Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Залях си лаптопа с бира :( Препоръчайте читав сервиз

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Днес след работа ще го нося, дано да се размина по-тънко. А иначе от бирата не лепне клавиатурата. Малко смърди на прокиш в момента но не лепне, бутоните си се натискат като преди
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    Коментар


      #17
      xctr написа:
      Хаххахах случката с котката е бруталнаа... Явно много го е мразела!! Сигурно сте обръщали повече внимание на лаптопа отколкото на нея!! Всичко зависи от конкретния модел! Как е проектиран и от какви материали са използвани!
      [/quote]И двата случая са с мой много добър приятел, пък той все Тошиба си взима. Третия и той май е такъв.А иначе си се обичат с котката, ама май вярно е ревнувала Абе зависи си от много неща сигурно, няма гаранция, че ако пак ми залеят лаптопа ще оцелее. Късмет е.noriaga:Моята клавиатура лепнеше ужасно, като натисна клавиш и си оставаше натиснат.С времето се оправи. А буква "Б" която и досега не работи - пръсках с WD-40 - пак нищо.(после ми казаха, че било грешка да го пръскам с това, ама нищо не му е станало засега, вече почти година)
      Ex Fiat 126P
      Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
      Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
      Alfa Romeo 147 1.6 TS
      Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

      Коментар


        #18
        Клавиатурите на лаптопите са прекалено фини за каквото и да е освен "нормална" експлоатация. Котешката пикоч ако е върху неработещ, незахранен лаптоп - няма да го увреди, както която и да е от посочените течности - лошото е, че няма да ти се иска после да работиш на него. Най-кофти наистина е кока-колата, не знам що - винаги се скапва всичко - включая съм имал и "залепени" лаптопи - залят с кока-кола, затворен и "скрит" от родителите - успяхме да го отворим с малко зор и няколко копчета останали по дисплея. От лаптопа съответно нищо не ставаше. Малки количества течност не са особено опасни ако попаднат където трябва (не, че трябва, но ...), когато обаче протекат през "легена" на клавиатурата и стигнат до дънната платка, а при някои модели - направо върху вторичното захранване - става красиво...BENQ-то дето колегата по-горе се засегна - не е толкоз издръжлив, не и този модел при мен - всичко, което е успяло да изпуши, преди да му прекъснат захранването е изпушило, просто бирата е заляла директно вторичното захранване и красиво е окъсила всичко възможно по него. Имам снимки на които се вижда как е "кипяла" ...
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #19
          1.СТЕМО са оторизиран сервз на НР. Не се занимават с ремонт на ниво елементи, а заменят дефектна платка с нова.2. В твоя случай - не разбрах дали лаптопа ти е работил или е бил изключен, но с включено зарядно и батерия по време на инцидента. След като се отвори - при пткачена ериферия се мери дали има нужните напрежения на процесор, северен и южен мост, памет и т.н. ... дали работи Power management-a и в зависимост от резултата се разбира какво/как се е повредило ... Лошото в твоя случай е, че освен дефекиране на елементи, напълно възможно е и прекъсване/прегаряне на писти, а платките са многослйни и ако това се е случило във вътрешните слоеве - положението е практически неспасяемо.Ако не намериш адекватно решение - пиши ми на ЛС щото не следя често този раздел ...Дано се оправиш с малко проблеми.
          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

          Коментар


            #20
            Skip_01 написа:
            1.СТЕМО са оторизиран сервз на НР. Не се занимават с ремонт на ниво елементи, а заменят дефектна платка с нова.2. В твоя случай - не разбрах дали лаптопа ти е работил или е бил изключен, но с включено зарядно и батерия по време на инцидента. След като се отвори - при пткачена ериферия се мери дали има нужните напрежения на процесор, северен и южен мост, памет и т.н. ... дали работи Power management-a и в зависимост от резултата се разбира какво/как се е повредило ... Лошото в твоя случай е, че освен дефекиране на елементи, напълно възможно е и прекъсване/прегаряне на писти, а платките са многослйни и ако това се е случило във вътрешните слоеве - положението е практически неспасяемо.Ако не намериш адекватно решение - пиши ми на ЛС щото не следя често този раздел ...Дано се оправиш с малко проблеми.
            Благодаря колега, оставих лаптопа в hardwarebg ще ми се обадят до няколко дена да ми кажат какви са щетите. Ще ти пиша ако ми върнат неработещ лаптоп. Иначе по вдиния ти въпрос.. да работеше лаптопа в момента на заливането
            Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

            Коментар


              #21
              Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?

              Коментар


                #22
                Humppa написа:
                Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?
                Както и при телефоните!Като укъси заранващия чип сдава най тънката писта,топи се като жица на бушон
                Bravo 1.2 16v
                Lancia Dedra 1.8 16v
                Suzuki GSXR250R

                Коментар


                  #23
                  Humppa написа:
                  Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?
                  Ще ти отговоря вместо него - никак. Това е дежурното обяснение за сложен проблем от сервизните специалисти, които не са особено наясно какво се случва по компютрите. В повечето случаи течностите, ако са в доволно количество протичат през клавиатурата на лапропите, която не е водоустойчива за нормалните модели и след това според късмета на собственика - или оливат чипсетите (северен, южен) или директно окъсяват регулиращите елементи във вторичното захранване - там от входящи 19V се понижават нужните за коректна работа 12V/5V/3.3V/1.2 и така. Повечето клиенти в паниката от случилото се забравят, че работят на лаптоп и гасят само мрежовото захранване, забравяйки за батерията, която ТРЯБВА да се извади! Обръщането настрани за да се "оттече" течността не винаги е ефикасно - в повечето случаи пораженията вече са нанесени. До момента съм спасявал 2 пъти един и същ лаптоп - полят с бира, а в по-късно и с капучино, но за щастие и двата пъти количествтата течност са били малки, а реакцията на собственика - адекватна...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #24
                    jenshen73 написа:
                    Humppa написа:
                    Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?
                    Ще ти отговоря вместо него - никак. Това е дежурното обяснение за сложен проблем от сервизните специалисти, които не са особено наясно какво се случва по компютрите. В повечето случаи течностите, ако са в доволно количество протичат през клавиатурата на лапропите, която не е водоустойчива за нормалните модели и след това според късмета на собственика - или оливат чипсетите (северен, южен) или директно окъсяват регулиращите елементи във вторичното захранване - там от входящи 19V се понижават нужните за коректна работа 12V/5V/3.3V/1.2 и така. Повечето клиенти в паниката от случилото се забравят, че работят на лаптоп и гасят само мрежовото захранване, забравяйки за батерията, която ТРЯБВА да се извади! Обръщането настрани за да се "оттече" течността не винаги е ефикасно - в повечето случаи пораженията вече са нанесени. До момента съм спасявал 2 пъти един и същ лаптоп - полят с бира, а в по-късно и с капучино, но за щастие и двата пъти количествтата течност са били малки, а реакцията на собственика - адекватна...
                    А ти искаш ли да ти покажа 3 платки със прегорели писти?Със свален UEM(това е захранващия чип при некои телефони)ще ти предоставя и схема за да премериш от крак до крак да видиш че може
                    Bravo 1.2 16v
                    Lancia Dedra 1.8 16v
                    Suzuki GSXR250R

                    Коментар


                      #25
                      jenshen73 написа:
                      [Ще ти отговоря вместо него - никак. Това е дежурното обяснение за сложен проблем от сервизните специалисти, които не са особено наясно какво се случва по компютрите ...
                      Колегата PREDATORst ти даде пример с GSM (т.е. имало е само батерия с неясно колко ток в нея), а тук имаш лаптоп с напълно заредена батерия и включен захранващ адаптер ... вярно че пистите може да са по-дебели, но токовете са многократно по-големи ...Още има да учиш, преди да почнеш да правиш успешни опити за правоподобни предположения какво се случва в компютрите ... :D Ето ти жокер: Като дефектира активен елемент (например транзистор) който е в импулсното захранване на нещо (може да е процрсор, северен или южен мост, графичен процеср и т.н.) ... как дефектира??? Ами в масовия случай прехода пробива и от полупроводник става цял проводник, демек късо ...Импулсните захранвания (става дума за тия няколко които ги има във всяка дънна платка, а не за импулсното захранване, на които по народному ги наричат "зарядно" или "адаптер’") са няколко фазни/стъпални ... и ако изпукат по редичката докато стигне до жака за "адаптера" или конектора за батерията, така че да сработи защитата им ... токовете са многократно по големи от нормалното ...От друга страна - във вътрешните слоеве са масите (големи площи, топлоотвеждат), които служат и за екраниране на сигналните писти ... и прехода от слой в слой става през проходни отвори ... и ако проходните отвори не са запълнени с припой, те също са доста уязвимо място при протичане на по-големи токове ... Така че някоя писта (или проходен отвор) да изгори подобно на предпазител е напълно възможно ...Освен това не е казано че пистата ще прегори моментално ... може да прегори за минута или повече - почва да загрява постепенно докато накрая прегори (понякога се вижда под прегорялата маска къде е пекло) ... При залети лаптопи рядко гори само един елемент и ремонта е тегав ... и ако в кардуербг откажат да се занимават - направи услуга на колегата и му ремонтирай лаптопа, щом си мислиш че си наясно с материята ... Както и да е - това не е форум за ремонт на компютри/лаптопи ... и дано пораженията по лаптопа са поправими ...
                      Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                      Коментар


                        #26
                        Humppa написа:
                        Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?
                        Ами всяка "вътрешна" писта излиза на поне две места на повърхноста ... и към нея има запоени поне два елемента ... и когато през тази писта мине голям ток - загрява се и прегаря (разтопява) там дето е най-тънка ... Колко бързо става това - зависи най вече от това коло е голям тока и калко е "дебела" пистата ...А токовете дори в нормален режим не са малки ... колегата jenshen73 е специалист и да каже колко е тока който консумира един мобилен/лаптопски процесор ...За любопитните:Тук има малко инфо за процесора дето е в единия ми лаптоп ... при други процесори е повече или по-малко, но токовете са си бая големи ...http://ark.intel.com/Product.aspx?id...ec-codes=SLB5G ... линка е от сайта на производителя (Intel) ... може да му се вярва ... Който иска - да сметне колко е тока ... пише колко е мощността и напрежението, лесно се смята ...
                        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                        Коментар


                          #27
                          В момента има при мен за ремонт, подобен удавен лаптоп. За съжаление от дъното му почти не става нищо. Проблема не е само в това, че най-често гърми вътршното му зхранване, а в това че вследствие на ток + вода + метал се получава електролиза. Както казва колегата в по-горния си пост, че ако не се реагира адекватно и да се извади батерията, то реакцията продължава до изгаряне и на контролера на захранването, а след това и до изтощаване на батерията. Резултатът - унищожен SМD монтаж, прекъснати и унищожени от киселината писти.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #28
                            Юли бе, просто не ми се спори с философи. Обяснява им се нещо, а те почват чак от 10 кладенеца вода да носят. Skip_01 - лаптоп с изгоряло дъно много добре знаеш как се ремонтира - или с подмяна на дъното (много кинти, много) или с подмяна на лаптопа. Моят процесор консумита 45W максимум. При кое от захранванията му искаш да ти кажа колко Ампера консумира? При 12V = 3.75АПри 3.3V = 13.34AПри 1.25V = 36AТова е при максималното натоварване на процесора. И да никой не отрича големите токове течащи в един компютър, но отричам повечето "къси" съединения във вътрешните слоеве на дънните платки - просто много преди да се случат (в милисекунди) е изгоряло всичко повърхностно и ток/захранване рядко протича по-навътре. Вярно има дънни платки, а и не само дънни, които са претърпявали и подобни пробиви, но да тръгнеш да обясняваш, че това е основната причина е леко несериозно. А и казах - адекватаната клиентска реакция предотвратява последващите посирания.
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #29
                              iuly_vn написа:
                              В момента има при мен за ремонт, подобен удавен лаптоп. За съжаление от дъното му почти не става нищо. Проблема не е само в това, че най-често гърми вътршното му зхранване, а в това че вследствие на ток + вода + метал се получава електролиза. Както казва колегата в по-горния си пост, че ако не се реагира адекватно и да се извади батерията, то реакцията продължава до изгаряне и на контролера на захранването, а след това и до изтощаване на батерията. Резултатът - унищожен SМD монтаж, прекъснати и унищожени от киселината писти.
                              Точно това е проблема при заливане.Много рядко може да "прегори" писта или силов елемент, но и това се случва.

                              Коментар


                                #30
                                Не ми се спори. Работата ни е призводство и сервиз на промишлени контролери ... и в тях има всичко като на дънна платка, вкл. процесор, BGA чипове, захранване което се управлява със специализиран чиповеи т.н., всичко без видео и аудио контролера, но пък с много повече интерфейси. Искам да кажа че разполагаме с документация, вкл. и принципните схеми ... И при залети платки - махаш BGA компонентите може да мериш навсякъде топологията... и като мериш установяваш че там където трябва да има връзка - тя липсва ... т.е. пистата някъде е прекъсната ...ПП/ От какво е прекъсната? Или стопена от ток, или от нещо друго ... Какво друго ???? - казвате че е от киселина ... ??? Как да стане това като платката е покрита от двете страни с маска (нещо подобно на епоксидна смола на която киселината не действа ... Електролиза ??? - маската е превъзходен диелектрик и ток през нея нама как да мине.За да има електролиза трябва да има токопроводящи повърхности ... Единствените откритите токопроводящи повърхности са местата на спойките и изводите на елементите ... и там електролиза действително може да има ... Но по пистите - няма как ... ! :D ПП2/ Нещо като извод или споделен опит: Залята платка миеш в ултразвукова вана, сушиш на вакуум (това поне не ти губи време) и после мериш силовите елементи ... ако са оцелели - вероятно платката е с оцеляла топология и тъсиш/заменяш дефектния елемент ... т.е. има някакъв реален шанс за успешен ремонт ...За разлика от ситуацията в която си намерил пробил/окъсен силов елемент - тогава вече не си струва да продължаваш със заниманието ...ПП3/ Съвет:Ако някъде оставите платката/лаптопа за ремонт и ако на другия ден ви кажат, че не става - нито са я мили, нито са я сушили като хората, а това за последващ ремонт при залята платка е задължително .. а най-вероятно само са проверили от къде и за колко може да ви намерят работеща платка ...Залята платка, дори да си реагирал адекватно и тя все още да е работеща... - ако след това не е добре измиита, след време е възможно да почне да създава проблеми ...Не споря ... и в никакъв случай не си търся работа ... просто споделям ... ... и с тая тема приключвам ...
                                Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                                Коментар

                                Working...
                                X