Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За професията "шофьор на тир",струва ли си ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За професията "шофьор на тир",струва ли си ?

    Отдавна имам желанието да се захвана и за целта изкарах категориите,АДР,психо и др.Предлаганото заплащане е много добро особенно за каране в ЕС. От друга страна работа без стаж е почти невъзможно да започнеш,а и коментарите за българските фирми е отчайващ.Вие какво мислите по въпроса?

    #2
    Имам познат, който изкара книжка за кат. В на 25 - изобщо не искаше, родителите му направо насила го натикаха в учебната кола. 2 години не беше карал кола след това - не ще момчето и това е. После си загуби работата и му предложиха да стане шофьор, дажи му казаха, че ще му платят курса за категорията. Тъкмо му се бяха родили близнаци - нямаше къде да мърда. Сега не иска да чува за друга работа. като види камион, очите му светват, а жена му все се шегува, че ако е удома повече от седмица - само за камиони започва да приказва. Затова, ако те влече - пробвай. Имам доста познати, които карат тирове и влакове - за повечето това не е просто работа, това е начин на живот. Явно професията избира човека, а не обратно
    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

    Коментар


      #3
      И аз имам познати в този бизнес и точно както каза ЕЛЕ Очите им просто светват ...
      Ползвайте мигачи!

      "I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown."
      Jim Morrison

      Коментар


        #4
        Проститутка, шофьор и сервитьор се става по рождение В много фирми от БГ където се занимават с превози само в БГ си е пълна мизерия, да не говорим, че ще спиш в камиона и няма да се къпеш със седмици.На ден през фирмата в която работя минават минимум 7-8 камиона за товарене и говоря с повечето шофьори, като цяло си е мизерия. Далавера има ако курсовете са навън и работиш в коректна фирма.Иначе познавам трима човека които са си хванали няколко фирми с които работят и като знам какви са разходите и колко взимат за курсовете си е доста доходен бизнес, но това при положение, че камиона е твой. Като цяло си зависи от човека и най вече от това което написах в самото начало.

        Коментар


          #5
          Струва си само ако си извън България, тук заплащането е сравнително мизерно, спиш в кабината а няма лев.
          Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
          Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

          Коментар


            #6
            batproho написа:
            Струва си само ако си извън България, тук заплащането е сравнително мизерно, спиш в кабината а няма лев.
            В чужбина май взимат действително повече пари ,но май пак живеят по същия начин- спиш в кабината, ядеш консерви и други гадни храни.
            Виж бейби не сме глупаци,
            ние сме отбор от здравеняци.
            Да бъдеш с нас знам, че го желаеш,
            така че качвай се на дансинга и започвай да играеш!
            http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo

            Коментар


              #7
              Всичко зависи на каква фирма ще попаднеш и каква е интензивността на курсовете. Мой приятел беше за една година в Барселона, в началото обикаляше из Франция, Англия и Италия, после го преместиха на фиксирани курсове само в Барселона до летището. В Барселона спеше на общежитие, което е на самата фирма с още двама негови колеги, с които обаче не се засича, щото са различни смени. Заплатата му беше 1000 евро, но накрая го преметнаха с една глоба, заради неизправност в тахографа и последните три месеца работи без пари. Като гледам тука как се налага да висят по границата с Гърция и по други причини и като се тегли чертата, май не си струва тази авантюра.
              Fiat Marea Weekend 1,6 16V

              Коментар


                #8
                Ако си несемеен, или имаш улегнало семейство с порастнали що-годе деца, работата е ОК.Мой приятел имаше много голям мерак, едно че го влечат камионите от малък, второ - и парите са доста добри.Направи един едноседмичен курс до Италия, който стана двуседмичен и до Франция, върна се, взе си парите за курса и повече не се качи. Точно му се беше родило детето и се отказа за да бъде до него.РАботата не е чак толкова зле, колкото някои по-горе я описват. Бани има в почти всеки по-голям ТИР паркинг из Европа, за смешни стотинки. Храната е такава, каквато си я купиш - никой не ти осигурява храна. Ако си купиш консерви - ядеш консерви, ако можеш да готвиш, можеш да си готвиш на газово котлонче и да си ядеш каквото искаш. В камиона си имаш хладилник, телевизор, удобно легло и какво ли не. Проститутки под път и над път (най-вече - покрай път ).Но според мен не е работа за семеен човек с младо семейство. Лично мое мнение.Иначе аз с удоволствие също бих карал, нямам Е категория, но никога не е късно.Дето има един виц: "Още малко да беше поучил, мама, поне шофьор да станеш" Историята дето Еле я е разказала леко ми се струва нереална. За да изкараш С+Е категория, трябва минимум от 2 години да имаш "С". Няма как от В да изкараш директно С+Е и да се качиш да караш ТИР. Но пък и скоро не съм проверявал нормативите, може и да са го махнали това изискване. Не искам да споря...П.П. Проверих - сега искат 1 година стаж с "С" категория, за да изкараш С+Е.

                Коментар


                  #9
                  аз съм сменил достаработи, но баща ми има камиони от 18 години.и като ми писна един ден без да знае изкарах курса, и след 10 дни си взех книжката и подкарах единия камион.Сега неискам да чувам за друга работа.Но при мен работата е че аз карам само из Бургаски регион

                  Коментар


                    #10
                    Дидо, аз в момента карам C кат. и за да започнеш Е се иска 1 година да си имал С, независимо дали си имал стаж или не.
                    Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                    Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                    Коментар


                      #11
                      Да споделя и аз личното ми виждане по въпроса.Работата наистина е за млад несемеен или по улегнал мъж с поотрасли деца.Преди 6-7 години направих един курс до Италия при вуйчо,който има фирма с 10-тина камиона.Сигурно в продължение на две години го агитирвах да ме вземе с него и после да ме назначи на работа,много ми се пътуваше,приемах го като един вид пътешествие.За хигиената в Европа/минахме през Гърция за Италия с ферибот/няма какво да приказваме,има си достатъчно места на които човек/макар и ТИРаджия/ може да си вземе душ на прилични цени.В камиона си имаш всичко като в една боксониера-ТВ,хладилник,газ.котлон,печка,удобно легло и т.н.Колежки под път и над път се намират,особенно навън са доста по хубави от нашите,поне на външен вид,не съм ги пробвал.Заплащането тогава беше сравнително примамливо,сега сигурно се равнява на около 1500-2000 лв в зависимост от изминатите километри.Общо взето си е приключение и е интересно,но така мисля,защото направих само един единствен курс.Разбрах,че тая работа не е за мен.Има си и своите недостатъци.Сам си като пън,псуваш митничари/чакахме на Гръцката граница-36ч/,требе прости....ки да си търсиш някога сигурно.Нестава за мен.Нищо не ти пречи да тръгнеш с някои познат и да видиш дали това е твоето призвание.

                      Коментар


                        #12
                        reter написа:
                        Дидо, аз в момента карам C кат. и за да започнеш Е се иска 1 година да си имал С, независимо дали си имал стаж или не.
                        Иска се 1 година от датата на издаване на книжката
                        ланчия либра 2.4 jtd 150к 2005 г--учебна

                        Коментар


                          #13
                          e това вече не е хубаво: http://www.plovdivmedia.com/24016.html Български шофьор се обеси в ТИР-а си в Гърция, след като стоял изоставен без пари и храна една седмица, съобщиха от полицията в гр. Ливадя. Тялото на В. М. било открито от негови колеги да виси на бесилка от ремъци за връзване на товари в камиона, уточниха полицаите. Българинът изпаднал в трагично положение след извършена проверка в понеделник от гръцки катаджии, които установили, че гумите на камиона му са износени и не са подходящи за път. ТИР-ът бил отбит на паркинг в град Тива. След инцидента шофьорът се свързал с фирмата си работодател и шефовете му наредили да остане там. Уверили го, че ще дойдат колеги, за да му донесат нови гуми. Шофьорът им напомнил, че няма никакви пари, и му обещали, че след няколко часа проблемът ще се разреши. Няколкото часа обаче станали няколко дни - едва в петък призори българските му колеги пристигнали в Тива. Тираджията чакал напразно някой да му донесе пари, тъй като нямал какво да яде и след дългото очакване сложил край на живота си - това е една от версиите, по които работят следователите в Гърция. След като пристигнали в Тива, колегите открили ключовете в контакта на камиона, но шофьорът липсвал. Чак когато вдигнали платнището на камиона, открили безжизненото тяло на В. М. да виси в ТИР-а, уточниха гръцките полицаи. ,,Вчера към обяд получихме официална информация за трагичния инцидент от полицията

                          Коментар


                            #14
                            Immortal: не съм го разказала с подробности, ако държиш, ще питам и ще го разкажа.
                            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                            Коментар


                              #15
                              И да и не.Има толкова променливи неща та едва ли има някой който може да ти даде отговор на въпроса.Пример от днешни дни.Мой приятел е близо 2 години в Испания с такава професия.Работи в една фирма с брат си,на различни камиони при различни условия.Първата година беше на срочен договор и очакваше да остане на постоянен, 2-3 дена преди това да се случи му го прекратиха без право на държавни помощи и тн.Брат му е на постоянен договор,в случай че го уволнят му дължат 60 000 евра обезщетение.Брат му си продължава да работи за същата фирма,а приятеля ми се прибра в България със добри спестявания и Волво S80 за около 10 000 евро.Поседя 2-3 месеца в България и пак отпраши за Испания да "върти геврека" за около година.Поработи една година и фирмата им фалира,сега се съди с работодателя си за над 7 000 евро неполучени заработки.Прибра се в началото на месеца,отлетя преди седмица за делото тази вечер го чакам да кацне в София и пак да се прибере у дома.До следващата оферта за работа.Така че стягай багажа, па каквото сабля покаже.
                              FIAT FORUM BULGARIA
                              Ракията е над политиката

                              Видео от Италфест 2011

                              Коментар

                              Working...
                              X