Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предложение за промяна на Закона за движение по пътищата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Предложение за промяна на Закона за движение по пътищата

    Здравейте, колеги!От известно време съм се замислил върху тази идея и ми се иска да я споделя с вас. Да я изчистим като схема, ако има интересни предложения или критики от колеги и да я изпратим до премиера (да речем) от името на форума.Става въпрос за следното:Мисля, че на всички ни е направило впечатление кои са най-честите нарушители на ограничението на скоростта по родните пътища. Какви коли карат те и колко често си плащат наложените им глоби. Да не говорим, че рядко се стига до съставяне на акт.Идеята ми е да предложим схема за справедливо изчисление на глоби, стимулиране и санкциониране на пътните полицаи.1. Схемата за изчисление да е базирана на застрахователната оценка на автомобила, с който се извършва нарушението, но не по-малко от глобата, предвидена към момента. Предлагам следната формула: dV/10*ZC/100, където dV е превишението на скоростта ZC е застрахователната оценка. Защо предлагам застрахователната оценка като база? Защото няма по-реален показател за състоянието на даден гражданин от автомобила и къщата му, например. За доход не може да се говори, защото той или се води безработен (всичко е на името на жена му) или се осигурява на определените от НАП минимуми. Т.е. неговата официална заплата е по-малка от моята. Но това са лирични отклонения. Многократно съм ставал свидетел как застраховател ми смята оценката на колата по телефона за 5 мин. Тaка че това е максимално точен и лесен за приложение критерий. Глобата да се налага солидарно на собственика на автомобила и на водача нарушител. По 50%. Примерно изчисление на глоба: Автомобил с оценка 150 000 лв, превишава скоростта с 80 км/ч. 80/10*150000/100=12000 лв.2. Схема за стимулиране и санкциониране на пътните полицаи. За да се пресече даването и взимането на подкупи от пътните полицаи или "затварянето на очите" за нарушения на колеги, познати и т.н., предлагам екипът, съставил акта да получава 2% от наложените глоби. Екипите да са от трима, а не както до сега от двама служители. Един от тях винаги да стои извън автомобила им и да следи за нарушители. Сега когато бъде спряна кола, никой не гледа какво се случва на пътя и кой как кара. Във всеки патрулен автомобил да има камера, която да записва през цялата смяна на патрула. Екипът да търпи санкции за всяко несъответствие между камерата, радара и съставените актове. При горния пример за нарушение и глоба, екипът ще получи 240 лв, т.е. по 80 лв на служител. При такива условия аз никога не бих взел подкуп. От друга страна, ако даден акт бъде обжалван и съдът присъди в ползва на нарушителя, тогава екипът не получава бонуса си, а напротив, дължи го. Другият вариант е екипа да поеме разходите по делото за обжалване.Това е, колеги. Очаквам критики и препоръки. Също така и съгласие форумът, като организация да участва в предложението.
    FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
    LPG System BRC Just

    #2
    Давам ти две седмици да си подготвиш и стегнеш колата. След това ела при мен да я прегледам и да ти напиша абсолютно по закона актове, които ще изчисля по твоите сметки. После ще ми дадеш 2% от сумата. Това е в рамките на шегата разбира се, но става реалност ако дадеш на полицаите процент. Не забравяй че могат да те глобят дори за лош външен вид. После изсипват две туби вода на някой по прашен завой и те спират да си заработят процента. Шефовете на полицията да вземат да си почистят къщичката, това е решението за подкупите. Мнооооого добре знаят кой взема, кой не, как и т.н. Нетърпимост към такива хора - и готово. Както и побеснял от спортна злоба отдел за вътрешни разследвания. Искам когато ме спре полицай и му подам 5лв да вдига кръвно 160/120 от страх.

    Коментар


      #3
      1. Какво правим ако колата, която управлявам не е моя?Аз съм келеш, който е взел колата на приятеля си. Работя на пазара за 275лв/мес и трябва да взема приятел от съседен град и превишавам скоростта. Каква е формулата?2. Аз ако съм от страна на полицая. Знам в каква хубава държава живея и пиша глоби.Спирам един хвърчащ с 200км/ч на ограничение 50. Нарушил е закона със 150км/ч.Кара кола за 250000лв. Предлага ми "бонус" от 200лв и да го пускаме. Аз не! отказвам категорично. Все пак от глобата му ще изкарам около 750лв.Аз му пиша акта. Той изкарва телефона и след 2 минути ми се обаждат от управлението, че съм написал акт на неподходящ човек. И вместо да взема 200лв "бонус" съм 750лв назад.Хайде накарай ме да избера да не взема 200-те лева.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        BO написа:
        1. Какво правим ако колата, която управлявам не е моя?Аз съм келеш, който е взел колата на приятеля си. Работя на пазара за 275лв/мес и трябва да взема приятел от съседен град и превишавам скоростта. Каква е формулата?2. Аз ако съм от страна на полицая. Знам в каква хубава държава живея и пиша глоби.Спирам един хвърчащ с 200км/ч на ограничение 50. Нарушил е закона със 150км/ч.Кара кола за 250000лв. Предлага ми "бонус" от 200лв и да го пускаме. Аз не! отказвам категорично. Все пак от глобата му ще изкарам около 750лв.Аз му пиша акта. Той изкарва телефона и след 2 минути ми се обаждат от управлението, че съм написал акт на неподходящ човек. И вместо да взема 200лв "бонус" съм 750лв назад.Хайде накарай ме да избера да не взема 200-те лева.
        По 1. да не си превишавал скоростта. И ти и приятеля ти (собственика) ще си поделите глобата. Закона трябва да е за всички. Няма значение чия кола си взел и защо си превишил. Превишил ли, си глобен. Точка. Да си взел по-евтина кола, щом имаш намерение да превишаваш.По 2. затова ми се иска да има камери в колите и да не могат да се манипулират радарите. Ако ми се обади някой, влизам в колата и си говоря с него каквото той си поиска. Може да остана без работа, но и той ще изгърми.
        FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
        LPG System BRC Just

        Коментар


          #5
          ls1 написа:
          Давам ти две седмици да си подготвиш и стегнеш колата. След това ела при мен да я прегледам и да ти напиша абсолютно по закона актове, които ще изчисля по твоите сметки. После ще ми дадеш 2% от сумата. Това е в рамките на шегата разбира се, но става реалност ако дадеш на полицаите процент. Не забравяй че могат да те глобят дори за лош външен вид. После изсипват две туби вода на някой по прашен завой и те спират да си заработят процента. Шефовете на полицията да вземат да си почистят къщичката, това е решението за подкупите. Мнооооого добре знаят кой взема, кой не, как и т.н. Нетърпимост към такива хора - и готово. Както и побеснял от спортна злоба отдел за вътрешни разследвания. Искам когато ме спре полицай и му подам 5лв да вдига кръвно 160/120 от страх.
          Предложението ми е само за превишената скорост. Там където се предполага, че субективния момент при оценка на нарушението е минимизиран.По принцип съм ЗА такава схема да има и при останалите нарушения, но в момента условията на пътищата не ми помагат да съм 100% спрямо закона. Въпреки това се старая.
          FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
          LPG System BRC Just

          Коментар


            #6
            Не съм много съгласен с реалните застрахователни оценки.Личен пример с моята марея.Закупих я за 3 600,при посещение за консултация относно каско ми я оцениха на 6 500.А върви и вярвай на застраховател.А относно социалният статус и глобите пак е много спорна работа.Ограничение 40 км.Бай Иван минава с москвича или жигулата с 90км.Пешо Скъпото минава с бавареца за 200 000лв също с 90 км.И кой е по виновен от двамата и не се ли разминава наказанието за едно и също нарушение?
            FIAT FORUM BULGARIA
            Ракията е над политиката

            Видео от Италфест 2011

            Коментар


              #7
              krasio_79bs написа:
              Не съм много съгласен с реалните застрахователни оценки.Личен пример с моята марея.Закупих я за 3 600,при посещение за консултация относно каско ми я оцениха на 6 500.А върви и вярвай на застраховател.А относно социалният статус и глобите пак е много спорна работа.Ограничение 40 км.Бай Иван минава с москвича или жигулата с 90км.Пешо Скъпото минава с бавареца за 200 000лв също с 90 км.И кой е по виновен от двамата и не се ли разминава наказанието за едно и също нарушение?
              Тогава дай пример с по-точен метод за оценка.Относно различното наказание за едно и също нарушение: в белите държави, за които масово се дават примери с глоби според дохода има ли разлика? Има! Какъв е проблема? На който не му харесва глобата да не превишава скоростта. Нали в крайна сметка точно това е идеята.По повод личния пример: не бъркай застрахователна оценка с пазарна цена. Цената от 3600 лв е наложена баланса между търсене и предлагане, а 6500 е според някакви приети стандарти.
              FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
              LPG System BRC Just

              Коментар


                #8
                Да приемем че съм джигит с Голф 3 за 2000лв.Примерно изчисление на глоба: Автомобил с оценка 2 000 лв, превишава скоростта с 80 км/ч. 80/10*2000/100=160 лв.Кеф а!Но я да видим сега аптечката и т.н.А фаровете що заслепяват ....А номера що е мръсен ...Я си остави тука колата ... че да си платиш глобата!Хайде няма нужда от чак такава полицейска дуржава!
                F31 BMW 320d

                Коментар


                  #9
                  Тurbodieselcomby написа:
                  Да приемем че съм джигит с Голф 3 за 2000лв.Примерно изчисление на глоба: Автомобил с оценка 2 000 лв, превишава скоростта с 80 км/ч. 80/10*2000/100=160 лв.Кеф а!Но я да видим сега аптечката и т.н.А фаровете що заслепяват ....А номера що е мръсен ...Я си остави тука колата ... че да си платиш глобата!Хайде няма нужда от чак такава полицейска дуржава!
                  Никой не иска полицейска държава. Единствено искам, когато тръгна на път и съм с нагласата да карам спокойно и да спазвам правилата да няма олигофрени, които да ми светкат в огледалото, да ми се лепят за бронята и да ми свиркат с клаксона, само защото съм решил да карам с ограничението.Знам, че на повечето от нас мисленето е изкривено от годините на свободия, но е крайно време нещата да си влязат в релсите и да има правила, които да се спазват от всички. На който на му харесват, да си плаща глобата. Но тя трябва да е такава, че да го заболи и да го накара да се замисли за следващия път.
                  FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                  LPG System BRC Just

                  Коментар


                    #10
                    HLX написа:
                    krasio_79bs написа:
                    Не съм много съгласен с реалните застрахователни оценки.Личен пример с моята марея.Закупих я за 3 600,при посещение за консултация относно каско ми я оцениха на 6 500.А върви и вярвай на застраховател.А относно социалният статус и глобите пак е много спорна работа.Ограничение 40 км.Бай Иван минава с москвича или жигулата с 90км.Пешо Скъпото минава с бавареца за 200 000лв също с 90 км.И кой е по виновен от двамата и не се ли разминава наказанието за едно и също нарушение?
                    Тогава дай пример с по-точен метод за оценка.Относно различното наказание за едно и също нарушение: в белите държави, за които масово се дават примери с глоби според дохода има ли разлика? Има! Какъв е проблема? На който не му харесва глобата да не превишава скоростта. Нали в крайна сметка точно това е идеята.По повод личния пример: не бъркай застрахователна оценка с пазарна цена. Цената от 3600 лв е наложена баланса между търсене и предлагане, а 6500 е според някакви приети стандарти.
                    И нали се сещаш че всеки си работи с неговите стандарти....Всеки я оценява на нереално висока цена с цел прибиране на по голяма застраховка.Примери за по точна оценка няма намерение да давам.Докато го има човешкият фактор винаги ще има начини за скатавка.Туй то.Камерата си няма номер на който да и се обади колегата Петров с молба или нареждане да скатаят "нашият човек".Тая тема ще стане едно безкрайно даване на съпоставки....Лек ден.
                    FIAT FORUM BULGARIA
                    Ракията е над политиката

                    Видео от Италфест 2011

                    Коментар


                      #11
                      HLX написа:
                      krasio_79bs написа:
                      Не съм много съгласен с реалните застрахователни оценки.Личен пример с моята марея.Закупих я за 3 600,при посещение за консултация относно каско ми я оцениха на 6 500.А върви и вярвай на застраховател.А относно социалният статус и глобите пак е много спорна работа.Ограничение 40 км.Бай Иван минава с москвича или жигулата с 90км.Пешо Скъпото минава с бавареца за 200 000лв също с 90 км.И кой е по виновен от двамата и не се ли разминава наказанието за едно и също нарушение?
                      Тогава дай пример с по-точен метод за оценка.Относно различното наказание за едно и също нарушение: в белите държави, за които масово се дават примери с глоби според дохода има ли разлика? Има! Какъв е проблема? На който не му харесва глобата да не превишава скоростта. Нали в крайна сметка точно това е идеята.По повод личния пример: не бъркай застрахователна оценка с пазарна цена. Цената от 3600 лв е наложена баланса между търсене и предлагане, а 6500 е според някакви приети стандарти.
                      Ами не си прав. Не може да се оценява така.Значи от горния пример:Аз карам кола за 250к лв. Супер стриктен съм. Ама на едно ограничение от 50км/ч ме спират с 51км/ч.ОК, превишил съм с 1км/ч. За което ме наказват с глоба от 250лв.Бай льохман от сусурлево най-големия в селото и най-безотговорния каращ Лада 1500 за 600лв редовно минава на същото ограничение с 140км/ч спускайки се от баира и псува хората които са на пешеходната пътека да му правят път, че няма спиране. Та той с това си действие му се налага глоба от 54лв.Та аз с моето действие с колко съм по-опасен, та ми се налага четирикратна глоба по-голяма в сравнение с неговата?
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #12
                        По мое мнение законите и така са си добре. Само да започнат да се спазват.И да не е висока глобата, то нека му вземат книжката на келеш Х и като го хванат после да кара без книжка - и солена глоба и общественополезен труд. Защо ли? Защото парите се преглъщат, но срама да чистиш улиците, по които си пилил гуми е вечен И като почнат да се спазват вече съществуващите закони ще си е всичо наред...само че всичко в БГ си остава на хартия и нищо налице. Дори и да се приеме този закон, който предлага колегата (към този момент звучи само като фантазия) пак ме съмнява, че ще се спазва както трябва...иначе идеята ми е ясна, но изпълнението...несигурно
                        == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                        На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                        Коментар


                          #13
                          BO написа:
                          HLX написа:
                          krasio_79bs написа:
                          Не съм много съгласен с реалните застрахователни оценки.Личен пример с моята марея.Закупих я за 3 600,при посещение за консултация относно каско ми я оцениха на 6 500.А върви и вярвай на застраховател.А относно социалният статус и глобите пак е много спорна работа.Ограничение 40 км.Бай Иван минава с москвича или жигулата с 90км.Пешо Скъпото минава с бавареца за 200 000лв също с 90 км.И кой е по виновен от двамата и не се ли разминава наказанието за едно и също нарушение?
                          Тогава дай пример с по-точен метод за оценка.Относно различното наказание за едно и също нарушение: в белите държави, за които масово се дават примери с глоби според дохода има ли разлика? Има! Какъв е проблема? На който не му харесва глобата да не превишава скоростта. Нали в крайна сметка точно това е идеята.По повод личния пример: не бъркай застрахователна оценка с пазарна цена. Цената от 3600 лв е наложена баланса между търсене и предлагане, а 6500 е според някакви приети стандарти.
                          Ами не си прав. Не може да се оценява така.Значи от горния пример:Аз карам кола за 250к лв. Супер стриктен съм. Ама на едно ограничение от 50км/ч ме спират с 51км/ч.ОК, превишил съм с 1км/ч. За което ме наказват с глоба от 250лв.Бай льохман от сусурлево най-големия в селото и най-безотговорния каращ Лада 1500 за 600лв редовно минава на същото ограничение с 140км/ч спускайки се от баира и псува хората които са на пешеходната пътека да му правят път, че няма спиране. Та той с това си действие му се налага глоба от 54лв.Та аз с моето действие с колко съм по-опасен, та ми се налага четирикратна глоба по-голяма в сравнение с неговата?
                          Наскоро шефът ми си взе кола за 60 и няколко хил. лв. Каза ми: Сега с този криуз контрол ми е много лесно да спазвам 50 в града. Настройвам си го и забравям. Само въртя геврека. С кола за 250 хил. при добро желание ще намериш начин да не превишаваш. Също така може да се даде някакъв гратис, както е сега. Глобите да започват от превишение с 5 км/ч.
                          FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                          LPG System BRC Just

                          Коментар


                            #14
                            Много е прав колегата като казва че закони има, но няма кой да ги спази и да глобява.Не мисли че богатите им е кеф да плащат глоби. Имал съм досег, може да даде 100к за кола, но му се скръндзят 1000лв за гуми. Виждал съм шеф дето с кеф дава 200лв в ресторанта, но се муси като му кажат че тоя месец за телефон фирмата е платила 5лв отгоре на обичайното.Според мен трябва по всички главни артерии да се сложат камери. През километър. Автоматика. Натискаш газта - получаваш честитка, па ако ще за 50лв да е. Ще натиснеш два, три, десет пъти - накрая ще псуваш ама ще държиш 90. Всякакви кръстовища със селски пътчета - с кръгово. ТИР-овете през уикенда се спират. Зверски глоби за общините, които допускат главни за общината пътища да седят с трапове години, или пък обрасли завои без видимост. Каруца на главен път директно се конфискува. Зверски контрол в пунктовете за ГТП, една кола не покрива ли изискванията - стоп. Полицаите почват да служат на движението, а не да пъдарят за ’ся ко праим’. Линейки патрулират на всеки 50км от първокласен път. Ей тези простички неща да се направят - предпоставките за катастрофа падат наполовина. Не че няма да има, но поне нелепостите ще намалеят. И не мисля че ще е скъпо. Просто воля няма, това е. Всъщност не, ДАЛАВЕРА няма, ако имаше далавера ехееее.......

                            Коментар


                              #15
                              В западните държави хванат ли те с подкуп си губиш пенсионните права. И така става че не им трябва бонуси за да си гледат работата защото а ги хванат а са станали клошари.
                              Обичам си работата.

                              Коментар

                              Working...
                              X