Дизел не купувам - само ако е служебен!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кое е по-добре - Дизел или Бензин
Collapse
X
-
Stilo написа:Дизел не купувам - само ако е служебен!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
pinko168 написа:Вече два дизелови автомобила разкарахме заради високите и непосилни ремонти - Шкода Октавия 1,9 TDI 110 к.с. ’02 и Форд Мондео ’03(новичко от МотоПфое) - за три години и 110 000 км само Шкодата 3 пъти чупи турбо (3х2600 лева парчето), 7 дебитомера (7х700 лева парчето) и един интеркулер (900 лева)Мондеото почна да му тече нафтовата помпа (8400 лева) и баща ми го продаде набързо, сегашния собственик да му мисли.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Ако това което пишете се отансяше за ФИАТ аз направо нямаше да повярвам... Май коментирахме за дизел на ФИАТ?Чудя се защо дизелите са по-скъпи? Нормално пазара определя цената и е странно дизела да е по-лош и неизгоден от бензина и в същото време да е по-скъп.Аз мисля, че при изброените случаи има нещо друго, което няма нищо общо със самата кола...FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Дизеловите автомобили са по-скъпи основно заради по-големия ресурс на двигателя.Ако става въпрос за дизел на ФИАТ - мисля че е по-добре от бензинов - така мислят и от Опел, дето слагат на дизеловите подвижни ръждоносци двигатели от ФИАТ (то само това им е хубавото на тия коли ). Иначе в нашия край дизели карат само работещите в БДЖ или шофьорите на автобуси и камиони - по разбираеми причини Всичко останало е на газ.
Коментар
-
gdd55
Хах 97 година дизел карам нищо не съм барал по него кви са тия нови коли счупени ТЕмата е бензин или дизел ,не бензин или газ и е май за фиат.На бензиновите коли сигурно не се сменя горивен филтър сигурно не им се сменя на всяка смяна на маслото масленият филтър апък може и да нямат въздушен филтър.Апък тва скъпо масло аз Карам с кастол GTD Magnatec, a цената на бензиновия кастрол GTX Magnatec e една и съща не виждам разлика да има.Тва ми е първият дизел който имам и карам и смятам само турбо дизели да крам.Апък тва газта е най голямата мизерия там че ще дам 4лв на 100км ако карам на бензин вместо на газ голяма работа няма да забогатея с тях
Коментар
-
Nino написа:Е като закъсам,ще посегна на запасите от олио на сина ми.Той от доста време кара семейното Рено 1.6d само на отработено олио.За сега ефекта е,че джоба му е доста по-пълен, много,ама много по-малко пуши,по-меко работи и повече върви.Е, сменя филтри по-често,ама неговите са по 4.90 лв.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Специално за JTD 105 карането на газ с еквивалентен бензинов двигател не е по-изгодно отколкото на дизеловия двигател! Става дума като като разход на гориво...За други скъпи/специални част не съм сменял и се надявам да не ми се налага и за това нямам мнение дали е скъпо или не..FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Темата е бензин или дизел, Явор, който е пуснал темата, никъде не споменава за Фиат.Интеркулера се наложи да бъде сменен след една доста страховита случка с Октавията: връщах се от Ловеч и малко след Брестница колата почна да ускорява, без да и подавам газ. Веднага спрях и се опитах да угася двигателя, завъртях ключа, но тя не угасна, а продължи да се форсира, даже извадих ключа, но двигателя си работеше и се форсираше яко - 5000-6000 оборота(стрелката на оборотомера опираше в ограничителя), страхотен вой и рев, от ауспуха излизаха гъсти облаци синкаво-черен дим, температурата на антифриза застрашително се качваше.Отворих капака, отпрах пластмасовия капак върху мотора и се опитах да намеря маркуча за нафтата. намерих го, откачих скобата и го изскубнах, мотора продължи да работи и без нафта....Накрая се видях в чудо, изтеглих ръчната, вкарах първа скорост и пуснах съединителя, замириса яко на подпалено феродо и мотора угасна. После пътна помощ и в сервиза.Оказа се, че лагерите на турбото (второто турбо на тази кола) са се разбили и почнали да пускат яко масло, което влиза в цилиндрите и изгаря, колкото са по-високи оборотите, толкова повече масло нагнетява маслената помпа и още толкова се вдигат и оборотите, абе омагьосан кръг.Затова двигателя работеше и без грам нафта, затова и не сработваше ограничителя на оборотите, той спира нафтата.Та затова се наложи да се смени интеркулера, беше пълен догоре с масло, което от високата температура се беше изпекло като кирпич и го беше задръстило. Нямаше как да се измие просто.Колата беше на 96 000 км и на 2 и половина години, карана внимателно, след всяко по-яко шпорене съм я оставял да поработи на място 2-3 мин да поохлади турбината.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
Vladim написа:Nino написа:Е като закъсам,ще посегна на запасите от олио на сина ми.Той от доста време кара семейното Рено 1.6d само на отработено олио.За сега ефекта е,че джоба му е доста по-пълен, много,ама много по-малко пуши,по-меко работи и повече върви.Е, сменя филтри по-често,ама неговите са по 4.90 лв.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Благодаря за обстойните коментари колеги.Темата съм я пуснал защото се колебая каква кола (Брава ще е - след като жената ме отряза за Мареа - "аа, не, само не комби") да си купувам. Бензиновия някак 1,6 16V по ми е на сърце, но пък ми писна да се занимавам с газ (а иначе няма как), все да ми е полу-пълен багажника от бутилката и да дебна къде сипват газ а не въздух.Нафтови коли съм карал ама все нови, нещо имам уплаха от стари дизели, но пък си караш кола без модификации и със доста ниски текущи разходи (особено че мога да намирам нафта на 1,10 - 1,20) и най важното която след 2-3 год реша да сменям - по-лесно продаваема като е дизел....Моя режим си е основно градско и то в малък град където колите особено зимата не успяват да загреят - затова питам. А Pinko - ФИАТ търся естествено, как може изобщо да се съмняваш....Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
gdd55
Yavor написа:.........(Брава ще е - след като жената ме отряза за Мареа - "аа, не, само не комби") да си купувам........
Коментар
-
gdd55 написа:Yavor написа:.........(Брава ще е - след като жената ме отряза за Мареа - "аа, не, само не комби") да си купувам........Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Пинко каква история разказа за интеркулер и масло, направо наструхвам :о)Аз карам такава служебна Октавия и съм я пръсвал от каране, няма внимателно и няма галене, тая Октавия го знаеше пъта София Варна по всяко време, колко съм я шпорил си е само между нея и мене ...Обаче за толкова времесамо веднъж задръсти турбото, щото бях загубил корите отдолу и от лугата и мръсотията някаква системка се беше задръстила .... Тоя дизел за мене си е жесток.Новата служебна е Тюран, 1,9 попма дюза - държеше 180 на магистралата като стой та гледай и имаше такава динамика си беше удоволствие направо ...Дизел на старо - само с чичо доктор иначе може да лапнеш нещо което да не можеш да сдъвчеш.Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар