Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Камерите в патрулките на КАТ Варна - Нередовни

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Камерите в патрулките на КАТ Варна - Нередовни

    Ето на каква история попаднах в пресата , разказна от потърпевш от идиотщината на патрул, на КАТ Варна :Здравейте, искам да ви разкажа за нередовността на радарите на КАТ Варна, с които се налагат глоби и се отнемат свидетелства за правоуправление!На 22.10.2010 бях спрян от автомобил на КАТ в гр. Варна на отсечката от бензиностанция Петрол - към бензиностанция Шел, където обичайно има автомобил на КАТ. Поради този факт почти винаги наблюдавам километража си минавайки по тази отсечка да не би да съм в нарушение. От светофара на бензиностанция Петрол до момента, в който бях спрян се движех с не повече от 60 км/ч по показания на километража ми. Движех се в лявата лента (от 2 налични) и успоредно с друг автомобил. От полицейската кола излезе полицай и ми направи знак да спра със стоп палка. След процедурата по проверка на документите ми, полицаите ми показаха радара с който са ме засекли, показващ 70 км/ч. Веднага възразих, че това не е моята скорост, с която съм шофирал, а и според мен беше невъзможно да се определи чия скорост се измерва в момента, в който се движим успоредно с друг автомобил. При възражението ми полицаите ме попитаха на колко години е автомобилът ми и дали е минавал преглед за точно измерване на скоростта, като разликата според тях е можела да се дължи и на размера на гумите. Отговорих им, че автомобилът ми е произведен 11/1998 г. И ги помолих да проверят, че е оборудван с базовия размер гуми предписани от производителя, а именно 195/65/R15. На моя въпрос - на колко години е техния измервателен уред и дали те са сигурни че техният радар е технически изправен - не получих отговор, а отговорът им беше, че радара им минавал всяка година технически преглед от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН). Тъй като съм запознат донякъде с процедурите на ДАМТН поисках да ми бъде показан задължителния годишен стикер на ДАМТН, който се залепя на всеки измервателен уред и е гаранция, че уреда е преминал успешно задължителния годишен технически преглед и грешката му е в рамките на допустимото. Тъй като не съм измервал километража ми дали показва точно - а и няма такава практика в България, бях готов да приема показанието на радара ако ми беше показан този стикер. Срещнах огромен отпор от страна на полицаите, като мотивът им беше, че те са проверяващия орган, а не аз. Въпреки всичко аз продължих да настоявам, тъй кат дори кантарите на пазара, измерващи кг домати, бензиноколонките на бензиностанциите имат задължителния стикер и може да бъде проверен от клиента и не са нещо тайно, а гаранция за точно измерване, а колко повече на радар, с който се налагат глоби и се отнемат права! После смениха тактиката и започнаха да ми обясняват, че всички стикери се пазели от техния началник в управлението - да съм отидел в управлението при началника им за да ги проверя! Изразих огромно недоумение - как може стикерите да са при началника им след като в закона е записано, че те се залепят на измервателния уред! Поисках да разгледам радара по-отблизо, но и това ми беше отказано. Поисках да напиша забележка на фиша, който ми написаха, но и това ми беше отказано. Помолих ги да ми покажат стикера и ако всичко е наред, да приема показанията на радара без възражения, но пак ми отказаха. Преминах от другата страна на полицейския автомобил за да огледам радара - и какво видях! На радара имаше остатъци от стикер на ДАМТН - смачкано, лепено и отлепяно с лепило около него (като залепяш и отлепяш нещо по няколко пъти и като го нагрее слънцето как става), а в долната си част, където трябва да бъде датата на валидност беше неузнаваемо сдъвкана, без възможност да се различи каквото и да било! Поисках отново да разгледам радара отблизо, но полицаят, който седеше в колата разбра, че виждам това което се опитват да скрият и го закри с ръцете си. Явно имаше защо да бъде скрит! Смениха тактиката отново като единият полицай ме попита - ’Аве приятел ти к’во работиш ? и после Аве много филми гледаш! Препоръчах му да не се занимава с личния ми живот, който не засяга служебните му задължения! И така, беше ми издаден фиш - глоба, на който не ми позволиха да напиша възражение или забележка и на който е отбелязано, че цитирам - ’Глобата с фиш не подлежи на обжалване’. Въпреки това на 25.10.2010г. написах възражение до началника на КАТ Варна, описвайки подробно случката, считайки че се нарушават гражданските ми права, а и не само, като КАТ Варна ползва неизправни радари с които да налага глоби, нарушавайки също и Закона за измерванията от 16.09.2010г.:Чл. 39. (1) Първоначална проверка на средства за измерване от одобрен тип и на средства за измерване, които не подлежат на одобряване на типа, се извършва с цел пускането им на пазара и/или в действие и се удостоверява със знаци за първоначална проверка.(2) Първоначалната проверка на средства за измерване има срок на валидност до края на календарната година, следваща годината на проверката, освен ако в наредбата по чл. 28 е определен друг срок.Чл. 43. (1) Последваща проверка се извършва на средствата за измерване в употреба и се удостоверя със знаци за последваща проверка.(2) Последващата проверка се извършва периодично или след ремонт на средствата за измерване.(3) Последващата проверка се извършва преди изтичането на срока на валидност на първоначалната или периодичната проверка в случай на унищожаване на знака или по желание на лицето, което използва средството за измерване.Чл. 44. Лицата, които използват средства за измерване, са длъжни:1. да осигуряват техническата им изправност и правилната употреба и да ги използват по предназначение;2. да не променят съответствието им с одобрения тип или с изискванията към тях;3. (изм. - ДВ, бр. 95 от 2005 г.) да ги заявяват и представят за последваща проверка в Българския институт по метрология или пред избрано от тях лице, оправомощено за проверка;4. да не използват средства за измерване без знаците по чл. 35, чл. 39, ал. 1 и чл. 43, ал. 1.Радара, с който ми беше измерена скоростта иамеше маркировка на предния контролен панел - ТРАФИК РАДАР TR4D, BG05, 4349. Разполагам с номера на автомобила на КАТ и името на полицая който написа глобата. Считам, че е необходимо журналистическо разследване и съм убеден че резултатите ще бъдат потресаващи, тъй като масово се спират автомобили и се глобяват шофьори,отнемат им се правата с неизправни радари !
    681-а - от тук започва България, 1878-а - от тук започва свободата, 1914 - от тук започва животът ни!

    7:2 ( 1968г. ), когато пресата из Европа пише : "Отбора на народа победи със 7:2 отбора на властта"

    #2
    Увлекателна история, с известна доза шикалки в нея: глоба с фиш се налага само и единствено ако наушителят е съгласен с обвинението, за него не е предвидено друго наказание, и съгласието с това обвинение се удостоверява с подпис на обвинения. Ако той откаже да се подпише, или не е съгласен с обвинението - съставя се акт. Останалото в историята може и да е вярно, но глобата с фиша - не е. Един вид - не бях съгласен, ама се подписах на фиша.

    Коментар

    Working...
    X