Работата е свършена. Стана за 1час, силно съм впечатлен от обслужването. Казаха, че е бил много силно запрашен. Сега е пушка, направо бях забравил колко тих може да бъде. Препоръчаха ми поне веднъж в месеца да го чистя с прахосмукачката до където мога да стигна, а да го карам на почистване на около 6месеца-1година.Определено препоръчвам на всички, които го имат този проблем да отиват възможно най-бързо. Все едно имам нов лаптоп, а ми струваше 36лв Благодаря на всички за препоръките
Чак сега се включвам с моите впечатления.Асуса ми е вече на две години и половина, че и отгоре.В последно време беше станал доста шумен, макар и не много топъл.Зет ми си взе същия Асус около половин година след мен, но той го ползва САМО на бюро.Сядам на неговия - не се чува, хладен - кеф ти да работиш.Отворих моя отдолу ( естествено бях най-щастливия човек че си има капак само за това) - оказа се че радиатора му е прилично задръстен.5 мин с прахосмукачката и стана нов! Не можах да го позная - тих и хладен!Това преди 6 месеца.Миналата седмица го чистих пак - профилактично - имаше мъхчета, но малко.Така че за мен лаптопите е нормално да се почистват регулярно.Както и стационарните компютри де - но тях много ги забравяме.На служебния комп захранването му беше станало много шумно - като го отворихме да го сменим - ужаса който заварих вътре е неописуем! Това за около година и половина. Е, използвах случая да бодна още малко РАМ
Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Но май няма да е зле да го разпарчетосам и почистя (не давам на друг да ми пипа инструмента на труда )
Развий винтовете на долните капаци, свали ги ... и ако имаш достъп до процесора и охлаждането (радиатор и вентилатор) - тогава е лесно ... Ако демонтираш клавиатурата и ти се отвори достъп до охлаждамето - пак е добре ... Ако не е никоя от горните ситуации - ще се видиш в малко приключение ...Съвета ми е да поканиш приятел/ка който има опит ... и да го направите заедно ... После ще може да прецениш дали следващия път ще искаш сам ... да си пипаш инструмента ... :P
Ми компа ми е такъв:Отдолу изглежда така:Предполагам, че отдолу ще се отвори, като развия 12-те болтчета (ако няма някое скрито). Капакът, който се вижда на снимката е за харддиска и рам-а. Вентилаторът е на тази снимка горе вляво (поз.115) - няма специален капак за него. Като се поосвободя ще видя дали ще го отворя, но така като гледам, не би трябало да имам проблем.Ей тук един индийски брат показва как се отваря подобен на моя лапа-топ:http://www.youtube.com/watch?v=-SGi30YPYRI - ще гледам и ще се уча
... Като се поосвободя ще видя дали ще го отворя, но така като гледам, не би трябало да имам проблем.
С Вайото ще се оправиш лесно ... При някой модели Вайо даже само сваляш един капак и стигаш до памет, процесор и охлаждане, но и при теб не е сложно ...Кой идиот ти е сложил лепенките на капака ... провери си го кога е в гаранция, щото ако скъсаш лепенката, може да не ти я признаят гаранцията (дано не се налага де) ...Мисля че под лепенките има винтове за развиване ...
В събота видях темата, замислих се че близо 2 години не съм чистил лаптопа, точно извадих отверките и ... му изгоря харда . Така и така бях почнал, пръснах го на атоми, прах нямаше много, събрах го и тръгнах за хард. По средата на пътя се сетих, че трябва да е още в гаранция и се върнах да проверя. Наистина беше, в понеделник звънях на някакъв телефон за поддръжка, поразпитаха ме и ми казаха че вторник ще дойдат на място да ми сменят харда с нов! Почесах се и зачаках. Вторник никой не дойде , но днес на обяд получих обаждане, след 30 мин цъфна един младеж, разопакова един чисто нов хард пред очите ми, монтира го, пожела ми приятен ден и си замина! Чак да не повярваш, лаптопа е Dell, купен е ноември 2008 и има 3 години гаранция "Next business day", (която се оказа "The day after the next business day" ), но явно работи. Даже новия хард е 500 ГБ, изгорелия беше 320 ГБ, и не ми взеха стотинка дори.
Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
Ex: Marea 2.4 JTD 2000
Ex: Brava 1.6 1997
Ex: Puntо 1.1 1994
Кой идиот ти е сложил лепенките на капака ... провери си го кога е в гаранция, щото ако скъсаш лепенката, може да не ти я признаят гаранцията (дано не се налага де) ...Мисля че под лепенките има винтове за развиване ...
Това е снимка от нета, домързя ме да ставам да взимам апарата, после да прехвърлям снимки Моят няма такива лепенки, но е абсолютно същия иначе, а и гаранцията му е изтекла вече - имам го от 2.5 години.
...Чак да не повярваш, лаптопа е Dell, купен е ноември 2008 и има 3 години гаранция "Next business day", (която се оказа "The day after the next business day" ), но явно работи. Даже новия хард е 500 ГБ, изгорелия беше 320 ГБ, и не ми взеха стотинка дори.
Ей супер, направо си на далавера, като изключим това, че си си изгубил информацията...Обаче с Windows-a какво стана? Предполагам новия хард няма нищо на него. Което определено не би ме зарадвало.
На новия хард нямаше нищо, все пак е чисто нов, но вече е с прясна 7-ца и цял тон драйвери и софт-ове. До утре смятам да съм забравил че съм с преинсталирал. Всичко важно е на един стар, шумен и прашасал компютър с много хардове и малко кабели (power и lan) .
Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
Ex: Marea 2.4 JTD 2000
Ex: Brava 1.6 1997
Ex: Puntо 1.1 1994
Е, значи си направо в почерпка Аз за най-сигурно съм си взел едно външно HDD да ми е спокойно Обаче скоро не съм се сещал да попрехвърля туй-онуй, а трябва...
От тази тема май се зарибява доста народ да си отварят лаптопите но моя съвет е ако няма капак над радиатора да не се мъчат за да не стават гафове. Като се развият болчетата отдолу за начинаещите да не си въобразяват че лаптопа ще се раздели на 2 и говото .. така се освобождава гоната час, горния панел с клавиатура .. след като се отстранят те тогава почва и останалото разкостване. Който не се е заниавал до сега нека не експериментира , поне не с неговия лаптоп
Магията е в думите.А точните фрази за Google са:Disassembling еди какво сиHow to disassemble еди какво сиЕди какво си Disassembling Guideи така нататък.И там си пише, прави едно, после две, три ...Всеки човек, който не е от кръжока "Куни в гъзуни", владее мъничко езика на ръководството и не е кълбо от нерви, може да се справи.
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::. www.cyxap.com
Магията е в думите.А точните фрази за Google са:Disassembling еди какво сиHow to disassemble еди какво сиЕди какво си Disassembling Guideи така нататък.И там си пише, прави едно, после две, три ...Всеки човек, който не е от кръжока "Куни в гъзуни", владее мъничко езика на ръководството и не е кълбо от нерви, може да се справи.
...Всеки човек, който не е от кръжока "Куни в гъзуни", владее мъничко езика на ръководството и не е кълбо от нерви, може да се справи.
Намерих едно медицинско ръководство ... назубрих го и отивам да лекувам тъщата, че ми образува "кълбо от нерви" ... [/joke]Ако лаптопа е чист и не прегрява, ще живее по дълго и ще създава по-малко проблеми ...Ако развиете винтовете, свалите капаците и видите охлаждането - чистите и няма нужда да си губите времето да ходите по сервизи и да давате излишни пари. Една програма за мониторинг, която да показва и температурите няма да ви излишна ... и от време на време или при съмнение да се пуска ...Например от тук:http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.htmlЗа съжаление повечето модели не са толкова лесни ... Например нека някой с HP от последните 3 години се опита да стигне до охлаждането ... и после да сподели тук преживяванията си ... :P Дори да има пред него на голям монитор колкото Service Manual-и намери ...Това препоръчвам да се прави само ако машинката му е омръзнала ... и е решил, че е време за нещо ново ... Защото всичко без дисплея трябва да се разглоби на съставните си части, като в крайна сметка трябва да се извади системната (дънната) платка за да се достигне до радиатори и вентилатор.Налага се сваляне на пластмасови капаци, някои от които се държат само на щипки, които пък се чупят лесно ... разкачане на доста лентови кабели, като някои от конекторите за на доста ’завряни" места ... и т.н. и т.н. ...Разбира се - всеки си решава сам ...
Коментар