Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вече можем да проверяваме глобите от КАТ в Интернет

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    за новите книжки на инвалиди

    Извинявам се,ако не съм в правилния раздел,но смятам,че случилото се с мен ще помогне на много колеги.Подмяната на нови шофьорски книжки за тези,които са с ТЕЛК вече става само в КАТ.Там ви пращат в Транспортна болница за медицинско и понеже са много натоварени,записват за НОЕМВРИ ???Преценете сами дали да обявите,че сте с ТЕЛК или да си платите нормалната такса и да си подадете молба за всички документи по местоживеене.Надявам се да предупредя хората,на които предстои тази процедура,за да са информирани и имат избор.
    Стило 1.9 JTD 115 к.с.5 вр.2001 г.

    Коментар


      #17
      Хора, тези справки са пълна простотия. Онзи ден както ви писах, след първата справка бях О.К. Усъмних се, защото знам за около три акта, които БИ трябвало да имам. Вчера пуснах нова заявка и днес ми излиза един акт за 10 лв. от РПУ Дряново.Утре кат пусна нова заявка, не се знае какво ще излезе. Акта от Дряново е от 2009, което значи че няма как да кажем, че е дошъл днес.Ето справките в снимки:
      Прикачени файлове

      Коментар


        #18
        Всъщност бачка ли това нещо?Може ли в общината при плащане на данъци да ми проверят дали имам нещо?
        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

        Коментар


          #19
          GTipo написа:
          Може ли в общината при плащане на данъци да ми проверят дали имам нещо?
          не! в общината излизат само общинските данъци и вземания, т.е. данък сгради, такса смет, глоби наложени от общинската администрация - примерно за неправилно паркиране и други местни данъци.от КАТ глобите по наказателни постановлинея ще ги търсиш в НАП.
          Fiat Punto 1.1-Синята птица
          Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
          Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

          Коментар


            #20
            Re: за новите книжки на инвалиди

            bobo50 написа:
            Извинявам се,ако не съм в правилния раздел,но смятам,че случилото се с мен ще помогне на много колеги.Подмяната на нови шофьорски книжки за тези,които са с ТЕЛК вече става само в КАТ.Там ви пращат в Транспортна болница за медицинско и понеже са много натоварени,записват за НОЕМВРИ ???Преценете сами дали да обявите,че сте с ТЕЛК или да си платите нормалната такса и да си подадете молба за всички документи по местоживеене.Надявам се да предупредя хората,на които предстои тази процедура,за да са информирани и имат избор.
            Още информация:С една ръка КАТ дава права на инвалидите, с другата им ги взима"От няколко години съм инвалид 1-а група. Заради задължителното подновяване на шофьорската книжка отидох в КАТ. Срокът й не е изтекъл, но придобих инвалидност, след като тя беше издадена. Оказа се, че Пътна полиция (респективно държавата)дава преимущество на инвалидите -за тях подновяването на свидетелството за правоуправление струва 6 лева, докато за останалите шофьори то е 18 лева. Аз естествено реших да се възползвам и да спестя 12 лева. Занесох в КАТ задължителните документи - свидетелство за инвалидност от Трудово-експертната лекарска комисия (ТЕЛК) и актуално медицинско от поликлиниката. Оказа се обаче, че решението на ТЕЛК не е достатъчно, за да докаже, че си инвалид.Така нито спестих пари, да не говорим за здравето, нервите и тичането, необходими на човек да докаже на КАТ, че е инвалид и да се възползва от предимството да плати уж по-малко. Оказа се, че съм направила грешния избор. Вместо просто да платя 18 лева и да си извадя книжка като всички, без да споменавам, че съм болна, аз се доверих на любезната държава и нейната грижа за инвалидите. Тя обаче вместо грижати предлага адЗа да се докаже пред КАТ инвалидността, първо оттам издават срещу 3 лева удостоверение за наличие на катастрофа. Парите се превеждат само по банков път (чрез СИБанк), което струва още 1 лев - комисиона на банката за превода.С удостоверението трябва да отидеш в Транспортна болница, където да се явиш пред комисия, наречена ТОЛЕК. Единствено нейното решение за инвалидност КАТ зачита за валидно.Така и не разбрах защо на лекарите им трябва удостоверение за евентуални пътни произшествия. Нито пък защо не се счита за меродавно решението на ТЕЛК, а още по-малко защо точно и само в Транспортна болница има такава комисия. Интересно какво ли правят хора от градове,където няма Транспортна болница?А тези от селата?Във въпросния ТОЛЕК 6-7 лекари трябва да оценят пригодността ти да шофираш. При тях се ходи 3 пъти. Първия път - за насрочване на часове за съответните кабинети за прегледи, втория път - за да минеш на прегледите, третия - за да се събере цялата комисия и да излезе с решение. Междувременно между втория и третия етап трябва да си извадиш и бележка от градския психодиспансер, че не си регистриран там. Оттам те препращат към психоболницата на 4-и километър в столицата. Там се получава заветното удостоверение, че не си болен с психиката.И защо, при положение че за да ти издадат нормална книжка, минаваш през няколко лекари в поликлиника, между които задължително очен и невролог?След всичко сметката за шофьорската книжка набъбва доста. Само 10 лева е медицинското в поликлиниката, което прибързано съм извадила. 4 лева пък са нужни за допускането до ТОЛЕК. Плюс таксата за издаване на книжка на инвалид. Разходите по обикалянето изобщо не се броят.Най-циничното е че, ако ТОЛЕК реши, че си негоден,можеш спокойно да минеш по нормалния реди си изкарваш книжката за 18 лева като здрав човек. Та ето това е отношението на държавата - с едната ръка на хартия дава права на инвалидите. С другата чрез чиновниците и бюрокрацията ги взима. Не е ли малко цинично точно инвалидите да се принуждават да издържат разни чиновници и измислени комисии?"Марияна Чернева, СофияПътна полиция: Книжката не може да сепрезавери с обикновено медицинскоВъв връзка със запитването на г-жа Мария Чернева от София предоставяме следната информация:Съгласно чл. 151, ал. 2 от Закона за движение по пътищата свидетелство за правоуправление на МПС се издава на лице, което е физически годно да управлява МПС за съответната категория. Съгласно чл. 51, ал. 2 от Закона за българските документи за самоличност срокът на валидност на свидетелството за правоуправление е 10 години, а на лица с физически недостатъци - 5 години.Физическата годност на водачите на МПС към настоящия момент се установява съгласно изискванията на Наредба 31/1999 г. на Министерството на транспорта и съобщенията (чл. 5 до чл. , където е казано, че спорните и особено случаите при установяване физическа годност, се решават от транспортните областни лекарски експертни комисии - ТОЛЕК.От писмото на г-жа Чернева не е ясно каква инвалидност е придобила (освен че с решение на ТЕЛК й е определена първа група инвалидност), но при всички случаи годността й да управлява МПС може да реши само ТОЛЕК и това е трябвало да стане по препоръка на лекуващия лекар още при придобиване на инвалидността. В редица случаи, за да не са опасни за останалите участници в пътното движение, инвалидите трябва да управляват само приспособени със състоянието им МПС, което се отразява в шофьорската книжка. Погрешно е да се смята, че с обикновено медицинско, издадено от поликлиниката, може да се презавери свидетелството за управление на г-жа Чернева.Що се отнася до решението на ТЕЛК, то този документ може да послужи за определяне на група инвалидност и за постъпване на работа, но не може да определи медицинската годност на Чернева да управлява МПС.В писмото неправилно е посочена таксата за издаване на шофьорска книжка на инвалид - тя е 2 лева, а не 6 лева."Зам.-директор на Национална служба "Полиция"полк. Павлин ДимитровКоментар на юриста: Законно е, но не е справедливоБез да ставам адвокат на КАТ, съм длъжен да потвърдя, че действията му са законосъобразни. Независимо че към разтакаването на хората и особено на инвалидите всички сме особено чувствителни.Наредба N31 от 1999 г. определя изискванията, условията и реда за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства (МПС). Тя е приета на база на Закона за движение по пътищата. Чл. 151, ал. 2 от закона предвижда, че свидетелство за управление на моторни превозни средства се издава от органите на Министерството на вътрешните работи на лице, което е физически годно да управлява моторни превозни средства за съответната категория. Физическата годност на водачите и на кандидатите за водачи на МПСсе установява с медицински преглед,при който се проверява дали лицето, подложено на преглед, отговаря на медицинските изисквания към водачите за съответната категория МПС (чл. от наредбата).Организацията на медицинските прегледи на водачите и редът за даване на заключение за тяхната годност се определят синструкция, утвърдена от министъра на здравеопазванетоТъй като коментарът няма за цел да навлиза в подробности в нормативната уредба, ще спра дотук с тази най-обща информация. Видно е, че е създадена една подробна нормативна база - законова и подзаконова, третираща материята относно здравето на водачите на превозни средства и изобщо движението по пътищата. Това не би могло да бъде окачествено като каприз на народни представители или различни ведомства. Управлението на превозни средства е отчетено (не без основание) като дейност, която отдавна представляваизточник на повишена опасностБезопасността на пътя е въпрос, който стои с особена важност за България като страна, намираща се в челото на класациите по пътнотранспортни произшествия и по брой "жертви от войната" по пътищата. Далеч съм от мисълта, че само режимът за издаване на свидетелствата за правоуправление и изискванията за физическа и психическа годност ще решат този проблем, но това е част от разрешаването на общия проблем.Безспорно за хората с увреждания, както и за всички други трябва да се констатира наличието на изискуемата от закона физическа и психическа годност да управляват МПС. Това може да стане от транспортните областни лекарски експертни комисии (ТОЛЕК) и транспортната централна лекарска експертна комисия (ТЦЛЕК). В случая класическите експертнирешения на ТЕЛК и на НЕЛК не биха имали сила за КАТТова е обосновано от различната компетентност/предназначение на последните. Те трябва да отговорят на въпроса дали едно лице е годно да полага труд и при какви условия. Но те нямат за цел и не могат да установяват дали работникът или служителят стават за водачи на МПС. Такъв въпрос пред тях не стои, а Законът за движение по пътищата изисква точно тази констатация. Министерството на вътрешните работи и в частност КАТ не се интересуват от факта, че лицето е инвалид, те се интересуват отговаря ли то на изискванията за физическа годност. Защото и инвалиди управляват с години безаварийно колите си. На този важен медицински въпрос отговор ще дадат компетентните органи - ТОЛЕК и ТЦЛЕК, защото те имат специализираните знания в тази насока. Затова формално правно КАТ е прав да изисква изачита само специалните прегледии документи за притежаването на шофьорски права от инвалиди. Дори считам, че той не е в състояние да влияе на организацията на работата в Транспортната болница-София (ТОЛЕК) и аналогичните областните транспортни лекарски комисии. По този начин отговарям на въпроса какво да прави инвалид от провинцията - такава комисия се формира в областните центрове.Другият проблем, които възниква в случая, е обвързан с обстоятелството, че сме изправенипред възможност за заобикаляне на законаКакто се сочи и в писмото, ако лицето реши да си извади шофьорската книжка не като инвалид, а като обикновен водач, той не би бил изправен пред необходимостта да минава през посочените лекарски комисии. Подаването на документите от инвалид за свидетелство за правоуправление по общия ред не е изключена хипотеза въпреки категоричния отговор на Национална служба "Полиция". С медицинско удостоверение, издадено от ДКЦ (Диагностично-консултативен център), може да се мине с малко по-високата такса. Това обаче не се дължи на факта, че държавата има за цел да даде избор на лицата как те да постъпят, не е и недоглеждане на КАТ, а просто все още липсва електронната връзка между лекуващ/личен лекар на инвалида шофьор и масива на "Пътна полиция".Адвокат ИВАН СОТИРОВ

            Коментар


              #21
              Re: за новите книжки на инвалиди

              OjorO написа:
              bobo50 написа:
              Извинявам се,ако не съм в правилния раздел,но смятам,че случилото се с мен ще помогне на много колеги.Подмяната на нови шофьорски книжки за тези,които са с ТЕЛК вече става само в КАТ.Там ви пращат в Транспортна болница за медицинско и понеже са много натоварени,записват за НОЕМВРИ ???Преценете сами дали да обявите,че сте с ТЕЛК или да си платите нормалната такса и да си подадете молба за всички документи по местоживеене.Надявам се да предупредя хората,на които предстои тази процедура,за да са информирани и имат избор.
              Още информация:С една ръка КАТ дава права на инвалидите, с другата им ги взима"От няколко години съм инвалид 1-а група. Заради задължителното подновяване на шофьорската книжка отидох в КАТ. Срокът й не е изтекъл, но придобих инвалидност, след като тя беше издадена. Оказа се, че Пътна полиция (респективно държавата)дава преимущество на инвалидите -за тях подновяването на свидетелството за правоуправление струва 6 лева, докато за останалите шофьори то е 18 лева. Аз естествено реших да се възползвам и да спестя 12 лева. Занесох в КАТ задължителните документи - свидетелство за инвалидност от Трудово-експертната лекарска комисия (ТЕЛК) и актуално медицинско от поликлиниката. Оказа се обаче, че решението на ТЕЛК не е достатъчно, за да докаже, че си инвалид.Така нито спестих пари, да не говорим за здравето, нервите и тичането, необходими на човек да докаже на КАТ, че е инвалид и да се възползва от предимството да плати уж по-малко. Оказа се, че съм направила грешния избор. Вместо просто да платя 18 лева и да си извадя книжка като всички, без да споменавам, че съм болна, аз се доверих на любезната държава и нейната грижа за инвалидите. Тя обаче вместо грижати предлага адЗа да се докаже пред КАТ инвалидността, първо оттам издават срещу 3 лева удостоверение за наличие на катастрофа. Парите се превеждат само по банков път (чрез СИБанк), което струва още 1 лев - комисиона на банката за превода.С удостоверението трябва да отидеш в Транспортна болница, където да се явиш пред комисия, наречена ТОЛЕК. Единствено нейното решение за инвалидност КАТ зачита за валидно.Така и не разбрах защо на лекарите им трябва удостоверение за евентуални пътни произшествия. Нито пък защо не се счита за меродавно решението на ТЕЛК, а още по-малко защо точно и само в Транспортна болница има такава комисия. Интересно какво ли правят хора от градове,където няма Транспортна болница?А тези от селата?Във въпросния ТОЛЕК 6-7 лекари трябва да оценят пригодността ти да шофираш. При тях се ходи 3 пъти. Първия път - за насрочване на часове за съответните кабинети за прегледи, втория път - за да минеш на прегледите, третия - за да се събере цялата комисия и да излезе с решение. Междувременно между втория и третия етап трябва да си извадиш и бележка от градския психодиспансер, че не си регистриран там. Оттам те препращат към психоболницата на 4-и километър в столицата. Там се получава заветното удостоверение, че не си болен с психиката.И защо, при положение че за да ти издадат нормална книжка, минаваш през няколко лекари в поликлиника, между които задължително очен и невролог?След всичко сметката за шофьорската книжка набъбва доста. Само 10 лева е медицинското в поликлиниката, което прибързано съм извадила. 4 лева пък са нужни за допускането до ТОЛЕК. Плюс таксата за издаване на книжка на инвалид. Разходите по обикалянето изобщо не се броят.Най-циничното е че, ако ТОЛЕК реши, че си негоден,можеш спокойно да минеш по нормалния реди си изкарваш книжката за 18 лева като здрав човек. Та ето това е отношението на държавата - с едната ръка на хартия дава права на инвалидите. С другата чрез чиновниците и бюрокрацията ги взима. Не е ли малко цинично точно инвалидите да се принуждават да издържат разни чиновници и измислени комисии?"Марияна Чернева, СофияПътна полиция: Книжката не може да сепрезавери с обикновено медицинскоВъв връзка със запитването на г-жа Мария Чернева от София предоставяме следната информация:Съгласно чл. 151, ал. 2 от Закона за движение по пътищата свидетелство за правоуправление на МПС се издава на лице, което е физически годно да управлява МПС за съответната категория. Съгласно чл. 51, ал. 2 от Закона за българските документи за самоличност срокът на валидност на свидетелството за правоуправление е 10 години, а на лица с физически недостатъци - 5 години.Физическата годност на водачите на МПС към настоящия момент се установява съгласно изискванията на Наредба 31/1999 г. на Министерството на транспорта и съобщенията (чл. 5 до чл. , където е казано, че спорните и особено случаите при установяване физическа годност, се решават от транспортните областни лекарски експертни комисии - ТОЛЕК.От писмото на г-жа Чернева не е ясно каква инвалидност е придобила (освен че с решение на ТЕЛК й е определена първа група инвалидност), но при всички случаи годността й да управлява МПС може да реши само ТОЛЕК и това е трябвало да стане по препоръка на лекуващия лекар още при придобиване на инвалидността. В редица случаи, за да не са опасни за останалите участници в пътното движение, инвалидите трябва да управляват само приспособени със състоянието им МПС, което се отразява в шофьорската книжка. Погрешно е да се смята, че с обикновено медицинско, издадено от поликлиниката, може да се презавери свидетелството за управление на г-жа Чернева.Що се отнася до решението на ТЕЛК, то този документ може да послужи за определяне на група инвалидност и за постъпване на работа, но не може да определи медицинската годност на Чернева да управлява МПС.В писмото неправилно е посочена таксата за издаване на шофьорска книжка на инвалид - тя е 2 лева, а не 6 лева."Зам.-директор на Национална служба "Полиция"полк. Павлин ДимитровКоментар на юриста: Законно е, но не е справедливоБез да ставам адвокат на КАТ, съм длъжен да потвърдя, че действията му са законосъобразни. Независимо че към разтакаването на хората и особено на инвалидите всички сме особено чувствителни.Наредба N31 от 1999 г. определя изискванията, условията и реда за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства (МПС). Тя е приета на база на Закона за движение по пътищата. Чл. 151, ал. 2 от закона предвижда, че свидетелство за управление на моторни превозни средства се издава от органите на Министерството на вътрешните работи на лице, което е физически годно да управлява моторни превозни средства за съответната категория. Физическата годност на водачите и на кандидатите за водачи на МПСсе установява с медицински преглед,при който се проверява дали лицето, подложено на преглед, отговаря на медицинските изисквания към водачите за съответната категория МПС (чл. от наредбата).Организацията на медицинските прегледи на водачите и редът за даване на заключение за тяхната годност се определят синструкция, утвърдена от министъра на здравеопазванетоТъй като коментарът няма за цел да навлиза в подробности в нормативната уредба, ще спра дотук с тази най-обща информация. Видно е, че е създадена една подробна нормативна база - законова и подзаконова, третираща материята относно здравето на водачите на превозни средства и изобщо движението по пътищата. Това не би могло да бъде окачествено като каприз на народни представители или различни ведомства. Управлението на превозни средства е отчетено (не без основание) като дейност, която отдавна представляваизточник на повишена опасностБезопасността на пътя е въпрос, който стои с особена важност за България като страна, намираща се в челото на класациите по пътнотранспортни произшествия и по брой "жертви от войната" по пътищата. Далеч съм от мисълта, че само режимът за издаване на свидетелствата за правоуправление и изискванията за физическа и психическа годност ще решат този проблем, но това е част от разрешаването на общия проблем.Безспорно за хората с увреждания, както и за всички други трябва да се констатира наличието на изискуемата от закона физическа и психическа годност да управляват МПС. Това може да стане от транспортните областни лекарски експертни комисии (ТОЛЕК) и транспортната централна лекарска експертна комисия (ТЦЛЕК). В случая класическите експертнирешения на ТЕЛК и на НЕЛК не биха имали сила за КАТТова е обосновано от различната компетентност/предназначение на последните. Те трябва да отговорят на въпроса дали едно лице е годно да полага труд и при какви условия. Но те нямат за цел и не могат да установяват дали работникът или служителят стават за водачи на МПС. Такъв въпрос пред тях не стои, а Законът за движение по пътищата изисква точно тази констатация. Министерството на вътрешните работи и в частност КАТ не се интересуват от факта, че лицето е инвалид, те се интересуват отговаря ли то на изискванията за физическа годност. Защото и инвалиди управляват с години безаварийно колите си. На този важен медицински въпрос отговор ще дадат компетентните органи - ТОЛЕК и ТЦЛЕК, защото те имат специализираните знания в тази насока. Затова формално правно КАТ е прав да изисква изачита само специалните прегледии документи за притежаването на шофьорски права от инвалиди. Дори считам, че той не е в състояние да влияе на организацията на работата в Транспортната болница-София (ТОЛЕК) и аналогичните областните транспортни лекарски комисии. По този начин отговарям на въпроса какво да прави инвалид от провинцията - такава комисия се формира в областните центрове.Другият проблем, които възниква в случая, е обвързан с обстоятелството, че сме изправенипред възможност за заобикаляне на законаКакто се сочи и в писмото, ако лицето реши да си извади шофьорската книжка не като инвалид, а като обикновен водач, той не би бил изправен пред необходимостта да минава през посочените лекарски комисии. Подаването на документите от инвалид за свидетелство за правоуправление по общия ред не е изключена хипотеза въпреки категоричния отговор на Национална служба "Полиция". С медицинско удостоверение, издадено от ДКЦ (Диагностично-консултативен център), може да се мине с малко по-високата такса. Това обаче не се дължи на факта, че държавата има за цел да даде избор на лицата как те да постъпят, не е и недоглеждане на КАТ, а просто все още липсва електронната връзка между лекуващ/личен лекар на инвалида шофьор и масива на "Пътна полиция".Адвокат ИВАН СОТИРОВ
              7. Къде се издава медицинско свидетелство за управление на МПС на инвалиди?При някои заболявания и състояния се налагат ограничения за получаване на свидетелство за управление на МПС, в зависимост от категорията на МПС. (Списък на тези заболявания и увреждания е включен в раздел ІІ на Приложение № 1 от Наредба No 31 от 26.07.1999 г. на Министерството на транспорта и на Министерството на образованието и науката, ДВ бр. 69 от 1999.)В такива случаи свидетелство за управление на МПС се издава само след освидетелстване от транспортна областна лекарска експертна комисия (ТОЛЕК) или Транспортна централна лекарска експертна комисия (ТЦЛЕК).Заключенията на ТОЛЕК подлежат на обжалване пред ТЦЛЕК, а нейните решения са задължителни и не подлежат на обжалване.

              Коментар

              Working...
              X