Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На скорост или на празен ход при спускане по наклон?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    А какво се пита, дискутира в тази тема конкретно?Демек какъв е въпроса, защото всеки си говори едни неща, а като гледам има няколко варианта на темата :D
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #17
      BO написа:
      А какво се пита, дискутира в тази тема конкретно?Демек какъв е въпроса, защото всеки си говори едни неща, а като гледам има няколко варианта на темата :D
      Ми като гледам изникват май 3 въпроса :1.По-икономично ли е да се кара на предавка без газ по надолнище (Наклон) или на свободна пак по надолнище (Наклон) ? 2.Полезно ли е за двигателя ?3.Убива ли се скоростта ? Паралеса,в СтЗ нанадолнища има достатъчно. Аз не карам дизел,но знам,че когато се спускам по надолнище,което е по-стръмно е по-добре да се кара на предавка без газ,а когато е по-малко надолнището да се кара на свободна.Така и правя,когато карам по стръмно надолнище си карам на предавка без газ и стрелката за моментния разход не отчита,когато пък карам по по-малко надолнище карам на свободна,щото ако карам на газ без предавка скоростта се убива.Но това е при бензин,при дизел може и да е различно.
      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
      Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
      Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

      Коментар


        #18
        @Princo: Спускаш се по "малко" наклонче на "свободна" срещу теб - ситуацията на Коцев - колко секунди ще ти трябват да реагираш, да включиш на скорост и да се изнесеш?Давам ти "жокер" - на нормален, здрав човек му трябват 3 секунди да реагира на опасността след като я види.Иначе по темата: Според мен, а така и карам - навсякъде където мога ползвам ППХ на скорост. Никога не се спускам на неутрална и винаги избягвам излишното стоене върху спирачките. Много мразя разни "шофери" да ми карат по "инерция" с крака върху спирачката... глупаво и дразнещо е това поведение и никак не е икономично...
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #19
          Моя Автомобил при спускане съм тествал разни ситуации и какво се получава.Когато се спускат изключил от скорост има моментатен разход на гориво около 1-1,5л , когато е на скорост разхода е 0, говорим за Бензин!Не е препоръчително да се кара по инерция, ама никак даже.jenshen73 го е описал много добре, няма нужда да се повтарям. Никога ама никога не карам по инерция!Не карайте и Вие ,защото понякога излиза много по-скъпо от Икономията която ще направите,ако въобще направите!!!

          Коментар


            #20
            pr_00f написа:
            При спускане по нанадолнище се прекъсва подаването на гориво, ако колата е на скорост и не се натиска съединителя. Продължително каране в такъв режим, обаче, може да доведе до прегряване и повреда на катализатора."
            E как ще прегрее след като няма горене ?По правилно е При спускане по нанадолнище се прекъсва подаването на гориво, ако колата е на скорост и не се натиска съединителя. - ППХИ като отделна секция -Продължително каране в такъв режим( при спускане по нанадолнище без колата да е на скорост или работа на място), обаче, може да доведе до прегряване и повреда на катализатора.
            Не знам как ще прегрее. Така го прочетох в книжката. Днес даже го снимах. Цитатът ми не е бил съвсем точен, но съм сигурен, че някъде в книжката на друго място беше написано почти дословно и така, както го бях написал.Все едно, ето какво снимах от книжката на колата ми и съжалявам за лошото качество на снимките:- PPX.jpg - за принудителния празен ход. - Zagriavane.jpg - за другия стар спор дали е полезно да загряваме колата на място.- Rezervoar.jpg - стори ми се интересно, а и в книжката е в същата секция: "Зареждане и икономия на гориво". Аз никога не затягам капачката така, както е описано. Най-много един път да щракне. Дали пък ако наистина затягаме така с 3 щраквания, ще се избегнат разни въздишки от резервоара?П.П. И пак бъркате спускане по наклон с движение по инерция :D . Това се учи във "Физика" за 7-ми клас.
            Прикачени файлове
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #21
              Спускането на неутрална предавка освен, че не е икономично е и опасно! Ако поради някаква причина двгателят ви угасне ще ви се "удърви" и волана и спирачката. Имах такъв случай, возейки се при едно момиче и тя като се паникьоса щеше да стане сакатлък. Дори не знаеш какво да направи и тръгна да върти ключа в движение да запали
              www.CarProfi-BG.com
              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
              Най-атрактивните цени в София!

              Коментар


                #22
                BO написа:
                А какво се пита, дискутира в тази тема конкретно?Демек какъв е въпроса, защото всеки си говори едни неща, а като гледам има няколко варианта на темата :D
                Нищо не се пита, защото темата е извадена от друга тема, в която беше офтопик.Някой може да намери нещо полезно в тези мнения или да допълни нещо, това е идеята.

                Коментар


                  #23
                  Immortal написа:
                  BO написа:
                  А какво се пита, дискутира в тази тема конкретно?Демек какъв е въпроса, защото всеки си говори едни неща, а като гледам има няколко варианта на темата :D
                  Нищо не се пита, защото темата е извадена от друга тема, в която беше офтопик.Някой може да намери нещо полезно в тези мнения или да допълни нещо, това е идеята.
                  Заглавието в сегашния си вид ("Има ли икономия при спускане по наклон по инерция") е пример за лошо заглавие на тема. Първо, спускане по наклон и движение по инерция са различни неща. Освен това спорът се върти около това кой режим е по-икономичен: принудителен празен ход или празен ход, а така също има ли вреда за автомобила, когато работи продължително време в един от двата режима. Ето ви заглавие: "Принудителен празен ход или празен ход при спускане по наклон?" или "На скорост или на празен ход при спускане по наклон?"А ето и какъв е моят стил на каране: Когато се спускам по продължителен наклон (например в някой проход), винаги карам на скорост. Така хем се реализира известна икономия на гориво, хем се щадят спирачките. В моята книжка поне на 4-5 места пише, че продължителното движение на ППХ може да доведе до прегряване и повреда на катализатора. Не знам каква е причината за това, но предполагам, че това е някаква теоретична постановка. В крайна сметка колко километра можем да караме без да натиснем газта или съединителя? А и вероятно е предвидена защита и колата сама излиза от режима на ППХ.Когато обаче съм се засилил на хубав път (например преди ханче "Калугерово" на магистрала "Тракия") и следва нанадолнище, изключвам от скорост. Пак се реализира известна икономия, тъй като на 800 оборота консумацията на гориво е по-малка, отколкото на 3500, а в същото време не ми се намалява скоростта. Все пак съм на магистрала и нямам за цел да карам с 60 км./ч., примерно.Още нещо за празния ход: не знам дали е вреден за двигателя, но честото стартиране и гасене със сигурност е вредно. По тази причина аз не гася двигателя, ако ми се налага престой до 4-5 минути.Промених заглавието с едно от твоите предложения.Съгласете се, че при отделянето на мнения от друга тема е трудно да се хване за какво точно става въпрос. На всичко отгоре мненията не са и последователни, между тези имаше мнения по оригиналната тема.Immortal
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #24
                    Всичко зависи от пътните условия.Ако наклона е да речем 5 километров, ама не чак толкова голям, че да държиш колата в ППХ и да ги минеш всичките 5 километра така, то по-евтиния вариант е да се движи колата по инерция.Нека някой ме убеди с факт защо е опасно за двигателя режим на ППХ, или пък на тихи обороти на двигателя пак с факти, вместо да го караш на фона на целия ресурс на двигателя, нека пак ме убеди.Хай да видим някой да вземе да ме дърпа 1 милион километра, аз отзад ще съм само със запален двигател и накрая да сравним износването на двата двигателя. Също някой да ме убеди защо да не си пускам колата по инерция, защото видиш ли било опасно в ситуация Х.Защо примерно като караме не намаляваме с ръчната спирачка примерно, защото ако ти се спука спирачен маркуч (това ми се е случвало на мен) ще стане интересно. Като спираш с ръчна спирачка, шанса да улучиш спукване на спирачен маркуч се намалява доста. Просто от всичко може да се интерпретира по изгоден начин за даден човек.Демек извода на тази тема в посоките, които съм ги разбрал:1. Икономично ли е да се кара на ППХ - ДА, особено при дизел от тип комън рейл.2. Опасен ли е ППХ за двигателя - НЕ3. Прегрява ли колата в режим на ППХ - НЕ, напротив дори се охлажда4. Опасно ли се да се кара по инерция - НЕ. Развиват се теории, че при ХХХ обстоятелства, ще е опасно, то с всичко е така. Единствено, което е по-вярно в този случай ако пътя е заледен. Но пак има условия и на това. Примерно в съвременните автомобили с повече електроники, ако си на скорост демек в ППХ и електрониката усети недобро поведение на автомобила, то системата подава толкова мощност на двигателя, за да симулира движение по инерция. Демек като ви задържат предните колела само, не сте по инерция, то в някой ситуации задницата може отново да ви изпревари. Всичко зависи от пътните условия.5. Опасно ли е за двигателя карането по инерция - НЕ. Демек толкова е опасно, колкото да си стоите на светофара.Извода за разхода:Ако имате възможност да използвате ППХ, то това е най-добрата възможност, за да пестите гориво.Има едно правило - Ако на ППХ ще изминете разстояние, което е с 40% по-малко от това да пуснете колата по инерция, то спускането по инерция ще ви даде по-голямо спестяване на гориво.Извода за двигателя:Карайте си го както ви харесва. Той е дуракоустойчив. Не се впрягайте, ама аз сега това, което правя дали е добре, дали не е добре. Свиркайте си, мъчете го, все пак е там за да служи.Има само един режим, където има официално становище от производителя. Ако двигателя е студен, преди да видите стрелката за температурата на антифриза да се отлепи 1мм не го изстисквайте докрай. Демек карайте си го всекидневно както се кара и не навлизайте в червената зона
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #25
                      BO написа:
                      ...Демек извода на тази тема в посоките, които съм ги разбрал:1. Икономично ли е да се кара на ППХ - ДА, особено при дизел от тип комън рейл...
                      Значи дизеловият двигател е по-икономичен от бензиновия, дори когато няма консумация на гориво .
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #26
                        Ми как - така си е И сега съвсем сериозно - най-ниските обороти при които съм засичал ЕКУ-то да не подава гориво при ППХ са 913. ( мотора от подписа)Предполагам че подаването на гориво ще се възобнови при 900 оборота, но не съм си правил тестове за целта. ( а и едва ли има голямо значение).А при бензина границата е около 1500 оборота.
                        Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                        ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                        Коментар


                          #27
                          pr_00f написа:
                          Ми как - така си е И сега съвсем сериозно - най-ниските обороти при които съм засичал ЕКУ-то да не подава гориво при ППХ са 913. ( мотора от подписа)Предполагам че подаването на гориво ще се възобнови при 900 оборота, но не съм си правил тестове за целта. ( а и едва ли има голямо значение).А при бензина границата е около 1500 оборота.
                          snake написа:
                          BO написа:
                          ...Демек извода на тази тема в посоките, които съм ги разбрал:1. Икономично ли е да се кара на ППХ - ДА, особено при дизел от тип комън рейл...
                          Значи дизеловият двигател е по-икономичен от бензиновия, дори когато няма консумация на гориво .
                          В предишния пост ти се обясни защо е така При дизела възобновяването на впръскване е точно момента преди оборотите на празен ход. Точното момента на впръскване зависи и от други фактори но да не издребняваме.Демек бензина отново му е тегаво с икономията дори и при ППХ Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28
                            Преди всичко трябва да си изясните няколко основни неща, които не знам защо, някои от вас пренебрегвате Едното е да разглеждате няколко ситуации за пътя - това са по време на наклона има ли остри завои или е прав участък, какво следва след края му - равен или изкачване е, както и дали и те са прави или със завои.След това спускането по наклон може да се извършва с ниска или висока предавка, както и с неутрална.С избор на подходяща такава, може да постигнете 3 положения - запазване, повишаване или понижаване на скоростта, а до сега го приемата, че е задължително да губите скоростПо-горе се изрази мение, че спускането и карането по инерция са 2 различни неща - нищо такова.Спускането по инерция, може да става и с използване на предавка - но такова е когато няма подаване на газ - по инерция сме свикнали да приемама, че е когато колата е на неутрална предавка и ускорява, но това не е точно така... при неутралната просто елиминираме още един източник на съпротивление и по този начин променяме уравнението на силите, които действат и го накланяме в посока на това да се увеличи ускорението... но както и да е.... Нека разглеждаме възможните ситуации така:I Наклона е права, след която има равен участък или изкачване, но пак е сравнително права посока - т.е. може да се мине с висока скорост1 спускане по наклон на неутрална предавка - ще има увеличаване на скоросста, което ще се компенсира в следващия участък - т.е. имате минимален разход на гориво заради празните обороти, но се компенсира до някъде с липсата на нужда от подаване на такова за част от следващия участък, проблем е ако се налага използването на спирачка, защото тогава губите енергия, от скорост и от спестено гориво ако е на предавка- двигателя работи на празен ход и има някаква минимална консумация, охлажда се добре, поради повишаващата се скорост и ниските обороти- проблеми от прегряване на спирачките или загуба на сервоуправление в следствие на загасване на двигателя не биха били толкова опасни2 спускане по наклона с ниска предавка - скоростта ще поддържа или ще я намалява, при което в следващия участък от пътя ще трябва да се компенсира с подаване на газ, при което спестеното гориво от липса на подаване по наклона, може да бъда изразходено, ако не и повече при следващия участък, където ще има по-голям разход в сравнение с предната ситуация- двигателя работи в по-оптимални оботори, но може да се окажат и високи - изводите и проблемите свързани с това оставям на вас- липсва опасност от прегряване на спирачките, както и загуба на сервоуправление3 спускане по наклона с висока предавка - за мен това е оптиламното положение - няма разход на гориво (на теория) като това се кобинира с възможността от икономия на такова и в следващия участък- двигателя работи в ниски обороти, но не би трябвало да има проблеми с охлаждане- липсва опасност от прегряване на спирачките, както и загуба на сервоуправлениеII Наклона е права, но следващия участък изисква намаляване на скоростта1 спускане по наклон на неутрална предавка ще наложи спиране в края му, което ще обезсмисли цялата идея да се набере скорост. Ще имате повече разход на гориво и в същото време рискувате загубата на сервото при спиране на двигателя, освен това излишно ще натоварите и спирачките2 спускане по наклона с ниска предавка при намаляването или поддържането на скоростта ще влезнете в следващия участък с подходящата - при този вариант пестите гориво, както и намалявате възможни рискове от това да сте на неутрална3 спускане по наклона с висока предавка ако ускорението не е много голямо, се получава като при вариант 2, но с малка нужда от корекция със спирачките в краяВ тази ситуацая 2 и 3 са различно удачни, но в пъти по-добре от 1III Наклона е с завои, следвашия участък вече няма голямо значение, поради нуждата от по-ниска скорост в наклона1 спускане по наклон на неутрална предавка това лично аз смятам, че е най-голямото безумие, но много шофьори не го осъзнават. Всяка година стават доста леки и не малко тежки катастрофи от това решение. Няма да споменавам колко пъти, докато аз съм следвал някаква кола, без да пипам газ или спирачка карайки на подходящата скорост, този пред мен не е пускал спирачкие в продължение наистина на километри... оставаме на страна миризмата зад него, но в случай на нужда от сериозно спиране, няма да успее, а запалването на спирачките е напълно възможен вариант. Загубата на контрол над колата също е много възможен проблем, особено за коли с предно предаване. Риска от това да ти загасне двигателя и да загубиш сервото е може би на последно място от възможните такива...2 спускане по наклона с ниска предавка и 3 спускане по наклона с висока предавка са почти същите като при "II", но може би "2" е по-доброто решение в повечето случаиАко намесиме и дължината на спускания участък стават още дузина варианти, за това не навлизам в подробности и с това...От всичко това, трябва да стигнете до извода, че всичко е в зависимост от ситуацията - не може да се направи генерален и общовалиден извод - ще се пести ли гориво, ще е добре ли за двигателя, ще е безопасно ли и какво ли още не.Добрия щофьор ще избере това как да спусне наклона - на неутрална, на ниска или висока предавка, в зависимост от самия наклон, от очаквания след това участък, от състоянието на пътя и още много деруги фактори.Това дали ще спести гориво или не, трябва да е на второстепенна позиция - първата е това да се случи безопасно. Което значи, че дори за един и същи наклон - ползването на предавки или не, може да е различно в следствие на други фактори.Т.е. като заключение мога да кажа само, че спускането по наклон на предавка, спира подаването на гориво - от там нататък дали ще печелим или губим от това е в зависимост от други фактори и всичко е до ситуация - т.е. шофьора сам трябва да си прецени - няма универсално решение...Така че тази тема е леко излишна P.S. Да споменем и че е време да оставиме летнния стил на каране, защото сега влизаме в съвсем други условия и летните рефлекси могат да ни изиграят лоши шеги.
                            Lancia Kappa 2.4JTD
                            Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
                            Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.

                            Коментар


                              #29
                              Naidenov написа:
                              ...По-горе се изрази мение, че спускането и карането по инерция са 2 различни неща - нищо такова...
                              Напротив, става дума за определения във физиката: Инерция е свойството на телата да запазват посоката и скоростта на движение, ако не са подложени на друго въздействие. За да я запазят, трябва да я придобият. Тялото ( в нашия случай колата ) придобива някаква скорост в резултат на въздействие: спускането по наклон, работата на ДВГ или и двете. Движението по инерция започва тогава, когато свърши действието на силата, която дава или увеличава скоростта на тялото. Свършва наклонът, по който действат определени сили, придаващи скорост на колата, тогава започва движението по инерция. Друг случай: засилваме колата по равното, изключваме от скорост, пак започва движение по инерция. Естествено след това започват да действат други сили (триене и т.н.) и придобитата скорост намалява, а придобитата посока се изменя.Говорим за едни и същи неща, но не е правилно спускането по наклон да се нарича движение по инерция, защото не е. Доц.Кортенски във ВМЕИ късаше, ако някой нарече спускането движение по инерция.
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар


                                #30
                                И всичкото това ППХ няма смисъл когато се кара на газ/метан предполагам. Там се пускам на свободна скорост.
                                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                                Коментар

                                Working...
                                X