Аз напоследък все повече се убеждавам, че мнозина смятат лостчето за мигачите за излишен придатък към кормилото, ако изобщо се и замислят, че мигачите съществуват. Но това вече не ме изненадва, защото е част от изключително ниската култура на шофиране в България, ако я има. Наистина, на тези две кръгови движението е като оцеляването едно време в Дивия Запад - никой не спазва предимства, престроява се без мигачи, а вчера една мадама, която нахлу откъм Качица, без изобщо да се огледа и аз я отсвирих, си показа ръката от прозореца със среден пръст. Аз, разбира се, не й останах длъжен, отсвирих я още по-яко, изравних се с нея, тя успя да разчете по устните ми какво й казах и я отминах. Вчера гледах репортаж и за новото кръгово при моста на Бяла. Чудя се, от какъв зор го измислиха там така и с какво улеснява движението, като спускащите се от баира тежки камиони трябва да навлязат в кръгово?!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Да не забравяме, че дори в случай на повредени мигачи - например реле, има лява ръка, с която съвсем лесно и разбираемо за другите участници в движението можеш да подадеш сигнал! Имах проблеми с релето и като съм си изкарвал ръката, ако съм возил някой винаги се е чудил. Обяснявам му, че на пътя не съм сам и никой не е длъжен да говори с маг джуна, за да предвиди следващата ми маневра.Fiat Punto 1.7 TD
Коментар
-
Ежедневно виждам всякакви измислени шофьори да си карат както им падне, изобщо не им пука другите участници в движението.Пресен случай от днес - карам си спокойно зад един бус в тясна и натоварена уличка, бусът спира без мигачи и без да пуска авариини, спирам си след него като си мисля че изчаква кола идваща отсреща (понеже нямам видимост) и си чакам, зад мен спират и други коли. Чакам чакам ама колко да чакам вече, пускам мигач и се инасям леко напред, отсреща коли няма, изравнявам се с него и виждам че смотаняка си говори по телефона и изобщо не му пука. Ей такива кво да ги правиш, движението в България е под всякаква критика както и пътищата ни
Коментар
-
damianoff написа:Толкова съм свикнал с пускането на мигачите, че когато пътя прави по остър завой без други пресичащи го улици от време на време си го цъквам без да е било наложително.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
В Пловдив е модерно да правиш ляв завой с десен мигач или още по-добре без мигач. А най-големия писък на модата е като дадеш десен мигач да завиеш в някоя малка улица с 90-градусов завой да те освирват яко, защото не си влезнал с 60 с ръчна в завоя, а си си позволил да понамалиш, за да не лепнеш излизащия от улицата...
Коментар
-
Аз да си призная като видя че няма кола зад мен не давам мигач, но се мъча да се отдуча от този вреден навик.Виж бейби не сме глупаци,
ние сме отбор от здравеняци.
Да бъдеш с нас знам, че го желаеш,
така че качвай се на дансинга и започвай да играеш!
http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo
Коментар
-
абе не си позволявайте да го правите това...всмисъл ако няма кола зад теб,защото има тъпаци,които ти карат в сляпата зона(примерно при мен с мареата с тия малки огледала имам доста голям сляп участък и ако не си врътна главата,не се знае...) . На мен ми се е случвало,кретен да ми кара в сляпата зона в града близо две минути... ако нямаш навика като мен постоянно да гледаш назад(вреден навик между другото,но съм го придобил и особено ако знам,че има някой,редовно го следя каква глупост предприема,спасявало ме е понякога) няма как да знаеш,че някой се е настанил вляво или вдясно от теб и кара на едно огледало място. Тогава поне може той да ти види мигача и да свирне... А инъче винаги съм се чудил,кое му е "гъзарското" да не пуснеш мигач Ако се мислиш за гъзе,като го правиш,значи сериозно страдаш от огромни комплекси,а за съжаление прекалено много комплекси се избиват на пътя. Като съм се заоплаквал,да се оплача и от един друг свой вреден навик...мразя да ми се правят на тарикати и гъзари. Някой ден от това може и да страдам,обаче няма да се спра,просто откачам. Ей снощи,един кавал пред мен,застанал по средата на пътя,нито в лява ни вдясна лента,чака на кръстовище без светофар. Пресичаме главна улица. Оня изобщо не можеш да го разбереш накъде е ,ядосах се,свирих му,няма файда,оня си зави и замина...обаче по интересното беше,че както съм се наредил плътно зад тоя,един с един огромен мерцедес,както си бе спрял най-вляво на платното,тръгна,залепи вляво до мен (аз правя десен и има място) и когаато оня пред нас се изнесе,тоя също без мигач,тръгна през мен да завива вдясно. Е не му дадох да ме сече,отсвирих го,натиснах го и минах. Обаче все се чудя,кога някой тъпак като го натисна няма да ме види и ще ме засече...Хич не ми дреме,че кара мерцедес,хич не ми дреме,че е отворко,не им оставам на такива да ме правят на маймунаex.Мареа ТД100
Коментар
-
извинявам се ако ще обидя някой ама поне тук в Габрово е така,таксиметровите шофьори мислят че са сами на пътя.Те знаци не признават,а мигач от таксиметрова кола 1/50.има един смотаняк,който ми е сякъл пътя не веднъж и един път той спря на спирката аз спрях пред него и той се заключи в колата,аз се бях побъркал и сега си имам едно на ум за него.Относно темата като возя дядо много пъти ме е питал защо пускам мигач след като няма никой(и той е от тия които спестяват),а аз винаги подавам мигач независимо дали има някой около мен.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
Абе и аз да си призная дотолкова живея на пътя и в движение,че наистина когато няма коли около мен не пускам мигач,което знам,че е вреден навик.Старая се да го изкореня и да подавам мигачи във всяко отклоняване от посоката на движение!И не е срамно да си признаваме грешките на пътя!FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар
-
Явно всичко е въпрос на навик.А навиците на шофьора се изграждат в ученият автомобил.От първото ми качване зад волана и до ден днешен винаги ползвам мигачи,независимо от това има или няма коли около мен.Мигачите са от полза не само за шофьорите,те са и за пешеходците.Многократно ми се е случвало да седя на тротоара и да чакам някой да се сети да укаже посоката си на движение.
Коментар
-
Ами да, рядко дават мигачи, даже извън София като че ли повече спазват правилата и повече мигачи съм видял, така че, по този въпрос точно, бих те посъветвал да караш по-назад и ако ще изпреварваш, изнасяй се по-отрано, да няма изненади, и така. Не може да се разчита на никого в днешни дни за нищо, то дори човек не може да разчита абсолютно винаги на сетивата си, така че, най-малкото, което зависи от нас, с цел да си пазим собствения гръб(предница в случая), е да караме по на далеч от предната кола, което върши работа, при мен поне.
Коментар
-
колеги, искам да дам друг пример за ситуациая в която не се използва мигач и това адски много ме изнервя ежедневно. например: кръстовището е с две ленти в едната посока, където лявата е за направо а дясната направо и надясно, а завиващите надясно трябва да пуснат пешеходците естествено. така, аз приближавам кръстовището, светофара е червен и има спрели коли и умувам коя лента за направо да си избера :D за да мина по бързо и естествено да не се редя на салама в лявата поглеждам че колата в дясната не е дала десен мигач и НАЙ-ВЕРОЯТНО е за направо и си казвам екстра матирах останалите и се нареждам зад нея доволен И разбирасе когато светофара светне жълто идва и най-сладкия момент кавала отпред дава десен, потегля 5метра и спира да чака 20те човека които пресичат и аз увисвам е тогава ми нахлува цялата кръв в главата вярно че да чакаш на червено с пуснат мигач цъкането изнервя но в крайна сметка 30сек се изтърпяват...Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
miro2177 написа:колеги, искам да дам друг пример за ситуациая в която не се използва мигач и това адски много ме изнервя ежедневно. например: кръстовището е с две ленти в едната посока, където лявата е за направо а дясната направо и надясно, а завиващите надясно трябва да пуснат пешеходците естествено. така, аз приближавам кръстовището, светофара е червен и има спрели коли и умувам коя лента за направо да си избера :D за да мина по бързо и естествено да не се редя на салама в лявата поглеждам че колата в дясната не е дала десен мигач и НАЙ-ВЕРОЯТНО е за направо и си казвам екстра матирах останалите и се нареждам зад нея доволен И разбирасе когато светофара светне жълто идва и най-сладкия момент кавала отпред дава десен, потегля 5метра и спира да чака 20те човека които пресичат и аз увисвам е тогава ми нахлува цялата кръв в главата вярно че да чакаш на червено с пуснат мигач цъкането изнервя но в крайна сметка 30сек се изтърпяват...FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар