gamma написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Духалка или конвектор?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
Колеги, климатика слава Богу се оправи със стоплянето на времето. Явно открих Америка че не трябва да се спира. Добре че като чух шума го спрях, да не направи някоя бела.Вчера и днеска си играя с двата климатика. Сложил съм им по едно устройство за мерене на консумацията и си играя с температурата. Общо взето извода е че може много да се намали консумацията ако се наблюдава. Примерно днес климатика настроен на 22 градуса харчеше 1.1 киловата, а на 21 градуса 650 вата. Само един градус разлика, а каква икономия само. Същото и за другия климатик. Замерванията ги правя половин час след смяната на температурата, да не излезе че в единия случай се е развъртял да вдига температурата, а в другия се е успал понеже вече е стигнал температурата си. Разбира се консумацията варира. Ето сега докато пиша погледнах, климатика духа здраво, настроен е на 21 градуса, а консумацията е 565 вата. Общо взето с тази информация и наблюдение ще мога да си смъкна консумацията на климатиците с 30-40%. Много съм доволен и силно ви препоръчвам да си вземете машинки за мерене на консумация.
Коментар
-
В момента е на промоция в Метро за 20лв. Аз си взех оттам една и една от ибей за 30лв. Мери до 3680 вата. Включва се в контакта, а уреда се включва в нея. Има екранче на което показва колко вата харчи в момента, колко са изхарчени общо, може да се свери часовник и да се сложат две тарифи колко струва и директно да вади колко е изхабено в пари. Този от ибей е с по-голям екран, показва повече неща едновременно, но е еднотарифен. Ето гоhttp://www.ebay.co.uk/itm/European-P..._689Дойде за 3-4 дена, но вече успях да му натикам бутончето за ресет навътре. С малко ръчкане се ресетва де...
Коментар
-
ls1 написа:Вчера и днеска си играя с двата климатика. Сложил съм им по едно устройство за мерене на консумацията и си играя с температурата. Общо взето извода е че може много да се намали консумацията ако се наблюдава. Примерно днес климатика настроен на 22 градуса харчеше 1.1 киловата, а на 21 градуса 650 вата. Само един градус разлика, а каква икономия само. Същото и за другия климатик. Замерванията ги правя половин час след смяната на температурата, да не излезе че в единия случай се е развъртял да вдига температурата, а в другия се е успал понеже вече е стигнал температурата си. Разбира се консумацията варира. Ето сега докато пиша погледнах, климатика духа здраво, настроен е на 21 градуса, а консумацията е 565 вата. Общо взето с тази информация и наблюдение ще мога да си смъкна консумацията на климатиците с 30-40%. Много съм доволен и силно ви препоръчвам да си вземете машинки за мерене на консумация.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Може би малко лаишки си го обяснявам, но ако основен фактор е скоростта с която се охлажда апартамента от външната температура, то има някаква линия отвъд която климатика прави напън да стигне зададената температура но не успява защото се охлажда твърде интензивно отвън и климатика се пъне пъне и гори. Един градус надолу и разликата с външната температура която трябва да преодолее е по-малка, съответно го няма напъна, а само усилия да поддържа температурата. Не съм спец, гледам цифрите на уреда.
Коментар
-
Ами то всъщност усилието да поддържа си е едно напъване да достигне зададената температура. А и ти казваш, че правиш измерването доста под зададената температура, т.е. в момент на "напъване". Мисълта ми е, че в момент на "напъване" консумацията трябва да е една съща, независимо каква температура се гони. Ако смятаме нещата в даден период от време, напр. 24 часа, тогава е нормално да има някаква разлика в потребената енергия от уреда да подържа дадена температура. Все пак при разлика от 1 градус, едва ли консумацията ще е с разлика с близо 50%.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
При инвертора не е точно така. Обикновения климатик напъва, стига температура, спира, температурата пада, пак напъва, и така. Инвертора духа постоянно с температура според зададената, съответно с напън според зададената. Т.е. Понижава се температурата на въздушната струя при зададена по-ниска температура. Спира като се размразява. Или бъркам?Къде казвам че правя замерванията под зададената температура? Напротив, казвам че меря половин час след смяна на температурата, за да се нормализира режима.
Коментар
-
ls1 написа:При инвертора не е точно така. Обикновения климатик напъва, стига температура, спира, температурата пада, пак напъва, и така. Инвертора духа постоянно с температура според зададената, съответно с напън според зададената. Т.е. Понижава се температурата на въздушната струя при зададена по-ниска температура. Спира като се размразява. Или бъркам?Къде казвам че правя замерванията под зададената температура? Напротив, казвам че меря половин час след смяна на температурата, за да се нормализира режима.FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
Аха, разбрах...ужким на затоплени стени правя тестовете. Според мен точно в моя случай има и друго, климатика е леко слаб за стаята. Затова идва един момент в който като му задам някакви градуси климатика се напъва, но не ги стига. Ако е достатъчен климатика тези градуси може да са примерно 27-28. Докато при мен понеже е слаб тоя праг е по-нисък. И докато един нормално оразмерен инвертор ще поддържа с тези 600-700 вата едни 24-25 градуса без проблем, при мен с толкова ток топли до 21 градуса.
Коментар
-
казвал съм го и на други места -разликата в сметките за ток е не повече от 5-10 кинта на месец между инверторен и обикновен климатик ,но обикновенния е доста -по безпроблемен ,тази зима имаше доста токови удари и мои познати изреваха с инверторнитова за външната температура също е мит ,взех си обикновен климатик нео за 550 кинта с монтажа -мога да кажа че преживя големите студове не е отказал да работи.(виждал съм маркови дето се предадоха)типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
dan4o написа:казвал съм го и на други места -разликата в сметките за ток е не повече от 5-10 кинта на месец между инверторен и обикновен климатик ,но обикновенния е доста -по безпроблемен ,тази зима имаше доста токови удари и мои познати изреваха с инверторнитова за външната температура също е мит ,взех си обикновен климатик нео за 550 кинта с монтажа -мога да кажа че преживя големите студове не е отказал да работи.(виждал съм маркови дето се предадоха)FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
galinchooo написа:dan4o написа:казвал съм го и на други места -разликата в сметките за ток е не повече от 5-10 кинта на месец между инверторен и обикновен климатик ,но обикновенния е доста -по безпроблемен ,тази зима имаше доста токови удари и мои познати изреваха с инверторнитова за външната температура също е мит ,взех си обикновен климатик нео за 550 кинта с монтажа -мога да кажа че преживя големите студове не е отказал да работи.(виждал съм маркови дето се предадоха)A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
ntodorov написа:galinchooo написа:dan4o написа:казвал съм го и на други места -разликата в сметките за ток е не повече от 5-10 кинта на месец между инверторен и обикновен климатик ,но обикновенния е доста -по безпроблемен ,тази зима имаше доста токови удари и мои познати изреваха с инверторнитова за външната температура също е мит ,взех си обикновен климатик нео за 550 кинта с монтажа -мога да кажа че преживя големите студове не е отказал да работи.(виждал съм маркови дето се предадоха)FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар