tyson написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Идея за подарък на клиент
Collapse
X
-
Bravo Pr1mo 1.4 120 h.p.ахаххахах тва с използваните гащи и мен ме утрепаили да взема да си пренеса половината вещи в тая кола - четка за зъби, сутиени, прашки, гримове ... наядени вафли ... : инъче имаше интересни предложения и определено ще се възползвам от някоемисиPunto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING
Коментар
-
mims, не сме от вчера във Форума, познаваме се макар и задочно, за това ще те посъветвам като добър познат, без да те обиждам. Аз мисля, че ако искат клиентът да се почувства специален, твоите шефове сами ще се погрижат за това. Като служител във фирмата твоите задължения не включват "свойско държание" с клиентите. Аз също работя с клиенти, които най-често са по-необразовани от мен, но им говоря на Вие, не намигам, не се хиля и не показвам превъзходство. Ако пък клиентът е по-крупен бизнесмен също не му говоря на Ти, не го потупвам по гърба и това че работя с него не ме главозамайва да си мисля, че след края на сделката сме "дружки". Хората си плащат за определена услуга. Обаче когато аз съм клиент очаквам такова поведение и от този на когото плащам. Лично аз ненавиждам продавачи, консултанти, демонстратори, сервитьори и прочее /особено и ако са собственици на даден магазин или заведение/ да говорят "свойски" с клиентите или ако нищо не купиш да се държат като обидени или по-лошо директно да те обидят. Ти попадала ли си в заведения, в които собственика седи на най-хубавата маса "Резерве", чопли семки или шумно говори по телефона,припява на чалгата от говорителите и алчно следи как плащаш? Сервитьорите обсъждат колко слаба е поръчката ти или почват да те свалят с мазни погледи и досаждат с глупави подмятания? Ти за това ли си седнала? Или за да ти сервират, да се нахраниш на спокойствие, да платиш и да си тръгнеш? Клиентът /не "момчето"/ е дошъл, дал си е парите за колата и за него това е бизнес сделка и едва ли очаква флирт с дилърката. За него вие /фирмата/ сте продавачи от които е купил нещо хубаво и изгодно. После е отишъл в друг магазин и е купувал други неща. Твоята инициатива за личен подарък е неуместна. За обвързан човек, това е потенциален проблем, а не жест на "специалност". Сама казваш /а и съм виждал ваши снимки с приятеля ти/, че не търсиш "заигравка". Тогава на мен ми звучиш като дилърката "лепка", която държи да я забележат и запомнят. Подаръците, които ние даваме, винаги са химикали, календари, брошури и различни дреболии и аксесоари, но винаги с логото на НАШАТА фирма. Целта ни е хората да се чувстват специални от това че работят с нас. Но не влизаме в личното им пространтранство. Самото получаване на "нещо" е ценено от всички - и от бедния и от богатия.VIN написа:А представяте ли си клиента да следи редовно темите във форума
Коментар
-
blondi_74
=Rudi= извинявам се предварително, че се намесвам, но до колкото знам mims има бизнес много по-различен от кръчмарския,( макар че за фамилиарното държание определено си прав), няма лошо да прояви инициатива, не за всичко се разчита на шефовете, приеми че хората са различни и към всеки отделен клиент е нужно различно отношение, сам виждаш колко колеги се изказаха и всеки има нещо индивидуално в предложението си,няма да се задълбавам, но това за касата бира звучи еднакво актуално с бутилката вино, може би не е толкова важен подаръка, колкото начина по който ще се поднесе на клиента.
Коментар
-
blondi_74, принципът обслужване-клиент би трябвало да важи за търговските обекти на всички нива. Избрах една от най-лошите ситуации като пример на който всеки е попадал, а не да принизявам работата й. Скоро четох една статистика, в която чужди туристи посочваха като минус на почивката си не лошите условия и хигиена в хотелите и МАГАЗИНИТЕ, а неуважителното отношение на обслужващия персонал, не знаене на чужд език, алчност. Манталитетът ни явно не допуска да признаем кога наистина сме обслужващ персонал и да не ни позволява неуместно скъсяване на дистанцията с КЛИЕНТА. Управителят преценява кой клиент с какъв принос е за фирмата и как да го задържи, защото по-често е необходимо демонстриране на авторитет и стабилност, отколкото "мазнене" пред клиента като че ли е единствен. Пак казвам - виждал съм как служебните подаръци са карали да заблестяват не едни бедни и богати очи.
Коментар
-
Rudi, донякъде, само донякъде си прав.Но се сетих за колегата Бахри (bahricin), който преди няколко години, купувайки поредния си FIAT, беше показал как му го продават - с нещо като тържество, бонбони, шампанско, панделки и т.н. Точно тогава си говорехме във форума, как друг колега, който си беше купил FIAT от Аутоиталия, му хвърлили ключовете и му казали - колата е на паркинга (демек - оправяй се от тук нататък).Колежката не продава манджи, не продава и по 20 коли на ден (дай Боже и това да стане), за да не й пука за клиентите й. Ако шефовете й не са се сетили за тези неща, то тя много добре се е сетила, и няма ниужда клиентът да разбира, че тези неща са лично от нея (като търговка), а не от фирмата или шефовете й.Но със сигурност ще разправя после - знаете ли как ме изненадаха, като ми предадоха колата с панделка и бутилка марково уиски в ледената джабка...Другия вариант - както по-горе описах.П.С. Бавен ми е интернета, на село съм в момента, и не ми се рови да търся оная тема, за която стана въпрос по-горе... Но е отпреди 3-4 години поне, ако не и от повече.
Коментар
-
Immortal, напълно съм съгласна с тебе. Отказах се от всякакви идеи ( освен панделката + малко рекламни материали ), защото изглежда много пошло.Шефът не си прави труда, аз ли трябва ?!! Просто съм малко по-емоционален човек и винаги се стремя да радвам хората. В повечето случаи здравият ми разум надделява, но преди да стане това си развихрям яко въображението , в което не виждам нищо лошо.Благодаря момчета и момичета за мненията ! Всички ми бяхте полезни Моля не се сърдете, че отворих тема и накрая нищо, но тези които ме познават си знаят - аз искам мнения и съвети, но това не означава, че непременно ще се вслушам в тях. Крайното решение си е винаги мое Хубав ден на всичкиPunto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING
Коментар
-
:D Отрезвила си се!Ето каква беше твоята логика - сключваш изгодна сделка и по този повод искаш да наградиш клиента с подарък /който не знаеш какво послание носи/, купен с ЛИЧНИ пари. За мен - абсурдно!Ти си представяш: Идва сам, денят е спокоен, нямаш спешни задачи, отделяш му достатъчно време, докато получава колата. С изненада открива твоя подарък, благодари ти...и к`во? Аз си представям: Идва за колата, ти си заета с други задачи, шефът ти му дава ключовете, клиентът открива подаръка и му благодари! Конфузна ситуация за шефа ти - не е уведомен за "изненадите" и гледа слисано. Ти - също! Емоции и пари - на вятъра!Втората ситуация:: Идва да си получи колата с половинката /като bahricin/. Мигът е техен - твоите емоции и средства - разпилени излишно и с голяма вероятност да развалят деня на хората!Третата ситуация, описана от колегата по-горе, който не е получавал подаръци / и да ги е имало не той е трябвало да ги получи/, идва наето лице, което да прибере колата. Твоите емоции и средства, отново, разпилени излишно!Сега моята логика - за добрата сделка наградата трябва да е за ТЕБ. Със средствата /които беше предвидила за подаръка/+ бонуса от фирмата /дай Боже да го има/ награждаваш себе си и любимия ,примерно, с "Уикенд за двама" на някое хубаво място, където сте били, или харесвате и искате да видите. Не струва скъпо, но действа разтоварващо /ако не вярваш виж последните ми снимки в "Похвали се, оплачи се"/ . Ако по време на усилената работа си лишавала любимия от внимание, сега му го даваш напълно. Отпразнувате сключената сделка с ТВОИТЕ пари и съм сигурен, че няма да я забравите. Естествено като награждаваш себе си не хабиш и енергия да се чудиш какво да избереш /всеки, винаги, нещо иска/. Така че изборът е твой и радостта от подаръка - за теб!Кое е по-логично и приемливо? Immortal, прав си с примерите за Турция и България. Но това е фирмена политика - при тях добра, при нас - не! Но колегата Бахри не е получил тържеството, вниманието и подаръците от момичето, продало му колата, платени с нейни средства. Ако не се лъжа беше качил снимки как двамата със съпругата си получават колата, заобиколени от целия състав на дилърския център. Ситуация, коренно различна от тази в темата.А за българският вариант - коментара за неуважителното отношение вече го направих.Лека вечер! С уважение към всички вас!
Коментар
-
Руди,глупости говориш,с цел да си защитиш погрешното мнение!!!С всеки клиент се работи ИНДИВИДУАЛНО ,клиенти като конкретния ,явно си залужават жеста,а едва ли филмите в които вкарваш колежката са реално постижими...Все едно аз да си купя кола,да идем с жената,да открием бутилка вино и оздравителна картичка и тя да почне да прави сцени-бул шит казват хамериканците,знаеш какво имам предвид. А има клиенти,които и душевна че..я дда им направиш,пак ще сса недоволни...от такива спасение няма,затова трябва повече да се ценят останалите...Руди,ти не познаваш конкретния човек,затова не влизай в подробности как щял да реагира човека!Поздравления .колежке с продажбата и следващия път,не се колебай да послушаш себе си,вътрешно ти сама ще усетиш кой клиент към какво държание предразполага!!!ex.Мареа ТД100
Коментар
-
Определено =Rudi= е прав.Ако все пак много държиш на материален подарък, купи малък, но луксозен/марков визитник, сложи на първо място визитката на шефа, а под неговата и твоята ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар