Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как миете колите си ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как миете колите си ?

    Има доста теми относно това на коя автомивка си миете колите или пък колко често.Пускам тази тема с друг замисъл (Ползвах търсачката ама не намерих такава тема).Често след като си измия колата,забелязвам,че на места все още има петна,а стъклата е абсурд да ги измия успешно,остават винаги малки капчици ! Та споделете вие как миете колите си,от къде аджеба я подхващате,с какви препарати,някакви по-специални гъби или четки и т.н ?
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
    Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

    #2
    Ех, миенето на колата, това велико тайнство . Онзи ден за първи път сам си измих астрата и вече окончателно се сближихме с нея. Миенето на колата ми доставя истинско удоволствие, защото хем има видим резултат, хем не давам на друг да ми пипа скъпоценното, хем ми действа релаксиращо. При мен измиването се дели на лятно и нелятно. Разликата е само в това, че по време на лятното измиване задължително първо се напомпвам във фитнеса и след това излизам на улицата пред нас и започвам да мия колата гол до кръста, за да ме видят всички колко съм як . След това вече няма нищо особено. Необходими материали:- Четка с мек косъм и дълга дръжка, такива каквито използват на автомивките. Питал съм откъде си ги купуват и аз също си ги купувам от там. Не са скъпи - 10-ина лева.- Кофа с чиста вода- Маркуч- Няколко вида качествени парцали (гюдерии), които използвам за подсушаване на различни части на колата.- Най-обикновен течен сапун (гел) за измиване на домакински съдове от рода на "Фея" и др. Струва 50-60 ст. и ми стига за 3 измивания на колата.- Кафе и "Сникърс". Така е от години, традициите са това, което бяха.Първо 2-3 пъти измивам колата със силна струя вода от маркуча. След това в кофата с чиста вода изсипвам около 1/3 от съдържанието на течния сапун. Разбърквам и правя хубава пяна. Започва търкането с четката, която редовно потапям в пяната, а периодично слагам сапун и директно върху четката. Насапунисването е на няколко етапа, отгоре-надолу, от по-малко мръсното (таван, стъкла...), към най-мръсното(прагове, брони...). След като насапунисам колата и цялата стане бяла от пяната следва най-лесното - измиване с маркуча.Глътка кафе и продължавам. Започва трудната част, подсушаването, която е най-важна за крайния резултат. Отново пълня кофата с чиста вода и започвам подсушаването, което правя със съвсем леко влажна гюдерия. Ами подсушавам, няма как да го опиша. Както казах, имам няколко вида гюдерии за различните части на колата. Гюдериите трябва да са идеално чисти преди да започне подсушаването. Иначе остават ивици. А предното стъкло накрая го избърсвам с вестник-това съм го научил от казармата. Подсушавам, почивам си, пия кафе, хапвам "Сникърс", гледам колата под ъгъл и ако някъде видя ивица, пак подсушавам и така, докато колата светне. Накрая няколко пъти свалям и вдигам стъклата и пак ги подсушавам, защото винаги се просмуква влага надолу.Най-неприятната част ми е салона и особено предното стъкло отвътре, защото е тясно, има стикери, абе пипкава работа е. Използвам само леко влажна кърпа, никакви препарати.След като огледам всичко и никъде не виждам петънце или мръсна ивица, съм готов. Отнема ми около 3 часа. Резултати: колата свети, върви по-добре , няколко дни ме болят раменете и кръста.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      Подобна тема, може да е полезна.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=37838
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        Започвам от тавана и така продължавам надолу. След всеки детайл изплаквам иначе ако мия с обикновен препарат за съдове засъхва и няма плакнене. Можеш да си купиш авто шампоан който си има добавчици към него и с него можеш да я насапунисаш цялата и да я изплакнеш после без проблем. Винаги след като съм я измил цялата след това се плакне. Ако не е прашно или не тръгваш веднага няма нужда да се подсушава.Стъклата ги мия с препарат и вестник. От 20г си мия сам колите и досега не съм видял нещо по ефикасно за стъклата от вестника.

        Коментар


          #5
          Аз я мия един-два пъти в годината Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Веднъж в началото на лятото и евентуално веднъж в края на лятото на случайно избрана автомивка
          M-Benz E 250 TD 150hp
          M-Benz 200d 75 hp
          Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

          Коментар


            #6
            Както се сипе тавана на гаража и както всеки път като я измия виждам нова драскотина - предпочитам тия драми да са ми по-нарядко. Май от всички дошли в Китен моята беше най-мръсна. Дреме ми. Старая се да ми е чисто само вътре - все пак аз съм ВЪТРЕ в колата.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #7
              Купих си преди 2г. водоструйка и с нея действам Ползвам и течност за безконтактно почистване Накрая с гюдерийката за боята и с вестник за стъклата

              Коментар


                #8
                Колата я мия с четка с мек косъм и дълга дръжка, а стъклата фаровете и стоповете мия с мекичка гъба. Препаратът който ползвам е мидкс балсам за съдове. Ако имам много размазани гадости по предната броня и капака ползвам препарат за насекоми (купувам го наливен и не знам какъв точно е), като с него третирам само на необходимите места и след това изплакване обилно с вода и почистване с верото. Този препарат го дават за миячното.Колата я мия винаги от горе на долу, като преди да започна да търкам с четката съм изплакнал хубаво колата. Много важно е да не се търка с четката на сухо.След последното изплакване се започва с бързото подсушаване на тавана и стъклата (ако някое от тях е започнало да съхне го обливам с вода) за да не остават петна.За финал промазвам гумите и пластмасата с препарати.
                Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                Коментар


                  #9
                  Вадя от багажника една гъба и едно шише вода. Първо с гъбата на сухо забърсвам фарове, мигачи стопове, за да падне повечето кал. После пак същото, но и с вода, за да блесне. Това обикновено се случва по тъмно като установя, че нищо се не види. Иначе ако случа дъжд в движение, че колата седи в гараж.
                  Brava 1.6 16V 103hp

                  Коментар


                    #10
                    и при мен се получава същото пред гаража разпъвам маркуча . обливам хубаво колата и с четка мек косъм с дръжка започвам да сапунисвам(обикновен течен сапун) от тавана надоло прозорци , врати прагове и т.н.за подсушаването ползвам микрофибърна кърпа . хубаво подсушава . става и за забърсване прахта от табло , също така и за стъклата но само с вода без препарат...даже сега отивам да прахосмуча, че от една котка всичко е в космарлаци
                    Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                    ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                    Коментар


                      #11
                      Няма как да отмиеш малките петънца! Това са разтворените във водата варовици и на слънце се виждат. Иначе на автомивка за безконтактно - 4 кинта и не се занимавам. Само гледам как миячката търка колата повече с ц...ите, отколкото с гъбата, но това е друга тема. Стъклата и огледалата ги минавам после допълнително с препарат за стъкла (отвън и отвътре) и подсушавам с вестник. Второ слънце изгрява! Гумите и черните пластмасови лайстни ги минавам със старо масло за хидравликата - онова червеното.

                      Коментар


                        #12
                        Аз си мия колата пред къщи "на село"(то си е град,ама нали така му се вика,като не живееш там ) Четка с дълга дръжка,гъба,кофа,шампоан за коли(става добре и с шампоан "кря-кря" -останалите препарати оставят следи) ,имаме и един накрайник за маркуча тип "пистолет",който концентрира водата в добра тънка силна струя,а като не ми трябва водата,само отпускам "спусъка" и не бягам все до мивката(за целта с една скоба се стяга маркуча за самия чучур,че инъче се получава "бум-пляс"). НЕ подсушавам,защото първо ме мързи,второ това си най-голямата хамалогия в миенето пък и нямам добра кърпа,която да не пуска нишки. А ако питате как не оставя следи после има два тънки момента-първо както казах,само автошампоан или кря-кря и второ- след като сваля пяната,почвам с четката с дългата дръжка да търкам съвсем леко с кръгови движения ,докато през това време,поливам не много силно с маркуча-става добре ,не се моря да гоня водата-тя си се изпарява после и почти няма следи -единствено на някое място по стъклата или огледалата може да види с просто око,но за целта,ако искам и прозорците да са чисти,за тях се ползва препарат за стъкла и вестник
                        ex.Мареа ТД100

                        Коментар


                          #13
                          на автомивка когато се сетя
                          Душата в рая на Фиата оборотомера до края!


                          FIAT BRAVO 1.8GT
                          FIAT BRAVO 1.9TD ex

                          Коментар


                            #14
                            Обикновено ходя на Автомивка , на 2 седмици 1 път . Понякога си я мия само, но така както се мие с Водостуйка на ръка не става . Вътре може и сам да си я изчистя не е проблем.

                            Коментар


                              #15
                              внимавайте с тези водоструйки, че много късат маншони на каретата и на амортисьорите. мия само с маркуча и четката на ръка. водоструйката също обича и да сваля лаковото покритие на боята. имало е и такива случаи.зимата в големия студ избягвам да я мия, защото после проблем със замръзнали ключалки и врати. чистя я само вътре и стъклата, фаровете и стоповете с парцал.
                              Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                              Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                              Коментар

                              Working...
                              X