Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Баня-смесител-КУПЕН-окачване на бойлер - на 5 стр.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Тези на 220 на практика сигурно горят по-често, защото там са директно свързани към мрежата, а 12-волтовите минават през токоизправител, който, ако е по-модерен - има функцията за плавно запалване. Това е много важно, защото сигурно 95 % от лампите с жичка горят именно тогава - при рязко протичане на начален ток през тях. А когато това става плавно, животът им се увеличава. Плавното светване се състои от порядъка на 20-50 стотни от секунда, но се вижда и с просто око, не пречи, но помага. Осветлението в банята на баща ми е реализирано по този начин. Сега се замислих за този факт, и може би така ще направя и аз. jenshen73 - в помещението имам и тоалетна, но аз не го ползвам за четене, предпочитам да си бродирам и да шия гоблени Ето чертеж на банята ми. Имам 2 варианта - да сложа 3 по 35, по червените точки, или 5 по 20, по жълтите (без тази която е над мивката). Или някакво друга комбинация, знам ли и аз...
    Прикачени файлове

    Коментар


      #62
      3 по 35 ще са малко ... не забравяй, че луните представляват насочена светлина ... 5 по 20 пак е по- добре, макар че може и 4 по 35 с трафт от 155 май беше ... най-добър вариант
      Fiat Forum Bulgaria

      Прекаленият светец и богу не е драг !

      Коментар


        #63
        Наскоро видях енергоспестяващи лунички на Осрам, само че бяха на 220 волта, цокъл GU-10 (въртящия). Бяха адски красиви и мощостта им беше от рода на 7 вата които се равняваха на 35 вата. 4 или 5 такива лунички биха направили банята доста светла. Недостатъка е че са много скъпи лампите по магазините... Но има ebay

        Коментар


          #64
          Разглеждах ги до преди малко в каталога, разглеждах също и LED-лампи... хубави ама скъпи. Ама хубави. Ама скъпи. По принцип плочките не са тъмни, и с не много мощност може да се получи хубаво осветяване.Харесал съм едни лунички (тялото) с цокъл GU-5.3, в каталога на Осрам има LED-лампа, тип луничка, с цвят топло-бяло, 4.5 вата, 36 градуса ъгъл, 400 кандела светлина. С 10-на такива - сигурно ще е екстра, ама парите...

          Коментар


            #65
            Къде е тоя каталог да го разгледам? Тук има също някакви: http://www.amarabg.com/bg/LEDBulbProd.php и тук: http://www.bg-leds.com/
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #66
              spark написа:
              Къде е тоя каталог да го разгледам?
              На http://catalog.myosram.com , или от www.osram.com има линк към "Product Catalog". От там вече избираш тип осветление, вид лампи...

              Коментар


                #67
                Тука има някаква за 11.50пв - http://www.mikimak.com/?function=detail&id=12033А тази на Осрам за 30 лири... ще ме извиняват
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #68
                  Относно луничките от практика независимо дали са и за сухи помещения или мокри за предпочитане е варианта на 12 вотовото захранване.По малко дават фира крушките защото реално тряфчетата не подават точно 12 волта а по малко и от там се получава ефекта. Всъщност ползвам само импулсни такива китайчета за другите не съм мерил и не занм как е. Също така над 35W на лампа пак се оказва че има проблеми нагаря бързо цокъла поради по голямото загряване. И моята баня е с подобни размери и съм сложил 3 Х 35W най обикновенни лунички. С тях нямам проблеми защото отгоре имам доста свободно пространство и се охлаждат що годе добре. Но на други места където имам изолация макар че отгоре имам шапки се наложи да правя рефоми че ми омръзна да ги сменям по график. Иначе за самата баня тези трите ми идват даже малко в повече И 20W ще са достатъчни защото в самото огледало имам монтирани още 2 по 20W и всичките се палят от един ключ.. Бяха направени с отделно включване ама в последствие ми писна кога съм забравил да пусна и тези на огледалото. Тъй че си ги направих отново да се включват заедно пък и не виждам кой знае каква икономия ще направя. П.П. Относно китайските трансформаторчета и те боледуват от прегряване.Не дай си боже да са затиснати и с вата. Мотирал съм доста такива не само в къщи и им мажам кожуха за да се охлаждат.След такъв тунинг не съм имал рекламации. А иначе задължително е да се монтират в сухо помещение. И управлението има само на входа на 220-сте волта. Не понасят да са захранени и да нямат товар. Даже и товара трябва да е винаги близко до номиналния. Не слагай никога по мощен. Допустимо е лампите да са ти с не повече от 20W по малка мощност. Казваш че не можеш да свалиш тавана по ниско заради отвора на вентилацията. При мен беше същата ситуация но си го свалих смело под него като мислех да сложа ако се наложи вентилатор. Но тягата ми се оказа достатъчна и без него. Е имам достаъчно отвор покрай бойлера защото той е монриран и опира в истинския таван и окачение е изрязан покари него, а и самите луники са от тези с промеливия ъгъл на светене та и там има просвет за вентилацията. Та варианти за изпълнение колкото искаш но колкото ти е по голям обема над окачения таван е по добре защото не се получава конденз. Преди ремонта след къпане в банята целия ставаше на капки, а сега всичко е сухо. Проверявано не един път.
                  BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                  http://vbox7.com/play:124bedab

