Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Номер на Боя !!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Няма причина да не го "уцелят", освен ако не са далтонисти. Пък нали и собственика е там, той също гледа и може да одобри или не.Боята се прави на компютър, той дозира компонентите, така че при изправна система, вероятността да не излезе същата боя е много малка.Самия цвят не зависи от бояджията, ако ще и Микаланджело да е.Досега четири пъти съм си поръчвал бои, и то все металици, оплаквания съм нямал.При всички случаи са били в нюанси на фабричния цвят. Слънцето си казва тежката дума.
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    Коментар


      #17
      зависи колко си претенциозеносновната заслуга за да не си личи че детайл е боядисван е на бояджията
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #18
        Malone написа:
        Няма причина да не го "уцелят", освен ако не са далтонисти. Пък нали и собственика е там, той също гледа и може да одобри или не.Боята се прави на компютър, той дозира компонентите, така че при изправна система, вероятността да не излезе същата боя е много малка.Самия цвят не зависи от бояджията, ако ще и Микаланджело да е.Досега четири пъти съм си поръчвал бои, и то все металици, оплаквания съм нямал.При всички случаи са били в нюанси на фабричния цвят. Слънцето си казва тежката дума.
        Не е точно така. Започва се от рецептата, която отговаря на съответния номер на боята и след това вече се правят промени заради стареенето на оригиналната боя. Понякога в магазините за авто-бои искат да се свали капачката на резервоара и по нея донагласят боята. Боя може да се направи и на око, без да се спазва съответната рецепта, но вероятността да се получи различен цвят е доста голяма. На малка повърхност като сложиш една точка от боята, може да изглежда добре, да не се забелязва разлика. Но когато с тази боя се боядиса цял детайл, резултатът може да се окаже стресиращ. Има разлика и от цвят до цвят. Например сивото се прави лесно, там дори да има разлика, не личи особено. Един от най-трудните цветове е бордо (вишна).
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #19
          най-трудните цветове са светлите моята кола е светла и съм го изпитвал на собствен гръб (кола)но човекът който последния път ми прави колата (настина знае какво прави) обясни някои неща
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #20
            Няма такова нещо Snake, няма никакви промени по веднъж вече взетата "мярка" на цвета.Същия шаблон служи за определяне на точния цвят, а не за определяне на основния, а после да се взима предвид стареенето или каквото и да било друго.На практика, написаното на стикера е само за ориентир долу горе коя пачка шаблони да вземат.Реално този стикер не им е нужен на тези, които правят боята. Просто ще отнеме 4-5 минути повече да се ориентират в множеството нюанси. Стикера е за улеснение, за редуциране на количестворо шаблони в ръцете.Само за един цвят по каталог има поне 20 нюанса най-общо казано. В двете посоки.Цвета се въвежда с точния код в компютъра на миксера и той дозира изключително прецизно всичко. Без никаква човешка намеса.За да се получи накрая боя, която да не се различава от шаблона. Независимо дали е само една точка или цял капак.А съвпадението на шаблона с действителния цвят на колата си е въпрос вече на "око". Затова измита кола, на възможно най добре осветено място.Разбира се, говоря за съвременни машини.Ако имате предвид някои от миналия век, възможно е да има и елемент талант от страна на този, който прави боята.
            Sev написа:
            зависи колко си претенциозеносновната заслуга за да не си личи че детайл е боядисван е на бояджията
            Така е, но това личене няма нищо общо с цвета, за който говорим в момента. Там бояджията не участва.Ако калника си "плаче" за майстора, цвета е без значение. Или да го направи на "портокал". Но това е друга тема, няма връзка със цвета.В магазините за боя, където са ми приготвяли обикновено работят доста прилично изглеждащи девойки, които са виждали компресор само на снимка. А боите са ми били перфектни.Нека аз да ти направя боята с един нюанс по-тъмна, пък ти я занеси на който бояджия искаш, да видим с какво умение ще я боядиса без да и личи.
            .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
            www.cyxap.com

            Коментар


              #21
              Malone написа:
              Sev написа:
              зависи колко си претенциозеносновната заслуга за да не си личи че детайл е боядисван е на бояджията
              Така е, но това личене няма нищо общо с цвета, за който говорим в момента. Там бояджията не участва.Ако калника си "плаче" за майстора, цвета е без значение. Или да го направи на "портокал". Но това е друга тема, няма връзка със цвета.В магазините за боя, където са ми приготвяли обикновено работят доста прилично изглеждащи девойки, които са виждали компресор само на снимка. А боите са ми били перфектни.Нека аз да ти направя боята с един нюанс по-тъмна, пък ти я занеси на който бояджия искаш, да видим с какво умение ще я боядиса без да и личи.
              пробвай на светъл цвят да боядисаш броня, или вратаще стои като от друга колацвета не може да стане 1:1, освен това на картонче стои по съвсем различен начин
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #22
                Malone написа:
                Никой не обърна внимание на Kuku.Каквото и да пише на стикера, най-вероятно то няма да е вече актуално.Отиваш с отлично измита кола, денем, ако може и да е слънчево, в магазина за бои, има във всеки по голям град и молиш да ти определят цвета на колата.Те си имат шаблони, огромен брой. Ти сам можеш да се увериш, да видиш с очите си.След това ти правят боята и си спокоен, всичко от там нататък зависи от уменията на бояджията.
                Според мен каквото пише на стикера, независимо какви са атмосферните условия.... това е оригиналния цвят, а не това което виждаме след 15 години примерно.Затова най-добре ще е по стикера да си направиш боя, а не по слънцето, защото ако ще е с добре измита кола ... то по добре си я мий всеки ден и пак си я карай.Относно колегата Malone ... да прави си, ама айде да си измия добре колата и да ми направиш цвят за тавана по точка от колата..... еми няма как да стане, защото колата е с доста избеляла боя вече, има много матирани детайли.

                Коментар


                  #23
                  Malone написа:
                  Няма такова нещо Snake, няма никакви промени по веднъж вече взетата "мярка" на цвета.
                  Много си категоричен, но пак грешиш. Правят се промени, лично съм го виждал. На моя кола са правили промени след като вече боята е готова по рецепта или по "картончета". Боята е направена, ама ядец (сега май му викат греда ): като се сложат няколко капки върху детайла, който ще се боядисва, се оказва, че все пак има разлика. Промени няма причина да се правят, ако се пребоядисва цялата кола или ако става дума за сравнително нова кола, при която още няма промени в оригиналната боя. Истината обаче е друга: 80 % от трошките по улиците нямат два детайла с еднакъв цвят, така че в зависимост от състоянието на боята, от важността на детайла (едно е да боядисваш преден капак, съвсем друго прагове), от претенциите и др., промени се правят и още как. Затова свалят и капачките на резервоарите, за да донагласят боята по тях.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #24
                    Колеги на всяка кола независимо каква марка е има номер на цвета!Но стига да знаеш къде да го търсиш.На колегата с Улисито е на капака на предвазителите вътре в купето долу до волана, ако и там го няма значи предишния собственик го е премахнал.За да ти намерят цвета по колата възможно най-точен кажи им да гледат по метален детаил ,а не по капачки и други пластмасови детайли, защото автобоята дава разлика на брони и на пластмасови детайли дори и да е супер точна боята с колата като се пръсне на броня и дава разлика, затова не се учудвайте!Другото което е дори да е захабен датайла на колата има професионални пасти на 3М с който се пастират на момента и се вижда цвета както е бил като нов!Разлика може да стана с ако на бояджията пистолета ако е евтин също така много зависи от самия него дали ще прелива в съседен датайл или не.Една боя мога да ти я направъскам с 3 или 4 различни налягания на компресора и 4-те пъти ще е с различен нюанс и различен ефект на боята.Мнгоо зависи от самия бояджия и зависи колко пари взима на датаил.Ако е под 100лв. на детаил недей чакай качество!Поздрави!

                    Коментар


                      #25
                      Мисля, че питащия вече си ес вършил работата и ние тук си чешем само езиците, но все пак ще отговоря с последен пост от мен.
                      Sev написа:
                      пробвай на светъл цвят да боядисаш броня, или вратаще стои като от друга колацвета не може да стане 1:1, освен това на картонче стои по съвсем различен начин
                      От малкото ми опити, петте коли са били светли металици. Някой път, ако имаме възможност да се видим ще ти представя колата на жена ми. Само тя е налична за демонстрация. Цвета е GIALLO EXPLOIT 237 [жълт, "златен" металик]. Уверен съм, че разлика няма да откриеш, ако сме честни. А бояджията беше далеч от перфектния. Боядисани са и двете брони.Когато търсехме точния цвят, същия се оказа с поне два нюанса по различен от оригиналния, който беше изписан на стикера. Не знам как стои на картонче и на детайл, но в момента колата изглежда с фабрично боядисани брони, каквато е била в действителност, преди да се запознае с уменията на жена ми и с една дузина лета на слънце.Скептично бях настроен, не вярвах на очите си, но се оказа, че девойката, която избираше цвета е права. 10 години слънчева Италия са си 10 години.Наистина, не ми се спори, не съм специалист в тази материя, споделям своите впечатления. С добра машина и добро око се постига идентичен цвят, без значение от големината на детайла, неговия материал и колко е променен цвета от атмосферните условия. От там нататък е леката ръка и старанието на бояджията.ОК, Snake, така да бъде, както написах не искам да споря. Пиша личния си опит.Как разбраха, че боята малко се различава? Капнаха боя, която по принцип се нанася нанася пулверизирана? С една клечка ли?И като капнаха, как установиха какъв цвят да добавят за да достигнат искания нюанс? И колко "няколко" капки бяха нужни? Една, три, дванадесет? На литър ли или на някакъв друг съд?Сам виждаш колко е нелогично това.Написах, че имам опит от шест детайла, на шест различни коли. Бояджиите дори не знаеха откъде съм купил боята, просто си свършиха работата по подготовката и боядисването.И разлики няма.Ако продължим така, ще стигнем до изказването на PB 5989 MP за разликите в боята върху пластмаса, метал, кит и т.н. И за налягането на компресора.PB 5989 MP, ние клиентите, тези които плащаме, искаме от вас да сте професионалисти, а не шамани, занаятчии.5 капки черно + 4 бара повече и два косъма от бял кон откъснати на пълнолуние правят боята по тъмна с един нюанс.Няма такива рецепти.Има оборудване, има стандарти за налягането с което се пръска боята, в някакви граници. Пише го в книгите, а и предполагам, че всеки производител на боя го е написал на кутията си.Ако боята е с точно подбран цвят, и ако наистина можеш това, с което се занимаваш, не са ти нужни игри с налягането или други гимнастики.Нужна ти е добра подготовка на детайла, лека ръка и малко опит, относно повърхността. Да изглежда добре.Което никак не е малко, но няма общо с цвета.Dimo_J, ти четеш ли какво съм написал или си карал през ред? Каква боя "по слънцето", кой е написал нещо такова?Написах, че когато отиваш да ти "вземат мярката" е добре да е слънчево, достатъчно светло и колата да е добре измита. За да има добри условия за съвпадение на цвета, да зависи избора само от окото, а не от цвета на прахта по колата.Защото аз съм ходил само с текста от стикера и ми беше отказано да направят боя.Искаха да е светло и колата да е там. След това стекчето стикери.
                      .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                      www.cyxap.com

                      Коментар


                        #26
                        На мене майсторите ми казаха, че номера на боята е при двигатела, но го нямаше ... Един път оправях задната чистачка и го видях на 5-тата врата както каза Живко ... Огледай там хубаво може да не си го видял колега
                        Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                        Коментар

                        Working...
                        X