Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ами единствения логичен отговор е да има знак "пресичане на път с предимство". Друга алтернатива не виждам.Утре ще мога да се загледам в това, за да отговоря със сигурност, ако те интересува.Но както се спомена малко по-рано и да няма знак, пак трябва да седи. При ПТП ще излязат със становище, че знака се познава и в гръб, та за това се вижда, което за мен пак си е малко пунта мара, да стоя и да се оглеждам за формата на знаците из цялото кръстовище, вместо да си видя имам ли знак, нямам ли и да влизам в кръстовището с изградена стратегия Ако се окажа по средата на 8те кьошета без някакъв знак, направо задна и до където мога да стигна Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      BO, казах, че обикновено слагат само жълтия на прави пътища, не че си с предимство само направо... явно не съм се изразила ясно, но естествено, че не смятам, че предимството ти е само направо... Както и да е... много хубав пример си дал, аз такова кръстовище не съм виждала, евалата за примера, ама мога да ти кажа веднага какво ще ти отговорят: накъдето и да завиеш, няма да мигаш, защото са длъжни да те чакат ... дано само да не е голям трафика, откъдето си снимал, че има да си почакат...

      Коментар


        Разбрахме, че някои хора не подават мигач, когато за на път с предимство. Хванали са ромба като на господ шлифера, държат се за него и перат с идеята "Да го духат, с предимство съм, ша чакат!!!"Ха да ви питам тогава карате си по главен път, в дясно има уличка, вие ще завиете по нея, виждате, че там има кола, която чака да се включи в главния път. Подавате ли мигач или си казвате "Абе ДГД, ша чака?" Оги, не ти отговорих на ЛС защото мисля, че дебатът трябва да се води тук. И не мисля, че упорството ви в меренето на ъгли помага. Самоцитирам се, моля за коментар от страна на вашата тричленка:
        Lane Staley написа:
        Ето и хипотетичния вариант, че пътят с предимство изменя посоката си и завива на ляво.Тогава какво правим?Завой в дясно по пътя без предимство - десен мигачПродължаване на право по пътя без предимство - десен мигачЗавой на ляво по пътя с предимство - няма мигач Ако забележите имате две ситуации с различен краен резултат, в които вие подавате един и същ сигнал на останалите участници в движението. Те не могат да хвърлят боб кое от двете действия ше предприемете.Но съгласно Чл. 26 Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонекие встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Т.е. вие не подавате "ясен и достатъчен за възприемане сигнал".
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          Всъщност примерът на ВО е изключително показателен. Очевидно е, че и знакът, който Оги е посочил също е за път с предимство, очевидно е още, че липсват табели за указване посоката на пътя с предимство.В този случай, ако и от двете посоки идват автомобили, съгласно закона и двамата имат предимство. Ще стане очень интересно, ако на всичко отгоре и двамата са решили да не дават мигачи, щото... "не се давали мигачи като караш по път с предимство", според някои тук пишещи.В закона пише, че когато се намират на път с предимство, който променя посоката си, указана с допълнителна табела, то водачите на автомобилите по пътя с предимство се ръководят по правилото на дясно-стоящия. Да ама такава табела липсва и това не важи.Формата на знаците за предимство (Този жълтия, знакът "Стоп" и знакът "Пресичане на път с предимство") е различна от на всички останали, за да могат да се познават и от зад, когато някой от тях в кръстовището липсва. Тук е очевидно, че такива не липсват, така че да допуснем, че аз идвам от дясно - виждам, че съм с предимство, и джаря направо. Идва друг джигит от към снимката, и той вижда, че е с предимство, завива наляво (без мигач, а и с мигач да е - няма много да му помогне), и се удряме. Ай на бас, че к’вото и да напишат катаджиите в акта, ще го съборя в съда?П.П. Тя горната ситуация няма много общо с темата, ама ми стана интересна @ВО - откъде я изкопа тая снимка, тя си е за Господари на ефира направо Да не говорим, че тъй като гледам на око, знаците са поставени и в нарушение на наредбата за пътните знаци - долният ръб на синия знак трябва да е на минимум 2.30 от тротоара, а на мен повече ми прилича на 1.50-1.60 (сравнявам с плочките на тротоара).

          Коментар


            Lane_Staley - не е добре да извърташ така ситуацията. За автомобила от уличката говоря. Длъжни сме да подадем мигач, защото ще се отклоняваме от пътя вдясно. Относно самоцитата ти: А какво да направя на петолъчката от снимката преди 3-4 поста? Подавам жокер - има едно отклонение вляво от главния път, и две - вдясно. Подавам десен мигач. В коя улица ще завия? Тъй като аз се стремя да отговоря на всички, или поне на повечето, а пък си задавам въпроси, на които никой не ми дава отговор - наистина спирам потребителското си участие в темата. Поздрави. На кръстовище, на което главният път е начертан с табела T13 - никога не съм и никога няма да подам мигач, движейки се по него, и винаги ще излизам с ляв мигач, ако излизам от него наляво, и съответно с десен - ако излизам от него надясно, било то и по права линия, вектор.

            Коментар


              Оги, не си прав.Тъй като темата стана прекалено дълга, предлагам от името на форума да отправим официално запитване до компетентните власти. Да ни се посмеят малко Съвсем сериозно го предлагам.

              Коментар


                ogi28b написа:
                Колега T_SHOW - в член 25 никъде не го пише това, което питаш. А къде в член 25 пише "...но този член не касае автомобили, които се отклоняват от пътя, но това става по права линия, но в пълна сила важи за тези, които се отклоняват от него по крива" ?....
                Колега, това което ме питаш не го пише никъде. Ще ти го обясня и защо не го пише. Ако на някого кажеш, че "се отклоняваш от пътя по права линия" , най-малкото ще те помисли за луд (ще ме извиняваш за израза). Малко по-сериозно, двете думи "отклонение" и "направо" са взаимно изключващи се понятия. Според мен правилният израз трябва да е "отклонявам се от правещият ляв завой главен път направо".
                ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

                FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

                Коментар


                  ogi28b написа:
                  nikolovvd - колега, извинявай, но това което си нарисувал с осевите линии - сигурно и колегите от твоята група също се смеят, като мен. Как може на едната рисунка да нарисуваш осевата линия на пътя с предимство, който завива, а на другата картинка да я нарисуваш на пътя без предимство? ...
                  Нарисувал съм я за да ви обърна внимание! Eстествено, че няма такава маркировка. Опитах се да ви подскажа логиката на служителите на КАТ.
                  ogi28b написа:
                  Като модератор ти отправям сериозна забележка, относно коментара на ника ми, което няма нищо общо с темата, а като че ли има подигравателен характер Това важи за всички, които по някакъв начин в тази или в друга тема използват ник на колега с подигравателна цел.
                  Съжалявам прятелю, това беше провокация към теб и както виждаш ми написа това, което исках да разбера. Не съм имал лоши чувства, нито към теб, нито към ника ти. Извинявай!Оказа се, че съмнението ми е вярно, т.е. колкото ти си живял, толкова време аз съм зад волана. Заключенията ми по ЗДвП и Правилника за приложението му се базират на доста повече и то трагична информация , от колкото можеш да си представиш. Да не забравяме, че във форума може да има както служители на КАТ, така и на други хора занимаващи се с ПТП и опита им ги кара да се смеят на разсъжденията на някой съфоромци, но какво да се прави - "Никога не е късно да станеш за резил".
                  Няма начин да няма начин!

                  Коментар


                    Понеже стана въпрос за осовата линия. Тя винаги ти е от ляво на нормален път с двупосочно движение. Всяко нейно пресичане с цел заобикаляне на препятствие, изпреварване или завой по правило е напускане на платното за движение и трябва да бъде съпроводено със съответният светлинен сигнал. П.П. Мигача не осигурява предимство, както и предимството не те освобождава от отговорност при пътно произшествие.Понякога отказа от предимство може да ти спаси живота. На мен два пъти ми се е случвало да спра на зелен сигнал на светофара, за да предотвратя ПТП и да си спася живота от хора, които се мислят за джигити.
                    Няма начин да няма начин!

                    Коментар


                      ogi28b написа:
                      Сетих се да попитам - има ли някой, който като стигне до кръстовище - не гледа какви са знаците за предимство на другите, а гледа само своя? Аз винаги гледам и на другите знаците. Случва се да има откраднат или блъснат, или просто невиждащ се знак.
                      Щом имаш време и "гледам и на другите знаците" - защо питаш:
                      Какъв е знакът срещу автомобила отдясно на нас?
                      М? Ти кажи какъв е...

                      Коментар


                        feliza написа:
                        ogi28b, ако беше чел внимателно всички постове по темата (както обикновено изискваш от останалите пишещи във форума), щеше да знаеш пола ми, защото няколко страници назад писах "Ще бъда благодарна...". Дори ако не се лъжа, се обръщах точно към теб. Относно мигачите, да знам, че не при всички е така и затова писах "повечето коли", не "всички коли". И това пак не е от съществено значение за темата. Някой чете ли моят постинг? Има ли значение какво пише, като е важно какво правят хората.Махаме частните случаи!Кръстовищата ако разделим на основно 2 вида - Т-образни криви и такива с 2 перпендикулярни пътя: в първия случай не винаги се пуска, във втория - винаги. Ами това е! За пореден път казвам, че е по-важно не какво пише тук във форума, а какво се случва там навън на пътя. Тук всеки си избира да дава примери, които подкрепят тезата му, но изолира другите случаи. Хайде излизаме един ден и минаваме през абсолютно произволни кръстовища от всякакъв вид и да видим кой къде и какво пуска!
                        Мацка, а кръговото движение знаеш ли, че всъщност е кръгово кръстовище? Има и Y образни кръстовища и ... звездообразни такива, а да не говоря за по-сложните детелинообразни кръстовища. Не опростявай нещата, щото следващия дето ще ти свирне - може и да те отнесе. И на теб и на всички неразбрали питането ми ще кажа - предимствата са измислени да се спазват. Няма хипотетични "тръгвания". Който не е наясно и ти отнеме предимството блъскайки те - ще плаща. ВСИЧКО при това - лечение ако се налага, ламарини, щети. Точка.
                        Immortal написа:
                        Ей, пак ли тая темата дъвчите.Преди съм ви давал примери, сега ще се огранича само с това, че едно време, когато инструкторите бяха ИНСТРУКТОРИ, моят на подобно кръстовище (до хотел Тунджа в Ямбол) ми каза "Тук ВИНАГИ се дава мигач, въпреки че не напускаш пътя с предимство."...
                        Дидо, моите уважения, към "истинският" ти инструктор, но моят не по-малко истински каза наопаки. Но и, че напускайки пътя с предимство си длъжен да сигнализираш.Проблема обаче се оказа друг - НИКОЙ не знае що е то предимство. Майната му на мигача - мигайте си. Принципа е по-важен - що е то ПРЕДИМСТВО и има ли почва то у нас...И да поясня за неразбралите що за пътища са тия с променената посока на предимство - това са пътища с по-голямо натоварване от тия с нормалната "права" посока и за това законотвореца е уредил нещата, че да стават по-малко задръствания - да си караш по пътя без да мислиш за мигача. За това има няколко важни маркера кое и как става на пътя:1. Пътна маркировка2. Пътни знаци3. Светофари4. Регулировчици.Знаете ли например защо във Варна, когато се налага "аварийно" регулиране по кръстовищата се спират светофарите? Щото никой няма да види регулировчика и може и да го отнесат.
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          Колегата Женшен, и тук, и по скайпа бърка понятията "подаване на сигнал с мигач" и "предимство при преминаване през кръстовище".Едното няма нищо общо с другото. Ама нищо общо.И бих го посъветвал да каже на инструктора си да си върне дипломата в Ямбол или Сливен, откъдето я е взел.

                          Коментар


                            Immortal написа:
                            Колегата Женшен, и тук, и по скайпа бърка понятията "подаване на сигнал с мигач" и "предимство при преминаване през кръстовище".Едното няма нищо общо с другото. Ама нищо общо.И бих го посъветвал да каже на инструктора си да си върне дипломата в Ямбол или Сливен, откъдето я е взел.
                            Само да не я е взел от Бургас или Добрич, че става много зле. Темата според мен е изчерпана. Изводите си ги направих. А и повечето колеги направиха техните Само да вметна и още нещо: Пътя променящ посоката си на предимство няма стоп линия в кръстовището, за разлика от "пресечките". Толкоз.
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              На кръстовище като това от снимката преди няколко месеца (през Април) е станала страшна катастрофа. От позицията, където е направен клипа имало магазинче за закуски. Камион за боклук навлиза в кръстовището без мигач, а автомобила срещу него не спира, защото знака (Б1 - Пропусни движещите се по пътя с предимство) не го задължава, както знак "Стоп". При което камиона го блъска и го избутва към къщата. Качва го на тротуара, където премазва 5-6 човека, чакащи на опашка. Излишно е да коментираме кой е виновен, защото това няма да върне хората.
                              Няма начин да няма начин!

                              Коментар


                                Хайде днес или утре някой като мине прокрай катаджии да ги пита за тяхното мнение по въпроса. Аз вчера се засилих към едни, но бяха заети с писане на актове и беше навалица.
                                преди - TIPO
                                сега - VOLVO XC60

                                Коментар

                                Working...
                                X