Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо дърпате ръчна спирачка?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Аз, съвсем добронамерено, искам да попитам, защо да не я дърпаме? Като аргумент за противното, ще отбележа, че така се създава навик, както си слагаш колана. Аз, например, много пъти съм се улавял в комичната ситуация да слагам колан, когато премествам колата на няколко метра, или маневрирам в гараж. Когато съзнателно не го сложа, ми е доста... странно . По същия начин, при създаден навик да се дърпа ръчната, се свеждат до минимум случаите, когато си забравил да го направиш, или не си преценил правилно наклона.

    Коментар


      #62
      tomny написа:
      Аз, съвсем добронамерено, искам да попитам, защо да не я дърпаме? Като аргумент за противното, ще отбележа, че така се създава навик, както си слагаш колана. Аз, например, много пъти съм се улавял в комичната ситуация да слагам колан, когато премествам колата на няколко метра, или маневрирам в гараж. Когато съзнателно не го сложа, ми е доста... странно . По същия начин, при създаден навик да се дърпа ръчната, се свеждат до минимум случаите, когато си забравил да го направиш, или не си преценил правилно наклона.
      :P По същият начин съм и аз, а и колегите около мен. Един съвсем скорошен случай. Една колежка замалко да си иде. Оставила си е колата уж на равно на скорост и след малко чува зад себе си шум. Обръша се и що да види - колата по нея. В последният момент се хвърлила на тревата, а колата спряла в една ограда с тотално разбита предница, защото след като тръгнала от "равното" продължила по наклон. Така, че дърпайте си ръчната до горе и не го мислете. Предимствата от използването и са много повече от неизползването. Всъщност единственият според мен недостатък, е че зимата може да залепнат накладките. Но това не проблем ако се кара всеки ден или през два дни например. Ако обаче застоява повече е редно да се вземат и други мерки, които колегите описаха по-горе.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #63
        miro2177 написа:
        Ааа евала за темата! Този въпрос си го задавам редовно като ми се наложи да ходя пеша някаде и се случи някой до мен да паркира и в момента в който загаси колата се чува хръъъъъс е не мога да разбера защо аджеба на равно, та дори на малък наклон хръъъъъъъъс вигаги съм изпадал в искрено недоумение Като бачках чофер в ДонДомат, винаги псувах като някой друг е карал колата и като се кача ръчната до горе Сега като видях темата реших че повечето колеги не дърпат ръчна като спират но май се оказа че само аз и автора не дърпаме До сега за 5г. ежедневно каране съм дърпал ръчна при паркиране само няколко пъти, сигурно се броят на пръстите на едната ръка :D
        И аз така се чудя когато ходя пеша и вида някои да слиза от колата и тя продължава 2 минути след него да се лашка напред назад.Накрая реших,че е останало от едно време да оставят колите на скорост,тогава когато караха москвич и жигули.Знаете за ръчните на москвича.И аз така псувам когато се кача да карам чужда кола,и направя тоя новобрански номер да запаля колата на скорост.За 13 години от както имам книжка непомня да съм оставял кола на скорост.Маи само тук в България оставят колите на скорост.

        Коментар


          #64
          На равно пред блока дърпам ръчната заради тиквениците, които освен да ми мачкат предния капак може и да праснат някоя друга кола с мойта, а и да не им стане навик и да се забавляват. Всичко друго е машинален навик, който дори на забелязвам. И точно поради същата причина "незабележим навик" се случва да се връщам да проверя : аджеба дали съм я дръпнал тая ръчка или не...и разбира се аз съм я дръпнал.Дори и при малък наклон, на светофар дърпам ръчната ,защото не искам да светя на задния колега със стопчетата, а и да не си харча ламбите... .
          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
          http://www.keepfighting.ms

          Коментар


            #65
            Re: Защо дърпате ръчна спирачка?

            BO написа:
            Искам да попитам един странен за мен въпрос.Защо като спрете на равно място, включвате на скорост и дърпате ръчната спирачка?Чак не съм видял някой, който дърпа ръчната спирачка да го направи нормално, демек да я дръпне леко и това е. Влагат се едни чувства, все едно ако не я опънеш до последния зъб, все едно нищо не си направил.Та много ми е интересно да видя гледната точка на шофьор с такова поведение.
            Знам че темата е от 2010!Аз съм с "такова поведение" и за мен това е + Не изчетох всички отговори на колегите, но ще изкажа моето "От старите винари още знам, че истинското вино е горчиво."Ръчната спирачка е направена да се издърпва рязко а не лигаво зъб по зъб Не съм чул за повредена поради силно издърпване , но доста коли спрели в други поради не опъната добре спирачка да.Живея в град в който почти няма равна улица инциденти с месни 0 процента инциденти с туристи Yellow_Flash_Colorz_PDT_43 НАВИК това е , който всеки водач трябва да има!Скоро минах през Монтана (повечето улици нямат наклон) и гледам кола по тавана в един канал / изтръпнах участник съм в 2 катастрофи/ спирам да помогна с нещо а месни ми обясняват, че това е честа практика не използването на ръчна спирачка и да падат в канала като нещо нормално http://novinitem.com/index.php?newsid=3041Не нападам автора на темата, но няма равно не равно на скорост и ръчната горе

            Коментар


              #66
              chaveto написа:
              По правилно май е да се казва паркинг спирачка а не ръчна. Защото по време на движение не става да се спира с нея. Принципно става, но трябва и да си можеш, иначе си на въртележката.
              Става става. Веднъж карах само на ръчна че бях останал без спирачна течност. Ама трябва много да се внимава че задницата се опитваше да ме изпревари.Иначе и на равно я дърпам 1-2 зъба винаги. Сигурност един вид, да не избяга мпс-то.
              http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
              Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
              FIAT БРАВО 1.2 16v
              ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
              FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

              Коментар


                #67
                Защо ли.За сигурност.Ако случайно отърве когато е на скорост да има какво да я държи на място.
                първият ми автомобил беше ЖИГУЛИ
                Lancia Kappa 2.020v 155 H.P
                Велико Търново/ Горна Оряховица там ми е корена

                Коментар


                  #68
                  sharpradi написа:
                  Защо ли.За сигурност.Ако случайно отърве когато е на скорост да има какво да я държи на място.
                  Е тя ако е дръпната паркинг спирачката (ръчната де) няма как да изтърве скорост - все пак е "спряна". Нали? Поне моята паркинг спирачка е изправна след ГТП-то.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #69
                    Още не мога да си обясня този факт.Тезите не са коректни - по навик било. А от къде е навика? Кое е първото яйцето или кокошката...Освен ако живееш на улица с 12% наклон то добре, навик може да се каже.Ама 90% от хората не спират на улица с наклон но се сецат едни ръчни като за последноЗа мен е по-ефективен вариант поставянето на 4 трупчета вместо ръчната Но ще кажете, че пак не може да прецените наклона и няма да знаете от коя страна на гумите да ги поставите.За това 8 трупчета и може да спите спокойно.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #70
                      Не дърпам!

                      Коментар


                        #71
                        Идеята за навика е да я дърпаш винаги, с което си спестяваш размишлението има ли, няма ли наклон, и изключваш вероятността да я забравиш.

                        Коментар


                          #72
                          Дърпам я винаги...и в цялото семейство всички я дърпат Веднъж мислихме, че колата е спряна на равно и я оставихме само на скорост...ето резултата:
                          Прикачени файлове
                          Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                          BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                          BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                          Коментар


                            #73
                            tomny написа:
                            Идеята за навика е да я дърпаш винаги, с което си спестяваш размишлението има ли, няма ли наклон, и изключваш вероятността да я забравиш.
                            Много мислене, много чудо. Ако го мислиш толкова дали трябва да дръпнеш ръчна, ако си спрял на някой наклон, то по-добре да не се кара. Че пак трябва да се мисли. Да, ако спреш и са ти нужни 5 минути, за да решиш дали има нужда от ръчна, то по-разумно е да я дърпаш винаги. Но да не срещам такъв участник в движението, че от много мислене, колегата така го удариха отзад след 20 секунди престой на червено. Много бързо бил спрял
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #74
                              Чувал съм, че ръждясва, ако не се използва
                              Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                              ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                              Коментар


                                #75
                                При спиране на наклон не само се дърпа ръчната спирачка ами се завърта и волана почти до край в дясно.Целта е ако отърве ръчната и се изключи и от скорост автомобила да не набере инерция по наклона а направо да спре на метър два във дясно. :D
                                Фиат Панда 1.2 2006година
                                Синджира си идва ,а козата я няма...

                                Коментар

                                Working...
                                X