Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шпакловка и как най-добре?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Хм, не знам какви ленти си виждал, но повечето ленти за гипсокартон са като мрежа, а не плътна лента като обикновен скоч. Армиращи.Или поне на теб ти се налага да използваш такава.ТАКА изглежда.Оттук нататък предполагам, че е ясен отговора на въпроса ти.Залепяш хубаво опъната лентата, да няма гънки и шпакловаш.И пак подчертавам, по диагонал на канала, не по него или перпендикулярно.От горе надолу, от долу нагоре, няма значение, но да е по диагонал.По този начин, шпакловката пълни добре през дупките и се заглажда без да вадиш материал, който вече е под лентата.И си вземи хубава американа, хром никелова, inox да я наречем, със заоблени ъгли за да не остават следи. Те [със заоблените ъгли] са за шпакловка.Маламашка е на български, но ми е много тъпо име това.Вземи си и шпакла, пак inox със заоблени ръбове.Малко по скъпи са, но си струва.И не е лошо, преди да шпакловаш, да изсмучеш всичкия пепел от канала и около него с прахусмукачката.След това е редно да грундираш канала и около него.Грунда не е скъп, отива литър за 30 квадрата, така че на теб ще ти трябва малко.Спестяваш после камъчета по шпаклата и маламашката и досадни драскотини по шпакловката.Сега ... дали ще използваш само маламашката или първо маламашката, после фино с шпаклата при втората и третата ръка си е личен избор.Правиш "първа ръка", изчакваш да стегне и "циклиш". Това означава, с ръба на маламашката минаваш по цялата повърхност, изравняваш.С известен натиск, но не прекален.След това втората ръка. Евентуално след нея, няма да се наложи да циклиш.Втората ръка с фина шпакловъчна смес.Трета ръка, ако си табиетлия, със слаб шпакловъчен разтвор или пак фина шпакловка, има такава. И силна лампа по стената, да се видят неравностите за да ги запълниш.Накрая, като изсъхне, фина шкурка по цялото шпакловано поле и си готов за боядисване.
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    Коментар


      #32
      Всичко ок, само че не слагай такава лента ... Сложи стъклофазерна лента ... тази не знам кой я използва за гипсокартон ... с 5-6 бригади картонаджии съм работил ... В магазина съм продавал само стъклофазерна лента за гипсокартон и никой не ми е поискал друга ... тази се използва за съвсем други работи ... Стъклофазерната лента се слага, като нанесеш с маламашката върху пукнатината, лепиш отгоре лентата и я шпакловаш отгоре .... Друго няма да казвам, защото както в актовете, имам особено мнение ...
      Fiat Forum Bulgaria

      Прекаленият светец и богу не е драг !

      Коментар


        #33
        Разбира се. Нека сложи тази, която иска.Аз казах моето мнение за нещо, което съм правил с ръцете си. Не ми го е казал бай мангал с непран от два месеца гащиризон.Опитвал съм и с глас-фазерна и с армираща.Едва ли някога ще ползвам първата за закриване на фуги или цепнатини по-широки от милиметър.А дори и тогава предпочитам армиращата лента.Но ... всеки си знае най-добре за себе си.
        Ichkin написа:
        Всичко ок, само че не слагай такава лента ... Сложи стъклофазерна лента ... тази не знам кой я използва за гипсокартон ... с 5-6 бригади картонаджии съм работил ...
        Е ... аз пък съм работил с хора, дето карат BMW X6 от шпакловане и боядисване, та от тях съм гледал кое е по добре.И ми е интересно Ichkin, за какви "други работи" се използва армиращата лента. Ако не е тайна обясни ми.BTW, и двете са глас-фазерни, разликата е че едната е "тъкана", а другата под формата на мрежа.Дано това ти е известно, за да не изпадаме в неловка ситуация. Армиращата лента не е памучен бинт.Материала е абсолютно един и същ.Мъничко замисляне е нужно да се прецени през коя лента ще проникне по лесно шпакловъчната смес и коя по лесно ще се заглади.Каквото и да избере, успех на начинанието!
        .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
        www.cyxap.com

        Коментар


          #34
          така за да няма спорове да ви дам малко инфо1.стъклофазерна лента се слага на нефабричните фаски на картона2.мрежената(самозалепваща) е само за фабричните защото е много дебела

          Коментар


            #35
            И понеже няма майстор ... поне аз не съм видял някой да ходи с по 2 ленти, всички слагат стъклофазерната. Малоун, уважавам те, но нещо с този изказ, че си го правил с ръцете - намекваш, че аз не съм ... ако не се лъжа ... Е сори де, ама ... гредата целим тук .... При стъклофазерната целта не е да прониква матерял ... ти слагаш отдоло матеряла, и докато е мокър лепиш лентата отгоре ... Армиращата веднага ти казвам ... най-вече в момента се използва за мазилки ! Не ми се спори ... наистина ... даже се бях зарекъл да не пиша в темата, ама просто щеше да е грозно да пратя ЛС на бо и да му кажа да не слуша написаното в темата ... Как да е ... аз съм до тук ... дал съм си съветите, предложил съм помощта си ... не мога са да се бия тука за т’ва, което да се направи ... От тук нататък, ако искате го съветвайте и с олио да маже по стената ...
            Fiat Forum Bulgaria

            Прекаленият светец и богу не е драг !

            Коментар


              #36
              Момент, момент Ichkin ... ти правиш ли разлика между армировъчна мрежа [за мазилки, макар и фини] и армировъчната лента за шпакловане на фуги?С риск да те ядосам още малко, ... едната е навита на руло [мрежата], а другата е като тиксо [лентата], сещаш се, нали? Че не съм в къщи да ти снимам, имам остатъци и от двете "помагала".Еднакви са само по квалификацията "армировъчни" и по материала от който са изработени [като има мрежи и които не са глас-фазер, а обикновен поливинилхлорид].Ако имаш позиции някъде, виж характеристиките на лентата и характеристиките на мрежата. Последната е с тегло от 50 до 200 грама на квадратен метър, респективно и дебелината.Тук не говорим за измазване, а за шпакловка и то на фуга.Надявам се да правиш разлика в дебелината на двете.И съм далеч от мисълта да оспорвам уменията ти на монтажник на гипс-картон.Съмнявам се само в уменията ти на шпакловчик.А тук, както неведнъж подчертахме, няма да шпакловаме между два листа гипс-картон, а върху канал, широк 1-2 сантиметра.Ако ти при монтажа на гипс-картона ми оставиш подобна фуга ... може би ще те пострижа нула номер. Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
              .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
              www.cyxap.com

              Коментар


                #37
                Евала на колегите по-горе писали в темата-доста знания,надявам се и умения.Да спомена само че се занимавам с подобен тип деиност и имам поглед на нещата.От обясненията на всички колеги и не толкова запознат човек би се захванал. Ето и моето мнение-Отвора които се получил,трябва се почисти от прах,чрез грундиране.След полагането и изсъхването на грунда отвора трядва да се запълни с някво лепило за плочки...теракол,а наличието на кълчища или стъклофазерни нишки би му дало допълнителна здравина и гъвкавост.Взима се строителен обикновен гипс и гипсова шпакловка и се смесва в съотношение 2:1 добавяики вода.Като стане хомогенна смес се нанася тънък слои с маламашка както каза Малоун наличието на хубав инструмент улеснява в пъти процеса.Отгоре се полага въпросната армировъчна лента,предпочитам стъклофазерната.Отгоре се нанася още един слои смес,лентата да е покрита от хубаво.Като поизъхне малко се прецикля с ръба на маламашката за да няма "мустаци" от шпакловането.Финалния слои се прави само с шпакловка без гипс вътре тъи като с нея само ще се финосва.За да не си личи къде e къртено и после оправяно...се финосва по голяма част около къртеното около 10см от една страна на отвора и толкова и от другата.Така ще се прелеее и няма да си личи почти нищо.Ако има нужда може да се пришкури след като изсъхне хубаво.Един съвет преди за земеш да боядисваш помещението..."тушираи" първо поправките демек нанеси боя върху участъците които си поправял след което премини към цялостното боядисване,така пе избегнеш по трудното покриване на боята и нанясянето повече слоеве от нея.Поздрави и Успех от мен!
                Fiat Bravo GT 1.8 16V 113hp с малко тЮнинг (снегорин)
                KONI SPORT SUSPENSHION+EIBACH SPORT SPRINGS
                Изработка на всякакви изделия от стъклопласт за леки и товарни автомобили-брони,прагове,калници,капаци,маски,надстройки и други!

                Коментар


                  #38
                  Резултат ?
                  Fiat Forum Bulgaria

                  Прекаленият светец и богу не е драг !

                  Коментар


                    #39
                    Ichkin написа:
                    Резултат ?
                    Ами положих кабелите в единиа канал, където разкопах.Работих по ел. инсталацията на апартамента и този уикенд по план трябва по някакъв начин да затворим отворите.Още не знам как, ама предвид предложенията за помощ мисля да се възползвам :P
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар

                    Working...
                    X