Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На скорост или на празен ход при спускане по наклон?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    spark написа:
    И всичкото това ППХ няма смисъл когато се кара на газ/метан предполагам. Там се пускам на свободна скорост.
    Виначи може да минеш "на бензин" и да се "възползваш" от ППХ
    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

    Коментар


      #32
      А бе не знам ама аз чакам при такава тема някой отново да пита:"Как така двигателя работи а няма гориво, нали ще загасне" :D
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #33
        snake, нека не влизаме в такива полемики, щото ако ще си говориме с точки думи, определения и т.н., то масово никой нищо няма да разбере. Като кажеш - да пуснеш кола по инерция, 99% от шофьорите се сещат за едно...Нито се намираме ТУ (отдавня никой не го нарича ВМЕИ), нито в някой от физическите и другите техническите ВУЗ-ове...А ако ще изпадаме чак в такива подробности, думи като "гума" нямат място тука, защото това са "еластични, пневматични, автомобилни, гумени ходови движители" или може накратко, да се наричат "ходови движители"Вместо да си кажеме разбираемото от всички "по инерция" ще бъде нещо от сорта на "да използваме кинетичната енергия за движението до установяването в покой под действието на силите на триене и съпротивление"На мястото на "спиране с двигателя" или "моторна спирачка" ще ползваме "използването на двигателя с вътрешно горене в компресорен режим"и т.н. и т.н.Не че няма да е забавно де, но скоро ще стане досадно BO, може и да се насочим към това "дали не се получава претеварване в някои възли, ремъците и т.н. (както е при палене с бутане) след като в цилиндрите ще има само компресия" и "защо двигателя звучи по същия начин, след като не гори нищо" Но това на шега де
        Lancia Kappa 2.4JTD
        Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
        Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.

        Коментар


          #34
          Naidenov написа:
          ...
          Обясних ти, че не си прав, а ти ме контрираш с някакви смехотворни аргументи, включително и за МЕИ-то . Аз съм завършил ВМЕИ, кой как му вика сега, има ли го, няма ли го, слабо ме интересува. А по темата за инерцията: и 99,99 % от хората да смятат, че нещо грешно е правилно, то не означава, че наистина е така и няма лошо да се каже как е в действителност. Повечето хора например смятат, че се пише и изговаря на(в, из, под) предвид. А какво да правим ние по-малкото, които знаем, че се пише предвид? Наистина стана досадно и спирам, който разбрал, разбрал.Тези анимацийки са точно по темата. Сами преценете кое е инерцията :
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #35
            BO написа:
            А бе не знам ама аз чакам при такава тема някой отново да пита:"Как така двигателя работи а няма гориво, нали ще загасне" :D
            Двигателят практически е "загаснал" Хехе... готина уловка си е ...
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #36
              Що ли си мисля, че в закона за движение по пътищата е записано ,че се забранява спускането по инерция . Даже когато ни учеха наблягаха на това че когато се спускаме трябва да преминем на по ниска предавка и двигателя да задържа колата, а не да се натиска постояно спирачка.Така че въпроса колко гори колата ако е на скорост и колко гори ако е по инерция би следвало да отпадне , защото карането по инерция си е опасно.
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #37
                коцев написа:
                Що ли си мисля, че в закона за движение по пътищата е записано ,че се забранява спускането по инерция . Даже когато ни учеха наблягаха на това че когато се спускаме трябва да преминем на по ниска предавка и двигателя да задържа колата, а не да се натиска постояно спирачка.Така че въпроса колко гори колата ако е на скорост и колко гори ако е по инерция би следвало да отпадне , защото карането по инерция си е опасно.
                Мерси, г-н Коцев, точно този спомен и на мен ми се въртеше в главата ...
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #38
                  jenshen73 написа:
                  коцев написа:
                  Що ли си мисля, че в закона за движение по пътищата е записано ,че се забранява спускането по инерция . Даже когато ни учеха наблягаха на това че когато се спускаме трябва да преминем на по ниска предавка и двигателя да задържа колата, а не да се натиска постояно спирачка.Така че въпроса колко гори колата ако е на скорост и колко гори ако е по инерция би следвало да отпадне , защото карането по инерция си е опасно.
                  Мерси, г-н Коцев, точно този спомен и на мен ми се въртеше в главата ...
                  Няма такова нещо, грешите. Нито в закона, нито в правилника има подобна забрана. Иначе на курсовете наистина учеха, че е слаб шофьор този, на който често му светят стоповете при спускане.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #39
                    snake написа:
                    .........че е слаб шофьор този, на който често му светят стоповете при спускане.
                    Или иначе казано добри шофьори са тези който най малко използват спирачката по време на движение. И в същото време не създават опасност за движението.

                    Коментар


                      #40
                      snake написа:
                      jenshen73 написа:
                      коцев написа:
                      Що ли си мисля, че в закона за движение по пътищата е записано ,че се забранява спускането по инерция . Даже когато ни учеха наблягаха на това че когато се спускаме трябва да преминем на по ниска предавка и двигателя да задържа колата, а не да се натиска постояно спирачка.Така че въпроса колко гори колата ако е на скорост и колко гори ако е по инерция би следвало да отпадне , защото карането по инерция си е опасно.
                      Мерси, г-н Коцев, точно този спомен и на мен ми се въртеше в главата ...
                      Няма такова нещо, грешите. Нито в закона, нито в правилника има подобна забрана. Иначе на курсовете наистина учеха, че е слаб шофьор този, на който често му светят стоповете при спускане.
                      В закона по-рано го е пишело,чел съм някакви стари издания,не знам сега "поправено" ли е... Инъче това в курсовете не е "тинтири-минтири" и всеки който твърди обратното търпи присмех. Не може да пускаш километри наред с почти постоянно натисната спирачка,причини много,но най-малкото ако ви е мила колата,накладките и спирачните дискове няма да го правите. И ДА Йенсен го е описал по-горе,колко време е необходимо за реакция + това спирачките подпомагани от двигателя спират с пъти по-бързо,отколкото на свободна. Да не говорим,че ако асфалта е мокър,всяко по-рязко натискане на спирачка при пускане може да е фатално. Но като че ли това не е основната тема тук...Всичко обаче говори против спускането на свободна,дори и "логиката" на емзо за мен е грешна,всички тестове с научна цел доказват обратното- принудителния празен ход е факт и той е по-икономичен ,както и по-безопасен от освобождаването от скорост!!!!
                      ex.Мареа ТД100

                      Коментар


                        #41
                        Например при продължително спускане по планински маршрут с е по-добре на моторна спирачка отколкото на празен ход.Първо винаги можеш с педала за газ да маневрираш - по завоите намаляваш а пък на правите участъци да ускоряваш.Второ ако на някой завой попаднеш на ручейче и мокра настилка или пък на заледен участък за предпочитане е да не си на свободна.Трето скоростта е малка и охлаждането на спирачките не е достатъчно ефективно. Дори и за вентилирани дискове. От продължителното спускане феродото може да прегрее и в критичен момент спирачката да те подведе. Освен това спирачната течност при продължително натискане също се загрява, не случайно за нова спирачна течност дават по спомени 240-270 градуса. А пък ако е на две години реално градусите на кипене падат и може да се образуват мехурчета в спирачната система.Ето какво ми се струва като минус на моторната спирачка, без да съм специалист. Например при спускане на 3-та. Предавателно число на скоростната кутия 1.5, на диференциала 8, 1.5*8 =12. Ако колата е 1200 кг двигателят подава 1200/12=100 кг. Скоростната кутия е изчислена за такова усилие като работи двигателят. Ако сме в режим на моторна спирачка 1200 кг по 8 (предавателно съотношение на диференциала) 9600. Предполагам че изчисленията не са съвсем точни обаче точките на натоварване на трансмисията при моторна спирачка поемат усилието в обратен ред. Ако някой може да покаже точни разчети ще бъде интересно да ги разгледаме.Ще цитирам нещо което го намерих в мрежата:"DO NOT POWER BRAKE or ENGINE BRAKE! The transmission is design to accelerate the vehicle not slow it down. The design of the load points on the transmission gears are not designed for this. It is not a component of the braking system. "Трансмисията е проектирана да ускорява автомобила а не да го спира. Точките на натоварване на скоростната кутия не са проектирани за това. Те не са компонент от спирачната система.
                        Bravo 1.6 / 16

                        Коментар


                          #42
                          ами аз не съм кой знае колко голям шофьор ама знам че на свободна не трябва а ако е товарен автомобил на която изкачваш наклона на същата предавкаго спускаш
                          Душата в рая на Фиата оборотомера до края!


                          FIAT BRAVO 1.8GT
                          FIAT BRAVO 1.9TD ex

                          Коментар


                            #43
                            rebel написа:
                            emzo написа:
                            На черното бяло ли ще викаме ? Моторна спирачка е израза.Лека, средна, тежка кола - факт е.
                            Да но си е и факт, че на 1то разхода е 3.5/100 изван града и изобщо не ми дреме дали ще пускам педала или не, а на другото е към 9-10 и направо не се диша :D
                            тоя разход къде го засече колега в по горния пост ти казах как се кара по принцип ако ти искаш икономия ми угаси двигателя ве или се вържи да те дърпат
                            Душата в рая на Фиата оборотомера до края!


                            FIAT BRAVO 1.8GT
                            FIAT BRAVO 1.9TD ex

                            Коментар


                              #44
                              snake написа:
                              Naidenov написа:
                              ...
                              Обясних ти, че не си прав, а ти ме контрираш с някакви смехотворни аргументи, включително и за МЕИ-то . Аз съм завършил ВМЕИ, кой как му вика сега, има ли го, няма ли го, слабо ме интересува. А по темата за инерцията: и 99,99 % от хората да смятат, че нещо грешно е правилно, то не означава, че наистина е така и няма лошо да се каже как е в действителност. Повечето хора например смятат, че се пише и изговаря на(в, из, под) предвид. А какво да правим ние по-малкото, които знаем, че се пише предвид? Наистина стана досадно и спирам, който разбрал, разбрал.Тези анимацийки са точно по темата. Сами преценете кое е инерцията : http://physdemo.hit.bg/dinamics%20anim_files/cci.gifhttp://physdemo.hit.bg/dinamics%20anim_files/mb.gifhttp://physdemo.hit.bg/dinamics%20anim_files/il.gifhttp://physdemo.hit.bg/dinamics%20anim_files/angl.gif
                              След мението ти реших да си замълча, защото беше повече от явно, че е безсмислено да занимаваме останалите с това да си ги мерим...Но следейки темата, случайно забелязвам как часове по-късно, все още се терзаеш с въпроса за инерцията и поради притеснения за това как се излагаш... едно заради това че държиш да сме точни, пък в мението си започващо с "Напротив, става дума за определения във физиката:" яко оплете нещата, второ - ще ти кажа кратко и ясно - нито едно от посочените от теб .gif-чета не изобразява инерция. Съжелявам, но си силно подведен - в първите три се вижда по-скоро закона за запазване на импулса. А четвъртото - то тотално няма нищо общо, понеже се вижда втория принцип на динамиката.Инерцията е свойството на телата да запазва скоростта си постоянна по големина и посока, ако не му действат други тела или сили. Това е явлението, което се проявява, когато друго тяло или сила му въздействат, а то се съпротивлява.Общо взето тя е в пряка връзка с първия принцип на динамиката - Всяко тяло запазва състоянието си на покой или на праволинейно равномерно движение (движение по инерция), ако не му действат други тела или действащите на него сили се уравновесяват. Т.е. докато външно въздействие не го изведе от това състояние.Така може да премем, че една кола, спускаща се по наклон е тяло, на което действат няколко вида сили.Грубо изброени, това ще са "Силата на тежеста", която заедно с силата на реакция на опората правят равнодействаща с посока тази на движение на колата опитвайки се да я ускорят.Освен тях има сила на съпротивление, сила на триене... силите действащи в механичните части свързани с движението на автомобила... т.н.Ако изключим силите на триене и съпротивление в двигателя от това уравнение, то тялото (колата) най-често дори при минимален наклон започва да се движи равноускорително, но ако включим на подходяща предавка по време на движението по наклон и така добавим силите действащи в двигатекя, скоростта на автомобила може да остане постоянна.Това ще значи, че имаме уравновесяване на действащите сили в системата или по друг начин казано - тялото (автомобила) ще започне да се движи в инерция.И така - това горното го направих, за да покажа, че осъзнавам как не съм използвал правилно значението на тази толкова важна за някои хора дума, но все пак на "шофЕрски език", какъвто си мисля че главно използваме тук понятието "по инерция" има съвсем друго значение...Наистина извинявам се на всички (най-вече на брат ми, че му ползвам акаунта :D ) че ви занимавам с тези глупости, но малко смешно става, да се заяждаме по такъв начин (няма да определям какъв) за такива наистина дребни в случая неща.Разбирам, че на колегата са му промили успешно съзнанието във ВМЕИ (сегащно ТУ), както на повечето прилежни, настоящи и бивши възпитаници на това учебно заведение...snake, не се впрягай толкова за такива маловажни неща, защото така закачливи статии като http://nenovinite.com/news.php?ID=761 стават сериозни.Надявам се, че ще приемеш мнението ми и особено последните няколко реда като закачливи, а не обидни
                              Lancia Kappa 2.4JTD
                              Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
                              Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.

                              Коментар


                                #45
                                Катаджия спира шофьор за превишена скорост.-Много бързо карате, колега. Документите!-Ама аз по инерция, за икономия и колата се е засилила.-Да бе, не на мене тия. Вие надолу по инерция, ония нагоре и те по инерция- така стават катастрофите!
                                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                                Коментар

                                Working...
                                X