Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гаранционен срок

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ele написа:
    Аз ти казах каква е разликата. Ако с едно шише с пукнат биберон отида при търговеца, той си е в правото да не приеме рекламацията и да ме прати при вносителя, защото няма законовото задължение да ми го смени или нпоправи. Но производителят е дал тази гаранция за една година, което е съвсем различно от дадената по закон гаранция.A ако производителят е дал 3 години гаранция, търговецът по закон няма задължението да обслужва стоката за последната една година.
    Напротив! Търговеца е ДЛЪЖЕН да ти приеме рекламацията без значение какво е описал или не в гаранционната си карта или договор. За да не говоря празни приказки пак цитирам написаното в закона:Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума. Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.(2) Рекламацията се подава устно или писмено.(3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.(4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:1. касова бележка или фактура;2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.Всичко друго е неверно. Неможеш да ми кажеш като търговец че си ми дал 1 година гаранция за лаптопа и щом искам да си ползвам 24м да го пратя в Китай да ми го ремонтират в завода.
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #17
      @ele, понякога си като кръгла скала - като те търкулнат по склона - и нямаш спирачки. Дори не спираш да прочетеш за какво иде реч, а продължаваш да мачкаш всичко и всички по пътя си без дори да вникнеш в написаното. Извинявай, но ... диалог се нарича разговор в който има поне 2 страни и те взаимно се изслушват. Монолог обаче е това, което ти правиш в този форум. Сега, явно ще трябва да ти го обяснявам както на децата от трети клас им обясняват таблицата за умножение:1. Търговската гаранция важи във всички случаи, когато е по-голяма или равна на 24 месеца.2. ЗЗП важи в случаите, когато търговската гаранция е по-малка от 24 месеца.И двете точки са валидни обаче, ако си пазиш документ за покупка - това е КАСОВИЯТ бон. ЗЗП не покрива отношеният между фирми - там отношение има ЗЗД. Законът в България НЕ задължава НИКОЙ търговец да дава по-голяма гаранция от 24 месеца - предвид това вече много търговци дават точно толкова. Предявяването на претенции по ЗЗП се прави пред търговеца и/или опълномощено от него лице (сервиз например). Опитвам се да обясня нещата ВНИМАТЕЛНО и ЕЛЕМЕНТАРНО, но ти без да прочетеш за какво иде реч - се мяташ яко на монолога. И последно - колко бебешки шишета ЛИЧНО ти рекламира, щото силиконовият им биберон се е напукал? Пак да поясним - права за претенции по ЗЗП имат само физическите лица (частни лица), но не и фирмите. Купувайки си от МЕТРО дадена стока - за ВСИЧКИ важи единствено и само приложената търговска гаранция.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #18
        @ele, облъщам се към теб д молба да не превръщаме темана в спам тема - има си такава. Прави са колегите, че повечето техника влиза в българия с гаранция 24 и над 24 месеца. Никаде в поста не пиша за сервизи, търговци или производители. Гаранцията се поема от търговеца от който си купил стоката. Ако се повреди телевизор Сони в Япония ли ще го рекламираме или в Техномаркет например?

        Коментар


          #19
          Когато Еле говори,всички останали задължително грешат и са заели губещата позиция ахахах тя ще ме скъса вече,удивявам се понякога до какви висини може да стигне...не е важно че е черно,тя заявява ,че е бяло и точка,повече не можеш да я убедиш аз отдавна ви казах начина,за да млъкне-не и отговаряйте,все едно мненията и ги нямаИнъче общо взето схванах цялата тема,но нали се сещате как нещата се случват у нас...уви какво пише в закона често у нас и не се знае и не се и прилага. А винаги ми е било чудно как така купувайки си компютър -сглобяван на място,за всяка част получаваш различна гаранция,НО инъче слагат гаранционна лепенка,която ако отлепиш и край с гаранцията. Често на по-дребни или "лабилни" части гаранцията не надвищава 6 месеца,това значи ли,че тези хора нарушават закона?
          ex.Мареа ТД100

          Коментар


            #20
            Значи, че ако си фирма и си купил вещта с фактура [търговска сделка между две фирми] важи това, което е описано в договора ви за покупко продажба, в частност клаузата за гаранции. ЗЗП не се прилага в тези случаи. Прилага се ЗЗД.Ако си гражданина X и си купил вещта от търговеца [имаш и си пазиш касовия бон], независимо какъв гаранционен срок ти е посочил той в гаранционната карта [ако е по-малък от 24 месеца], той е длъжен [за срок от 24 месеца] да поправи, замени със същата или равностойна стока или ти върне парите, ако стоката е повредена или не е това което е оферирано [заблудил те е относно качество или качества на стоката]. В този случай можеш да използваш ЗЗП.ЗЗП ти гарантира [на гражданина] 24 месеца. Търговеца може да оферира и 24 години [ако желае]. Ти имаш минимум 24 месеца съгласно Закона.jenshen73 ясно го е написал, не виждам къде има неясноти.Поправката, замяната или връщането на парите са условно равностойни престации.Ако не може да я поправи, може да ти я смени със здрава, ти не можеш да откажеш [мисля до три пъти в календарна година, но не съм сигурен].Ако не може да я поправи, не може да ти я смени със здрава, може да ти предложи друга със същите качества, ти можеш да приемеш или откажеш и да искаш да ти върне парите.Ако не може да я поправи, смени със здрава или аналогична, търговеца е длъжен да ти върне парите. Ако имаш някакви претърпени щети можеш да му търсиш отговорност, но в този случай излизаме от ЗЗП.Ако стоката ти е заменена с нова или аналогична и нова, започват нови срокове.
            .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
            www.cyxap.com

            Коментар

            Working...
            X