От шофьорите във фирмата знам, че скоростите при камиона не играят - няма значение дали е на скорост или не, важното е винаги да е пусната паркинг спирачката. И на мен ще ми е интересно да разбера повече за спирачките при камионите.
Щото ако е пълен дизел с механична помпа един път да превърти и пали и тръгва.На по старите и не добре изчислени и направени камиони съединителите са хидравлични и като натиснеш педала без да е запален мотора обръща гумичките в помпата и оставаш без съединител.А ретардера е моторна спирачка и се ползва когато е натоварена машината особенно при тежки наклони за да не запалиш накладките и да останеш без спирачки.Автобусите също имат ретардери обикновенно е ръчка от дясно на волана подобна на тая за мигачите на някои камиони е долу на пода със пуш-бутон
Не ми се навлиза в подробности за камиони в тема за леки автомобили, но щом имаш желание пояснявай :D Само не си мисли че ние пасем трева и не знаем как работят спирачките, какво е моторна спирачка и прочие. Но това е тема на друг разговор. Всъщност моторна спирачка се ползва и при леките автомобили, само дето трябва да се замислиш какво аджеба е това и защо така са го кръстили. Успех !
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
А най-правилното е че като няма въздух се задейства автоматично паркинг спирачката щото камиона остава без спирачки.
Зависи от коя бутилка взема въздух за паркинг спирачката, защото има случаи когато уж няма въздух и пуснеш паркинга и може да потегли. А според някаква директива на ЕС съвременните паркинг системи трябва да имат два независими източника на въздух за разблокиране.
PREDATORst написа:
Паркинг спирачките при камионите са няколко вида,такива дето блокират кардана,такива дето блокират барабаните или комбинирани.
Забрави още един вид така наречената кама.
PREDATORst написа:
И се изумявам на колегите дето карат камиони и идея си нямат как им работят спирачките,а за ретардер сигурно не са и чували.
Може би не са чували и за електрозабавител или износоустойчива спирачка на фирмата TELMA.
PREDATORst написа:
И колегите шофери на камиони да ми кажат какво се случва със шкода мадара оставена на скорост като тръгнат да я палят на другия ден??
Ам чи кво да става ..... шкодилака просто не може да запали .
А най-правилното е че като няма въздух се задейства автоматично паркинг спирачката щото камиона остава без спирачки.
Зависи от коя бутилка взема въздух за паркинг спирачката, защото има случаи когато уж няма въздух и пуснеш паркинга и може да потегли. А според някаква директива на ЕС съвременните паркинг системи трябва да имат два независими източника на въздух за разблокиране.
PREDATORst написа:
Паркинг спирачките при камионите са няколко вида,такива дето блокират кардана,такива дето блокират барабаните или комбинирани.
Забрави още един вид така наречената кама.
PREDATORst написа:
И се изумявам на колегите дето карат камиони и идея си нямат как им работят спирачките,а за ретардер сигурно не са и чували.
Може би не са чували и за електрозабавител или износоустойчива спирачка на фирмата TELMA.
PREDATORst написа:
И колегите шофери на камиони да ми кажат какво се случва със шкода мадара оставена на скорост като тръгнат да я палят на другия ден??
Ам чи кво да става ..... шкодилака просто не може да запали .
На съвременните камиони паркинг спирачката е постоянно активна и в зависимост на колко атмосвери работи камиона като дигне достатъчно въздух само и единствено тогава можеш да я освободиш.Направено е така ако имаш пропуск по въздушната система да не можеш да потеглиш.А за колегата по горе,тва че единични бройки си използват двигателя за подпомагане на спирането е много далече от ретардера.Ретардера блокира газоразпределителния механизъм на мотора,всички клапани остават затворени и компресията на мотора спира цялата машина.В последствие се появяват и хидравлични и ел.ретардери но там начина на действие е коренно различен.пак като паркинг спирачката действат на кардана или на диферинциала,ел ретардерите обикновенно са и на няколко степени
Ретардера блокира газоразпределителния механизъм на мотора,всички клапани остават затворени и компресията на мотора спира цялата машина.
В този случай, поне на камионите във фирмата се спира горивото и се затваря генерацията с клапа, на която има оставен съвсем малък отвор. Няма как да оставиш затворени всички клапани - просто щом се върти коляновият вал се върти и разпределителният.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Ретардера блокира газоразпределителния механизъм на мотора,всички клапани остават затворени и компресията на мотора спира цялата машина.
