Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За алтернативните горива...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За алтернативните горива...

    Не се бях замислял по тези проблеми, но като се замислих, изведнъж ме осени... Какво ни се предлага като алтернатива на бъдещето за горива... 1. Водород2. Метан3. Био-дизелВсяко от тези горива има огромни недостатъци - водорода и метана изискват огромни налягания за да се събере приемливо количество в бутилката. Огромните налягания изискват огромни и тежки бутилки. Изискват също и сложни помпени и зареждащи станции. Допълнително поради ниското октаново число и двете не са особенно качествени горива.Био дизела е ОК в това отношение, но той пък изисква сложна технология за производство.Та въпросът е, защо ни се налагат, такива технологии, които имат вродени недостатъци, когато има други алтернативи, които са лишени от тези недостатъци. Според мене отговорът е: "Контрол". Гореописаните технологии позволяват пълен контрол над производството и транспорта на горива. Контрол, който бетонира монопола на производителите и контрола на цените.Примерно, битовата газ, където я има също е метан. Но не можете да я налеете в колата си, защото нямата помпи които да вдигат 200 атм. налягане, и които да са сертифицирани за работа със запалими газове. Същото се отнася и за водорода, когато излезат модели автомобили с водород.От друга страна, съществуват горива, които са с биологичен произход, екологично чисти, висококачествени, лесни за получаване и течни при нормални условия - това са алкохолите. Метанол и Етанол са най-подходящи. Висококалорични, с огромно октаново число, позволяват проектирането на супер форсирани двигатели с високо КПД (по избор малък разход или голяма мощност).Защо не се разработват масови двигатели за тези горива? Ами защото и метанола и етанола се приготвят в домашни условия сравнително просто. Хайде, да не е в домашни условия, но едно "гаражно" цехче + няколко хектара захарно цвекло примерно може да бълва етанол и да го продава на желаещите на конкурентни цени. Доколкото съм чувал, в Бразилия се карат много автомобили преправени да работят на спирт (добиват го от отпадъците от захарната тръстика).Друг вариант (не толкова добър) е дизели, работещи директно с растителни мазнини - олио. Единственият проблем тука е, че зимата може да замръзва. Но според мене, това е по-добре от 200 атм. бутилка метан с която караш 100км.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Само колко си прав.Според мен също,докато парите управляват света,той няма да стане по-добър.Нито ще се развива,е поне не в добрата посока.Винаги ще се получава добре познатото ни от нашата мила родина:"Пре*** другарчето си че да си добре ти".Не сме дорасли хората да мислим по друг начин.Поне повечето от хората по целият свят.

    Коментар


      #3
      Един приятел ми разправя как някакъв негов познат си купувал олио(или някаква друга мазнина беше) от метро и си зареждал мерцедеса
      Fiat Punto 1.7 TD

      Коментар


        #4
        tzetzo_slavista написа:
        Един приятел ми разправя как някакъв негов познат си купувал олио(или някаква друга мазнина беше) от метро и си зареждал мерцедеса
        Колегата Nino може да сподели опит в тази област...
        Ex. Grande Punto Driver

        Коментар


          #5
          Между другото, някой има ли си понятие колко може да струва техническият спирт (денатуриран) на едро? Имам предвид не тонове, а стотина литра примерно.
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #6
            "...Примерно, битовата газ, където я има също е метан. Но не можете да я налеете в колата си, защото нямата помпи които да вдигат 200 атм. налягане, и които да са сертифицирани за работа със запалими газове. Същото се отнася и за водорода, когато излезат модели автомобили с водород. ..."Ей тука май не си прав. Чувал съм за нещо като домашни станцийки за зареждане на автомобили, но доколкото знам няма кой да ти я узакони в БГ. Още повече, че Овергаз са (почти) монополисти в тази работа и никак няма да са съгласни да ти я свържат към мрежата си. А без това няма как да стане...Иначе едва ли ще имаш кой знае каква файда, освен че няма да се разкарваш до метан-станцията. Щото газта може и да ти дойде по-евтина, но тока дето ще го изгориш...

            Коментар


              #7
              тука са си правили тестове с една алфичка - май успешни...http://www.angeltuning.co.uk/bio-diesel.aspиначе аз мисля, че ако се намери приложима алтернатива на бензина и дизела в частност и на изчерпаемите енергоресурси, като цяло, то тя със сигурност бързо ще се разпространи като заместител на вездесъшия нефт, от чието съществуване истински печелят само тези с чаршафите.
              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

              Коментар


                #8
                От около 1 месец в БГ вече има рафинерия и се произвежда биодизелhttp://www.biodreams.bg/index.phpВ новия брой на АутоБилд може да прочетете репортаж за рафинерията, от 02.05. 2006 в редакцията постъпва на "служба" за продължителен тест Дачия Логан 1,5 dCi, която ще се движи само с такова гориво.Собствениците на рафинерията карат личните и служебните си коли и камиони - Audi A8 3.0 TDI, Mercedes E270 CDI, Mercedes Vito 2.2 CDI, Ford Transit Conect, Ford Transit, Ford Mondeo, Mercedes Actros Altego и др. от доста време с такова гориво.Ще докладвам как е Дачийката, иначе моторчето и е доста добро турбодизелче на Рено.
                Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                Коментар

                Working...
                X