                  Коментар


                    #69
                    Ichkin написа:
                    Е съгласен съм ... само, че нищо не каза коя крушка колко издържа ... луничките на 220 волта ги сменях всеки месец в офиса По-евтино излиза щото няма трафт, само, че инвестицията си заслужава ... пъти по-често горят тези на 220 волта, в сравнение с тези на 12 Иначе напълно си прав за т’ва за тока ... просто явно е останало някакъв мит у мен и никога не съм се замислял
                    Ичкин, 0.75мм2 кабел за 220 волта осветление е под лев/метър2.5мм2 кабел за осветление до 200вата/12 волта излиза на лев/м.Трябва ти хубав траф (без т), който да изкара поне 2 години + хубави тела. Аз имам 2 бани на 220В осветление и в двете за 3 години съм сменил по 1 лампа. Максимум 2. Това са митове и легенди с горенето на лампите, но виж ако не е правилно сметната 12 волтовата инсталация - ще ти горят кабелите... И в двете ми бани инсталацията е така направена, че ако реша - да мина на 12 волта, но до момента не виждам нито причина нито реален смисъл да сложа трансформатор. Осветлението е монтирано в таван от PVC и има нужното охлаждане (т.е. височина над телата), греят както биха грели еквивалентните 12V лампи, но определено не горят чак толкова често. Не искам да карам който и да е да се съобразява с моето мнение, но да разправяш щуротии от сорта, че 12V/35W гори по-малко от 220V/35W си е направо непознаване на цифрите и мощностите. Също и да обясняваш колко по-изгодно е. Една лампа за 12V/220V e левче.П.П. Оги, що се отнася до плавно палещите трансформатори - то те не са и евтини Т.е. на цената на дълъг живот на консуматив за 1-2лв. ще трябва да инвестираш поне 100-120лв. за подобно удоволствие. Идеята никак не е лоша обаче, но ... Що се отнася до "насочеността" на луничките - има плафони за флажни помещения, които "разсейват" светлината и става доста готино и светло. Система за плавен старт може да се реализира и за 220V осветление.
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #70
                      Въобще не са митове и легенти горящите 220 волтови лунички! Горят така, каткто никнат гъбите след дъжд!

                      Коментар


                        #71
                        jenshen73 Знам че си разбираш от занаята даже благодарско за помоща дето си ми оказвал. Ама остави и нас простосмъртните дето по цял ден ръчкаме кабеляците да си кажем мнението по темата. Ти съдиш по твоите 2 бани, а аз по по моите. Ама разликата е че аз вече не им знам бройката. На лампите дето съм ги слагал де. А каквито и кабели да слагаш накрая пак отиваш на стандартния цикъл с неговите си кабелчета и пластини и там нямаш избор.Стандарт бате нема лабаво туряш каквото има. Каквото и да правиш. мамка им все нагарят като сложиш по яка лампа. Знаеш ли колко пъти ми се е случвало лампата здрава а крачетата така окислени че не дават контакт а пружинките в цокъла омекнали че чак ги няма. А относно защо 12 волтовите горят по малко писах по горе. Ама пак да повторя с риск да стана досаден.Едното е че трафчетата имат голям пад като се натоварят щото не са с обратна връзка и нямат компенсация по изходно напрежение. Ама за такива цели не си и заслужава да се усложнява електрониката. Това е за така наречените електронни че да ме разберат и не специалистите. При обикновенните трансформатори конструирани за такава цели, нещата изглеждат подобно защото се изчисляват все едно ще работят почти в режим на късо съединение. Да не обяснявам в подробности защо и как се конструират по този начин ама го приеми за дадедост. И пак поради тази причина се получава доста пад на напрежението при номинален товар. Другото е че и в повечето случаи линиите са дълги и от там още малко пад на напрежение и лампи вече работят в по облекчен режим. Другото което е и самата конструкция на лампата на ниско напрежение. Тя е с много по голяма дебелина на спиралната волфрамова нишка. И както знаеш при нейната работа малко по малко тя непрекъснато и постоянно се изпарява и съответно поради по голямата дебелина на материала ресурса на нисковолтовите лампи е доста по голям. Не ми се рови сега да ти търся литература ама сигурно тази работа ще я свърши по добре и от мен. Та съчетано с по ниското напрежение на изводите на самата лампа от по горе описанитдългие причини и съответно на по ниския температурен режим на спиралата още една добавка към живота на една такава лампа.Няма да ми е за първи или последен случай да ме карат да префасонирам инсталации от 220 на 12 волтови защото на времето са си спестили малко парички от няколко трафчета. Ама сега им е писнало да сменят посточнно крушки.Тъй че с пълна сила важи приказката дето викат ’’Туй дето го пише в книгите не се ражда по нивите’’. Практика братле ............... А относно плавния старт наистина е доста готино но тука съм напълно съгласен с тебе. Не си залслужава такъв гъдел в една баня на такава цена.
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #72
                          Оги, като ти гледам помещението си за 5Х35 вата - с 5Х20 ще ти идва мижавко. Моята баня е малко по-малка - просто няма тоалетна в нея и е с 4Х35вата. Бях сложил по 20 ама ги смених - идваше слабо. Добре че бях взел трафчето със запас от мощност.И от мен практически съвет - пускай дебели кабели към луничките поне 1- 1,5 квадрата - иначе нагарят и почват проблеми. Аз окабелих с по-тънки - както ми пропоръчаха в магазина - ама започнаха да нагарят по клеморедите, та се наложи да преокабеля частичо банята - смених основния кабел след трафа - който се разделя на 2 вериги след първия клеморед - той ми нагаряше на входа на трафа - все пак 140 вата уж не са много, ама като е тънко кабелчето е проблем.
                          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Коментар


                            #73
                            Ами 140 вата на 12 волта са си над 10 А, значи кабел поне 1.5 кв. мм. На комшията над мен днес му бях в банята, и той е с 3 по 35, и светят задоволително, но мооооооже би малко слабо. Не съм казал, но ще повторя - плочките ми са сравнително светли - ако приемем условно че са светли и тъмни - светлите са бели с много леки сиви очертания: <- фриз; а тъмните са светло-кафяво-бежаво: така че и това има значение. Сега измислих 6 по 20... утре ще видим какво ще ми дойде на акъла...

                            Коментар


                              #74
                              Оги, каквото и да решиш за мощността на осветителните тела - пусни си поне 2мм2 кабели за да не те е яд после. Имай предвид, че на 90W (9х10W) лампи кабел многожилен 1.5мм2 започна да се топи след около 10 минути. Може и от типа кабел да е било, но с 2.5мм меден едножилен нямам и загряване дори. И ако няма да имаш достъп до трансформатора - планирай го като за 5х50W за да знаеш, че каквото и да ти хрумне - ще имаш запас. @lov: Знам как стои ситуацията с 12V/220V лампи, но не смятам, че е толкова често, че чак да ме притесни. В най-ползваната баня са ми горели две лампи - едната на шкафчето с огледалото и една в луната. Не отричам каквото казваш, просто не приемам честотата на горенето - ако беше в една дневна - да се съглася, че ще е "често", но е в баня - влиза се общо 10 пъти за ден от 4 членно семейство.
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар


                                #75
                                Сега на дневен ред е окачването на бойлер (хоризонтално, 80 литра) в банята. Единствения вариант е да е окачен на стената над вратата, като тя е от този тънкия 5-6 санитметров бетон, който е много рехавичък и малко ме съмнява. Измислил съм 2 варианта:* при единия - набивам месингов анкер, като втулка, с метрична резба, който е около 30-35 мм дълъг, и в него навивам болтове, на които окачвам бойлера, а анкерът се разпъва. Дали бетонът няма да се разрони? Сградата не е нова, предполага се че е придобил якост за 25 години...* другият начин е с по-дълги болтове, през стената, а от външната страна болтовете минават през планка, която разпределя тежестта на по-голяма площ, да речем на около 80-100 кв. см./болтИска ми се като правя нещо, да знам че е 100 % надеждно, особено това. Осветлението го измислих - 6 луни по 20 вата закачени на 2 трансформатора по 70 вата единия. Струва ми се добро решение, и надеждно, особено като цената на 2 трансф. по 70 = на цената на 1 трансф. по 150. Ще го направя така, защото дори и някога, недай-боже нещо да се прецака в единия трансф., да не остана без осветление. Как мислите?

                                Коментар

                                Working...
                                X