В този случай, поне на камионите във фирмата се спира горивото и се затваря генерацията с клапа, на която има оставен съвсем малък отвор. Няма как да оставиш затворени всички клапани - просто щом се върти коляновият вал се върти и разпределителният.
Моя грешка изпускателните клапани,има ги и двата варианта с една клапа на изпускателния колектор и с отваряне и затваряне на изпускателните клапани имат и различни наименования но вече не ги помня.Мисля че беше патент на ВОЛВО,наименованието беше ВЕБ или нещо от рода
PREDATORst наистина са намерили решение от Волво и ми е интересно да разбера. За това и съм казал в горното ми мнение как е направено на най-старите камиони във фирмата произведени 1988-1991 година. Там натискаш с левият крак бутон на пода при педалите и спира подаването на гориво и с цилиндър се затваря клапата при ауспуха, но това са си ходещи антики вече отдавна подминали първият милион на километражите
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Ретардера блокира газоразпределителния механизъм на мотора,всички клапани остават затворени и компресията на мотора спира цялата машина.
В този случай, поне на камионите във фирмата се спира горивото и се затваря генерацията с клапа, на която има оставен съвсем малък отвор. Няма как да оставиш затворени всички клапани - просто щом се върти коляновият вал се върти и разпределителният.
Какви са ви камионите? Е това вече със затварянето на клапите и притока на гориво се нарича моторна спирачка.
1. Защото така са ме учили на времето на курсовете за професионален шофер;2. Защото колите имат диференциал и е достатъчно само едната ти гума да вдигнат с крик и спираш да си фиксиран от двигателя и могат да те избутат на където си поискат особено ако и волана си оставил изправен.3. За да не си гоня колата ако спра случайно на наклонен път - понеже не съм го имал изграден този навик.4. За да не удари жена ми предната кола много силно ако реши да завърта на стартер без да е извадила от скорост.5. За да съм смачкан само отпред, но не и отзад, ако съседката подкара така на съседа колата - да не успее много на далеко да ме изтика преди да изгасне.6. За да забавя процедурите на този, които тръгва да излиза с моята кола - ако искам да го догоня да му поръчам нещо да ми докара като минава покрай магазините.Да измислям ли още причини?Най-вече защото това по никакъв начин не ми износва никоя част от накладки или каквото и да е по колата, докато тя е в покой, и ако няма да помогне - то със сигурност на нищо не пречи. (И да - дърпам докрай - за да не може някой да я разходи така без да се усети).
Хубаво е да дърпате ръчната спирачка по-често, а на наклон винаги и задължително, дори по-силно, защото на по-старите фиати ръждясват и се късат жилата. А като я дръпнеш рязко от време на време може да имаш късмет точно при това дърпане да се скъса жилото. Така поне си знае човек, че няма ръчна и може да предприеме нещо. Ето един клип, всеки да си прави изводите сам. http://www.youtube.com/watch?v=cWdnePqQomE Един път така щеше да ме удари една кола без шофьор, а секунда преди това жена ми мина между двете коли, просто слизаше до магазина.... Добре, че колата се заклини във високия тротоар и понамали и спря, а аз само успях да натисна съединителя и да мръдна малко...
Осем страници незнайно защо, се говори за дърпане на ръчната спирачка само когато колата не се движи. Ако колата е в движение, дърпането на ръчната отваря много по-интересна дискусия
Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
ex FIAT Bravo 1.6 - RIP
мой приятел, като паркира оставя колата изключена от скорост и на ръчна,на въпросът защо оставя колата така той отговори че така е научен от инструктора си, което ме учуди много!на въпросът ми, а зимата, ако замръзне, той отговори че досега не му е замръзвала!!! Това не е майтап или опит за гъбаркане човека наистина прави така!!
Ха-ха, аз също правя така, както твоя приятел, и даже няколко човека лекичко ми се присмяха. Само че моят инструктор не ме е учил така, винаги ми казваше "на първа и на ръчна". Моята причина е много интересна и се надявам да не ми се смеете много. Оставям я на "свободна" и "на ръчна/дръпната толкова, в зависимост от наклона" защото ако евентуално някой разсеян или пиян шофъор ме удари силно отпред или отзад, когато съм паркирал покрай пътя, колата ще се премести. Ако е на скорост, си мисля че ще има щети по скоростната кутия, може да прескочи ангренажа и т.н. А когато е на свободна и на ръчна щетите ще са само броните :D
Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
Коментар