Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Малко разяснения за начинаещи - що е то въртящ момент?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Тъй като темата е разяснения за начинаещи, да кажа и аз нещо по въпроса. В училище си спомням учителят ни по физика многоуважавания др.Донков (лека му пръст) ни попита какво популярно определение ще дадем за конска сила. И ние започнахме да фантазираме: означава колко е бърза колата, колко бързо ускорява и т.н. Той клатеше отрицателно глава и следващият му въпрос беше: "А защо тогава автобусът, който е примерно 300 к.с., ускорява по-бавно от леката кола ?"В Уикипедия пише, че: Една метрична к. с. се определя като мощността, необходима за издигането на тяло с маса m = 75 kg от земната повърхност (при земно ускорение 9,806 65 m/s²) със скорост от 1 m/s:1 к. с. = 75 kgf · m/s = 735,498 75 WТази мощност съответства приблизително на мощността на кон, който тегли 500-килограмова кола нагоре по път с 10-процентов наклон със скорост на пешеходец (5,4 km/h).
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #17
      щом знам това за въртящия момент, може би знам и това за оборотите :D
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #18
        още малко разяснения-4- сензорна антиблокираща система --- как да го разбирам това?ABS знам кво е, но това 4- сензорна ме обърква- има 4 сензора, които отчитат или има ABS на четирите колела?
        Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
        AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING

        Коментар


          #19
          Следи се самостоятелно всяко колело, като на всяко има сензор, което значи че има АБС на 4-те колела. (Не 4 АБС-а). Може да се срещне още като 4-канален АБС.В допълнение - следи се скоростта на всяко колело и постоянно се сравнява със скоростта на автомобила, измерена в скоростната кутия. При разлика в скоростите на колелата и ненатиснати спирачки - АБС светва в жълто, и се изключва, за да се избегнат аномалии.

          Коментар


            #20
            а може ли да е не 4 сензорна, демек на 2 колела да има сензори- на предните 2 ?
            Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
            AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING

            Коментар


              #21
              mims написа:
              а може ли да е не 4 сензорна, демек на 2 колела да има сензори- на предните 2 ?
              Може! Някои от по-старите автомобили имат ABS само на предните колела.

              Коментар


                #22
                ///// написа:
                mims написа:
                а може ли да е не 4 сензорна, демек на 2 колела да има сензори- на предните 2 ?
                Може! Някои от по-старите автомобили имат ABS само на предните колела.
                Например ФИАТ Крома от ’80те.
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #23
                  А автомобилите с 2 дискови и 2 барабанни спирачки, как имат 4 канален ABS?

                  Коментар


                    #24
                    ахам ясноа има ли значение отзад дали е с дискове или с барабани?
                    Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
                    AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING

                    Коментар


                      #25
                      Kuku написа:
                      А автомобилите с 2 дискови и 2 барабанни спирачки, как имат 4 канален ABS?
                      Датичкът не взима импулси нито от дисковете, нито от барабаните, така че няма значение дали е 2 или 4 дискови спирачки.

                      Коментар


                        #26
                        мерси за инфото
                        Punto Sporting 1.2 16V 85 h.p. - ex, but first in my heart
                        AudiLina A3 1.8 20V 125 h.p. - NOW DRIVING

                        Коментар


                          #27
                          Колежка, имаше една тема в често задаваните въпроси, където един колега беше пуснал един линк от алфа форума. Вътре имаше адски много информация, за адски много неща и как работят те. ABS, спирачки, дискове, барабани, охладителни системи.. абе много работи и се интересни. Изрови я, ще ти свърши мн работа
                          Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                          Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                          Коментар


                            #28
                            ogi28b написа:
                            Kuku написа:
                            А автомобилите с 2 дискови и 2 барабанни спирачки, как имат 4 канален ABS?
                            Датичкът не взима импулси нито от дисковете, нито от барабаните, така че няма значение дали е 2 или 4 дискови спирачки.
                            Питам, защото аз до сега не съм виждал автомобил с барабанни спирачки и ABS на тях Далеч съм от мисълта, че съм виждал много ABS-и и в тоя ред на мисли ми е интересно, как би функционирал подобен

                            Коментар


                              #29
                              Ха, че то всяка Брава/о, с изключение на Браво ХГТ 2.0, ако има АБС - то той е точно така - 2 дискови , и 2 барабанни. Датчикът е вкаран при лагера на главината, и там следи въртенето на едно нещо. Самите дискове и барабани са си монтирани там, и не си пречат едно на друго.На колегата Pecho Бравата имаше АБС, моята също има, а отзад са все с барабани, като се видим, може да легнеш да надникнеш

                              Коментар


                                #30
                                Конкретно при Браво, с това ужасно разпределелние на тежестта върху шасито, задните спирачки почти не участват при спиране, и последнта грижа е дали имат ABS и на задните колелета. При Пунто сигурно е същото. А бе въобще, на ФИАТ-те не им е силата в спирането и завиването :D
                                Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                                ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                                Коментар

                                Working...
                                X