Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    sugarboy написа:
    Добре, ето ви ситуация - карате си по планински път с много завои. На един остър завой, дори по-голям от 90 градуса, направо срещу вас има изход на горски път и там чака черен джиБ. Ще дадете ли мигач, че си продължавате да си катерите по острия завой и ако не дадете, дали черният джиБ има право да нахлуе на пътя ви, защото ще се заблуди, че вие ще кривнете по горската пътека?
    Понеже не са ти отговорили, тук двата пътя са от съвсем различен клас, а не път с предимство и такъв без. Ти който си на главния път няма да имаш знак път с предимство, само този, който излиза от горския път, евентуално ще има знак стоп или пресичане на път с предимство.

    Коментар


      sugarboy написа:
      Malone написа:
      Да го наречем, недообмисленото във вашата теза е, че слагате на първо място предимството, което имате и което никой не отрича.Но същото това предимство, не ви освобождава от задължението да уведомите, да ориентирате останалите участници за посоката си на движение спрямо тях.Тях ги интересува къде имаш намерение да се движиш СПРЯМО ТЯХ, спрямо техните траектории, а не спрямо платното ти на движение.И те са длъжни да съобразят поведението си с теб. С мигача ще ги улесниш, няма да има нищо неясно и двусмислено. Каквато е целта на Закона. От там си правя извода, че грешиш в изводите си.При такава ситуация, ако нещо се случи, вината ще е само тяхна.В края на краищата, целта ти предполагам не е някой цървул да те блъсне и ти да си невинен, да покажеш колко си велик, а да не те блъсне въобще. Поправи ме, ако греша.
      Напълно си прав, но въпросът в началото беше, даваме ли мигач по път с предимство, който променя посоката си и аз отговорих, че не давам и ми е смешно, като видя някой да дава. И, след като и ти признаваш, че те ще са виновни, не виждам да съм казал нещо грешно. До колегата с картинката отгоре - червеният ще е виновен, защото зеленият е на пътя с предимство до момента, когато не го напусне в уличката отсреща. Впрочем, това вече нееднократно го коментирахме.
      (2) Когато на кръстовище пътят с предимство променя направлението си, което е указано с допълнителна табела Т13, водачите, които излизат от него, се ръководят помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство. Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство: 1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. От същото правило се ръководят помежду си и водачите на релсовите пътни превозни средства;

      Коментар


        peho написа:
        sugarboy написа:
        Добре, ето ви ситуация - карате си по планински път с много завои. На един остър завой, дори по-голям от 90 градуса, направо срещу вас има изход на горски път и там чака черен джиБ. Ще дадете ли мигач, че си продължавате да си катерите по острия завой и ако не дадете, дали черният джиБ има право да нахлуе на пътя ви, защото ще се заблуди, че вие ще кривнете по горската пътека?
        Понеже не са ти отговорили, тук двата пътя са от съвсем различен клас, а не път с предимство и такъв без. Ти който си на главния път няма да имаш знак път с предимство, само този, който излиза от горския път, евентуално ще има знак стоп или пресичане на път с предимство.
        Хората са го написали:
        Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:3. водачът на пътно превозно средство, което излиза от земен път на път с настилка, е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по пътя с настилка
        Няма начин да няма начин!

        Коментар


          sugarboy написа:
          Напълно си прав, но въпросът в началото беше, даваме ли мигач по път с предимство, който променя посоката си и аз отговорих, че не давам
          Аз също, ако не пресичам възможна траектория на друг участник в движението. В моето или в което и да е друго платно от кръстовището.
          sugarboy написа:
          и ми е смешно, като видя някой да дава.
          Това, че на теб ти е смешно, не означава, че е неправилно.
          sugarboy написа:
          И, след като и ти признаваш, че те ще са виновни, не виждам да съм казал нещо грешно.
          Грешното е, че тяхната сигурна вина [отнемането на предимство] не те освобождава от задължението да ги ориентираш преди да пресечеш тяхната траектория. По този начин би избегнал всякакви усложнения и търсене на вина впоследствие.Както казах, освен ако не е това целта ти, да предизвикаш застрахователно събитие, да вземеш някой лев за претърпяното ПТП.
          .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
          www.cyxap.com

          Коментар


            gituli написа:
            (2) Когато на кръстовище пътят с предимство променя направлението си, което е указано с допълнителна табела Т13, водачите, които излизат от него, се ръководят помежду си от правилата на чл. 103, т. 1 и 2. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозни средства, които навлизат в пътя с предимство. Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство: 1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. От същото правило се ръководят помежду си и водачите на релсовите пътни превозни средства;
            Водачите, които излизат от него, означава и "водачите, които се намират на него", а не водачът на пътя с предимство с водачите, който са в страничните улички - с други думи, това се отнася за водачи, които се движат по пътя с предимство, но да речем, единият излиза надясно или направо, а другият идва от левия ръкав на пътя с предимство и ще излезе в уличката, отдясно на нас, или в тази, направо от нас. Тогава двамата се ръководят от цитираните правила, но няма как да са равнопоставени движещият се по пътя с предимство и страничните пътища.
            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

            Коментар


              Чл. 102. При приближаване към кръстовище водачът на пътното превозно средство е длъжен да проявява необходимата предпазливост, за да може да намали скоростта или да спре, за да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, които имат предимство за преминаване.
              Няма начин да няма начин!

              Коментар


                sugarboy написа:
                Водачите, които излизат от него, означава и "водачите, които се намират на него", а не водачът на пътя с предимство с водачите, който са в страничните улички - с други думи, това се отнася за водачи, които се движат по пътя с предимство, но да речем, единият излиза надясно или направо, а другият идва от левия ръкав на пътя с предимство и ще излезе в уличката, отдясно на нас, или в тази, направо от нас. Тогава двамата се ръководят от цитираните правила, но няма как да са равнопоставени движещият се по пътя с предимство и страничните пътища.
                Докато разсъдиш всичко това написаното, не е ли по-лесно да си мръднеш пръста и да пуснеш мигача?
                .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                www.cyxap.com

                Коментар


                  Malone написа:
                  sugarboy написа:
                  Напълно си прав, но въпросът в началото беше, даваме ли мигач по път с предимство, който променя посоката си и аз отговорих, че не давам
                  Аз също, ако не пресичам възможна траектория на друг участник в движението. В моето или в което и да е друго платно от кръстовището.
                  Тънката подробност е, че неговата траектория става възможна, едва след като ти си преминал през кръстовището, следователно нямате допирни точки на траекториите.
                  Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                  Коментар


                    sugarboy написа:
                    Тънката подробност е, че неговата траектория става възможна, едва след като ти си преминал през кръстовището, следователно нямате допирни точки на траекториите.
                    Не и ако продължаваш направо [недавайки мигач, че ще минаваш пред него]. Тогава неговата траектория е също толкова възможна. Също нямате допирни точки.И хоп ... ти го изненадваш мръсника с ляв завой без мигач.
                    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                    www.cyxap.com

                    Коментар


                      Malone написа:
                      sugarboy написа:
                      Тънката подробност е, че неговата траектория става възможна, едва след като ти си преминал през кръстовището, следователно нямате допирни точки на траекториите.
                      Не и ако продължаваш направо [недавайки мигач, че ще минаваш пред него]. Тогава неговата траектория е също толкова възможна. Също нямате допирни точки.И хоп ... ти го изненадваш мръсника с ляв завой без мигач.
                      Във всички случаи неговата траектория става възможна, след моето преминаване през кръстовището, а това, дали се изненадва от моите действия, или не, аз не съм психолог, та да гадая неговите емоционални реакции. То и аз имам една позната, която се изненадва, като види тролейбус, пуска волана и възкликва - "Ей, тролейбус!"
                      Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                      Коментар


                        sugarboy написа:
                        Във всички случаи неговата траектория става възможна, след моето преминаване през кръстовището, а това, дали се изненадва от моите действия, или не, аз не съм психолог, та да гадая неговите емоционални реакции. То и аз имам една позната, която се изненадва, като види тролейбус, пуска волана и възкликва - "Ей, тролейбус!"
                        Не. Неговата траектория е възможна във всеки момент, в който не ти отнема предимството. Или когато предимството не е от значение, когато продължаваш направо, в неговата лява страна. Каквито намерения ти заявяваш неподавайки мигач.Ако имаме + образно кръстовище, двама са един срещу друг и двамата ще завиват в тяхно надясно, предимството е без значение.
                        .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                        www.cyxap.com

                        Коментар


                          Sugarboy, точно част от шофирането е да разгадаваш реакциите на водачите около теб.
                          преди - TIPO
                          сега - VOLVO XC60

                          Коментар


                            Malone написа:
                            sugarboy написа:
                            Във всички случаи неговата траектория става възможна, след моето преминаване през кръстовището, а това, дали се изненадва от моите действия, или не, аз не съм психолог, та да гадая неговите емоционални реакции. То и аз имам една позната, която се изненадва, като види тролейбус, пуска волана и възкликва - "Ей, тролейбус!"
                            Не. Неговата траектория е възможна във всеки момент, в който не ти отнема предимството. Или когато предимството не е от значение, когато продължаваш направо, в неговата лява страна. Каквито намерения ти заявяваш неподавайки мигач.
                            Той не трябва да се интересува от моите намерения, а просто да ме изчака да премина през кръстовището. Аз пък може да съм точно психолог, да участвам в проект на ЕС за експеримент на реакциите на околните и нарочно да го заблуждавам, жертвайки и моята, и неговата кола, проверявайки психическата му устойчивост просто да изчака.
                            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                            Коментар


                              На мен малко ми омръзна тази тема. Приключвам.Всеки да кара както си иска, дано да не си срещаме ламарините, че е криза.Поздрави и на всички.
                              .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                              www.cyxap.com

                              Коментар


                                Искам само да споделя опит от тези два дни.Вчера минах точно на такова кръстовище: всички завиха наляво с мигачи. Аз обаче реших да не си го пускам да видим какво ще стане, ами джипа срещу мен тръгна, защото явно си помисли шофьора, че ще продължа направо. Е, не се ударихме, но имаше недвусмислени жестове от пътниците на предните седалки, издаващи, че не са очаквали подобна "неманевра" и определено не им хареса. Втори път няма да го правя, независимо какво си мисли малцинството от вас. "Малцинството", защото днес пак минах оттам и като четвърта кола, имах възможност да забележа, че и трите пред мен са пуснали левия мигач. Не знам кой е прав и кой е крив, но практиката показва, че повечето така разсъждават. И тогава какъв е смисълът да си прав, когато всички други мислят по другия начин?! Здравият разум ще ти подскаже, че по-добре да действаш като останалите, освен ако не искаш да правиш ПТП на всяко кръстовище с перпендикулярно пресичащи се пътища и да се тупаш в гърдите, че ти си прав въпреки всичко. А тук вмъкнах "перпендикулярно", защото според ogi28b, може да няма значение дали ъгълът е 20-45-90-110 градуса, и може би е прав по "смисъла на закона", но според възприятията на хората, изглежда има значение, защото едното го приемат за завой, другото за продължение направо. Може да не са прави, но пак - на практика болшинството така го възприемат и съответно реагират различно според ситуацията. Ето това обяснява защо на едни кръстовища се пуска мигач, на други - не, а пътят с предимство все така завива, но под различни ъгли... Пък вие си спорете де. Те хората въпреки това ще си карат, както знаят. И още нещо да добавя последно. Отново ПРАКТИКАТА показва, че в София движението е така устроено, че е невъзможно на повечето кръстовища да изчакаш всички от пътя с предимство. Защото на повечето кръстовища, потокът никога не свършва. Не е ли така??? И за да се вмъкнеш, в някои ситуации разчиташ точно на възможността между две коли да им трета, тръгнала в друга посока и ти да използваш пролуката да се вмъкнеш. И какво ти помага? Мигачът, който шофьорът й е включил. Не ви ли се е случвало? Има ли смисъл да продължавате да спорите за нещо, което не е вписано ясно в Закона, поражда дискусия, а Законът трябва да е кратък и ясен. Вие се карате чие тълкувание да се наложи, а в крайна сметка забравяте, че по-важното е да се разбираме на пътя. Искайте промяна в Закона, или ефирно време във вечерните новини, за да обясни някой на всички как трябва да се прави веднъж завинаги.

                                Коментар

                                Working...
                                X