Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    sugarboy написа:
    Твоята позната, недавайки мигач, показва ясно, че няма да променя посоката си на движение, тоест ще продължи да се движи по главния път.
    Не.Неговата позната, недавайки мигач, показва ясно, че няма да променя посоката си на движение, НЯМА ДА ВЪРТИ ВОЛАНА, ЩЕ СЕ ДВИЖИ НАПРАВО, НЯМА ДА ЗАВИВА.Какво общо има пътя с предимство тук?Откъде този отсреща да знае, че ти се нуждаеш от предимство. Че се налага да го ползваш и ще го ползваш. Откъде да разбере той това?
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    Коментар


      #77
      Според мен тук става въпрос за това, че колегата бърка понятията "промяна на посоката на движение" и "движение по път с предимство".Първото е, когато автомобила променя посоката си на движение, тогава са задължителни и мигачите.В закона за движение НИКЪДЕ не е написано, че движението по път с предимство не се води промяна на посока на движение.

      Коментар


        #78
        curko написа:
        Според мен тук става въпрос за това, че колегата бърка понятията "промяна на посоката на движение" и "движение по път с предимство".Първото е, когато автомобила променя посоката си на движение, тогава са задължителни и мигачите.В закона за движение НИКЪДЕ не е написано, че движението по път с предимство не се води промяна на посока на движение.
        Движението по път с предимство според мен по презумпция означава, че си с предимство при всяко положение и движейки се по пътя с предимство, не променяш посоката си на движение, каквито и извивки да има този път. А промяна на посоката на движение е излизането, съответно влизането в път с предимство.
        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

        Коментар


          #79
          sugarboy написа:
          curko написа:
          Според мен тук става въпрос за това, че колегата бърка понятията "промяна на посоката на движение" и "движение по път с предимство".Първото е, когато автомобила променя посоката си на движение, тогава са задължителни и мигачите.В закона за движение НИКЪДЕ не е написано, че движението по път с предимство не се води промяна на посока на движение.
          Движението по път с предимство според мен по презумпция означава, че си с предимство при всяко положение и движейки се по пътя с предимство, не променяш посоката си на движение, каквито и извивки да има този път. А промяна на посоката на движение е излизането, съответно влизането в път с предимство.
          Точно в презумцията си си в абсолютно тотална грешка и приятелски те съветвам, без да искам да те обиждам, да препрочетеш нещата в правилника и закона, а защо не и да си направиш една консултация с някой инструктор в автошкола.

          Коментар


            #80
            sugarboy написа:
            curko написа:
            Според мен тук става въпрос за това, че колегата бърка понятията "промяна на посоката на движение" и "движение по път с предимство".Първото е, когато автомобила променя посоката си на движение, тогава са задължителни и мигачите.В закона за движение НИКЪДЕ не е написано, че движението по път с предимство не се води промяна на посока на движение.
            Движението по път с предимство според мен по презумпция означава, че си с предимство при всяко положение и движейки се по пътя с предимство, не променяш посоката си на движение, каквито и извивки да има този път. А промяна на посоката на движение е излизането, съответно влизането в път с предимство.
            Какво значи "според мен"? Ако всеки си тълкува законите по свой начин, по-добре да ги няма. Няма смисъл да се включвам в спора, защото няма такъв и поне 3-ма души обясниха пределно ясно ситуацията. sugarboy, ако станеш участник в ПТП (не ти го пожелавам, разбира се), и ги обясниш тези "теории" на катаджиите, ще ти се смеят поне половин час.
            Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
            ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

            Коментар


              #81
              Промяна на посоката на движение се приема, че е когато автомобила променя траекторията си на движение.Това включва всякакви завои, маневри и изобщо движения, които водят до промяна на положението на автомобила върху пътя.

              Коментар


                #82
                Сега ми става ясно защо след като пуснаха кръговото във Велико Търново има сумати катастрофи. Закона се изпълнява, а там знаем какво е казано.С подаването на светлинен сигнал информираме останалите участници в движението за намеренията ни. Не сме на олимпиада по математика, за да разсъждаваме кое е логично и кое не. Като се движим по бул.Цариградско шосе и минаваме от едно платно в друго подаваме светлинен сигнал (мигач) или и тогава не е нужно.?Извлечение от Правилника за приложение на ЗДвП:
                МАНЕВРИ И СИГНАЛИЧл. 76. "Маневра" е изменение на положението на пътното превозно средство спрямо пътя и останалите участници в движението, като: потегляне, преминаване в съседна пътна лента, завиване и други подобни.Чл. 77. (1) Водач, който има намерение да извърши маневра, е длъжен да се убеди, че няма забрана за маневрата, че няма да застраши останалите участници в движението и преди да започне маневрата - да подаде своевременно ясен и достатъчен за възприемане сигнал.(2) Сигналът за извършване на маневра се подава със светлинни пътепоказатели, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка.(3) При извършване на маневра, свързана с излизане - частично или напълно, от заеманата пътна лента, водачът е длъжен да подаде сигнал, съответстващ на страната на пътното платно, към която се извършва маневрата.Чл. 78. (1) Сигналите, подавани от водачите при маневри, са:1. ляв пътепоказател или лява ръка, изпъната хоризонтално встрани - сигнализира потегляне от крайната дясна част на пътното платно, преминаване в съседна лява пътна лента, завой наляво, завиване в обратна посока или спиране за престой или паркиране в крайната лява част на пътното платно;2. десен пътепоказател, дясна ръка, изпъната хоризонтално встрани, или лява ръка, сгъната в лакътя и насочена нагоре - сигнализира потегляне от крайната лява част на пътното платно, преминаване в съседна дясна пътна лента, завой надясно или спиране за престой или паркиране в крайната дясна част на пътното платно;3. лява или дясна ръка, изпъната нагоре - сигнализира спиране.(2) Сигналът, подаван от водача със светлинен пътепоказател, се прекратява непосредствено след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.Чл. 79. Подаденият от водача сигнал за маневра не му предоставя предимство и не го освобождава от задължението да предприеме всички необходими мерки за безопасност, преди да започне нейното изпълнение.Чл. 80. (1) Звуковият сигнал в населените места е забранен, освен за предотвратяване на пътнотранспортно произшествие.(2) Като допълнителен сигнал при маневра водачът може да използва превключването на светлините, а извън населените места - и звуков сигнал.(3) За предупреждаване на участниците в движението за опасност водачът може да подава авариен сигнал чрез едновременно включване на всички пътепоказатели.
                Няма начин да няма начин!

                Коментар


                  #83
                  Ей, тъкмо рових и намерих и аз това.Изпреварил си ме :D .Радвам се, че доста хора се отзовават, да покажат на колегата, че не е прав.Не намирам за нужно и той като моята позната да го разбере по другия начин.Ние сме хора, не роботи, няма как всичко да ни остане в главата, нормално е с времето някои неща да избледняват.Затова е хубаво да си припомняме от време на време.

                  Коментар


                    #84
                    Исках да наблегна на формулировката - "Маневра" е изменение на положението на пътното превозно средство спрямо пътя и останалите участници в движението, като: потегляне, преминаване в съседна пътна лента, завиване и други подобни.Като иска да не напуска пътя с предимство да го направи без да завива, но неможеееее.Иначе ЗДвП и правилника за неговото приложение, както и една наредба 18 ги чета почти всяка седмица, защото обичам, когато споря с КАТаджии да съм аргументиран. В колата винаги ги нося тези три документа и който не ми вярва му чета на глас, за да види, че не си го измислям.Иначе работата става като в разказа - "Черен джиБ е с предимство"!
                    Няма начин да няма начин!

                    Коментар


                      #85
                      Този чл. 76 в нищо не ме убеждава - движейки се по пътя с предимство, нито потеглям, нито преминавам в друга лента, нито завивам, макар самият път да завива - аз си следвам лентата и не предприемам никаква маневра, карайки си по пътя с предимство. Това, в което се мъчите да ме убедите, е изсмукано от пръстите и просто абсурдно и е тълкувание в защита на невежия отсреща, който не познава логиката на движение. В отговор на колегата dikanio ще кажа, че и за мен спорът не съществува и ще продължа да не давам мигач по пътя с предимство - просто никой не може да ме убеди в противното и ако единствено този чл. 76 е аргументът, съм напълно спокоен в правотата си.
                      Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                      Коментар


                        #86
                        sugarboy написа:
                        нито завивам, макар самият път да завива
                        След като пътя завива, а ти не завиваш, къде отиваш?Постави се на мястото на отсрещния! Тогава има да си чакаш с часове, защото 99% от идващите по пътя с предимство се движат, или направо, или наляво по пътя с предимство. За да направя снимката на това кръстовище без автомобили съм чакал поне 10 минути и съм направил над 30 снимки докато улуча тази. Да не говорим колко свирки ще отнесеш, че си задръстил движението!
                        Няма начин да няма начин!

                        Коментар


                          #87
                          Колеги, как не разбирате, че самото следване на пътя с предимство не е промяна на посоката. Промяна на посоката е, ако продължа направо, излизайки от пътя с предимство, ако изневиделица обърна обратно и почна да се движа срещу движението и т. н. И изобщо, каква е логиката да дадеш мигач, движейки се по пътя с предимство - нали оня насреща при всички случаи ще трябва да те изчака, докато си в обсега му, освен ако не си дал десен мигач, за да продължиш направо, или за да завиеш във въображаемата улица надясно.
                          Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                          Коментар


                            #88
                            sugarboy написа:
                            Колеги, как не разбирате, че самото следване на пътя с предимство не е промяна на посоката. Промяна на посоката е, ако продължа направо, излизайки от пътя с предимство, ако изневиделица обърна обратно и почна да се движа срещу движението и т. н.
                            Колега, ти си в кръстовище - кръстопът, където се кръстосват пътища... Изумен съм, не потресен съм как разсъждаваш!

                            Коментар


                              #89
                              Предлагам ти, след като не си убеден да се отбиеш в някоя авто школа и просто да проведеш една консултация с преподавател.Едва ли ще ти струва нещо повече от 2-3 минути свободно време.Никой не може да те задължи да даваш мигачи.След като никой не може да те убеди, тогава защо продължаваш да коментираш?.Аз не съм никой, че да те карам да мислиш правилно.Мисля, че и никой от тук присъстващите няма да може.Имаш си убеждения-добре, в пълното си право си да мислиш така!.Все пак, ако всички мислеха правилно, нямаше да има закон, който да регламентира нещата.Той е създаден точно с тази цел-да въведе един вид унификация и ред в движението на пътя.Прието е, че важи за всички.Ако не се чувстваш част от всички, значи си извън него.

                              Коментар


                                #90
                                След последния пост, аз предпочитам да не споря повече.Не се обиждай "захарен", ама все едно да си говорим с VEF, ако знаеш какво значи.Пък ти, ако искаш си карай така, като си знаеш.
                                .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                                www.cyxap.com

                                Коментар

                                Working...
                                X