sugarboy написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
sugarboy написа:Malone написа:Да го наречем, недообмисленото във вашата теза е, че слагате на първо място предимството, което имате и което никой не отрича.Но същото това предимство, не ви освобождава от задължението да уведомите, да ориентирате останалите участници за посоката си на движение спрямо тях.Тях ги интересува къде имаш намерение да се движиш СПРЯМО ТЯХ, спрямо техните траектории, а не спрямо платното ти на движение.И те са длъжни да съобразят поведението си с теб. С мигача ще ги улесниш, няма да има нищо неясно и двусмислено. Каквато е целта на Закона. От там си правя извода, че грешиш в изводите си.При такава ситуация, ако нещо се случи, вината ще е само тяхна.В края на краищата, целта ти предполагам не е някой цървул да те блъсне и ти да си невинен, да покажеш колко си велик, а да не те блъсне въобще. Поправи ме, ако греша.
Коментар
-
peho написа:sugarboy написа:Добре, ето ви ситуация - карате си по планински път с много завои. На един остър завой, дори по-голям от 90 градуса, направо срещу вас има изход на горски път и там чака черен джиБ. Ще дадете ли мигач, че си продължавате да си катерите по острия завой и ако не дадете, дали черният джиБ има право да нахлуе на пътя ви, защото ще се заблуди, че вие ще кривнете по горската пътека?Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:3. водачът на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с настилка, е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по пътя с настилкаНяма начин да няма начин!
Коментар
-
sugarboy написа:Напълно си прав, но въпросът в началото беше, даваме ли мигач по път с предимство, който променя посоката си и аз отговорих, че не давамsugarboy написа:и ми е смешно, като видя някой да дава.sugarboy написа:И, след като и ти признаваш, че те ще са виновни, не виждам да съм казал нещо грешно..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
gituli написа:(2) Когато на кръстовище пътят с предимство променя направлението си, което е указано с допълнителна табела Т13, водачите, които излизат от него, се ръководят помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство. Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство: 1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. От същото правило се ръководят помежду си и водачите на релсовите пътни превозни средства;Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
sugarboy написа:Водачите, които излизат от него, означава и "водачите, които се намират на него", а не водачът на пътя с предимство с водачите, който са в страничните улички - с други думи, това се отнася за водачи, които се движат по пътя с предимство, но да речем, единият излиза надясно или направо, а другият идва от левия ръкав на пътя с предимство и ще излезе в уличката, отдясно на нас, или в тази, направо от нас. Тогава двамата се ръководят от цитираните правила, но няма как да са равнопоставени движещият се по пътя с предимство и страничните пътища..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Malone написа:sugarboy написа:Напълно си прав, но въпросът в началото беше, даваме ли мигач по път с предимство, който променя посоката си и аз отговорих, че не давамFiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
sugarboy написа:Тънката подробност е, че неговата траектория става възможна, едва след като ти си преминал през кръстовището, следователно нямате допирни точки на траекториите..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Malone написа:sugarboy написа:Тънката подробност е, че неговата траектория става възможна, едва след като ти си преминал през кръстовището, следователно нямате допирни точки на траекториите.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
sugarboy написа:Във всички случаи неговата траектория става възможна, след моето преминаване през кръстовището, а това, дали се изненадва от моите действия, или не, аз не съм психолог, та да гадая неговите емоционални реакции. То и аз имам една позната, която се изненадва, като види тролейбус, пуска волана и възкликва - "Ей, тролейбус!".:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Malone написа:sugarboy написа:Във всички случаи неговата траектория става възможна, след моето преминаване през кръстовището, а това, дали се изненадва от моите действия, или не, аз не съм психолог, та да гадая неговите емоционални реакции. То и аз имам една позната, която се изненадва, като види тролейбус, пуска волана и възкликва - "Ей, тролейбус!"Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
На мен малко ми омръзна тази тема. Приключвам.Всеки да кара както си иска, дано да не си срещаме ламарините, че е криза.Поздрави и на всички..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
PyMu
Искам само да споделя опит от тези два дни.Вчера минах точно на такова кръстовище: всички завиха наляво с мигачи. Аз обаче реших да не си го пускам да видим какво ще стане, ами джипа срещу мен тръгна, защото явно си помисли шофьора, че ще продължа направо. Е, не се ударихме, но имаше недвусмислени жестове от пътниците на предните седалки, издаващи, че не са очаквали подобна "неманевра" и определено не им хареса. Втори път няма да го правя, независимо какво си мисли малцинството от вас. "Малцинството", защото днес пак минах оттам и като четвърта кола, имах възможност да забележа, че и трите пред мен са пуснали левия мигач. Не знам кой е прав и кой е крив, но практиката показва, че повечето така разсъждават. И тогава какъв е смисълът да си прав, когато всички други мислят по другия начин?! Здравият разум ще ти подскаже, че по-добре да действаш като останалите, освен ако не искаш да правиш ПТП на всяко кръстовище с перпендикулярно пресичащи се пътища и да се тупаш в гърдите, че ти си прав въпреки всичко. А тук вмъкнах "перпендикулярно", защото според ogi28b, може да няма значение дали ъгълът е 20-45-90-110 градуса, и може би е прав по "смисъла на закона", но според възприятията на хората, изглежда има значение, защото едното го приемат за завой, другото за продължение направо. Може да не са прави, но пак - на практика болшинството така го възприемат и съответно реагират различно според ситуацията. Ето това обяснява защо на едни кръстовища се пуска мигач, на други - не, а пътят с предимство все така завива, но под различни ъгли... Пък вие си спорете де. Те хората въпреки това ще си карат, както знаят. И още нещо да добавя последно. Отново ПРАКТИКАТА показва, че в София движението е така устроено, че е невъзможно на повечето кръстовища да изчакаш всички от пътя с предимство. Защото на повечето кръстовища, потокът никога не свършва. Не е ли така??? И за да се вмъкнеш, в някои ситуации разчиташ точно на възможността между две коли да им трета, тръгнала в друга посока и ти да използваш пролуката да се вмъкнеш. И какво ти помага? Мигачът, който шофьорът й е включил. Не ви ли се е случвало? Има ли смисъл да продължавате да спорите за нещо, което не е вписано ясно в Закона, поражда дискусия, а Законът трябва да е кратък и ясен. Вие се карате чие тълкувание да се наложи, а в крайна сметка забравяте, че по-важното е да се разбираме на пътя. Искайте промяна в Закона, или ефирно време във вечерните новини, за да обясни някой на всички как трябва да се прави веднъж завинаги.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар