spark написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
На скорост или на празен ход при спускане по наклон?
Collapse
X
-
snake, нека не влизаме в такива полемики, щото ако ще си говориме с точки думи, определения и т.н., то масово никой нищо няма да разбере. Като кажеш - да пуснеш кола по инерция, 99% от шофьорите се сещат за едно...Нито се намираме ТУ (отдавня никой не го нарича ВМЕИ), нито в някой от физическите и другите техническите ВУЗ-ове...А ако ще изпадаме чак в такива подробности, думи като "гума" нямат място тука, защото това са "еластични, пневматични, автомобилни, гумени ходови движители" или може накратко, да се наричат "ходови движители"Вместо да си кажеме разбираемото от всички "по инерция" ще бъде нещо от сорта на "да използваме кинетичната енергия за движението до установяването в покой под действието на силите на триене и съпротивление"На мястото на "спиране с двигателя" или "моторна спирачка" ще ползваме "използването на двигателя с вътрешно горене в компресорен режим"и т.н. и т.н.Не че няма да е забавно де, но скоро ще стане досадно BO, може и да се насочим към това "дали не се получава претеварване в някои възли, ремъците и т.н. (както е при палене с бутане) след като в цилиндрите ще има само компресия" и "защо двигателя звучи по същия начин, след като не гори нищо" Но това на шега деLancia Kappa 2.4JTD
Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.
Коментар
-
Naidenov написа:...Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
BO написа:А бе не знам ама аз чакам при такава тема някой отново да пита:"Как така двигателя работи а няма гориво, нали ще загасне" :DSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Що ли си мисля, че в закона за движение по пътищата е записано ,че се забранява спускането по инерция . Даже когато ни учеха наблягаха на това че когато се спускаме трябва да преминем на по ниска предавка и двигателя да задържа колата, а не да се натиска постояно спирачка.Така че въпроса колко гори колата ако е на скорост и колко гори ако е по инерция би следвало да отпадне , защото карането по инерция си е опасно.
Коментар
-
коцев написа:Що ли си мисля, че в закона за движение по пътищата е записано ,че се забранява спускането по инерция . Даже когато ни учеха наблягаха на това че когато се спускаме трябва да преминем на по ниска предавка и двигателя да задържа колата, а не да се натиска постояно спирачка.Така че въпроса колко гори колата ако е на скорост и колко гори ако е по инерция би следвало да отпадне , защото карането по инерция си е опасно.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:коцев написа:Що ли си мисля, че в закона за движение по пътищата е записано ,че се забранява спускането по инерция . Даже когато ни учеха наблягаха на това че когато се спускаме трябва да преминем на по ниска предавка и двигателя да задържа колата, а не да се натиска постояно спирачка.Така че въпроса колко гори колата ако е на скорост и колко гори ако е по инерция би следвало да отпадне , защото карането по инерция си е опасно.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:jenshen73 написа:коцев написа:Що ли си мисля, че в закона за движение по пътищата е записано ,че се забранява спускането по инерция . Даже когато ни учеха наблягаха на това че когато се спускаме трябва да преминем на по ниска предавка и двигателя да задържа колата, а не да се натиска постояно спирачка.Така че въпроса колко гори колата ако е на скорост и колко гори ако е по инерция би следвало да отпадне , защото карането по инерция си е опасно.ex.Мареа ТД100
Коментар
-
Например при продължително спускане по планински маршрут с е по-добре на моторна спирачка отколкото на празен ход.Първо винаги можеш с педала за газ да маневрираш - по завоите намаляваш а пък на правите участъци да ускоряваш.Второ ако на някой завой попаднеш на ручейче и мокра настилка или пък на заледен участък за предпочитане е да не си на свободна.Трето скоростта е малка и охлаждането на спирачките не е достатъчно ефективно. Дори и за вентилирани дискове. От продължителното спускане феродото може да прегрее и в критичен момент спирачката да те подведе. Освен това спирачната течност при продължително натискане също се загрява, не случайно за нова спирачна течност дават по спомени 240-270 градуса. А пък ако е на две години реално градусите на кипене падат и може да се образуват мехурчета в спирачната система.Ето какво ми се струва като минус на моторната спирачка, без да съм специалист. Например при спускане на 3-та. Предавателно число на скоростната кутия 1.5, на диференциала 8, 1.5*8 =12. Ако колата е 1200 кг двигателят подава 1200/12=100 кг. Скоростната кутия е изчислена за такова усилие като работи двигателят. Ако сме в режим на моторна спирачка 1200 кг по 8 (предавателно съотношение на диференциала) 9600. Предполагам че изчисленията не са съвсем точни обаче точките на натоварване на трансмисията при моторна спирачка поемат усилието в обратен ред. Ако някой може да покаже точни разчети ще бъде интересно да ги разгледаме.Ще цитирам нещо което го намерих в мрежата:"DO NOT POWER BRAKE or ENGINE BRAKE! The transmission is design to accelerate the vehicle not slow it down. The design of the load points on the transmission gears are not designed for this. It is not a component of the braking system. "Трансмисията е проектирана да ускорява автомобила а не да го спира. Точките на натоварване на скоростната кутия не са проектирани за това. Те не са компонент от спирачната система.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
rebel написа:emzo написа:На черното бяло ли ще викаме ? Моторна спирачка е израза.Лека, средна, тежка кола - факт е.Душата в рая на Фиата оборотомера до края!
FIAT BRAVO 1.8GT
FIAT BRAVO 1.9TD ex
Коментар
-
snake написа:Naidenov написа:...Lancia Kappa 2.4JTD
Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.
Коментар
-
Катаджия спира шофьор за превишена скорост.-Много бързо карате, колега. Документите!-Ама аз по инерция, за икономия и колата се е засилила.-Да бе, не на мене тия. Вие надолу по инерция, ония нагоре и те по инерция- така стават катастрофите!Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар