Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормативна уредба - "Трети стоп"

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормативна уредба - "Трети стоп"

    Идеята ми е следната:Ще си купя отделен трети стоп за монтиране в купето, а фабричния трети стоп [Fiat Brava] ще свържа към габаритите. При включени светлини ще свети постоянно. Аз винаги карам на фарове, така че ще е включен винаги.Въпроса ми е: Има ли нормативна уредба, разглеждаща употребата на допълнителна стоп светлина, нейното разположение и използване?Има ли пречка, стандартния трети стоп да стане постоянно светещ, като габарит, макар че няма нищо общо с габаритите на автомобила?Трети стоп ще си има, но в купето, зад задното стъкло. Достатъчно голям и видим.
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    #2
    Аз бих се разходил до КАТ или да питам някоя патрулка
    FIAT Marea 1.9 JTD 2001г.
    ... и тя доверчиво сложи крака на раменете му...
    миг невнимание и вече си татко

    Коментар


      #3
      Аз пък направо бих действал.Първо, не ми е известна някаква нормативна уредба да третира толкова конкретен случай. Възможно е просто аз да не съм наясно.Второ, дори и някога някой катаджия да се загледа, то това ще се случи след като вече е подминат Като познавач на Брави, обаче, аз още от далечината ще си мисля, че набиваш спирачки. Малко е некоректно спрямо останалите шофьори, особено онези, които познават детайлно дизайна на Фиат Брава. Третият стоп е доста по-видим от останалите...
      She was only a whisky maker but he loved her still.

      Коментар


        #4
        Полицай ако питаш ще ти даде мнение с компетентен вид, ама дали е вярно...Аз също съм съгласен че не е много коректно спрямо другите шофьори. Ако е толкова важно да имаш габарити във височина дали не е по-добре да изнесеш два отвътре в двата горни края на стъклото?

        Коментар


          #5
          Напълно си прав Ганчо, съгласен съм с тебе. Не се бях замислял за това, че ще смущавам останалите участници, най-малкото подсъзнателно.Макар и доста егоистично, все пак, мисля да го направя така, поне ще опитам да направя Brava-та малко по атрактивна откъм д-то.Третия стоп, поне желанието ми е такова, ще е с поне 50 led диода, а ако има наличен с 80 ще избера такъв.Днес се заплеснах по една Marea, комби, weekend мисля, че се казват. Много хубав трети стоп имат. Голям, ярък..:: EDIT ::.Постна ми изглежда е Brava-та отзад ls1, затова търся малко по раздвижен вид. не е въпроса в габарит по височина.Но ще помисля, наистина сте прави, не е коректно за тези, които познават осветлението на Brava. На останалите едва ли ще им направи впечатление, но все пак ... ще помисля.
          .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
          www.cyxap.com

          Коментар


            #6
            Аз не бих правил такива видоизменения по светлинната уредба на автомобила. Не вярвам в наредбата да има толкова дребни детайли за 3-тия стоп...А питанка към милиционер бих отправил само за да ме упъти!

            Коментар


              #7
              А някакъв вариянт да го направиш оригилания ти 3ти стоп с ЛЕД на две степенни както по новите коли в смисъл свети си леко и умряло и като цъкнеш спирачката блесва незнам на бравата как е ама при мен 3тия стоп да стигна до него си е малко играчка и не съм зяпал какво има в него.
              Fiat punto 1,1
              Fiat bravo 1,6 16v
              Fiat bravo 2,0 20v
              Honda civic 1,5
              BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

              Коментар


                #8
                Не е само до осветлението на Бравата, всяка кола, която има допълнителна стоп-светлина - тя е в средата на купето, и всеки средностатистически шофьор ще приеме такава светлина като натиснати спирачки. Което от друга страна е добре, защото може би намалява вероятността някой да ти влезе в багажника.

                Коментар


                  #9
                  Чл. 76. Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в този закон и издадените въз основа на него нормативни актове.Чл. 146. (1) (Предишен текст на чл. 146, доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., доп. - ДВ, бр. 85 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Изменение в конструкцията на регистрираните пътни превозни средства се извършва при условия и по ред, определен с наредба от министъра на транспорта.Това е нормативният документ (ЗДвП), който забранява промяна на конструкцията на автомобила.Странно или не, преди доста години, когато за ГКТП се ходеше в КАТ, не ме пуснаха да мина докато не отстраних допълнително монтирания трети стоп на Жигулката. Тогава трети стоп на колата беше изключение, а не правило. Макар, че бях чел статия, че са намалели с 30% катастрофите при въвеждане на задължителен трети стоп в САЩ, нашите катаджии решиха, че е промяна на конструкцията на автомобила и ме накараха да го махна.Сега, разбира се, не е така, но все пак, ако някой реши да се заяжда...

                  Коментар


                    #10
                    Аз няма да използвам други светлини Безсмъртни. Поне няма да са такива, които не са упоменати в Закона.Габаритни светлини и трети стоп.Не знам доколко промяната в "светлинната схема" е промяна на конструкцията.Ако е така, трябва да бъдат спряни всички гъ3ове със сини пръскалки и неони под броните, под колата и в купето, всички с допълнително монтирани с рапидни винтове далекоизточни халогени, всички коли с ксенонови крушки [ако не са монтирани от производителя], всички с местно тунинговани предни капаци и брони, всички със спойлери [ако не са монтирани от производителя] и т. н.Иначе, да, може някой Ушев да се разговори, но е редно да знае какво ще му чуят ушите.За момента единственото, което ме кара да се замисля е колегиалното чувство към останалите участници, но както каза Оги, по добре така, отколкото някой да се стресне едва когато ми е отворил петата врата на светофара.Ще видим, ще реша.
                    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                    www.cyxap.com

                    Коментар


                      #11
                      Malone, според мен ще стои много грозно. Лично аз никога не бих си помислил, че е направено с цел да е по-атрактивно. Напротив, веднага след като установя, че не натискаш спирачки, ще си помисля, че се е прецакало нещо. И все пак ако ще се прави по-добре би стояло ако сложиш някакви съвсем малки диоди, които да светят като малки ярки точици вечер. Наистина ще заблуждаваш всички шофьори, че спираш. Аз поне веднага забелязвам първо третия стоп и съответно ми прави впечатление, когато някой няма такъв. В крайна сметка си прецени, а ако после не ти хареса лесно можеш да го поправиш.
                      Allergic To The Counterfeit

                      Коментар


                        #12
                        Malone написа:
                        Не знам доколко промяната в "светлинната схема" е промяна на конструкцията.
                        Промяната в светлинната схема е точно промяна в конструкцията. Когато излезе нов модел на Фиат например този модел трябва да получи разрешение от някаква си държавна комисия която решава че автомобилът в този вид и с тези технически характеристики може да се внася и да се продава. Техническите характеристики включват всичко - спирачки, шум, сила и цвят на светлините, и много други характеристики. Например не може стоповете ти да са бели а пък мигачите зелени. Сещам се че днес гледах някакъв самодеец с бял мигач. Мина известно време докато зацепя че това не е задна светлина ами е мигач. И ако някой иска да си промени конструкцията на колата, например допълнителна светлина това променя оптичните характеристики на колата. При некадърно изпълнение може да заслепи, подведе и т.н. другите участници в движението и да стане причина за произшествие.Поради това при всяка промяна в конструкцията на колата се ходи на лицензирана фирма, проверяват самоделката която си сътворил, решават че колата може да се движи, издават ти сертификат, носиш го в КАТ и т.н. И удоволствието струва купчина пари естествено. Церемонията е подобна на тая при която БМВ-тата например ги регистрират като баничарки.Например ксеноните с които всеки се кичи са си 100% незаконни ако не са монтирани от производителя. Ако не са одобрени от техническа комисия. Това е причината като караш срещу ксенони, още по-лошо срещу некадърно настроени ксенони да те заслепяват. Малий-й, ако съм един полицай с тия ксенони пачки ще правя. Четох някакъв материал че в ХонКонг ако те барнат със ксенон - 2000 долара глоба. Всъщност как се става полицай?Точно за това АТВ-тата не могат да се движат по пътищата и не се регистрират в КАТ. Защото не са минали през съответната комисия и нямат разрешително да се движат по пътищата. Фирмите които внасят АТВ-та си спестяват парите за техническо сертифициране на АТВ-тата за България.
                        Bravo 1.6 / 16

                        Коментар


                          #13
                          На мен също би ми направило лошо впечатление такава брава. Личното ми мнение - ще ми прилича на тези с окъсени маси, коли ранзи дето им светват и мигачите със стоповете или постоянно им седи светнато бяло фарче за назад пък са на скорост и си се движат напред.Бих направил допълнителния стоп като на по-новите коли с един много слаб режим постоянно светнати малки диодчета и допълнителни редове от силни диоди, които само със стоповете заедно да светват, но не знам дали сам ще си го изработваш или ще купуваш някакъв готов.
                          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                          Коментар


                            #14
                            Между другото най-якия трети стоп, който съм виждал е на Бентли Континентал. Ако видиш някое такова направо го грабвай
                            Прикачени файлове
                            Allergic To The Counterfeit

                            Коментар


                              #15
                              Най-големия, който намерих е с 60 диода. Такъв ще бъде. За 12 лева си е пушка..:: EDIT - 18:51 ч. ::.Отказах се от идеята, благодаря на всички за разумните съвети. Нямаше да бъде добре с постоянно светещ трети стоп. Нито етично, нито красиво.Смених му само една изгоряла крушка.Монтирах си отделен трети стоп, вътре в купето. Голям, с 60 диода.Днес ми доставиха и модулчето за мигане на третия стоп, Митко ми го изпрати от Хасково, 20,36 лв. цялата работа + доставката.Благодаря му и за досетливостта, сложил ми е и една хуйня, имайки предвид, че ще имам много диоди както уточних в мейла. Не знам какво е, но ми го е монтирал професионално на кабела.Перфектна схема ми е нарисувал, монтирах си го сам, имайки предвид, че дори смяна на бушон за мен е предизвикателство.Сина ми ми помага и когато видя какво се получи накрая, каза че яко ме тресе гъзарията така с този стоп и вече колата "кърти миФки".
                              .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                              www.cyxap.com

                              Коментар

                              Working...
                              X