Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Някой компютърен спец може ли да ми обясни този син екран

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Aко ти се занимава,може да прочетеш дъмповете. http://support.microsoft.com/kb/315263
    Браво 1.6 16v 1996
    Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

    Коментар


      #17
      пусни си отново XP CD и repair кликни ще ти ремонтира XP то че може да се оттървеш от синия екран .
      Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
      ESP ASR CC HH MSR 6AB

      Коментар


        #18
        jenshen73 написа:
        Ако твърдия диск е SATA - задължително пробвай с нови качествени интерфейсни кабели. Доста често те са проблем N1.
        Е аз точно това направх, само че като смених кабела го ръгнах в друга сата и се оправи, сега не знам в дъното ли е бил проблема или в кабела.Това е най простия вариянт които може да опита колегата докато не е станало късно, че аз след това купувах нов хард, стария е форматиран и така си стои не съм го пробвал дали става

        Коментар


          #19
          И аз си го виждам редовно този син екран. Преди бях с едно дъно с памет СД-РАМ и вградено видео, после го смених с такова с памет ДДР, и външно видео. С новото дъно започна да ми се появява този екран. Най-често - при превключване между двата потребителя, които съм създал. Хард-диска ми има лоши сектори и два пъти досега имах сериозни проблеми, и двата пъти все пак компютъра успя да се "възстанови", но синият екран винаги си го има. Проверявал съм дали всички компоненти са легнали стабилно, дали гнездата им са чисти, процесорът не се нгоррещява много, рядко минава 75 градуса. Но синият екран си го има. Вече не му обръщам внимание. Ако решиш проблема, драсни решението, ще пробвам и аз.Ред.: И да допълня - един от проблемите ми беше свързан с паметта, купих си чисто нова, но синият екран си е все така наличен.
          Ако тия градуси, който си писал "75" не са правописна грешка това ще да ти е проблема..... Щом е с ДДР процесорчето не е от най- новите, но въпреки всичко температури от 65 градуса нагоре не са много нормални.До автора на темата. Както колегите казаха проблема може да е от всичко.... от софтуера до хардуера.... като за начало и най- прост тест земи отвори си машината свали паметите хвани една гумичка за молив и изтъркай хубаво от двете страни паметта там където влиза в гнездото на дъното а самите сокети почисти с прахосмукачката /с пластмасов накрайник/, същото нещо можеп да направиш и с видео картата. Ако проблема остане вече може да почнеш да ровиш по форумите за програми за тестване и т.н.А и най- добре пробвай във хардуер.бг форума Успех.

          Коментар


            #20
            Venioid написа:
            90 % от сините екрани, които съм въждал, са били причинени от криви драйвери. Звуковите и видео картите обичат да създават такива проблеми. На Win 7 никога не ми се е случвало.
            Щом това старо дъно прави проблеми под Windows XP, значи най-вероятно имаш хардуерен проблем. Какъвто и друг Windows да сложиш, проблема ще се появи под една или друга форма. Т.е. трябва да си намериш и отсраниш хардуерния проблем.Като се види син екран, рефлекса на комп. техници е да се усъмнят в паметта. В конкретния случай си мисля, че проблема ти е с някое от нещата закачени на южния мост - HDD, CD/DVD, всякакви USB джаджи и т.н.Мисля че jenshen73 е най-близо до истината. Какво ти предлагам:1. На някой нормално работещ комп изтегли това:http://hddguru.com/download/software...хивирай zip-a ... oтвори този файл с Nero Burnnig ROM и изпечи едно CD.Укажи в BIOS => Boot menu на компа ти да зарежда първо от CD/DVD.Сложи изпеченото CD и рестартирай. Като зареди програмата, ще ти покаже какви хард-дискове имаш. Ако са повече от един, посочи номера на първия. Натисни 2 пъти Ф4 и изчакай да свърши ... може да отнеме бая време. Ако има някакъв проблем, то ще видиш грешките в долната дясна половина на екрана.Ако с тоя диск всичко е наред, натисни Шифт и Ф3 едновременно и избери следващия диск. И пак 2 пъти Ф4 ... Предполагам че някой от дисковте ти не е наред. Може докато дисковете се тестват да поразмърдаш кабелите дето отиват към хард-диска ... и ако през това време почнат да се появяват грешки, смени кабела ...Ако дисковете са наред - тествай паметта за повече от няколко часа ...с Memtest86+ примерно ...,http://www.memtest.org/download/4.10...0.iso.zipПП/ Ако компа е бил оверклокнат, причина за проблема може да е овърклока ...Провери дали не е овърклокнат. Ако е, върни го на дефолтни настройки. Извади и после пак сложи 2-3 пъти интерфейсния и захранващия кабел към диска. Направи същото и в другия край на интерф.кабел ... там дето влиза в дъното. Може да е лош контакт, но най-вероятно просто кабела да се е споминал /jenshen73 беше писал по-горе/.Може драмата да идва и от дъното ... огледай дали горната част на електролитните кондезатори не е леко сферична... или дали в основата им няма нещо приличащо на нечистотии ... ако да - следва смяна на кондензатори ... 3-4 лева са всичките ... трябва да са високочестотни - като за импулсни захранвания ...
            Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

            Коментар


              #21
              Тук ми стана малко смешно със синия убиец. Наистина причината в повечето случаи е хардуерна и както много са посъветвали и посочили голям брой възможности, са прави. Аз обаче много обичам да проверявам захранването. Особенно в 90/100 компютрите са с евтино захранване. Такова захранване често има проблем с пресъхнали и подути кондензатори. Не казвам че е точно там проблема, но в последно време все на това попадам. Нещо повече- от лошо захранване гърми и дъно, ако не се вземат мерки навреме. Всъщност дъната гърмят най вече от това или лошо охлаждане на южняка. Успех с диагностиката и ремонта!П.П. А колегата от по-горния пост, май говори за нискоемисионни кондензатори. Защото полярни ,,високочестотни’ кондензатори с капацитет от порядъка на над 1000мкф, е просто смешно. Това са филтриращи електролитни кондензатори и е добре да се заменят с маркови- на известни фирми. Не е лошо да са с капацитет по-висок с 20-30 че и в някои случаи до 50 че и 100% от номинала. Но това само ако се знае къде се поставят и най вече в по-евтините дъна, които са орязани още от производителя за по ниска себестойност. След замяна на повреден кондензатор се тества дъното без процесор с тестова пост карта и се замерват напреженията му. За да не гръмнете после я процесор я памет или мост.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #22
                Не съм много спец, но съм сигурен, че едно време бях чел за сините екрани. От WinXP и нататък тези сини екрани за 100% хардуерен проблем. При Виста също има подобен, но не е син, а черен, а за 7 не съм виждал още. При мен най-често та се появявали когато копа седеше под масата и се пълнеше с прах и съответно се получаваше лошо охлаждане или лоши връзки. една идейка относно професорчето и това че дига температура: изчисти всичката прах по радиатора и после провери дали ти работят коректно всички перки по машината - проффесор, захранване (ако е спряла тя прегрява и пак дава ядове), и не на последно място кабела на дисковете без значение ИДЕ или САТА, всички дават ядове... И още нещо, смени буксата на захранването на диска с друга от захранването ако имаш, това също е помагало колкото и нелогично да е едит: Пууу, колегата iuly_vn ма превари с малко

                Коментар


                  #23
                  bubachko написа:
                  Не съм много спец, но съм сигурен, че едно време бях чел за сините екрани. От WinXP и нататък тези сини екрани за 100% хардуерен проблем. При Виста също има подобен, но не е син, а черен, а за 7 не съм виждал още. При мен най-често та се появявали когато копа седеше под масата и се пълнеше с прах и съответно се получаваше лошо охлаждане или лоши връзки. една идейка относно професорчето и това че дига температура: изчисти всичката прах по радиатора и после провери дали ти работят коректно всички перки по машината - проффесор, захранване (ако е спряла тя прегрява и пак дава ядове), и не на последно място кабела на дисковете без значение ИДЕ или САТА, всички дават ядове... И още нещо, смени буксата на захранването на диска с друга от захранването ако имаш, това също е помагало колкото и нелогично да е едит: Пууу, колегата iuly_vn ма превари с малко
                  Колегата Iuli_vn, ще си позволи да те цитатира! При лошо охлаждане компютърът ще "забие", а не да диагностицира със син екран. Това е така заради защитата от претоварване. При лоши връзки и от прах, да съгласен съм. При Виста и седмицата, синия екран наистина е заменен с черен. Но просто са сменили само цвета му. Не знам защо от Майкрософт са решили така, но поне да бяха включили и траурен марш-сигнал.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #24
                    ogi28b написа:
                    И аз си го виждам редовно този син екран. Преди бях с едно дъно с памет СД-РАМ и вградено видео, после го смених с такова с памет ДДР, и външно видео. С новото дъно започна да ми се появява този екран. Най-често - при превключване между двата потребителя, които съм създал. Хард-диска ми има лоши сектори и два пъти досега имах сериозни проблеми, и двата пъти все пак компютъра успя да се "възстанови", но синият екран винаги си го има. Проверявал съм дали всички компоненти са легнали стабилно, дали гнездата им са чисти, процесорът не се нгоррещява много, рядко минава 75 градуса. Но синият екран си го има. Вече не му обръщам внимание. Ако решиш проблема, драсни решението, ще пробвам и аз.Ред.: И да допълня - един от проблемите ми беше свързан с паметта, купих си чисто нова, но синият екран си е все така наличен.
                    Оги, ако си установил лоши сектори по харда, има една много ефикасна програма на Димитрии Постриганов. Въстановява надежно лоши сектори без да трие информация от харда. Има я в Хиеренс буут серията от 9-та насам. Не говоря за предишната която е за Лоу формат. Въпреки че аз при такива хардове пускам първо нея, а после и другата. Успеваемоста е над 99/100. Поне при мен де. Виж и по-горния ми пост.Компонентите освен да са легнали правилно в слотовете е важно и самите слотове да не са "уморени". Това се случва с по старите дъна над две години, за нискобюджетните. Проверяват се с леко почукване с пръст по компонентите в тях. Ако компютърът забие се сменя слота с друг или ново дъно. Може първо да се почистят слотовете със спирт. Аз ползвам външната част от симкарта, обвита с плат и напоена със спирт. Пасва точно в отворите на слотовете.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #25
                      Ами този компютър по рпинцип е на доизживяване, все пак е на около 6-8 години, ЛЛили Иванова го е ползвала като малка. А това за 75-те градуса мисля че трябваше да го възприемете по-шеговито - казах че рядко ги минава, което пък не значи че работи на 74 И колата ми рядко минава 245 км/ч. Извинете ако съм заблудил някого. Той рядко минава и 53, също така, да съм по-точен. В един момент обаче нещо беше станало с пастата му, и температура от 78-80 градуса си беше нормалното му работно състояние, ама кой да се сети да проверява там.. Все пак ще следя темата и като ми остане време ще опитам методите за лечение които предлагате.

                      Коментар


                        #26
                        iuly_vn написа:
                        ...Защото полярни ,,високочестотни’ кондензатори с капацитет от порядъка на над 1000мкф, е просто смешно. Това са филтриращи електролитни кондензатори ...
                        Когато говорим за честоти при електролитните кондензатори - важното е да са с нисък импеданс ... Намират се в БГ електролитни кондензатори, които са проектирани за работа с по-високи честоти ... тавана им е пъти по-висок от честотата на което работят в дънната платка ...И не всички електр.кондензатори в дънната платка за само филтриращи ... :D Copy/Paste от Data sheet-a на едни от достъпните в БГ кондензатори ... това за тези, които няма да четат Data sheet-a от линка по-долу:- EXR series capacitors are ideal for use in switching power supplies. - Other High Frequency Applications. - Low Impedance and long life. Източник на това - от производителя: http://www.hitano.com.tw/PDF/EXR_091015.pdfДоста евтини за качеството си ... но за стари дъна, ако няма донор за по-качествени кондензатори , тия са добра алтернатива ... Идеята да купиш качествени кондензатори които струват повече от дъното нещо не ми се връзва ...
                        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                        Коментар


                          #27
                          Skip_01 написа:
                          iuly_vn написа:
                          ...Защото полярни ,,високочестотни’ кондензатори с капацитет от порядъка на над 1000мкф, е просто смешно. Това са филтриращи електролитни кондензатори ...
                          Когато говорим за честоти при електролитните кондензатори - важното е да са с нисък импеданс ... Намират се в БГ електролитни кондензатори, които са проектирани за работа с по-високи честоти ... тавана им е пъти по-висок от честотата на което работят в дънната платка ...И не всички електр.кондензатори в дънната платка за само филтриращи ... :D Copy/Paste от Data sheet-a на едни от достъпните в БГ кондензатори ... това за тези, които няма да четат Data sheet-a от линка по-долу:- EXR series capacitors are ideal for use in switching power supplies. - Other High Frequency Applications. - Low Impedance and long life. Източник на това - от производителя: http://www.hitano.com.tw/PDF/EXR_091015.pdfДоста евтини за качеството си ... но за стари дъна, ако няма донор за по-качествени кондензатори , тия са добра алтернатива ... Идеята да купиш качествени кондензатори които струват повече от дъното нещо не ми се връзва ...
                          Ами ти с постването на линка, сам си си дал отговор на въпроса, който не ти е ясен. Учи се във всяко едно средно училище. Капацитета на даден кондензатор е в зависимост на пълния заряд-разряд за определено време. Колкото е по голяма честотата, толкова е по малко времето необходимо на кондензатора, да се зареди до макс. величина на капацитета си. Всичко останало, е просто рекламен трик! Сигурно знаеш поне, какво е синусоида! Няма как, един кондензатор, да достигне до максимален заряд, за време по малко, от нужното на напрежението да достигне тая стойност, в зависимост от вътрешното му съпротивлрние. Така че колкото е по-голям капацитета, толкова времето на заряд разряд се увеличава, т.е. честотата на работа намалява. Няма как да се променят законите от физиката. "Високочестотните" кондензатори, както и ти ги наричаш, е просто жаргон сред ел. техниците-които навремето не завършиха повече от средно! Това не е променлива или постоянна величина, определяща техническа характеристика на този елемент.И научи английски, защото Other High Frequency Applications, не означава образно, че кондензатора работи на по по-висока честота, а че НЕ си мени параметрите при определени условия, за определено време и е устоичив на ТИЯ УСЛОВИЯ /ЧЕСТОТИ/ съгласно неговите характеристики. Защото ментетата издъхват в тия ситуации!В случая за който става въпрос, тия кондензатори доизглаждат пулсацийте на напрежението на процесора след мосфетите, което се достъпва в дънната платка, логически определено в BIOS-а. Та ако не знаеш, НЕ захранващия блок определя това напрежение, а зададеното от BIOS, чрез достъпили логически единици и нули в контролера управляващ мосфетите. Толкова с безпларния урок, колега!
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #28
                            Юли, пак си яхнал метлата От жегата ще да е....
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #29
                              jenshen73 написа:
                              Юли, пак си яхнал метлата От жегата ще да е....
                              Ми дразня се от подобни неточности. Че много станаха "майсторите" които учили недоучили и грабнали поялника, че и съвети дават.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                #30
                                iuly_vn написа:
                                jenshen73 написа:
                                Юли, пак си яхнал метлата От жегата ще да е....
                                Ми дразня се от подобни неточности. Че много станаха "майсторите" които учили недоучили и грабнали поялника, че и съвети дават.
                                Както казват: В спора зе ражда... караницата
                                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                                Коментар

                                Working...
                                X