Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за боядисване на детайл

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за боядисване на детайл

    Молбата ми е насочена към тези, които вече са си боядисвали сами нещо по колите. А въпросът ми е: Какво трябва да си закупя и какви са по последователност операциите, за да боядисам една лента с размери 100/4см, понеже в предния край на капака ми е избило малко ражда. Та имам във спрей основа,боя и лак. Какви шкурки да си взема и какви са операции, за да стане както трябва. А някой ако има желание да ми пише телефона си на ЛС и аз ще му звънна, за да обясни. Благодаря предварително.
    Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
    Ex.Opel Astra

    #2
    Ми аз съм си боядисвал сам двете брони, маската, крилото и огледалата. Но именно затова държах да не е металик като я избирах колата. Плюс туй се боядисва целия детайл. С една лента от детайла ще стане мазало. За металик не мога да кажа точно как става. А ръждата как мислиш да обработиш? С ъглошлайфа ли?

    Коментар


      #3
      Покрай първия ми опел добих доста автотенекеджийски опит. Дори правих и несполучлив опит сам да пребоядисам част от врата. Със сигурност, ако искаш да пребоядисаш част от капака, няма да стане сполучливо. Ако все пак много държиш на това, трябва да залепиш някаква лепенка (стрела или нещо подобно), която да отделя боядисаната от другата част. Иначе ще има грозно ръбче, което отделя двете части, а и цвета не може да се нацели да е съвсем същия. А освен вече готовия спрей, ще ти трябва книжно тиксо и ситна шкурка. Ръждата-с шлайф. Има и някакви преобразуватели за ръжда, но те разяждат и метала. След като махнеш ръждата, минаваш със ситна шкурка и после със спрея. И след това ще те е яд да го гледаш. Правило-капакът се боядисва целия, като силно препоръчително е да се пребоядисат и калниците или поне да се направи преливане към тях. Иначе ще има разлика, която особено много си личи на такъв голям детайл като капака.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        Боята трябва да е разбъркана точно по твоя цвят ако искаш да пръскаш само част от капака и да не си личи.Не се отсича с тиксо или с лента в този случай.Но след боята се лакира целия детайл за да се получи както трябва.Шкурка 320 после 400 и накрая 800 но е хубаво шприц кит да пръснеш.После да го загладиш.....Врътня голяма е.Освен това с спрейовете нищо няма да направиш трябва си пистолет и компресор.

        Коментар


          #5
          pioneer 306c написа:
          Боята трябва да е разбъркана точно по твоя цвят ако искаш да пръскаш само част от капака и да не си личи.Не се отсича с тиксо или с лента в този случай.Но след боята се лакира целия детайл за да се получи както трябва.
          Само че ако лакираш върху непребоядисаната и необработена част, лакът няма да хване. А рецептата за цвета може да е изпълнена, но никога няма да се получи точно същия цвят. Оригиналната боя старее, избелява и просто не се получава същото.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #6
            Значи, след шмиргиленето на ръждата трябва да се пръсне шприц върху голия метал веднага и върху него да се нанесе кита и да се заглади с шкурка, както вече е казал Снейка и чак тогава боята, но с "отсичане" ще стане гоуфърска работа.

            Коментар


              #7
              Отсичането става донякъде сполучливо, само ако се боядисва до някоя лайсна. Например: частта от вратата под лайсната. Но на капака лайсни няма и ще стане много грозно, ако се отсече. Ако искаш да стане хубаво-целият капак, та дори и калниците (или поне горната им част, ако са разделени с лайсна на части). Всеки бояджия ще ти каже същото.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                Живко, няма да стане сам, бегай на майстор и не се занимавай с глупости !
                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
                Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

                Коментар


                  #9
                  snake написа:
                  pioneer 306c написа:
                  Боята трябва да е разбъркана точно по твоя цвят ако искаш да пръскаш само част от капака и да не си личи.Не се отсича с тиксо или с лента в този случай.Но след боята се лакира целия детайл за да се получи както трябва.
                  Само че ако лакираш върху непребоядисаната и необработена част, лакът няма да хване. А рецептата за цвета може да е изпълнена, но никога няма да се получи точно същия цвят. Оригиналната боя старее, избелява и просто не се получава същото.
                  няма да му взимат номера на боята от табелката а с ония картончета ще му я докарат на цвяти за да хване върху другата част ще мине с шкурка 800 колкото да матира лакаПравил съм я тази процедура и става доста сполучливо

                  Коментар


                    #10
                    Да се възползвам от темата. Да Ви питам, за пластмаса, същите правила ли важът (дребна шкурка -> почистващ разтвор -> боя)? Освен това ако сложа хартиено тиксо, около драскотините, ще има ли "отсечено", както казвате. Или най-добре от някоя ивица, до следващата такава. По принцип става въпрос за броните, има тук-таме, някоя драскотина.
                    00' Bravo 105 JTD

                    Коментар


                      #11
                      До колкото разбирам боята ти е акрилна и не е дву компонентна. Махаш ръждата както прецениш за добре и след това мажеш с грунд (нитроцелуозен) има и такъв с втвърдител и е по добър, но и по скъп. След това го надраскваш леко с шкурка и мажеш кита. Залепи хартиено тиксо на няколко см от мястото където е намазан кита, това е за да не надраскаш боята настрани с шкурката. Кита го търкай с 80 шкурка от началото, ако е намазан грубо иначе на 150. След като свършиш с кита се пръска шприц (филер) като пръснеш шприца вземи един спрей с черен мат и от далече само навей шприца, така когато търкаш на вода ще виждаш кога е изтъркано и няма да претриеш някъде или да не си изтъркал. На вода търкай на 800. Ако ще го правиш на занулка ще ти трябва широко хартиено тиксо, сгъваш го да се получи тръба и така го залепваш. Само, че преди да залепиш тиксото ще трябва да матираш детайла и под тиксото за да може да хване боята. След като залепиш тиксото по начина който ти казах няма да се получи черта между двете бои. След като го пръснеш ще трябва да тръкнеш на 2000 за да загладиш занулката и след това да пастираш.

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря за отговорите. Попринцип идеята ми е да замажа малко положението и после да си прекарам капака през застрахователя чрез щета. Темата май е за заключване.
                        Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
                        Ex.Opel Astra

                        Коментар


                          #13
                          Ако искам да освежа пластмасите в купето, как се процедира ? Шкуркам детайлите и пръскам с спрей? Трябва ли да грундирам с нещо ?

                          Коментар


                            #14
                            mnpenchev написа:
                            Ако искам да освежа пластмасите в купето, как се процедира ? Шкуркам детайлите и пръскам с спрей? Трябва ли да грундирам с нещо ?
                            Тряба ти пластификатор за пластмасапродава се във всеки бояджийски магазин.Около 4-5лв за 100грако нямаш пистолет го тампонираш с дунапренБез пластификатор боята се люпи бързо

                            Коментар


                              #15
                              Чудя се на цялото шкуркане и цапане дали няма да ми е по лено да си купя 2 квадрата черна изкуствена кожа и да облицовам жабките и другите пластмаси в купето, хем ще стане по тарикатско.

                              Коментар

                              Working...
                              X