце. Понеже обичате да си цитирате, ето от правилника:
                                Глава четиринадесетаМАНЕВРИ И СИГНАЛИ Чл. 76. "Маневра" е изменение на положението на пътното превозно средство спрямо пътя и останалите участници в движението, като: потегляне, преминаване в съседна пътна лента, завиване и други подобни. Чл. 77. (1) Водач, който има намерение да извърши маневра, е длъжен да се убеди, че няма забрана за маневрата, че няма да застраши останалите участници в движението и преди да започне маневрата - да подаде своевременно ясен и достатъчен за възприемане сигнал.(2) Сигналът за извършване на маневра се подава със светлинни пътепоказатели, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка.
                                или сега ще ходите да питате инструктурите и какво е завой? За мен тоя спор е пълен абсурд.
                                Brava 1.6 16V 103hp

                                Коментар

                                Working...
                                X