Молбата ми е насочена към тези, които вече са си боядисвали сами нещо по колите. А въпросът ми е: Какво трябва да си закупя и какви са по последователност операциите, за да боядисам една лента с размери 100/4см, понеже в предния край на капака ми е избило малко ражда. Та имам във спрей основа,боя и лак. Какви шкурки да си взема и какви са операции, за да стане както трябва. А някой ако има желание да ми пише телефона си на ЛС и аз ще му звънна, за да обясни. Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ за боядисване на детайл
Collapse
X
-
Ми аз съм си боядисвал сам двете брони, маската, крилото и огледалата. Но именно затова държах да не е металик като я избирах колата. Плюс туй се боядисва целия детайл. С една лента от детайла ще стане мазало. За металик не мога да кажа точно как става. А ръждата как мислиш да обработиш? С ъглошлайфа ли?
-
Покрай първия ми опел добих доста автотенекеджийски опит. Дори правих и несполучлив опит сам да пребоядисам част от врата. Със сигурност, ако искаш да пребоядисаш част от капака, няма да стане сполучливо. Ако все пак много държиш на това, трябва да залепиш някаква лепенка (стрела или нещо подобно), която да отделя боядисаната от другата част. Иначе ще има грозно ръбче, което отделя двете части, а и цвета не може да се нацели да е съвсем същия. А освен вече готовия спрей, ще ти трябва книжно тиксо и ситна шкурка. Ръждата-с шлайф. Има и някакви преобразуватели за ръжда, но те разяждат и метала. След като махнеш ръждата, минаваш със ситна шкурка и после със спрея. И след това ще те е яд да го гледаш. Правило-капакът се боядисва целия, като силно препоръчително е да се пребоядисат и калниците или поне да се направи преливане към тях. Иначе ще има разлика, която особено много си личи на такъв голям детайл като капака.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Боята трябва да е разбъркана точно по твоя цвят ако искаш да пръскаш само част от капака и да не си личи.Не се отсича с тиксо или с лента в този случай.Но след боята се лакира целия детайл за да се получи както трябва.Шкурка 320 после 400 и накрая 800 но е хубаво шприц кит да пръснеш.После да го загладиш.....Врътня голяма е.Освен това с спрейовете нищо няма да направиш трябва си пистолет и компресор.
Коментар
-
pioneer 306c написа:Боята трябва да е разбъркана точно по твоя цвят ако искаш да пръскаш само част от капака и да не си личи.Не се отсича с тиксо или с лента в този случай.Но след боята се лакира целия детайл за да се получи както трябва.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Отсичането става донякъде сполучливо, само ако се боядисва до някоя лайсна. Например: частта от вратата под лайсната. Но на капака лайсни няма и ще стане много грозно, ако се отсече. Ако искаш да стане хубаво-целият капак, та дори и калниците (или поне горната им част, ако са разделени с лайсна на части). Всеки бояджия ще ти каже същото.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Живко, няма да стане сам, бегай на майстор и не се занимавай с глупости !Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic
Коментар
-
snake написа:pioneer 306c написа:Боята трябва да е разбъркана точно по твоя цвят ако искаш да пръскаш само част от капака и да не си личи.Не се отсича с тиксо или с лента в този случай.Но след боята се лакира целия детайл за да се получи както трябва.
Коментар
-
Да се възползвам от темата. Да Ви питам, за пластмаса, същите правила ли важът (дребна шкурка -> почистващ разтвор -> боя)? Освен това ако сложа хартиено тиксо, около драскотините, ще има ли "отсечено", както казвате. Или най-добре от някоя ивица, до следващата такава. По принцип става въпрос за броните, има тук-таме, някоя драскотина.
Коментар
-
До колкото разбирам боята ти е акрилна и не е дву компонентна. Махаш ръждата както прецениш за добре и след това мажеш с грунд (нитроцелуозен) има и такъв с втвърдител и е по добър, но и по скъп. След това го надраскваш леко с шкурка и мажеш кита. Залепи хартиено тиксо на няколко см от мястото където е намазан кита, това е за да не надраскаш боята настрани с шкурката. Кита го търкай с 80 шкурка от началото, ако е намазан грубо иначе на 150. След като свършиш с кита се пръска шприц (филер) като пръснеш шприца вземи един спрей с черен мат и от далече само навей шприца, така когато търкаш на вода ще виждаш кога е изтъркано и няма да претриеш някъде или да не си изтъркал. На вода търкай на 800. Ако ще го правиш на занулка ще ти трябва широко хартиено тиксо, сгъваш го да се получи тръба и така го залепваш. Само, че преди да залепиш тиксото ще трябва да матираш детайла и под тиксото за да може да хване боята. След като залепиш тиксото по начина който ти казах няма да се получи черта между двете бои. След като го пръснеш ще трябва да тръкнеш на 2000 за да загладиш занулката и след това да пастираш.
Коментар
-
mnpenchev
Ако искам да освежа пластмасите в купето, как се процедира ? Шкуркам детайлите и пръскам с спрей? Трябва ли да грундирам с нещо ?
Коментар
-
mnpenchev написа:Ако искам да освежа пластмасите в купето, как се процедира ? Шкуркам детайлите и пръскам с спрей? Трябва ли да грундирам с нещо ?
Коментар
-
mnpenchev
Чудя се на цялото шкуркане и цапане дали няма да ми е по лено да си купя 2 квадрата черна изкуствена кожа и да облицовам жабките и другите пластмаси в купето, хем ще стане по тарикатско.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар