Днес след работа ще го нося, дано да се размина по-тънко. А иначе от бирата не лепне клавиатурата. Малко смърди на прокиш в момента но не лепне, бутоните си се натискат като преди
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Залях си лаптопа с бира :( Препоръчайте читав сервиз
Collapse
X
-
xctr написа:Хаххахах случката с котката е бруталнаа... Явно много го е мразела!! Сигурно сте обръщали повече внимание на лаптопа отколкото на нея!! Всичко зависи от конкретния модел! Как е проектиран и от какви материали са използвани!Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
Клавиатурите на лаптопите са прекалено фини за каквото и да е освен "нормална" експлоатация. Котешката пикоч ако е върху неработещ, незахранен лаптоп - няма да го увреди, както която и да е от посочените течности - лошото е, че няма да ти се иска после да работиш на него. Най-кофти наистина е кока-колата, не знам що - винаги се скапва всичко - включая съм имал и "залепени" лаптопи - залят с кока-кола, затворен и "скрит" от родителите - успяхме да го отворим с малко зор и няколко копчета останали по дисплея. От лаптопа съответно нищо не ставаше. Малки количества течност не са особено опасни ако попаднат където трябва (не, че трябва, но ...), когато обаче протекат през "легена" на клавиатурата и стигнат до дънната платка, а при някои модели - направо върху вторичното захранване - става красиво...BENQ-то дето колегата по-горе се засегна - не е толкоз издръжлив, не и този модел при мен - всичко, което е успяло да изпуши, преди да му прекъснат захранването е изпушило, просто бирата е заляла директно вторичното захранване и красиво е окъсила всичко възможно по него. Имам снимки на които се вижда как е "кипяла" ...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
1.СТЕМО са оторизиран сервз на НР. Не се занимават с ремонт на ниво елементи, а заменят дефектна платка с нова.2. В твоя случай - не разбрах дали лаптопа ти е работил или е бил изключен, но с включено зарядно и батерия по време на инцидента. След като се отвори - при пткачена ериферия се мери дали има нужните напрежения на процесор, северен и южен мост, памет и т.н. ... дали работи Power management-a и в зависимост от резултата се разбира какво/как се е повредило ... Лошото в твоя случай е, че освен дефекиране на елементи, напълно възможно е и прекъсване/прегаряне на писти, а платките са многослйни и ако това се е случило във вътрешните слоеве - положението е практически неспасяемо.Ако не намериш адекватно решение - пиши ми на ЛС щото не следя често този раздел ...Дано се оправиш с малко проблеми.Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Skip_01 написа:1.СТЕМО са оторизиран сервз на НР. Не се занимават с ремонт на ниво елементи, а заменят дефектна платка с нова.2. В твоя случай - не разбрах дали лаптопа ти е работил или е бил изключен, но с включено зарядно и батерия по време на инцидента. След като се отвори - при пткачена ериферия се мери дали има нужните напрежения на процесор, северен и южен мост, памет и т.н. ... дали работи Power management-a и в зависимост от резултата се разбира какво/как се е повредило ... Лошото в твоя случай е, че освен дефекиране на елементи, напълно възможно е и прекъсване/прегаряне на писти, а платките са многослйни и ако това се е случило във вътрешните слоеве - положението е практически неспасяемо.Ако не намериш адекватно решение - пиши ми на ЛС щото не следя често този раздел ...Дано се оправиш с малко проблеми.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Humppa
Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?
Коментар
-
Humppa написа:Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
Humppa написа:Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Humppa написа:Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
jenshen73 написа:[Ще ти отговоря вместо него - никак. Това е дежурното обяснение за сложен проблем от сервизните специалисти, които не са особено наясно какво се случва по компютрите ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Humppa написа:Skip_01, стана ми интересно твоето изказване. Би ли обяснил как може да даде накъсо и да изгори една "вътрешна" пътечка в многослойна платка?Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
В момента има при мен за ремонт, подобен удавен лаптоп. За съжаление от дъното му почти не става нищо. Проблема не е само в това, че най-често гърми вътршното му зхранване, а в това че вследствие на ток + вода + метал се получава електролиза. Както казва колегата в по-горния си пост, че ако не се реагира адекватно и да се извади батерията, то реакцията продължава до изгаряне и на контролера на захранването, а след това и до изтощаване на батерията. Резултатът - унищожен SМD монтаж, прекъснати и унищожени от киселината писти.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Юли бе, просто не ми се спори с философи. Обяснява им се нещо, а те почват чак от 10 кладенеца вода да носят. Skip_01 - лаптоп с изгоряло дъно много добре знаеш как се ремонтира - или с подмяна на дъното (много кинти, много) или с подмяна на лаптопа. Моят процесор консумита 45W максимум. При кое от захранванията му искаш да ти кажа колко Ампера консумира? При 12V = 3.75АПри 3.3V = 13.34AПри 1.25V = 36AТова е при максималното натоварване на процесора. И да никой не отрича големите токове течащи в един компютър, но отричам повечето "къси" съединения във вътрешните слоеве на дънните платки - просто много преди да се случат (в милисекунди) е изгоряло всичко повърхностно и ток/захранване рядко протича по-навътре. Вярно има дънни платки, а и не само дънни, които са претърпявали и подобни пробиви, но да тръгнеш да обясняваш, че това е основната причина е леко несериозно. А и казах - адекватаната клиентска реакция предотвратява последващите посирания.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
iuly_vn написа:В момента има при мен за ремонт, подобен удавен лаптоп. За съжаление от дъното му почти не става нищо. Проблема не е само в това, че най-често гърми вътршното му зхранване, а в това че вследствие на ток + вода + метал се получава електролиза. Както казва колегата в по-горния си пост, че ако не се реагира адекватно и да се извади батерията, то реакцията продължава до изгаряне и на контролера на захранването, а след това и до изтощаване на батерията. Резултатът - унищожен SМD монтаж, прекъснати и унищожени от киселината писти.
Коментар
-
Не ми се спори. Работата ни е призводство и сервиз на промишлени контролери ... и в тях има всичко като на дънна платка, вкл. процесор, BGA чипове, захранване което се управлява със специализиран чиповеи т.н., всичко без видео и аудио контролера, но пък с много повече интерфейси. Искам да кажа че разполагаме с документация, вкл. и принципните схеми ... И при залети платки - махаш BGA компонентите може да мериш навсякъде топологията... и като мериш установяваш че там където трябва да има връзка - тя липсва ... т.е. пистата някъде е прекъсната ...ПП/ От какво е прекъсната? Или стопена от ток, или от нещо друго ... Какво друго ???? - казвате че е от киселина ... ??? Как да стане това като платката е покрита от двете страни с маска (нещо подобно на епоксидна смола на която киселината не действа ... Електролиза ??? - маската е превъзходен диелектрик и ток през нея нама как да мине.За да има електролиза трябва да има токопроводящи повърхности ... Единствените откритите токопроводящи повърхности са местата на спойките и изводите на елементите ... и там електролиза действително може да има ... Но по пистите - няма как ... ! :D ПП2/ Нещо като извод или споделен опит: Залята платка миеш в ултразвукова вана, сушиш на вакуум (това поне не ти губи време) и после мериш силовите елементи ... ако са оцелели - вероятно платката е с оцеляла топология и тъсиш/заменяш дефектния елемент ... т.е. има някакъв реален шанс за успешен ремонт ...За разлика от ситуацията в която си намерил пробил/окъсен силов елемент - тогава вече не си струва да продължаваш със заниманието ...ПП3/ Съвет:Ако някъде оставите платката/лаптопа за ремонт и ако на другия ден ви кажат, че не става - нито са я мили, нито са я сушили като хората, а това за последващ ремонт при залята платка е задължително .. а най-вероятно само са проверили от къде и за колко може да ви намерят работеща платка ...Залята платка, дори да си реагирал адекватно и тя все още да е работеща... - ако след това не е добре измиита, след време е възможно да почне да създава проблеми ...Не споря ... и в никакъв случай не си търся работа ... просто споделям ... ... и с тая тема приключвам ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар