Airfan написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Много колеги бъркат посоката на движение с посоката на пътя с предимство. Посоката на движение по дифолт е направо и при нейното следване не е нужно да се даде сигнализация(караш си направо). Всяка промяна на посоката на движение (не става дума за път със завои, а за кръстовище) трябва да бъде сигнализирана. Няма никакво значение дали си на път със предимство или не си - даваш мигач и показваш, че продължаваш по пътя с предимство, който завива, а не направо да излизаш от него. Иначе водачите около теб до последно ще са в неведение накъде ще продължиш. Тоест НЕ давайки мигач, означава, че напускаш пътя с предимство в посока направо.преди - TIPO
сега - VOLVO XC60
Коментар
-
Толкова много цитати, и толкова малко четене и мислене... Отговорът се съдържа още в първия цитат след въпроса ми, но кой да го прочете, нищо че е удебелен, аз ще го уголемя, дано да се вижда добре.nikolovvd написа:Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път ....
Коментар
-
sugarboy написа:Не пресичаш никаква осова линия, колега. Впрочем, оставям ви и се отдавам на други удоволствия с приятели на маса, достатъчно ми загубихте цял ден. Айде, наздраве!Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Тъкмо се връщам от готина вечер в една яка бирария и ми е гот. Весело ми е и като чета какви глупости ми говорите да завивате на кръстовище без мигач. Разбира се, вие си знаете как да карате, но аз лично винаги ще продължа да давам мигач в кръстовище, независимо по главен път ли карам или не.Оги, приятелю, хубаво ми цитираш закончето, но обърни внимание, че ти дават пример за маневриране, а не ти изчерпват всички видове маневри в текста.Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал...
Коментар
-
Този който твърди, че не променя посоката на движение, движейки се по пътя с предимство да опита да премине с 100-120 км/ч през кръстовището. Няма страшно завоят е приблизително 85-90 градуса! Като ви видят как летите всички ще спрат да ви гледат сеира. Ако успеете да продължите по пътя с предимство, то вие сте прави, ако не успеете означава, че променяте посоката на движение и центробежната сила ще ви запрати в къщата по допирателната на дъгата на завоя. Който смята, че е прав да докаже правотата си по гореописания начин или да млъкне, защото от 17 часа до сега (22:30) съм разговарял с 4-ма служители на КАТ на възраст от 28 до 47 години, защото си мислех, че може нещата да са различни според възрастта и всеки твърди, че трябва да се подаде мигач. Тези, които са научене на обратнато да вземат да заплюят инструкторите си, защото от тях и чеп на зеле не става. Само пълнят пътищата с убийци, а канавките с паметници. Това, че ви прибират парите и ви продават книжки е отделна тема, ама май този филм вече свърши или гледаме последна серия.Няма начин да няма начин!
Коментар
-
Опаля-а, и аз се завръщам от една хубава компания, в която разисквахме дадената ситуация и трябва да ви кажа, хората мигаха на парцали, като им обясних, пак постепенно, за да не са предубедени, вашите твърдения. Казаха, че не са чували досега такова нещо - на излизане от път с предимство да не се дава мигач и на променящ посоката си път с предимство да дават мигач. А изводът за служителите на КАТ, колега, е, че те не стават за чеп за зеле, а аз моите инструктори няма как да ги заплюя, щото е било преди 20 години. И, какъв беше тестът - да взема завоя със 120, за да ти докажа, че съм прав ли? Ти си прав - не мога да взема завоя със 120Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
@sugarboyКакво ще бъде действието ти ако си продължаваш по пътя с предимство, като пример от снимката малко по-горе.Продължаваш по пътя с предимство (физически завиваш наляво) и другия път се окаже с две платна а твоя е с едно платно?Още един казус.Караш си по един огромен булевард. Въпросния булевард е с предимство от порядъка на 5км продължение. И идва един момент, когато перпендикулярно на него са решили просто въпросната улица да е с предимство, а не твоя булевард. Имаш знак естествено "път без предимство". Какъв мигач ще подадеш, за да продължиш направо, нали излизаш от пътя с предимство?п.п.По смисъла на ЗДП има определено:8. "Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво.31. "Предимство" е правото на един участник в движението да премине преди друг през дадено място от пътното платно.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Няма смисъл примерът ти да е с 5 километра дълъг булевард - от това не става по-убедителен, но и 15 километра да е дълъг, като стигне място, където предимството да продължава надясно, а аз искам да продължа направо, естествено, че ще изляза с ляв мигач направо. А горния пример - вие явно възприемате пътя с предимство, минаващ през кръстовище, като две различни улици, пресичащи се в кръстовището. Няма такова нещо - пътят с предимство ПРЕМИНАВА НЕДЕЛИМО през кръстовището, каквито и завои да прави, пак си е неделим.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
BO написа:...Табела Т13 се слага като допълнение да покаже на къде отива предимството в кръстовището, нищо повече. Демек кръстовището си е кръстовище и тъй като искаш да завиеш на някъде, независимо на къде, то трябва да се подаде светлинен сигнал.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар