Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво е мигачът и има ли той почва у нас?!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Това си е чист ляв завой на кръстовище. Няма никакво значение, че си на главен път.Това е моето мнение. При това положение аз винаги давам мигач.
    ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

    FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

    Коментар


      sugarboy написа:
      gituli написа:
      T_SHOW написа:
      Колега, ти реално правиш ляв завой. Това по всички правила на "науката" е "маневра".
      Колега,според тях движеики се по път с предимство,незавиват нито правят маневра.
      Точно така, разбрахме се най-сетне, а за чл. 26 какво да кажа - указва начина на даване на мигач, няма отношение към случая.
      Разбрах как виждате нещата,а не ,че го приемам за правилно.

      Коментар


        sugarboy написа:
        gituli написа:
        T_SHOW написа:
        Колега, ти реално правиш ляв завой. Това по всички правила на "науката" е "маневра".
        Колега,според тях движеики се по път с предимство,незавиват нито правят маневра.
        Точно така, разбрахме се най-сетне, а за чл. 26 какво да кажа - указва начина на даване на мигач, няма отношение към случая.
        Създавам ти ситуация колега. Ти идваш по главния път и ще правиш ляв завой без мигач, аз съм срещу теб на второстепенния път, виждам те, че си без мигач, тръгвам и се блъскаме. Кой е виновен?
        ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

        FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

        Коментар


          Ето този човек го е обеснил.Искам и аз да видя къде го пише,че движението по път с предимство и правеики маневра,завой те освобождава от даването на мигач?Никъде в закона не е споменато,че като си на път с предимство и продължаваш да се движиш по него,но той променя своята посока на ляво или на дясно,не е задължително да се подаде светлинен сигнал ФАКТ!Никъде в закона и правилника,не е упоменато някъде,че като се движиш по път с предимство,а пътя променя променя своята посока,но ти продължаваш да се движиш по него,че те задължава да подадеш светлинен сигнал ФАКТ!НО в правилника и закона е упоменато,и то много добре,че завоя е вид МАНЕВРА,а преди започването на всяка маневра се подава светлинен сигнал ЗАДЪЛЖИТЕЛНО,ФАКТ!В крайна сметка колеги,вие държите на неща които не са упоменати в правилника и закона,НО не се съобразявате с неща които са описани и то много ясно.И говоря в конкретния случай,къде имаме кръстовище,вие правите завой,завоя е маневра,подаването на светлинен сигнал е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО,това изрично е упоменато в правилника,ако искате го спазвайте,ако искате не,това си е лично ваш избор.Покажете ми цитат в,който подаването на светлинен сигнал,не е задължително!Не са нужни нападки,или обиди,всеки може да защити казаното от него,но с извадки от правилника и закона,защото ние малко или много,правилно или не, се водим по него.

          Коментар


            sugarboy написа:
            gituli написа:
            T_SHOW написа:
            Колега, ти реално правиш ляв завой. Това по всички правила на "науката" е "маневра".
            Колега,според тях движеики се по път с предимство,незавиват нито правят маневра.
            Точно така, разбрахме се най-сетне, а за чл. 26 какво да кажа - указва начина на даване на мигач, няма отношение към случая.
            Чл. 26 Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонвкие встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.Колега, ако ми кажеш и , че това което правиш не е ляв завой, спирам да коментирам.
            ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

            FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

            Коментар


              sugarboy написа:
              gituli написа:
              T_SHOW написа:
              Колега, ти реално правиш ляв завой. Това по всички правила на "науката" е "маневра".
              Колега,според тях движеики се по път с предимство,незавиват нито правят маневра.
              Точно така, разбрахме се най-сетне, а за чл. 26 какво да кажа - указва начина на даване на мигач, няма отношение към случая.
              Ако чл.26 указва начина на даване на мигач,а не кога се дават то в него щеше да пише.Мигач се дава като се натисне ръчката до волана на долу за ляв мигач и нагоре за десен мигач.

