Здравейте, може ли някой, който си е имал работа с товарни автомобили, да обясни на какъв принцип действа това чудо, в какъв формат генерира данни и по-специално за старите тахографи с т.нар. шайби. Какви консумативи използват, къде се зареждат, как се разчитат..Скоро видях устройство, което все едно печаташе касова бележка на централната конзола, възможно ли е това да е тахограф?Допълнено заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как работят тахографите?
Collapse
X
-
Аз принципно питам как се записват данните върху тази шайба и как се разчитат после.На спирала ли се пишат или само по 1 окръжност?По скоро ще се радвам някой да снима, аз тоя дето го гледах, е от новите явно - с касов апарат, но бележката почти не се движеше, или го прабеше много бавно.На аналогов принцип ли записват (новите и старите) или на цифров, демек по точка през интервал от време, или постоянно върви нещо механично и записва според скоростта?
Коментар
-
Humppa
Записва всичко - скорост, пробег, почивки. По този начин следят шоферите дали спазват скоростта на пътя, времето за шофиране и времето за почивка. ДАЙ-яджийте разглеждат показаниятя и пишат глобички за неспазване на почивки и т.н.Чувал съм, че се кракват....
Коментар
-
fuoco,не казваштираджия ли си намислил да ставаш... Това ,дето си видял,най-вероятно е тахограф от новите.Те работят с "чип карта",която се издава на шофьора индивидуално.Самото устройство е умно и прави разпечатки,когато му кажеш.Не непрекъснато.По старите работят с шайби с "крушовидна дупка".Тука се опитах да ти нарисувам примерно...Един писец(по-точно не един) е свързан със скоростомера и рисува по шайбата.Затова е задължително да се сменя същата на 24 часа.Дано добиеш представа.Прикачени файлове===============================
// ..."Денят не си личи по сутринта"... //
===============================
Коментар
-
Humppa
Ето я шайбата с показанията:Ето и старият тахограф:Ето и за дигиталните и картите: http://dtc.jrc.it/tachograph_cards_status.html
Коментар
-
Ама как ’ше се глобяваме, как ’ше се глобяваме ...Че май техните [на ДАИ] глоби първи стигнаха европейските размери.Трудно ми е да приема, че е редно да има възможност на пътя да има посредствен шофьор, управляващ над 20 тона, че да е и недоспал..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Аз да се похваля, сглобих си дигитален тахограф с gpx файловете на гармина и този сайт: http://utrack.crempa.net/Прави добри отчети на пътуванията, също както шайбите на тахографите, а и не само за скорост.
Коментар
-
По принцип отчита всичко както казаха и колегите по нагоре. Старите имат опция да ги излъжеш в показанията на скоростта, но нали се сещаш, че ти показва час на тръгване.............. и при една проверка проверяващият ако събере 2 и 2 веднага може да пресметне с каква скорост си се движил. Някой карат с по няколко шайби, но и това е пунта мара, при отваряне на тахографа писеца прави една голяма черта от горе до долу. Общо взето това с лъгането са митове В бачкането закупиха няколко нови камиона и те са с новите карти. Понеже наш шофьор ги докарва на ход от Германия и имаше куриоз с първият.Тръгва и никакво спиране и след няколко часа започва да му мига нещо в червено по дисплея и камиона влиза като в сервизен режим и не върви. Обаждания по телефона, идване на мобилни групи при камиона да видят какво е станало понеже ганьо не може да разбере какво му казва на немски и се оказва, че просто е изтекло времето за шофиране и затова така става. Без карта камиона не може да се запали и има още куп неща има които са направени с цел да се спазват законите.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар