Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Airfan написа:
    По твоя път, който просто си преминава ей така през едно кръстовище, което дефакто без твоя път нямаше да е кръстовище, ти не завиваш, нито се отклоняваш в ляво, ти си караш просто направо, а пътя ти завива. Ти обаче не завиваш. Страхотна логика уотсън! Забавно е)
    Всичко е точно така, но не е забавно, а трагично, ако ме разбираш
    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

    Коментар


      Много колеги бъркат посоката на движение с посоката на пътя с предимство. Посоката на движение по дифолт е направо и при нейното следване не е нужно да се даде сигнализация(караш си направо). Всяка промяна на посоката на движение (не става дума за път със завои, а за кръстовище) трябва да бъде сигнализирана. Няма никакво значение дали си на път със предимство или не си - даваш мигач и показваш, че продължаваш по пътя с предимство, който завива, а не направо да излизаш от него. Иначе водачите около теб до последно ще са в неведение накъде ще продължиш. Тоест НЕ давайки мигач, означава, че напускаш пътя с предимство в посока направо.
      преди - TIPO
      сега - VOLVO XC60

      Коментар


        И пресича осовата линия без да завива, а като го ударят в дясната врата ще се чуди как тоя му е минал от ляво в дясно!Бе осовата линия права ли е или се огава като змия?
        Няма начин да няма начин!

        Коментар


          Не пресичаш никаква осова линия, колега. Впрочем, оставям ви и се отдавам на други удоволствия с приятели на маса, достатъчно ми загубихте цял ден. Айде, наздраве!
          Fiat Marea Weekend 1,6 16V

          Коментар


            Така, оказва се че и двете участнички в ПТП-то имат акт.На мойта позната е по чл.26 , а на другата чл.50(1).

            Коментар


              Толкова много цитати, и толкова малко четене и мислене... Отговорът се съдържа още в първия цитат след въпроса ми, но кой да го прочете, нищо че е удебелен, аз ще го уголемя, дано да се вижда добре.
              nikolovvd написа:
              Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път ....
              Airfan - гледаш на ситуацията прекалено просто, от чисто физична гледна точка, че в единия случай колата завива наляво, а в другия - колата продължава направо. Тук е твоята грешка. От физична точка - да, прав си. Но от техническа гледна точка, по смисъла на закона, единият път е този с предмството, а този който изглежда, че отива направо - той е друг път и за да навлезеш в него - ти се отклоняваш наляво, или надясно от основният път, по който се движиш. Погледни технически на нещата, а не просто физически. И забелязах нещо, което може би сте забравили: ако водач има срещу себе си знак за пресичане на път с предимство, то той е длъжен, съвсем задължително да изчака движещите се по пътя с предимство ДА ПРЕМИНАТ кръстовището, без значение от посоката им, и едва след това да навлязат. Това е въпрос от листовките! Картинката е следната: Т-образно кръстовище, правият път е с предимство, идва кола отдясно, която ще прави ляв завой, и кола отдолу на Т-то, която ще завива надясно. Двете коли очевидно нямат допирна точка. Въпросът е какво прави автомобилът отдолу - а) изчаква другият да премине или б) преминава заедно с него. Ако отговорите б) - това е грешен отговор. Когато го видях за 1 път - дадох грешен отговор. Ако в текущо-обсъжданата ситуация стане ПТП - виновен 100 % е този, който не е пропуснал движещият се по пътя с предимство, независимо дали е дал мигач, дали е дал десен мигач, а завива наляво, даи мигачът му е изгорял, или каквото и да е още. Това е положението. Реших да задам този въпрос, защото вчера се заговорих с комшията. Дъщеря му е положила изпит сутринта, трябвало е да премине през точно такова кръстовище, като от снимката преди няколко страници. При достигане до кръстовището е трябвало да продължи направо, а не по пътя с предимство, който е отивал наляво след кръстовището, а тя, като повечето от вас - не е подала десен мигач, защото решила че се движи направо. А се оказало, че е длъжна, защото напуска пътя (с предимство) и навлиза в друг път, нищо че той е отсреща, и изглежда "направо". Но по смисъла на закона - движиш се по път, който си криволичи, като в планина. Знаците не се делят на планински, градски, селски или каквито и да е. Еднакви са навсякъде. Та така. Момичето ще се яви отново на изпит, но съм сигурен че вече ще знае на точно такова кръстовище кога и защо да пуска мигач. Накрая да споделя и аз какво правя: На път с предимство не пускам мигач, защото така ме е научил инструктора. При напускане на път с предимство - винаги пускам мигач, независимо накъде точно го напускам, било то и направо. При излизане от кръгово движение - също пускам мигач, по причините описани по-нагоре. При движение в кръгово - не съм длъжен да пускам, защото се движа по пътя си, който е предварително начертан със знак и маркировка. Пускам мигач, обаче, за да улесня навлизането на по-съобразителните участници в кръговото (особено на 4-ти километър в София). В един от последните постове преди моя, пишеше нещо за пресичане на осева линия. Еми на цитираното кръстовище осевата линия на пътя също завива наляво, с все пътя.

              Коментар


                да разбирам, че познатата е можело да обжалва?

                Коментар


                  Това Т образно кръстовище ли е ? според знака е
                  FIAT Marea 1.9 JTD 2001г.
                  ... и тя доверчиво сложи крака на раменете му...
                  миг невнимание и вече си татко

                  Коментар


                    sugarboy написа:
                    Не пресичаш никаква осова линия, колега. Впрочем, оставям ви и се отдавам на други удоволствия с приятели на маса, достатъчно ми загубихте цял ден. Айде, наздраве!
                    Препоръчвам ти да решиш листовките за изпита. Има въпроси точно за път с предимство, който завива, а автомобилът, който завива, за да продължи по пътя с предимство, е с включен мигач. АКо и след това все още мислиш, че си прав, по-добре се обади в ДАИ да им кажеш, че в листовките им има грешки. По-късно ще потърся из листовките и ако имам късмет да я уцеля, ще сложа и линк.
                    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                    Коментар


                      Тъкмо се връщам от готина вечер в една яка бирария и ми е гот. Весело ми е и като чета какви глупости ми говорите да завивате на кръстовище без мигач. Разбира се, вие си знаете как да карате, но аз лично винаги ще продължа да давам мигач в кръстовище, независимо по главен път ли карам или не.Оги, приятелю, хубаво ми цитираш закончето, но обърни внимание, че ти дават пример за маневриране, а не ти изчерпват всички видове маневри в текста.
                      Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал...
                      Вие, приятели, завивате! Въртите волана и завивате, а не продължавате направо. Разбирате ли, няма как да ме убедите, че някой е скъсан на изпит за това, че е подал мигач на кръстовище, регулирано по какъвто и да е начин. Някой ви е метнал на черешата мега хипер здраво. Няма такъв филм, няма и да има.Завоят е маневра и точно за това по чл.25 е написан акт на завиващата.

                      Коментар


                        Този който твърди, че не променя посоката на движение, движейки се по пътя с предимство да опита да премине с 100-120 км/ч през кръстовището. Няма страшно завоят е приблизително 85-90 градуса! Като ви видят как летите всички ще спрат да ви гледат сеира. Ако успеете да продължите по пътя с предимство, то вие сте прави, ако не успеете означава, че променяте посоката на движение и центробежната сила ще ви запрати в къщата по допирателната на дъгата на завоя. Който смята, че е прав да докаже правотата си по гореописания начин или да млъкне, защото от 17 часа до сега (22:30) съм разговарял с 4-ма служители на КАТ на възраст от 28 до 47 години, защото си мислех, че може нещата да са различни според възрастта и всеки твърди, че трябва да се подаде мигач. Тези, които са научене на обратнато да вземат да заплюят инструкторите си, защото от тях и чеп на зеле не става. Само пълнят пътищата с убийци, а канавките с паметници. Това, че ви прибират парите и ви продават книжки е отделна тема, ама май този филм вече свърши или гледаме последна серия.
                        Няма начин да няма начин!

                        Коментар


                          Опаля-а, и аз се завръщам от една хубава компания, в която разисквахме дадената ситуация и трябва да ви кажа, хората мигаха на парцали, като им обясних, пак постепенно, за да не са предубедени, вашите твърдения. Казаха, че не са чували досега такова нещо - на излизане от път с предимство да не се дава мигач и на променящ посоката си път с предимство да дават мигач. А изводът за служителите на КАТ, колега, е, че те не стават за чеп за зеле, а аз моите инструктори няма как да ги заплюя, щото е било преди 20 години. И, какъв беше тестът - да взема завоя със 120, за да ти докажа, че съм прав ли? Ти си прав - не мога да взема завоя със 120
                          Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                          Коментар


                            @sugarboyКакво ще бъде действието ти ако си продължаваш по пътя с предимство, като пример от снимката малко по-горе.Продължаваш по пътя с предимство (физически завиваш наляво) и другия път се окаже с две платна а твоя е с едно платно?Още един казус.Караш си по един огромен булевард. Въпросния булевард е с предимство от порядъка на 5км продължение. И идва един момент, когато перпендикулярно на него са решили просто въпросната улица да е с предимство, а не твоя булевард. Имаш знак естествено "път без предимство". Какъв мигач ще подадеш, за да продължиш направо, нали излизаш от пътя с предимство?п.п.По смисъла на ЗДП има определено:
                            8. "Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво.
                            31. "Предимство" е правото на един участник в движението да премине преди друг през дадено място от пътното платно.
                            Път с предимство е онова нещо, което ти дава право ако караш по него да преминеш преди другите участници в движението, които не се намират на пътя с предимство.Табела Т13 се слага като допълнение да покаже на къде отива предимството в кръстовището, нищо повече. Демек кръстовището си е кръстовище и тъй като искаш да завиеш на някъде, независимо на къде, то трябва да се подаде светлинен сигнал.Дали вече ще имаш правото на кръстовището да минеш преди другите участници, зависи от това как е уредено даденото кръстовище (без нищо, знаци, светофари, полицаи и т.н.)Нека привържениците на теорията, че не са длъжни да дават мигач, когато пътя с предимство изменя посоката си на движение това да ги освобождава от задължението да подават мигач, да посочат в закона къде го пише това.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              Няма смисъл примерът ти да е с 5 километра дълъг булевард - от това не става по-убедителен, но и 15 километра да е дълъг, като стигне място, където предимството да продължава надясно, а аз искам да продължа направо, естествено, че ще изляза с ляв мигач направо. А горния пример - вие явно възприемате пътя с предимство, минаващ през кръстовище, като две различни улици, пресичащи се в кръстовището. Няма такова нещо - пътят с предимство ПРЕМИНАВА НЕДЕЛИМО през кръстовището, каквито и завои да прави, пак си е неделим.
                              Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                              Коментар


                                BO написа:
                                ...Табела Т13 се слага като допълнение да покаже на къде отива предимството в кръстовището, нищо повече. Демек кръстовището си е кръстовище и тъй като искаш да завиеш на някъде, независимо на къде, то трябва да се подаде светлинен сигнал.
                                Ти какво повече искаш - това си е напълно достатъчно, за да покаже, че ти, карайки по пътя с предимство, НЕ ЗАВИВАШ.
                                Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                                Коментар

                                Working...
                                X