Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На скорост или на празен ход при спускане по наклон?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    По наклон - разлика в разхода!

    Здравейте С един колега във фирмата водим следният спор: аз защитавам тезата че когато спускаме по наклон на скорост и когато спускаме на свободна в разхода няма почти никаква разлика- той твърди обратното !Помогнете да разрешим спора!Новата тема със заглавие "По наклон - разлика в разхода" беше слята с тази тема.Модераторски екип на forum.fiat-bg.org
    Fiat Marea 1.9 JTD

    Коментар


      #62
      Уфф това е дъвкано много колега, пак ще почнат едни глупави спорове.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #63
        В тази тема сме поспорили по въпроса . Но накратко - разлика има. Един път се връщах от Самоков през Боровец за Пазарджик. На Боровец ДВГ беше прилично загрял. При спускането до селата преди Долна баня карах почти през цялото време на 3-та без да подавам газ - т.е. класическо спускане на скорост по наклон, при което един съвременен ДВГ трябва да влезе в режим на ППХ. И стрелката на температурата падна почти до началното деление. Нещо, което не се беше случвало никога до тогава и не се е случвало и след това, защото не съм повтарял експеримента. Това никога не може да се получи при спускане на свободна.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #64
          chaveto написа:
          ратардари.................
          Ретардер, колега, ретардер.Идва от Retard (англ,. фр.) - забавям, спъвам. За непросветените - най-често това е елeктро-магнитна или хидравлична спирачка на карданния вал.

          Коментар


            #65
            колега, незнам, ама при изправен термостат - такъв филм няма

            Коментар


              #66
              А как го проверявате разхода?
              nedialk00 написа:
              колега, незнам, ама при изправен термостат - такъв филм няма
              Няма начин да няма начин!

              Коментар


                #67
                nedialk00 написа:
                колега, незнам, ама при изправен термостат - такъв филм няма
                Това - точно при изправен термостат и посред лято. Все едно двигателят беше изключен при спускането и изстина. Аз само казвам какво съм видял. Не разбирам от тези неща и не знам защо става така, но е факт.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #68
                  nedialk00 написа:
                  колега, незнам, ама при изправен термостат - такъв филм няма
                  Така говориш щот не си спускал истински баир на свободха
                  Bravo 1.2 16v
                  Lancia Dedra 1.8 16v
                  Suzuki GSXR250R

                  Коментар


                    #69
                    Добре де, като спорите с колегата, някакви аргументи има ли? Защото този въпрос е дъвкан многократно, и няма смисъл да повтаряме едно и също, но за всеки случай ще резюмирам отново:При спускане на неутрална предавка - разход между един и два литра на час. При спускане на която и да е предавка, и обороти над 1500 - 1800 - разход 0,00, зависи от конкретния автомобил. За моя е 1600. Просто инжекторите стоят затворени. За това на Snake му изстива двигателя. Термостата няма общо. При обороти под тези, разхода е 2-4 на 100. Говоря за бензинов двигател, от дизел не разбирам. Има "екзотични" автомобили, които при спускане на предавка все пак пускат малко гориво, но въпреки това разхода е нищожен, и е много по-нисък от този на празен ход.

                    Коментар


                      #70
                      tomny написа:
                      Добре де, като спорите с колегата, някакви аргументи има ли? Защото този въпрос е дъвкан многократно, и няма смисъл да повтаряме едно и също, но за всеки случай ще резюмирам отново:При спускане на неутрална предавка - разход между един и два литра на час. При спускане на която и да е предавка, и обороти над 1500 - 1800 - разход 0,00, зависи от конкретния автомобил. За моя е 1600. Просто инжекторите стоят затворени. За това на Snake му изстива двигателя. Термостата няма общо. При обороти под тези, разхода е 2-4 на 100. Говоря за бензинов двигател, от дизел не разбирам. Има "екзотични" автомобили, които при спускане на предавка все пак пускат малко гориво, но въпреки това разхода е нищожен, и е много по-нисък от този на празен ход.
                      Много благодаря колега!Това беше напълно достатъчно.
                      Fiat Marea 1.9 JTD

                      Коментар


                        #71
                        Колкото и да е странно колегата ти е прав, при спускане на скорост или така наречаната при нас моторна спирачка/въпреки че това е друго нещо/ двигателя не харчи почти никакво гориво примерно 1/100 а при спускане на свободна разхода е примерено същия като работа на място и можеш да го изчислиш на моточасове обикновенно е 3-4/100. Но твърдението че дюзите не пускат гориво е малко странно защо как в такъв случай двигателя продължава да работи и то в определени обороти.По скоро това твърдение е измислено заради безопасноста при спускане защото спускайки на скорост с ниска предавка и без газ двигателя подъържа определена скорст въпреки инерционните сили който карат колата да се спуска по бързо, а ако спускате на спирачка ще стане оле как мирише на феродо от подпалени накладки.Типични места за такова спускане има колкото искате Пример Края на АМ Хемус преди Ябланица, На влизане в гр. Бяла от Русе, Кочеджика към Шумен това са отсечки дълги по няколко километра и спускането на спирачка е самоубииство.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #72
                          S_BANKOV написа:
                          Но твърдението че дюзите не пускат гориво е малко странно защо как в такъв случай двигателя продължава да работи и то в определени обороти.
                          Кой ти каза, че двигателя работи?!?!?!?Просто всичко става по обратния път - земното притегляне "бута" колата по надолнището, гумите се въртят, от там се върти трансмисията, през скоростната кутия, коляновия вал и се движат буталата. В цилиндрите не постъпва гориво, а само въздух, който се сгъстява в цилиндрите и служи като спирачка на цялата система.Не съм много сигурен, но да кажем 90% (просто не съм проверявал), но мисля, че освен че дюзите остават затворени, не се подава и ток към свещите (при бензините)При подаване на газ, започва подаване на гориво и ток към свещите и двигателя си пали. Същото става и при спадане на оборотите под определена стойност (мисля, че са 900 - някои по-горе писаха 1500 - може и така да е).Мен ме гложди друг въпрос - като съм с обикновена газова - газът (без значение метан или LPG), се подава с въздуха. При моторна спирачка подаването на въздух си го има, така че цилиндрите се пълнят с газо-въздушна смес, която не се пали, а се изхвърля през ауспуха... и като е нагорещен катализатора (това, дето го пише и Венко) - може да се самозапали там и да се получат едни гърмежи и огньове отзад Нямам катализатор (махнат е), затова и не се притеснявам много, но по принцип въпроса е открит.

                          Коментар


                            #73
                            Ами и аз съм на мнение,че при съвременните автомобили каращи с гиривото от завода,инжекторите не впръскват гориво демек разхода е 0.Обаче с алтернативните горива въпроса е малко по-различен.При обикновените газови уредби се впръсква газ посредством плочка.Тази газ идва от изпарител.Там обаче няма електроника и всичко е на вакумен принцип.Тоест има въздух има гориво.Затова там на скорост разхода ще е по голям в следствие на по-високите обороти.
                            FIAT BRAVO 1.6
                            FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
                            LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

                            Коментар


                              #74
                              Immortal написа:
                              S_BANKOV написа:
                              Но твърдението че дюзите не пускат гориво е малко странно защо как в такъв случай двигателя продължава да работи и то в определени обороти.
                              Мен ме гложди друг въпрос - като съм с обикновена газова - газът (без значение метан или LPG), се подава с въздуха. При моторна спирачка подаването на въздух си го има, така че цилиндрите се пълнят с газо-въздушна смес, която не се пали, а се изхвърля през ауспуха... и като е нагорещен катализатора (това, дето го пише и Венко) - може да се самозапали там и да се получат едни гърмежи и огньове отзад Нямам катализатор (махнат е), затова и не се притеснявам много, но по принцип въпроса е открит.
                              Най вероятно е така , защото като я пусна надолу на скорост и се чуват едни паткания /детонации/ в ауспуха!
                              Fiat Marea 1.9 JTD

                              Коментар


                                #75
                                Искрата не се спира, спира се подаването на гориво. За всеки двигател спирането/пускането на горивото е в различни обороти. На газ когато спускате на скорост се подава количеството газ което е нужно за ниските обороти, но понеже оборотите са по високи а дросела е затворен........ и затова може да има гърмежи в генерацията. При обикновен изпарител също може да се спре подаването на газ, но си трябва схема и поставяне...П.С приемам забележката за Ретардер

                                Коментар

                                Working...
                                X