Неприятно съм изненадан, че все още има хора, които имат тоя селски навик да пускат "по инерция". Едно, че е опасно и друго, че иконимията е само в главата на водача, а всъщност освен, че не е по-икономично от ППХ, хаби и спирачките. Не помня има ли забрана за пускане по инерция в закона, и да има е безсмислена, тъй като не може да се контролира спазването и. Това е правило от практиката, което всеки шофьор трябва да си набие в мозъка.П.С. Коцев, ако не се лъжа на входа на Ловеч откъм София имаше огромни табели: Мини на по-ниска предавка!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
На скорост или на празен ход при спускане по наклон?
Collapse
X
-
koolio написа:Неприятно съм изненадан, че все още има хора, които имат тоя селски навик да пускат "по инерция". Едно, че е опасно и друго, че иконимията е само в главата на водача, а всъщност освен, че не е по-икономично от ППХ, хаби и спирачките. Не помня има ли забрана за пускане по инерция в закона, и да има е безсмислена, тъй като не може да се контролира спазването и. Това е правило от практиката, което всеки шофьор трябва да си набие в мозъка.П.С. Коцев, ако не се лъжа на входа на Ловеч откъм София имаше огромни табели: Мини на по-ниска предавка!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
koolio написа:Неприятно съм изненадан, че все още има хора, които имат тоя селски навик да пускат "по инерция"Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic
Коментар
-
При дизелите и инжекционите не знам как е, там тези който могат да прочетат някоя горивна карта ще кажат.При карбураторите съм чел, че при празен ход двигателя работи с много по богата смес. Следователно за колегата над мен, напълно е възможно ако леко си натиснал педала на газта и поддържаш при спускането 130-140км да изгориш по малко гориво от колкото ако минеш същото разстояние по инерция и не на скорост.Като цяло кога ще е по икономично си зависи от много неща. Аз когато карах курсовете ме учиха, че колкото по малко пипам педалите е толкова по икономично, просто трябва да се преценява. Няма нужда от изсилвания и след това да натискаш спирачката.......................А на колегата @BO ще му кажа, че когато се кара по инерция двигателя не държи МПС-то. Автомобил в завой по инерция е много по уязвим от занасяне от такъв който е на скорост. Примери мога да дам много, но тук не е мястото. Не случайно се казва, че не трябва да се кара така, това, че някой не е чувал или изпадал в кофти ситуация причинена заради каране по инерция не значи, че е правилно да се кара.
Коментар
-
Колегата BO си го написа съвсем ясно - "при определени условия на пътя" защо изкарвате, че все едно винаги по наклон се движи така, независимо от всичко останало - не знам Не всичко е само черно и бяло... осевен разните наситености на черното има и други цветове... т.е. варианти безкрай...Lancia Kappa 2.4JTD
Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.
Коментар
-
аз досега четох и не разбрах каква е целта.Ако ще е икономия... то няма разлика както каза колегата емзо, щото едното е за сметка на другото.ако е разтоварване на мотора след бая натоварване... може и двете пак, а ако сте като мен с камиона натоварен с 23 тона и искам да видя колко над електронно ограничената скорост може да вдигне ... по-голямо надолнище и по инерция
Коментар
-
chaveto написа:....А на колегата @BO ще му кажа, че когато се кара по инерция двигателя не държи МПС-то. Автомобил в завой по инерция е много по уязвим от занасяне от такъв който е на скорост. Примери мога да дам много, но тук не е мястото. Не случайно се казва, че не трябва да се кара така, това, че някой не е чувал или изпадал в кофти ситуация причинена заради каране по инерция не значи, че е правилно да се кара.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Никога не съм казвал, че застрашаваш който и да било. Казвам, че не е редно да се кара така поради много причини. Веднага ще ти дам друг пример, зимата при сняг ако си на скорост и натиснеш спирачката по сериозно колата започва да спира, но ако натиснеш съединителя за да я освободиш от скорост АБС-а веднага започва да тропа. Същото е и на сухо но с разликата, че АБС-а може да не затропа, но пък за сметка на това ще спреш по бавно. Казах, че мога да дам много примери, всичките тези неща ги знам от опит и от това което съм чувал от хора които цял живот са били професионални шофьори. Едно спиране/забавяне на задвижващите колела могат да направят много неща за посоката на движение.
Коментар
-
chaveto, къде прочете някой да казва, че трябва да се кара не на скорост в посочение от тебе примери?Хайде стига вече с това... разбрахме какво имаш предвид още преди няколко поста, но ти май не разбра, че в някои условия и ситуации е напълно безопасно...Стига вече с това - съгласни сме - така е както ти го казваш...Все едно да тръгнеш да ни обясняваш, че на магистрала, ако вали сняг и има лед и много трафик, по-добре да се кара със 100 във завоите, а не със 130 например...Защото някой казал, че на магистралата си се кара спокойно със 130, но ти може да ни дадеш пример за това, че в дадени условия и 90 са много висока скотост, та сега всички трябва да караме с 90, нищо че може да е сух асвалт, в слънчев ден, с минимален трафик...Lancia Kappa 2.4JTD
Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.
Коментар
-
Отговарям на два въпроса . Първия дали на входа на Ловеч откъм София има табела ПРЕМИНИ НА ПО НИСКА ПРЕДАВКА . Да има . Още от 1983 година е поставена . През нея година обновяваха Ловеч заради дипломатическия корпус . Нали тогава всяка година бай Тодор ги водеше дипломатите из България и за целта град през който ще минат го въвеждаха във вид удобен за гледане от дипломатите. Та тогава товарен автомобил натоварен с баластра водача вече при доста голяма скорост предприема маневрата да мине на ниска предавка, но това не се получава и камиона с голяма скорост навлезе в града прегази две момичета и се преобърна на центъра. Та именно за това никога , ама никога не бива да се спуска по инерция макар и със работещ двигател, защото при екстрена ситуация не може да се включи на скорост и става голяма беля . Пресен е примера и на комиона който уби 13 човека в автобуса на моста на Бяла преди две години . На втория въпрос на колегата дето пуска от Витиня още от първия тунел мога да кажа а и той е забелязъл, че колата набира скорост повече от 120 км и не ми се мисли при отказ на спирачки и невъжможност за включване на ниска предавка какво ще стане.Тъй че има опастност и за другите участници в движението, ако стане едно завъртане на платното.
Коментар
-
Преди десетина години един зърновоз уби майка с детенце на кръстовището на най-оживеният ни кажи речи пазар - Чаталджа. Шофьора явно неопитен - се спускал по баира от Виница на свободна и когато навлязал във Варна - опитал да намали, но спирачките отказали. Видял, че светва червено и вместо да се опита да включи на скорост и да ползва поне моторната спирачка - лашнал влекача към тротоара, като си мислел, че ще намали и убие скоростта. Да убил е, но не скоростта, а пешеходците, които са били и доста вътре на тротоара. Накрая целият зърновоз се спрял във фундамента на един огромен билборд... Тъй, че бабините деветини колко безопасно и безпроблемно е да се "спускаш" на неутрална - не са особено верни и оправдания след ситуацията - не вървят. То и неспирането на селски стоп не е опасно, но днес имаше една катастрофа с кола на таван и другата - със смазана предница...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
коцев написа:Отговарям на два въпроса . Първия дали на входа на Ловеч откъм София има табела ПРЕМИНИ НА ПО НИСКА ПРЕДАВКА . Да има . Още от 1983 година е поставена . През нея година обновяваха Ловеч заради дипломатическия корпус . Нали тогава всяка година бай Тодор ги водеше дипломатите из България и за целта град през който ще минат го въвеждаха във вид удобен за гледане от дипломатите. Та тогава товарен автомобил натоварен с баластра водача вече при доста голяма скорост предприема маневрата да мине на ниска предавка, но това не се получава и камиона с голяма скорост навлезе в града прегази две момичета и се преобърна на центъра. Та именно за това никога , ама никога не бива да се спуска по инерция макар и със работещ двигател, защото при екстрена ситуация не може да се включи на скорост и става голяма беля . Пресен е примера и на комиона който уби 13 човека в автобуса на моста на Бяла преди две години . На втория въпрос на колегата дето пуска от Витиня още от първия тунел мога да кажа а и той е забелязъл, че колата набира скорост повече от 120 км и не ми се мисли при отказ на спирачки и невъжможност за включване на ниска предавка какво ще стане.Тъй че има опастност и за другите участници в движението, ако стане едно завъртане на платното.Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
Volvo S60 Sport 2.4D
Коментар
-
@Naidenov какво ще кажеш да прочетеш темата от началото и най вече моите постове и тогава да ми чупиш стойки.Никъде не съм казвал как трябва да се кара, колегата попита защо може да навреди и аз му давам пример, но не го упреквам.................че кара така.При едно спускане и убиване на скоростта със спирачките, феродото се пали и спирането става невъзможно. Точно заради това по тежките МПС-а са оборудвани с моторни спирачки, ратардари.................
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар