Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На скорост или на празен ход при спускане по наклон?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Неприятно съм изненадан, че все още има хора, които имат тоя селски навик да пускат "по инерция". Едно, че е опасно и друго, че иконимията е само в главата на водача, а всъщност освен, че не е по-икономично от ППХ, хаби и спирачките. Не помня има ли забрана за пускане по инерция в закона, и да има е безсмислена, тъй като не може да се контролира спазването и. Това е правило от практиката, което всеки шофьор трябва да си набие в мозъка.П.С. Коцев, ако не се лъжа на входа на Ловеч откъм София имаше огромни табели: Мини на по-ниска предавка!
    Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
    Volvo S60 Sport 2.4D

    Коментар


      #47
      koolio написа:
      Неприятно съм изненадан, че все още има хора, които имат тоя селски навик да пускат "по инерция". Едно, че е опасно и друго, че иконимията е само в главата на водача, а всъщност освен, че не е по-икономично от ППХ, хаби и спирачките. Не помня има ли забрана за пускане по инерция в закона, и да има е безсмислена, тъй като не може да се контролира спазването и. Това е правило от практиката, което всеки шофьор трябва да си набие в мозъка.П.С. Коцев, ако не се лъжа на входа на Ловеч откъм София имаше огромни табели: Мини на по-ниска предавка!
      Хайде обясни ми колко, или как съм селянин, като си пускам колата да си върви сама при определени условия на пътя.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #48
        koolio написа:
        Неприятно съм изненадан, че все още има хора, които имат тоя селски навик да пускат "по инерция"
        и аз съм от тези "селяни"!сега по темата, в която неисках да се включвам, тъй като не съм разбирач, но искам да задам въпрос на разбиращите (сериозен съм)!ще задам параметрите, а вие ще ми обясните:1. Колата ми харчи 8/100л бензин като я карам с 130-140км/ч.2. На празен ход колата харчи около 1-1.5л. на час (някъде бях чел тема тук във форума за това)та ето и условието на задачата изпробвано то мен хиляди пъти:По АМ Хемус винаги си пускам колата по инерция от първия тунел, чаааааак докато стигна до бензиностанцията на Лукойл (точно 13 км.)това разтояние изминавам за около 10 мин (все едно на празен ход нали така ?!), което ми струва около 100-150 гр. бензин, съшия ли разход ще имам, ако тези 13 км ги измина на скорост с 150 км (примерно) ? Май не, а ?!
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
        Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

        Коментар


          #49
          При дизелите и инжекционите не знам как е, там тези който могат да прочетат някоя горивна карта ще кажат.При карбураторите съм чел, че при празен ход двигателя работи с много по богата смес. Следователно за колегата над мен, напълно е възможно ако леко си натиснал педала на газта и поддържаш при спускането 130-140км да изгориш по малко гориво от колкото ако минеш същото разстояние по инерция и не на скорост.Като цяло кога ще е по икономично си зависи от много неща. Аз когато карах курсовете ме учиха, че колкото по малко пипам педалите е толкова по икономично, просто трябва да се преценява. Няма нужда от изсилвания и след това да натискаш спирачката.......................А на колегата @BO ще му кажа, че когато се кара по инерция двигателя не държи МПС-то. Автомобил в завой по инерция е много по уязвим от занасяне от такъв който е на скорост. Примери мога да дам много, но тук не е мястото. Не случайно се казва, че не трябва да се кара така, това, че някой не е чувал или изпадал в кофти ситуация причинена заради каране по инерция не значи, че е правилно да се кара.

          Коментар


            #50
            Колегата BO си го написа съвсем ясно - "при определени условия на пътя" защо изкарвате, че все едно винаги по наклон се движи така, независимо от всичко останало - не знам Не всичко е само черно и бяло... осевен разните наситености на черното има и други цветове... т.е. варианти безкрай...
            Lancia Kappa 2.4JTD
            Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
            Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.

            Коментар


              #51
              аз досега четох и не разбрах каква е целта.Ако ще е икономия... то няма разлика както каза колегата емзо, щото едното е за сметка на другото.ако е разтоварване на мотора след бая натоварване... може и двете пак, а ако сте като мен с камиона натоварен с 23 тона и искам да видя колко над електронно ограничената скорост може да вдигне ... по-голямо надолнище и по инерция

              Коментар


                #52
                Естествено, че на скорост. Заключвайте темата .
                00' Bravo 105 JTD

                Коментар


                  #53
                  koolio написа:
                  Едно, че е опасно и друго, че иконимията е само в главата на водача, а всъщност освен, че не е по-икономично от ППХ, хаби и спирачките.
                  Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
                  Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
                  Volvo S60 Sport 2.4D

                  Коментар


                    #54
                    chaveto написа:
                    ....А на колегата @BO ще му кажа, че когато се кара по инерция двигателя не държи МПС-то. Автомобил в завой по инерция е много по уязвим от занасяне от такъв който е на скорост. Примери мога да дам много, но тук не е мястото. Не случайно се казва, че не трябва да се кара така, това, че някой не е чувал или изпадал в кофти ситуация причинена заради каране по инерция не значи, че е правилно да се кара.
                    И така искам пак да ми кажеш с какво застрашавам мен или околните коли покрай мен като си пускам колата по инерция да речем последните 15 метра преди светофара и колата намалява от невероятните 20 километра в час до към 5 километра в час и последните 5км/ч ги обирам със спирачката да речем.Или пък ако се спускам от светофара от пресечката на околовръстното и Суходолска да речем посока Люлин?Това спускане го правя всеки ден и мога да ти кажа резултата, ако ти е интересно разбира се.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #55
                      Никога не съм казвал, че застрашаваш който и да било. Казвам, че не е редно да се кара така поради много причини. Веднага ще ти дам друг пример, зимата при сняг ако си на скорост и натиснеш спирачката по сериозно колата започва да спира, но ако натиснеш съединителя за да я освободиш от скорост АБС-а веднага започва да тропа. Същото е и на сухо но с разликата, че АБС-а може да не затропа, но пък за сметка на това ще спреш по бавно. Казах, че мога да дам много примери, всичките тези неща ги знам от опит и от това което съм чувал от хора които цял живот са били професионални шофьори. Едно спиране/забавяне на задвижващите колела могат да направят много неща за посоката на движение.

                      Коментар


                        #56
                        chaveto, къде прочете някой да казва, че трябва да се кара не на скорост в посочение от тебе примери?Хайде стига вече с това... разбрахме какво имаш предвид още преди няколко поста, но ти май не разбра, че в някои условия и ситуации е напълно безопасно...Стига вече с това - съгласни сме - така е както ти го казваш...Все едно да тръгнеш да ни обясняваш, че на магистрала, ако вали сняг и има лед и много трафик, по-добре да се кара със 100 във завоите, а не със 130 например...Защото някой казал, че на магистралата си се кара спокойно със 130, но ти може да ни дадеш пример за това, че в дадени условия и 90 са много висока скотост, та сега всички трябва да караме с 90, нищо че може да е сух асвалт, в слънчев ден, с минимален трафик...
                        Lancia Kappa 2.4JTD
                        Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
                        Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.

                        Коментар


                          #57
                          Отговарям на два въпроса . Първия дали на входа на Ловеч откъм София има табела ПРЕМИНИ НА ПО НИСКА ПРЕДАВКА . Да има . Още от 1983 година е поставена . През нея година обновяваха Ловеч заради дипломатическия корпус . Нали тогава всяка година бай Тодор ги водеше дипломатите из България и за целта град през който ще минат го въвеждаха във вид удобен за гледане от дипломатите. Та тогава товарен автомобил натоварен с баластра водача вече при доста голяма скорост предприема маневрата да мине на ниска предавка, но това не се получава и камиона с голяма скорост навлезе в града прегази две момичета и се преобърна на центъра. Та именно за това никога , ама никога не бива да се спуска по инерция макар и със работещ двигател, защото при екстрена ситуация не може да се включи на скорост и става голяма беля . Пресен е примера и на комиона който уби 13 човека в автобуса на моста на Бяла преди две години . На втория въпрос на колегата дето пуска от Витиня още от първия тунел мога да кажа а и той е забелязъл, че колата набира скорост повече от 120 км и не ми се мисли при отказ на спирачки и невъжможност за включване на ниска предавка какво ще стане.Тъй че има опастност и за другите участници в движението, ако стане едно завъртане на платното.
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            #58
                            Преди десетина години един зърновоз уби майка с детенце на кръстовището на най-оживеният ни кажи речи пазар - Чаталджа. Шофьора явно неопитен - се спускал по баира от Виница на свободна и когато навлязал във Варна - опитал да намали, но спирачките отказали. Видял, че светва червено и вместо да се опита да включи на скорост и да ползва поне моторната спирачка - лашнал влекача към тротоара, като си мислел, че ще намали и убие скоростта. Да убил е, но не скоростта, а пешеходците, които са били и доста вътре на тротоара. Накрая целият зърновоз се спрял във фундамента на един огромен билборд... Тъй, че бабините деветини колко безопасно и безпроблемно е да се "спускаш" на неутрална - не са особено верни и оправдания след ситуацията - не вървят. То и неспирането на селски стоп не е опасно, но днес имаше една катастрофа с кола на таван и другата - със смазана предница...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #59
                              коцев написа:
                              Отговарям на два въпроса . Първия дали на входа на Ловеч откъм София има табела ПРЕМИНИ НА ПО НИСКА ПРЕДАВКА . Да има . Още от 1983 година е поставена . През нея година обновяваха Ловеч заради дипломатическия корпус . Нали тогава всяка година бай Тодор ги водеше дипломатите из България и за целта град през който ще минат го въвеждаха във вид удобен за гледане от дипломатите. Та тогава товарен автомобил натоварен с баластра водача вече при доста голяма скорост предприема маневрата да мине на ниска предавка, но това не се получава и камиона с голяма скорост навлезе в града прегази две момичета и се преобърна на центъра. Та именно за това никога , ама никога не бива да се спуска по инерция макар и със работещ двигател, защото при екстрена ситуация не може да се включи на скорост и става голяма беля . Пресен е примера и на комиона който уби 13 човека в автобуса на моста на Бяла преди две години . На втория въпрос на колегата дето пуска от Витиня още от първия тунел мога да кажа а и той е забелязъл, че колата набира скорост повече от 120 км и не ми се мисли при отказ на спирачки и невъжможност за включване на ниска предавка какво ще стане.Тъй че има опастност и за другите участници в движението, ако стане едно завъртане на платното.
                              Хехе, не знаех, че табелата ми е набор. Добре е поставена, за разлика от хранилките "60" на еднопосочното към Плевен, дано се замислят повече хора като я видят.
                              Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
                              Volvo S60 Sport 2.4D

                              Коментар


                                #60
                                @Naidenov какво ще кажеш да прочетеш темата от началото и най вече моите постове и тогава да ми чупиш стойки.Никъде не съм казвал как трябва да се кара, колегата попита защо може да навреди и аз му давам пример, но не го упреквам.................че кара така.При едно спускане и убиване на скоростта със спирачките, феродото се пали и спирането става невъзможно. Точно заради това по тежките МПС-а са оборудвани с моторни спирачки, ратардари.................

                                Коментар

                                Working...
                                X