Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Курс за категория С

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Курс за категория С

    Някой може ли да разкаже какво представлява курса за камиони?До сега съм чувал само слухове, ще ми е интересно да знам какво представлява цялата процедура, какво се учи, кое впечатлява, кое досажда, кое затруднява и подобни детайли.Едва ли скоро ще се захвана, но ми е мерак отдавна и все някога мисля да стигна до това, така че ще съм благодарен ако повече хора, минали по този път, споделят подробности от обучението и от самата практика в последствие. ЗА тахографите вече обсъдихме, доста хора дадоха яснота по въпроса, за което благодаря.Нека тази тема да е по-обобщена и да акцентираме на това по какво се различава подръжката и експлоатацията на камион от тези на кола.

    #2
    Специфично е това, че в общия случай завиващите колела са зад шофьора. Свикване с габаритите, десен завой в тесни улици, височината на камиона. Това се сещам на първо време. Зависи и от камиона вече - скоростна кутия без синхронизатори - много помага понякога, и при лека кола. За който го знае - ще каже - "А, голяма работа", но който не го знае, може да се затрудни, трябва усет за работата на мотора, предавката, оборотите, скоростта.

    Коментар


      #3
      Повечето учебни камиони, умишлено са оборудвани с кабина в ремаркето, разбирай по цялата ширина зад гърба на водача.Това, за изграждане на умения за маневриране назад само на огледала [странични].Аз книжка съм взел на камион и досега не мога да се отърва от този навик, което някой път вбесява седящия до мен баща."Двойното амбриране", за което говори Оги, също ми остана като навик от тогава.
      .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
      www.cyxap.com

      Коментар


        #4
        Malone написа:
        Повечето учебни камиони, умишлено са оборудвани с кабина в ремаркето, разбирай по цялата ширина зад гърба на водача.Това, за изграждане на умения за маневриране назад само на огледала [странични].Аз книжка съм взел на камион и досега не мога да се отърва от този навик, което някой път вбесява седящия до мен баща."Двойното амбриране", за което говори Оги, също ми остана като навик от тогава.
        Не разбирам, Малоун, защо трябва да се отърваваш от този навик?Да караш назад само на огледала е далеч по-правилно и по-практично.Аз никога не поглеждам назад, когато се движа назад - на огледалата (имам 5 - 2 големи странични, 2 малки странични панорамни и 1 централно) се вижда доста повече, отколкото ако си обърнеш главата назад. С главата не можеш да видиш габаритите на колата, най-малкото.Аз съм карал С преди много, много години на камион ЗИЛ. Тогава и курсовете бяха курсове, а и модерни камиони като сегашните нямаше с модерни системи... Нямам представа какво се учи сега на курсовете.

        Коментар


          #5
          В момента го карам курса за кат.С.За процедурата-минава се психо тест,после листовки, каране главно градско за свикване на габарити,после кормуване.При карането в началото наистина е малко трудно,трябва да свикнеш да изнасяш камиона по рано,каране в лентата,при някои това се оказва трудно.В цялата работа най досадно е мрънкането на инструктора ...камиона се различава по много неща от леката кола.Всичко работи на въздух(спирачки,ръчни и т.н),скоростите са на половинки(бързи бавни)и други неща.На курсовете не си мисли,че ще научиш кой знае какво.Нито ще сменяш шайби на тахографа,нито как се укрепва товар.Всичко се учи с практика.

          Коментар


            #6
            Malone написа:
            Повечето учебни камиони, умишлено са оборудвани с кабина в ремаркето, разбирай по цялата ширина зад гърба на водача.Това, за изграждане на умения за маневриране назад само на огледала [странични].Аз книжка съм взел на камион и досега не мога да се отърва от този навик, което някой път вбесява седящия до мен баща."Двойното амбриране", за което говори Оги, също ми остана като навик от тогава.
            същия съм като теб че и на ГАЗ53 курмувах п.паколкото то кат.С както каза Оги в по горния пост това е в общи линий зависи все пак какъв камион ще курмуваш сега като ги гледам са все модерни няма прехъркване няма двапъти да се надиска съединителяп.п заколегата кандидат запомни на която предавка предполагаш, че ще изкачиш наклона на тази се слиза по наклонаи винаги се намаля с спирачката първо и после сменяш предавака на доло -това е когато си натоварен и слизаш по стръмен участък абе ще се научиш споко -Успех :D
            Душата в рая на Фиата оборотомера до края!


            FIAT BRAVO 1.8GT
            FIAT BRAVO 1.9TD ex

            Коментар


              #7
              vaskoni_1980 написа:
              същия съм като теб че и на ГАЗ53 курмувах
              Така и аз, на същото чудо на автомобилната техника.
              Immortal написа:
              Не разбирам, Малоун, защо трябва да се отърваваш от този навик?Да караш назад само на огледала е далеч по-правилно и по-практично.
              Не уточних.Карам назад само на СТРАНИЧНИ огледала, нямам навик да гледам това в купето, централното.Това е лошия ми навик. Да не гледам и в централното, такова в камиона нямаше заради канатата и кабината в ремаркето.И няколко пъти ми се е случвало без малко да подпра някоя пенсионерка, решила да слезе от тротоара да пресича улицата точно когато паркирам назад. И естествено спира зад автомобила, в средата и ме гледа.
              .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
              www.cyxap.com

              Коментар


                #8
                Между другото (малко да се отклоним от темата) - за шофьорските курсове в САЩ са ми казвали, че на изпита като даваш назад, ако не си обърнеш поне за 1 секунда главата назад, и тогава да потеглиш и да гледаш на огледалата - те късат. Не че ще видиш нещо, ама, такова било правилото...

                Коментар


                  #9
                  Това е за тръгването Безсмъртни.Някой път ще ти разкажа как мой приятел се явява на курс там четири пъти. Три от тях неуспешни. Точно заради тази подробност, да погледнеш "с глава и очи" дали не идва превозно средство зад теб, когато потегляш.Иначе, може би само за самолет нямаше книжка този мой приятел. Виден "състезател" и наистина добър шофьор, както и възпитаник на военноморското училище. На така или иначе, трябваше и там да се яви на изпит.
                  .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                  www.cyxap.com

                  Коментар


                    #10
                    Тук са и листовките: http://www.svetofar.com/index.php?ac...vki&category=C

                    Коментар


                      #11
                      Re: Курс за категория С

                      fuoco написа:
                      Някой може ли да разкаже какво представлява курса за камиони?До сега съм чувал само слухове, ще ми е интересно да знам какво представлява цялата процедура, какво се учи, кое впечатлява, кое досажда, кое затруднява и подобни детайли.Едва ли скоро ще се захвана, но ми е мерак отдавна и все някога мисля да стигна до това, така че ще съм благодарен ако повече хора, минали по този път, споделят подробности от обучението и от самата практика в последствие. ЗА тахографите вече обсъдихме, доста хора дадоха яснота по въпроса, за което благодаря.Нека тази тема да е по-обобщена и да акцентираме на това по какво се различава подръжката и експлоатацията на камион от тези на кола.
                      Малко извън питането ти, но ако решиш да се захванеш може да поразгледаш сайта на "Агенцията по заетоста" http://www.az.government.bg/internal.../Menu_2111.htm , за Оперативна програма ,,Развитие на човешките ресурси
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #12
                        Аз пък кормувах на Зил
                        Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                        Коментар

                        Working...
                        X