              Коментар


                Някъде мернах нещо за коридори?! Верно, че ФИАТ-ите са самолети, ама тоя термин е меко казано не на място
                Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                Коментар


                  gituli написа:
                  Ако чл.26 указва начина на даване на мигач,а не кога се дават то в него щеше да пише.Мигач се дава като се натисне ръчката до волана на долу за ляв мигач и нагоре за десен мигач.
                  Ами то горе-долу така е описано Само не е казано коя точно ръчка да бутнеш, щото коли - много, ръчки - още повече и ще настане объркване :D
                  Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                  Коментар


                    ogi28b написа:
                    Опитвам за последен път на български език, с цитатите от трета страница на тази тема:"Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например .... да завие надясно или наляво за навлизане по друг път ...."
                    В правилника не го пише с такъв пример, а пише просто "завиване" и какво? И в двете се използват изрази "като например" и "други подобни", това не значи, че не може да има и други завои. Сега вече разбирам за какво в закона сте се хванали да спорите, но чисто човешки не проумявам как може да го тълкувате така. На практика като не дадеш ляв мигач, за да продължиш по пътя с предимство, ще се удариш с тоя отсреща. Не виждам какво ви блазни в тая идея, дори да сте прави.Имайте предвид, че правилника и закона са правени да са максимално прости и ясни, защото всякакви хора карат коли. Мигач се дава винаги като завиваш, а ако това от вашите примери не е завой - опазил ме Господ. Като правиш на светофар десен или осигурен ляв завой, даваш ли мигач?
                    Brava 1.6 16V 103hp

                    Коментар


                      Ама някой може ли да ми обЕсни на мен, като на бял човек - какво го бъркате тоя отсреща накъде щял да тръгне, и дали ще се ударим? Той е длъжен да чака. Колега T_SHOW - задаваш все въпроси на които е отговорено вече в темата.
                      T_SHOW написа:
                      Създавам ти ситуация колега. Ти идваш по главния път и ще правиш ляв завой без мигач, аз съм срещу теб на второстепенния път, виждам те, че си без мигач, тръгвам и се блъскаме. Кой е виновен?
                      Лирическият герой "ТИ" !!! 700 % - ТИ! Ти си длъжен да ме изчакаш да премина през кръстовището. Да не би да смяташ че някой друг ще е виновен за това, че не си пропуснал движещ се по път с предимство? Или ще се аргументираш че е бил без мигач? Ами ако е изгорял бушонът на мигача, релето, лостът му прави проблеми, или просто на крушката и е дошло времето? BO - ще дам мигач, за да информирам тези, които също се движат с мен по моя път и за тях е зелено - какво смятам да направя. Ако обаче свети само и единствено зелено за завиващите, и за никой друг - тогава не давам мигач, защото светофарът определя само един път, само едно възможно място за движение. Аз и да искам - няма къде другаде да отида. Ако все пак реша да отида в друга посока - давам мигач. А понеже някой попита как се излиза от такова кръстовище с главен път наляво - как се излиза направо, и отговорът е с десен мигач, беше зададен въпрос при такъв мигач как щял да разбере дали колата ще отиде направо или ще завие надясно. Е питам аз - ако дадеш ляв мигач - аз как да знам дали наистина ще завиеш наляво, или ще направиш обратен завой? Съш’та работа. Маневра за отклонение наляво от пътя, надясно от пътя.... член 25 и член 26, нали го цитирате, прочетете го хубаво, то е написано толкова очевадно.. "маневра за отклонение наляво или надясно от пътя"

                      Коментар


                        Покажете ми цитат в,който подаването на светлинен сигнал,не е задължително но с извадки от правилника и закона.

                        Коментар


                          ogi28b написа:
                          Маневра за отклонение наляво от пътя, надясно от пътя.... член 25 и член 26, нали го цитирате, прочетете го хубаво, то е написано толкова очевадно.. "маневра за отклонение наляво или надясно от пътя"
                          Стига си се хващал за това изречение, даден е само пример за маневра - една от многото. В правилника за прилагане на закона примерът е "завиване", без уточнение.
                          Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
                          И в двата документа няма дефиниция на маневра, защото е дума от книжовния български език и не се нуждае от такава. Според вас промяната на посоката на движение на автомобил на 90 градуса маневра ли е - маневра е. При извършване на маневра трябва ли да се подаде сигнал - трябва!
                          Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка.
                          Тук пише ли специално, че отклонението трябва да е от път с предимство - не, всяко отклонение от посоката на движение.Ако намерите някъде да пише, че при спорния частен случай завоят не е маневра - цитирайте.
                          Brava 1.6 16V 103hp

                          Коментар


                            Някой пишат, че напускат пътя с предимство (движат се направо), подавайки десен мигач. Ако в дясното платно има автомобил и водача вижда, че идващият по главния път ще завива на дясно (подал е десен мигач) ще потегли с чиста съвест и при ПТП няма да е виновен, защото той се явява дясно стоящ за напуксащият пътя с предимство.
                            Няма начин да няма начин!

                            Коментар


                              ogi28b написа:
                              Ама някой може ли да ми обЕсни на мен, като на бял човек - какво го бъркате тоя отсреща накъде щял да тръгне, и дали ще се ударим? Той е длъжен да чака. Колега T_SHOW - задаваш все въпроси на които е отговорено вече в темата.
                              T_SHOW написа:
                              Създавам ти ситуация колега. Ти идваш по главния път и ще правиш ляв завой без мигач, аз съм срещу теб на второстепенния път, виждам те, че си без мигач, тръгвам и се блъскаме. Кой е виновен?
                              Лирическият герой "ТИ" !!! 700 % - ТИ! Ти си длъжен да ме изчакаш да премина през кръстовището. Да не би да смяташ че някой друг ще е виновен за това, че не си пропуснал движещ се по път с предимство? Или ще се аргументираш че е бил без мигач? Ами ако е изгорял бушонът на мигача, релето, лостът му прави проблеми, или просто на крушката и е дошло времето? BO - ще дам мигач, за да информирам тези, които също се движат с мен по моя път и за тях е зелено - какво смятам да направя. Ако обаче свети само и единствено зелено за завиващите, и за никой друг - тогава не давам мигач, защото светофарът определя само един път, само едно възможно място за движение. Аз и да искам - няма къде другаде да отида. Ако все пак реша да отида в друга посока - давам мигач. А понеже някой попита как се излиза от такова кръстовище с главен път наляво - как се излиза направо, и отговорът е с десен мигач, беше зададен въпрос при такъв мигач как щял да разбере дали колата ще отиде направо или ще завие надясно. Е питам аз - ако дадеш ляв мигач - аз как да знам дали наистина ще завиеш наляво, или ще направиш обратен завой? Съш’та работа. Маневра за отклонение наляво от пътя, надясно от пътя.... член 25 и член 26, нали го цитирате, прочетете го хубаво, то е написано толкова очевадно.. "маневра за отклонение наляво или надясно от пътя"
                              Колега, имам конкретен въпрос, на който моля да ми отговориш конкретно. След като навлезеш в кръстовището ще извършиш ли маневрата "ляв завой" ?
                              ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

                              FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

                              Коментар


                                nikolovvd написа:
                                Някой пишат, че напускат пътя с предимство (движат се направо), подавайки десен мигач. Ако в дясното платно има автомобил и водача вижда, че идващият по главния път ще завива на дясно (подал е десен мигач) ще потегли с чиста съвест и при ПТП няма да е виновен, защото той се явява дясно стоящ за напуксащият пътя с предимство.
                                Е, колега, с това вече показа, че наистина не познаваш правилата за движение. Този въпрос също го разисквахме в началото и уточнихме, че този от дясната улица ще трябва да те изчака, независимо дали ще завиеш по неговата улица, или ще продължиш с десен мигач направо, понеже не сте на равнозначни пътища и той, макар и да ти е дясностоящ, няма предимство, защото ти си на пътя с предимство до момента, в който не излезеш от кръстовището с десен мигач в уличката насреща.
                                Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                                Коментар

                                Working...
                                X