Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ogi28b написа:
    Не смесвайте физическия завой наляво със завоя по смисъла на закона. И пак по смисъла на този закон - физическото продължение направо се явява десен завой по смисъла на закона и колата пак по този смисъл се отклонява надясно от пътя, нищо че гледано от физическа гледна точка е по права линия....
    Да не копирам целия пост Оги.Кое ти дава право да правиш разлика от завой съгласно физичните закони [промяна на положението ти спрямо другите участници в движението] и завой "по смисъла на Закона".Къде в Закона, или където и да е, e описано, че физичния завой не е завой по смисъла Закона.Къде пише, че не е завой, маневра, когато движейки се пресичаш мисления път на друго превозно средство. Без значение дали си или си без предимство.Или ако има разлика, къде пише, че ако си с предимство не правиш завой, а ако не си с такова, правиш.Защото пак по смисъла на всички Закони, ако не е уточнено конкретно друго, завоя си е завой, а именно промяна на местоположението ти спрямо другите участници в движението.От пред него в ляво, променяш местоположението си на пред него в дясно.По друг начин да обясня.Ако застрелям някого ще съм извършил убийство.Убийството си е убийство.Но в Закона е уточнено, че ако недвусмислено и доказано съм го извършил в условие на неизбежна отбрана, в същия Закон не е углавно престъпление, престъпление срещу живота на някого.Тоест убийството не е убийство. Но е уточнено ясно кога.Та ... къде и в кой Закон пише, в кои случаи физичния завой не се третира като завой.
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    Коментар


      ogi28b, колега, разбрах ти мисълта. Абсолютно НЕ съм съгласен с теб. Предлагам да прекратим дебата. Лично теб те каня на по , там ще изясним кой крив, кой прав. Аз лично прекратявам участието си в дебатите.
      ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

      FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

      Коментар


        ogi28b написа:
        По смисъла на закона - в тази ситуация "движение направо" е този случай, в който се следва основният, главният път, който е зададен с табела.
        Ще съм много благодарна, да ми посочите къде го пише това? Интересно ми е в такъв случай, на това кръстовище, което си дал за пример, ако аз си карам с инструктура (нали това все давате за пример), идваме от долната част на картинката, по пътя с предимство сме (който завива наляво) и ако искаме да завием и ние наляво, той трябва да каже "Продължи напред" или да си мълчи съответно. Ок, дотук добре. Ами ако иска физически да продължим напред? Какво ще каже? Завий надясно?! А ако иска да завием физически надясно? Какво ще трябва да каже: "По-дясното дясно?!"

        Коментар


          sugarboy написа:
          Ще подам, защото очевидно пътят с предимство продължава направо, а аз, завивайки наляво или надясно, излизам от него.
          Да, да страхотна логика, както се казва. И как реши, че пътя с предимство продължава направо а не на дясно да речем? :P Този знак означава, че пътя по който искаш да продължиш, направо, наляво или надясно винаги ще е с предимство.Иначе имаш хубави виждания и тълкувания на нещата, определено. За теб ще трябва да направят ей такава табела, явно.
          Прикачени файлове
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            BO, не е така. Като е само жълтия знак - е един път - направо. Имаш най-много още един. Ако е повече от още един, имаш допълнителен знак, указващ кой от всички е пътят с предимство. Няма ли допълнителен - само направо. Т.е. този знак не го слагат на пътища, които изменят траекторията си в кръстовище. Слагат го на /сравнително/ прави. Някой го беше писал по-напред и е наистина така. А причината ти да си с предимство и наляво и надясно и направо, е че идваш от път с предимство.

            Коментар


              feliza написа:
              BO, не е така. Като е само жълтия знак - е един път - направо. Имаш най-много още един. Ако е повече от още един, имаш допълнителен знак, указващ кой от всички е пътят с предимство. Няма ли допълнителен - само направо. Т.е. този знак не го слагат на пътища, които изменят траекторията си в кръстовище. Слагат го на /сравнително/ прави. Някой го беше писал по-напред и е наистина така. А причината ти да си с предимство и наляво и надясно и направо, е че идваш от път с предимство.
              Не е така, защото си на път с предимство и каквото и да правиш, си с предимство.Естествено в този случай винаги и автомобила срещу теб се намира на същия път с предимство и ако трябва да завиеш наляво трябва да го чакаш, защото се намирате на един и същ път с предимство, демек сте на равнозначни пътища един спрямо друг. Демек няма смисъл от допълнителен знак указващ пътя с предимство. Логично е.Вече ако искат да решат и теб да те пускат с предимство пред насрещно движещият се (най-често това се прави по линии на градския транспорт, защото често се наблюдава физически доста по-малък път да е с предимство пред доста по-големият му брат по съседство), тогава ще ти дадат предимство пред него с табела Т13 и това е.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                Така де - каквото и да правиш си с предимство, спор няма. Но това не значи, че имаш 3 пътя с предимство. Имаш един - направо. Ти си с предимство в 3 посоки - да, но имаш 1 път. Има разлика. Затова го написах това мнение в отговор на:
                BO написа:
                И как реши, че пътя с предимство продължава направо а не на дясно да речем? :P :
                На мен тая тема вече ми омръзна и се въртим в кръг... трябва да се промени закона, така, че да не оставя възможност да се тълкува двузначно. Всичко идва от това, че някои възприемат движението по пътя с предимство за "направо". Ей това ако ми кажат къде го пише, млъквам и се съгласявам веднага!

                Коментар


                  feliza написа:
                  Така де - каквото и да правиш си с предимство, спор няма. Но това не значи, че имаш 3 пътя с предимство. Имаш един - направо. Ти си с предимство в 3 посоки - да, но имаш 1 път. Има разлика. Затова го написах това мнение в отговор на:
                  BO написа:
                  И как реши, че пътя с предимство продължава направо а не на дясно да речем? :P :
                  ОК, имаш Т образно кръстовище. Стигаш до него и трябва да избираш да завиеш наляво или надясно. Имаш знак път с предимство, без указателна табела Т13. Кой е пътя с предимство? Направо, в двора на ТКЗС-то?
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    BO написа:
                    ОК, имаш Т образно кръстовище. Стигаш до него и трябва да избираш да завиеш наляво или надясно. Имаш знак път с предимство, без указателна табела Т13. Кой е пътя с предимство? Направо, в двора на ТКЗС-то?
                    Ако идвам отдолу на "Т"-то (перпендикулярна ми е улицата на права друга) - 100% съм сигурна, че жълт знак без указателна табела няма да видя?! При такава ситуация ще имам СТОП или червен обърнат триъгълник... Ако са някакви разкривени и не е правилно Т - имаш Т13... Това е на практика.

                    Коментар


                      София -> Априлци. По пътя между тези две дестинации има няколко села на около 30-40км преди Априлци. Не си спомням името на Селото но вътре в него има такова кръстовище. Практично пътя се вижда на къде е предимство (повечето трафик), ама ориентира ти е пясъка, който се е изчистил от пътя по който се минава. Ами сега на къде е пътя с предимство, наляво по изчистената от автомобилите улица, надясно през леко опясъчения път и навлизане между къщите, или направо в стената на къщата стояща пред теб?п.п. Точно на това кръстовище се загубихме и бяхме в недоумение в 1 часа през нощта на къде е пътя реално. Познахме го именно по пясъка, който издаваше повечето трафик и даване на 1лв на един случаен пияница, който да каже преди това на къде трябва да хванем.Разговора беше нещо от рода "Извинете, на къде е пътя за Априлци", от негова страна пиянски отговор "Дайте 1лв за ракийка и ще ви кажа" За това мястото ми се е натъртило толкова огромно в съзнанието :D
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        При това положение, липсва табела Т13. Със сигурност някога е имало.

                        Коментар


                          Колко страници спор и с какви сложни обяснения. Мигач се подава при извършване на маневра. Какво е маневра? Казано беше още в началото на спора: ""Маневра" е изменение на положението на пътното превозно средство спрямо пътя и останалите участници в движението...." На така дискутираното кръстовище, когато се движите по главния път и искате да продължите по него, правейки ляв завой и срещу вас има друга кола на пътя без предимство. То преди да навлезете в кръстовището траекториите на движение на двата автомобила не се пресичат, след навлизането ви в кръстовището, траекторията на движение на вашия автомобил ще пресече тази на другия, така че вие променяте положението си спрямо другите участници на пътя, вие се движете, а не те. Следователно извършвате маневра, без значение на какъв път се намирате. А когато извършвате маневра какво се прави?

                          Коментар


                            Дава се мигач.Еврика.

                            Коментар


                              curko написа:
                              Та, имам позната, която абсолютно като теб е била с убеждението, че при движение по път с предимство, който променя посоката си нямала задължението да пуска ляв мигач.След 4 години стаж, го научи по по-неприятния начин-на кръстовище се движела по път с предимство, който променял посоката си на ляво.Тя хваща на ляво, без мигач, отсреща друга нейна колежка решава, че мойта позната ще продължи направо и тръгва и тя на право.Резултатът - онази кукла удря мойта позната, огъва калник, чупи й фар, мигач, пука й гума, огъва леко колонката с пантите на вратата.Викат КАТ, които съставят акт на мойта позната, тъй като по ЗДвП е длъжна да уведоми останалите участници в движението.Това, че е на път с предимство означава само и единствено, че отсрещния трябва да я пропусне. Ще се свържа с познатата ми да ми каже по кой точно член й е акта.Случката е от има няма 2 седмици. При срещата си с КАТ е била доста учудена и отначало са били големи разпри, но като видяла черно на бяло омекнала.
                              curko написа:
                              Така, оказва се че и двете участнички в ПТП-то имат акт.На мойта позната е по чл.26, а на другата чл.50(1).
                              Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.
                              Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
                              Нормална практика е при ПТП - виновни да са и двамата участници. Не е важно какво мислим ние, а какво ще решат органите на КАТ.
                              Няма начин да няма начин!

                              Коментар


                                ogi28b написа:
                                Използвам картинката си от един от предишните постове, това е последното което ми идва на акъла, да се опитам да обясня смисъла на закона. Цялата червена зона, независимо откъде точно от нея идва път - тя се яввява десен завой. Цялата зелена зона е ляв завой. Цялата жълта зона е движение без отклонение вляво или вдясно. Не знам как по-просто да го покажа, наистина. А вие сте се хванали буквално за най-елемтарното обяснение - движение по права линия, завой от правата линия наляво, завой надясно. Ама пътят в случая не е по правата линия. Като в планината. Там мигате ли?
                                Оги, никак не съм съгласен с теб.Мигачът е сигнал за отклоняване от посоката на движение, а не от главния път.Посоката ти на движение не съвпада с главния път, но остава непроменена, съответно не подаваш мигач.
                                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                                Коментар

                                Working...
                                X