Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На скорост или на празен ход при спускане по наклон?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    На скорост или на празен ход при спускане по наклон?

    RPWWD написа:
    п.п. Дизел не се "пуска по инерция", не е добре за мотора и дори не е по-икономично
    При пускане на предавка разхода е 0, обаче скоростта се убива прекалено бързо и се налага ускорение, с което икономията е същата, като да я пуснеш по инерция.А твърдението, че не е добре за мотора е грешно Темата е разделена от друга тема, където беше офф-топик.Модераторски екип на fiat-bg.org
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    emzo написа:
    RPWWD написа:
    п.п. Дизел не се "пуска по инерция", не е добре за мотора и дори не е по-икономично
    При пускане на предавка разхода е 0, обаче скоростта се убива прекалено бързо и се налага ускорение, с което икономията е същата, като да я пуснеш по инерция.А твърдението, че не е добре за мотора е грешно
    Абе на Витиня като я засиля със 130 чак на края на моста ми се налага да натискам пак педала и в никакъв случай не се налага да набирам отново....а температурата винаги ми пада с няколко градуса, което е нормално доколкото знам и е логично, защото докато натискам педала и е на 5та със 120 (около 2700 оборота в мин.) и изведнъж пусна педала и изключа от скорост - двигателя спира да набира и охлажда по-бързо....Аз поне така си го представям!А колегата който каза, че това е "лошо" за двигателя може да се обоснови, защото и аз съм чувал, че дизела не трябвало да се кара така, но никой до сега не е успял да ми обясни точно защо! :D
    Punto 2003 / 1.3 MultiJet Engine / 75 HP

    Коментар


      #3
      rebel - аз съм с термостат на 9 месеца и стигне ли средата, не мърда и мм. дори ! И на Бравото беше така.Закачи се с лаптоп и виж на колко градуса ще ти отвори, но няма да е 80, сигурен съм.В дизели имаше един спор за разходи и не знам си к’во и там или чавето или pr_00f беше писал същото като мен - на инерция скорстта се убива много бързо.А за двигателя няма лошо - просто при пускан на скорост разхода е 0, а на свободна - колкото н празен ход.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        emzo написа:
        rebel - аз съм с термостат на 9 месеца и стигне ли средата, не мърда и мм. дори ! И на Бравото беше така.Закачи се с лаптоп и виж на колко градуса ще ти отвори, но няма да е 80, сигурен съм.В дизели имаше един спор за разходи и не знам си к’во и там или чавето или pr_00f беше писал същото като мен - на инерция скорстта се убива много бързо.А за двигателя няма лошо - просто при пускан на скорост разхода е 0, а на свободна - колкото н празен ход.
        Според мен зависи доста от колата и от двигателя и от тежеста на автомобила! На пунтото с двигател 1.3 доста бързо убива инерцията и наистина като включиш пак на скорост се усеща леко затормозяване и трябва да набереш, но на другата кола с двигател 2.2 си поддържа скороста и разхода усезаемо спада
        Punto 2003 / 1.3 MultiJet Engine / 75 HP

        Коментар


          #5
          На черното бяло ли ще викаме ? Моторна спирачка е израза.Лека, средна, тежка кола - факт е.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            emzo написа:
            На черното бяло ли ще викаме ? Моторна спирачка е израза.Лека, средна, тежка кола - факт е.
            Да но си е и факт, че на 1то разхода е 3.5/100 изван града и изобщо не ми дреме дали ще пускам педала или не, а на другото е към 9-10 и направо не се диша :D
            Punto 2003 / 1.3 MultiJet Engine / 75 HP

            Коментар


              #7
              emzo написа:
              RPWWD написа:
              п.п. Дизел не се "пуска по инерция", не е добре за мотора и дори не е по-икономично
              При пускане на предавка разхода е 0, обаче скоростта се убива прекалено бързо и се налага ускорение, с което икономията е същата, като да я пуснеш по инерция.А твърдението, че не е добре за мотора е грешно
              Добре е да уточним, че спускане по инерция няма. Има спускане по (на)надолнище. Движението по инерция е след това, на равното, когато за известно време тялото ( в случая колата) запазва посоката и скоростта си на движение, придобити от спускането. Именно това е инерцията.След като уточнихме терминологията :D ,ще ви кажа какво пише в книжката на моята кола в раздела за икономично каране. Жалко, че книжката не е пред мен, но горе-долу беше това: "При спускане по нанадолнище се прекъсва подаването на гориво, ако колата е на скорост и не се натиска съединителя. Продължително каране в такъв режим, обаче, може да доведе до прегряване и повреда на катализатора."
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                ППХ- принудителен празен ход се казва всичко това, инфо бил в нета.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  При спускане по нанадолнище се прекъсва подаването на гориво, ако колата е на скорост и не се натиска съединителя. Продължително каране в такъв режим, обаче, може да доведе до прегряване и повреда на катализатора."
                  E как ще прегрее след като няма горене ?По правилно е При спускане по нанадолнище се прекъсва подаването на гориво, ако колата е на скорост и не се натиска съединителя. - ППХИ като отделна секция -Продължително каране в такъв режим( при спускане по нанадолнище без колата да е на скорост или работа на място), обаче, може да доведе до прегряване и повреда на катализатора.
                  Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                  Коментар


                    #10
                    при продължително спускане на скорост или не, води единствено да охлаждане на мотора... само между другото.
                    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                    ИТАЛФЕСТ 2007

                    Коментар


                      #11
                      що не сложите тема отделна за празен ход , за инерция и тем подобни и да се разисква надълго и широко там .човека(автора на темата) ви помоли да не се говори за тия работи поздрави !
                      Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                      ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                      Коментар


                        #12
                        Все пак да отговоря защо при дизела не е хубаво да се кара по инерция на неутрална скорост - става дума за смазването на частите на двигателя и турбината (при турбодизелите). Когато двигателят е в обороти (2000 - 2500 например) се постига по-добро смазване на вътрешните му части поради по-високото налягане, отколкото ако работи на празен ход с 800 оборота.
                        Alfa 156 SW 1,9 JTD'03
                        Fiat Punto 1,2'98

                        Коментар


                          #13
                          Това си е валидно за всички двигатели , не само за ТД.Ама пък отдруга страна какво правим със задръстванията ?Защото съсм сигурен че много повече време се губи в работа на празен ход на място от колкото в движение.Просто работата на мотора на празен ход е неизбежна, и все си мисля че инженерите вземат на предвид тези подробности при конструкцията на двигателите и дизайна на маслената система.п.с Вярно изцапахме доста темата на колегата, та бих искал да помоля колегите от мод екипа да отделят последните мнения е отделна тема , все пак има някаква полезна информация, за което благодаря предварително.
                          Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                          ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                          Коментар


                            #14
                            При ППХ задължително имаме икономия на гориво. При бензиновите е над 1500 оборота, при дизелите при над 1000. Но зависи много от колата. Ще дам пример за сравнение. От няколко месеца смених возилото с C200 Kompressor, 192 к.с. дозахранено със суперчарджър ( това е компресорът всъщност, за който не знае ). Спускайки се от семинарията по посока Сити център на трета предавка колата ускорява ( въпреки, че е на предавка ), за сметка на това фиатът ми намаляваше по същото това нанадолнище и на трета предавка. Това, според мен, се дължи на различната компресия при бензина и дизела. Но има момент, в който колата е тежка и въпреки, че е на предавка тя ускорява ( е да, не ускорява като да изключиш от предавка ). Мерца тежи тон и половина и използвам всеки един момент, когато може да е ППХ. По този начин постигам разход от 13/100 в София. При тест да го карам с постоянна скорост и на газ разходът не пада под 14.5/100. Затова и разходът на фиата ми беше винаги еднакъв, защото при него ППХ просто ме спираше и няма как да стане.П.П. В едно от предаваннията на Топ Гиър правиха тест на прав участък за икономия на горива и доказаха, че схемата ускорение-ппх е по-икономична от поддържането на постоянна скорост.
                            www.CarProfi-BG.com
                            Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                            Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                            Най-атрактивните цени в София!

                            Коментар


                              #15
                              Добре бе,аз ли съм тъп,аз ли не карам дизел(не един) и не мога да разбера за какви наклони ми говорите? То верно,че в Ст.Загора баири нямате,ама все пак и вие път сте виждал не само на картинка Вярно,че моята мареа не първа младост,вероятно компресията доста е поизбягала,но все пак,пускайки по арбанаси на трета се налага леко да "убивам засилката" със спирачка от време нарвеме,защото на по стръмните места си се засилва Ок да речем моята ще кажете не е наред,но служебното добло е 2007 набор на 99 хил км,маторя дето се вика пращи от здраве...Е същото спускане по арбанаси само две места обирах със спирачката,но пак си натиснах все пак и ГАЗ НЕ СЪМ ДАВАЛ,КОЛАТА ПОД 2700 ОБОРОТА НЕ ПАДНА Затова се уточнявайте за какви наклони говорим,защото Емзо ела и спусни Арбанаси на свободна,да те питам долу дали няма да ти пушат накладките?!
                              ex.Мареа ТД100

                              Коментар

                              Working...
                              X