Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ogi28b написа:
    BO - ще дам мигач, за да информирам тези, които също се движат с мен по моя път и за тях е зелено - какво смятам да направя. Ако обаче свети само и единствено зелено за завиващите, и за никой друг - тогава не давам мигач, защото светофарът определя само един път, само едно възможно място за движение. Аз и да искам - няма къде другаде да отида. Ако все пак реша да отида в друга посока - давам мигач.
    Добре де, какво ги интересува другите по твоя път на къде отиваш. Значи ще подадеш някой след теб да те види на къде отиваш, ама ще оставиш колата отсреща да гадае на къде ще завиеш, примерно.И аз попитах конкретно за ситуация за светофар, позволяващ ти правото да ходиш на където си поискаш. И според закона светофарите са с приоритет пред знака, който стои върху него. Демек още по-голямо предимство ти дава да ходиш на където си поискаш и винаги ще си с предимство пред всички останали, които не се намират на пътя определен с предимството.Хипотетичен втори въпрос.Навлизаш на кръстовище в което имаш знак път с предимство, без указателна табела. Още "по-силен" път с предимство. Демек дали ще завиеш на където си поискаш или ще продължиш направо все тая. Ти си в абсолютното ти право да правиш каквото си искаш. Пак ли няма да дадеш мигач за намерението ти на къде ще ходиш? Това е алтернативно да имаш знак, път с предимство и под него указателна табела с удебелението наляво, надясно и направо. Ама естествено, че щом я няма тази табела, значи е точно този вид. Ти се намираш на пътя с предимство и ти осигурява правото за преминаване пръв пред всички останали, които се намират на пътя без предимство.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      Мигача служи да подсказва недвусмислено намеренията ти пред останалите участници в движението.Нали никой от нас не очаква и пешеходците да познават ЗДвП.
      Няма начин да няма начин!

      Коментар


        sugarboy написа:
        nikolovvd написа:
        Някой пишат, че напускат пътя с предимство (движат се направо), подавайки десен мигач. Ако в дясното платно има автомобил и водача вижда, че идващият по главния път ще завива на дясно (подал е десен мигач) ще потегли с чиста съвест и при ПТП няма да е виновен, защото той се явява дясно стоящ за напуксащият пътя с предимство.
        Е, колега, с това вече показа, че наистина не познаваш правилата за движение. Този въпрос също го разисквахме в началото и уточнихме, че този от дясната улица ще трябва да те изчака, независимо дали ще завиеш по неговата улица, или ще продължиш с десен мигач направо, понеже не сте на равнозначни пътища и той, макар и да ти е дясностоящ, няма предимство, защото ти си на пътя с предимство до момента, в който не излезеш от кръстовището с десен мигач в уличката насреща.
        Пич стига си говорил глупости а цитираи от правилника къде пише,че можеш да завиеш по пътя с предимство без мигач.

        Коментар


          gituli написа:
          Пич стига си говорил глупости а цитираи от правилника къде пише,че можеш да завиеш по пътя с предимство без мигач.
          И члена, който те задължава ако продължиш на право и излизаш от пътя с предимство, който се отклонява наляво, да подаваш десен мигач.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            BO написа:
            gituli написа:
            Пич стига си говорил глупости а цитираи от правилника къде пише,че можеш да завиеш по пътя с предимство без мигач.
            И члена, който те задължава ако продължиш на право и излизаш от пътя с предимство, който се отклонява наляво, да подаваш десен мигач.
            Члена вие го цитирате многократно, но го прилагате погрешно, защото движението по пътя с предимство не е завой и маневра, а излизането от пътя с предимство, в каквато и да е посока, дори и направо, Е ЗАВОЙ, следователно - МАНЕВРА и това те задължава да дадеш мигач. Мисля, че многократно, на български и пределно ясно го обясних.
            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

            Коментар


              sugarboy написа:
              BO написа:
              gituli написа:
              Пич стига си говорил глупости а цитираи от правилника къде пише,че можеш да завиеш по пътя с предимство без мигач.
              И члена, който те задължава ако продължиш на право и излизаш от пътя с предимство, който се отклонява наляво, да подаваш десен мигач.
              Члена вие го цитирате многократно, но го прилагате погрешно, защото движението по пътя с предимство не е завой и маневра, а излизането от пътя с предимство, в каквато и да е посока, дори и направо, Е ЗАВОЙ, следователно - МАНЕВРА и това те задължава да дадеш мигач. Мисля, че многократно, на български и пределно ясно го обясних.
              Всички те молим да цитираш а не да ни обесняваш.

              Коментар


                steven - какво значи стига съм се хващал, като то е написано? Какво като е пример? Примерът си е съвсем на място - дават пример за отклонение от пътя и че се дава мигач. Това някой оспорва ли го? Аз - не. Вие го оспорвате, като твърдите, че при отклонението, което по някакво стечение на обстоятествата от чисто физическа гледна точка - колата пордължава направо - не трябва да се даде мигач. Еми ОК, не трябва, не давайте. Аз така съм научен, и така ще се движа по пътя, до момента в който положа изпит, и ме скъсат заради това. nikolovvd - показваш неуважение към пишещите, като пропускаш да прочетеш нещо, което е явно написано черно на бяло, писахме го няколко пъти, за последен път го написах на колегата T_SHOW, а ти пак повтаряш че някой щял да тръгне с чиста съвест като ми види мигача. Еми не ми дреме дали неговата съвест е чиста или мръсна. Като дойде полицията след ПТП - той ще е виновен, защото не е пропуснал движещ се автомобил по път с предимство. Мигачът не осигурява предимство Нито освобождава другите от задължението да ме изчакат. После ще се жалва в някой форум, че един с Фиат е дал мигач, ама не е завил, а той тръгнал, пък бил без предимство, а Фиатът е бил с предимство... Ами ако съм си забравил мигача включен? Т_SHOW - при така зададен въпрос, без да уточняваш нищо повече - да, извършвам маневра ляв завой. Ако обаче визираш конкретната ситуация - не мисля че правя маневра по смисъла на закона, като следвам пътя, който е зададен със знак Т13. Задавам въпрос на свой ред: При маневра "отклонение надясно за навлизане по друг път" ти трябва ли да подадеш ясен сигнал, който да е разбираем за останалите?Някой прочете ли това, което пише в линка на Stefanaki от преди няколко страници?BO - когато няма допълнителна табела, тогава пътят продължава направо. Табела се слага само ако не продължава направо, ама съвсем направо, от физична гледна точка. Това, че на места вече липсва тази табела, като например кръстовището между улиците Ситняково, Гео Милев и Черковна - друг въпрос. На Петте Кьошета май си има всички табели, обаче. nikolovvd - писал си нещо ново, докато пишех този пост. За пешеходците. Е извинявай, ама имам чувството че ти вече си пишеш колкото темата да е отгоре, без да ти дреме какво пишеш. Пешеходците се движат по пътя, и са абсолютно задължени като участници в движението да познават ЗДП Незнанието на законите в държавата не оправдава тяхното неспазване. Я покажи член, закон, каквото и да е, в който пише, че пешеходците са освободени от задълженията си в държавата? Карайте както си знаете. Нека всеки си помисли дали ако се яви на изпит, ще го изкара. Щото всички сме големите шофьори... Ще ни скъсат и ще ни се смеят на глупостите, които правим, гарнатирам ви!gituli - ЧЛЕН 25 и ЧЛЕН 26.

                Коментар


                  Чл. 26 Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.Ами ето го, колко пъти вече го цитирахте, не го ли запомнихте самите вие. Но този член по никакъв начин не касае движението по пътя с предимство, а в пълна степен се отнася за излизането от него. Като тука пояснявам, въпреки, че всичко ви е ясно, че излизането от пътя с предимство, макар и в права посока, е отклоняване встрани. И така - даваш десен мигач, минаваш през кръстовището, през това време оня отдясно те чака, ти излизаш от пътя с предимство в уличката направо и прекратяваш подаването на светлинния сигнал, защото си приключил МАНЕВРАТА.
                  Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                  Коментар


                    ogi28b написа:
                    steven - какво значи стига съм се хващал, като то е написано? Какво като е пример? Примерът си е съвсем на място - дават пример за отклонение от пътя и че се дава мигач. Това някой оспорва ли го? Аз - не. Вие го оспорвате, като твърдите, че при отклонението, което по някакво стечение на обстоятествата от чисто физическа гледна точка - колата пордължава направо - не трябва да се даде мигач. Еми ОК, не трябва, не давайте. Аз така съм научен, и така ще се движа по пътя, до момента в който положа изпит, и ме скъсат заради това.
                    Не спориш ли, че при продължаване по път с предимство наляво през кръстовище НЕ трябва да даваш мигач? Аз това обясних с цитати на закона. За даването на мигач и продължаване направо изобщно няма да се захващам, тук е някаква пълна лудница.
                    Brava 1.6 16V 103hp

                    Коментар


                      Ами, че няма да цитира това е ясно, няма какво повече да се пита за това.Аз искам да попитам и:@sugarboyВ тази ситуация си в синия автомобил. Ако трябва да завиваш наляво или надясно ще подадеш ли съответния мигач.
                      Прикачени файлове
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        sugarboy написа:
                        Чл. 26 Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.Ами ето го, колко пъти вече го цитирахте, не го ли запомнихте самите вие. Но този член по никакъв начин не касае движението по пътя с предимство, а в пълна степен се отнася за излизането от него. Като тука пояснявам, въпреки, че всичко ви е ясно, че излизането от пътя с предимство, макар и в права посока, е отклоняване встрани. И така - даваш десен мигач, минаваш през кръстовището, през това време оня отдясно те чака, ти излизаш от пътя с предимство в уличката направо и прекратяваш подаването на светлинния сигнал, защото си приключил МАНЕВРАТА.
                        sugarboy, освен да се прекръстя не знам какво друго... Защо смяташ, че не се отнася за завой за продължаване на движението по път с предимство?! Като повтаряш едно нещо 10 пъти не го доказваш.
                        Brava 1.6 16V 103hp

                        Коментар


                          С последният си пост в тази тема, ще се опитам кратко ясно и точно да кажа, че по смисъла на закона - в тази ситуация "движение направо" е този случай, в който се следва основният, главният път, който е зададен с табела. Не смесвайте физическия завой наляво със завоя по смисъла на закона. И пак по смисъла на този закон - физическото продължение направо се явява десен завой по смисъла на закона и колата пак по този смисъл се отклонява надясно от пътя, нищо че гледано от физическа гледна точка е по права линия.Използвам картинката си от един от предишните постове, това е последното което ми идва на акъла, да се опитам да обясня смисъла на закона. Цялата червена зона, независимо откъде точно от нея идва път - тя се яввява десен завой. Цялата зелена зона е ляв завой. Цялата жълта зона е движение без отклонение вляво или вдясно. Не знам как по-просто да го покажа, наистина. А вие сте се хванали буквално за най-елемтарното обяснение - движение по права линия, завой от правата линия наляво, завой надясно. Ама пътят в случая не е по правата линия. Като в планината. Там мигате ли? Поздрави на всички.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            BO написа:
                            Ами, че няма да цитира това е ясно, няма какво повече да се пита за това.Аз искам да попитам и:@sugarboyВ тази ситуация си в синия автомобил. Ако трябва да завиваш наляво или надясно ще подадеш ли съответния мигач.
                            Ще подам, защото очевидно пътят с предимство продължава направо, а аз, завивайки наляво или надясно, излизам от него.
                            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                            Коментар


                              sugarboy написа:
                              BO написа:
                              Ами, че няма да цитира това е ясно, няма какво повече да се пита за това.Аз искам да попитам и:@sugarboyВ тази ситуация си в синия автомобил. Ако трябва да завиваш наляво или надясно ще подадеш ли съответния мигач.
                              Ще подам, защото очевидно пътят с предимство продължава направо, а аз, завивайки наляво или надясно, излизам от него.
                              Без коментар. :D

                              Коментар


                                Другия път като ме спрат куките ще им задам въпрос за 20лв ogi28b, разбрах какво имаш предвид. Тезата ти произтича от правилника, а не закона - там пише, че маневра е промяна на положението на автомобила спрямо пътя и околните автомобили. Чл. 25 и 26 дето ги цитираш от закона не виждам какво отношение имат, за това не ми беше ясно. Тълкуването, че не си променяш положението спрямо пътя, има някаква идея, но все пак не съм съгласен, че не е маневра. Давайте си мигачите, че ще се изтрепем
                                Brava 1.6 16V 103hp

                                Коментар

                                Working...
                                X