Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПТП помощ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Lane Staley написа:
    ...Гледат се лицата на знаците, не силуетите им...
    С това не съм напълно съгласен. Още нещо, което ни натякваха на курса - знакът СТОП поради характерната му форма не може да бъде сбъркан, дори гледан отзад или отстрани. Всъщност нашият инструктор винаги ни учеше да не разчитаме на предимството си, а да си отваряме очите на 4. И ни даваше следния пример: карате в кварталните улички, в които често липсват пътни знаци. Приближавате кръстовище и нямате знак СТОП, а отляво идва друга кола. Погледнете отсреща и ако виждате характерния силует на знака СТОП, спрете и вие, а не разчитайте, че сте дясностоящ.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #77
      Lane Staley написа:
      ...И Женшен ако обича да не се държи като олимпийски бог, че дразни. И ако има малко достойнстов да се извини.
      Ако четеше внимателно - щеше да видиш, че съм се извинил за "спам-а".Но понеже си толкова шофьор - като повечето чатъри тук - обясни ми като на простосмъртен, а не като на олимпийски бог, защо аджеба знакът СТОП е с тази различна и отличаваща се форма, а не е като останалите задължаващи знаци - просто кръгъл? Същият въпрос го отнасям и за останалите знаци от група Б - какъв е смисълът да са с различна форма? Така или иначе не знаете нито значенията им, нито си знаете правата и задълженията, а дори съм сигурен, че и не гледате знаците - защо тогава да са с различна форма???И за пореден път питам - защо, след като двата знака се обезсмислят - са поставени различни такива? Знак Б1 и Б2? Можеха спокойно да сложат само знак Б1 и на двете пресечки. Но не, сложени са знак Б1 и знак Б2, които съответно означават:Б1: ,,Пропусни движещите се по пътя с предимство!" и Б2: ,,Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!". Съответно на знак Б1 - си минаваш като директор, а на знак Б2 - спираш и чакаш да мине директора. И това се случва - след като министрите са минали по пътя променящ посоката на предимство. Но нали трябва да чатим....
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #78
        jenshen73 написа:
        ...
        Няма да ти отговарям на "директорското" мислене. За едно обаче беше прав - видя се кой знае и кой не. И в случая е отсъдила компетентната по въпроса инстанция.Жив и здрав и ако се засечем, дано поне един от нас да е на път с предимство
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          #79
          НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знациЧл. 52. (1) Пътен знак Б1 "Пропусни движещите се с предимство" се поставя предикръстовище на пътя без предимство. Той указва на водачите на пътни превозни средства,че са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, движещи се по пресичания път спредимство, без да ги задължава да спрат.(2) Пътен знак Б1 се поставя преди кръстовището на разстояние не по-голямо от 20 m. Внаселени места знакът се поставя в началото на бордюрната крива или на строителнаталиния на пътя с предимство, когато тя е разположена след началото на кривата.(3) Когато е необходимо предварително сигнализиране, пътен знак Б1 се предхожда отсъщия знак, който се поставя преди кръстовището на разстояние:1. от 50 до 100 m - в населени места;2. от 100 до 150 m - извън границите на населени места.(4) Разстоянието по ал. 3 се указва с допълнителна табела Т1.(5) Когато път с предимство изменя направлението си в кръстовището, под пътен знак Б1се поставя допълнителна табела Т13, указваща направлението на пътя с предимство вкръстовището.Чл. 53. (1) Пътен знак Б2 "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" сепоставя преди кръстовище на път без предимство. Той указва на водачите на пътнипревозни средства, че са длъжни да спрат на стоп- линията, очертана с пътна маркировка,или на линията, на която е поставен знакът, когато стоп-линия не е очертана. Преди дапотеглят отново, водачите са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които седвижат по пътя с предимство.(2) Пътен знак Б2 се поставя на място, което осигурява на водача на спрялото пътнопревозно средство добра видимост към пътя с предимство, без да пречи на преминаващитес предимство пътни превозни средства и пешеходци в следните случаи:1. на кръстовище:а) в което видимостта не е осигурена;б) в което видимостта е осигурена, но движението на пътните превозни средства по пътя спредимство е с голяма интензивност и преминаването през кръстовището е силнозатруднено;2. на железопътен прелез без бариери.(3) Пътен знак Б2 не се поставя на пътна лента за ускоряване на движението.(4) Извън границите на населени места преди пътен знак Б2 се поставя пътен знак Б1 сдопълнителна табела Т8, която указва разстоянието между двата пътни знака.(5) Изискването на ал. 4 не се отнася за случаите, в които пътен знак Б2 е поставен на:1. път без настилка;2. изход от крайпътен имот;3. кръстовище, в което движението се регулира със светлинни сигнали.(6) Когато път с предимство изменя направлението си в кръстовище, под пътен знак Б2 сепоставя допълнителна табела Т13, указваща направлението на пътя с предимство вкръстовището.С това мисля да сложим край на спора - кога се поставя Стоп, и кога обърнатия триъгълник.

          Коментар


            #80
            Доброто цитиране на закона трябва да се подсигурява и с подобаващо тълкуване. Все пак на мен все още не ми е ясно защо двата знака са с различна форма от останалите кръгли знаци, защо са поставени знаци Б2 и Б1 на "равнопоставени" пресечки на едно кръстовище. Продължавам да искам цитат най-малко на член, алинея или точка от закона, която казва изрично, че по смисъл и задължителност двата знака Б1 и Б2 са еднакви или равнопоставени и знак СТОП следва да бъде пренебрегван ако пресечката на която е поставен е дясно стояща на знак Б1... Не искам много
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #81
              хора стига сте се карали обобщавам : първо минават колите по главния път с правило за дясно стоящ..после минават колите по второстепенния път пак с правило за дясностоящдемек другият водач е виновен а аз невинен макар и съвеста ми да сочи друго..Относно застраховката и автокаското Няма как да му помогна материално на човека по простата причина че джипът е лизингов и аз пари на ръка няма да видя ако не беше лизингов джипа.щяха да ми платят кеш щетите и съответно да му ги дам на него да си оправя негововата кола.а пък джипа щяхме да го оправим с автокаското му.Благодаря за вниманието което отделихте върху тази тема .
              Целта е една,скороста е различна - HGT !

              Коментар


                #82
                jenshen73 написа:
                Доброто цитиране на закона трябва да се подсигурява и с подобаващо тълкуване. Все пак на мен все още не ми е ясно защо двата знака са с различна форма от останалите кръгли знаци, защо са поставени знаци Б2 и Б1 на "равнопоставени" пресечки на едно кръстовище. Продължавам да искам цитат най-малко на член, алинея или точка от закона, която казва изрично, че по смисъл и задължителност двата знака Б1 и Б2 са еднакви или равнопоставени и знак СТОП следва да бъде пренебрегван ако пресечката на която е поставен е дясно стояща на знак Б1... Не искам много
                (4) Извън границите на населени места преди пътен знак Б2 се поставя пътен знак Б1 с допълнителна табела Т8, която указва разстоянието между двата пътни знака. Чети. Мисли.
                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                Коментар


                  #83
                  @Lane Staley: Чета и мисля, дори - разсъждавам. Не виждам обаче какво точно искаш ти да ми кажеш, освен "Чети, мисли"... Разтълкувай ми закона + ППЗДП. Не говорим за знака 50 метра преди стопа, а си говорим за точно конкретният стоп... и непознаване на ЗДП + ППЗДП на съставилите протокола на колегата. В нашият случай си имаме виновен по съвест и невинен по закон колега, но спорим за знак стоп и знак "Пропусни движещите се по пътя с предимство"... доказахте по-горе, че умеете да копи-пейст закона, но все още никой не ми е доказал как така изведнъж знаците спират да имат смисъл и си караме по правилото на дясностоящия...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #84
                    Копи-пейстнатият закон е самото доказтелство.Знаците имат смисал и указват, че си на път без предимство. На кръстовище има път с предимство и път без предимство, трето няма.На пътя с предимство се водиш по правилото на дясностоящия, на пътя без предимсто също.Може да има стоп, вместо триъгълник, заради видимост, може работниците да са били пияни.И да не ти е достатъчно друго няма какво да се каже. Не дай си боже да се удариш, колкото и да ти е странно ще си виновен.
                    Brava 1.6 16V 103hp

                    Коментар


                      #85
                      Щом държиш, ще ти обясня:1. Щом с В1 те предупреждават, че следва Б2, то знаците са с идентична тежест. В самият закон няма тежест на знаците - те са групирани според предназначението им, но между тях ейрархия няма. Идеята е да е просто. Всяка йерархия внася елемент на сложност, който не ти е необходим в подобен момент. Ето че една проста йерархия - път с предимство/път без предимство внася толкова объркване. Б2 се поставя на места, където нямаш видимост - най-често в населени места, или на много конфликтни кръстовища. Б1 се поставя когато имаш видимост и можеш да прецениш скоростта на другия. Почти винаги на кръстообразни се поставя Б2, а на У - Б1. Когато се движиш успоредно с някого по-лесно преценяваш скоростта му. 2. Вземам за пример следното кръстовище:аааааааааааааааа=аааааааааааааааа=аааааааааааа====----Б2-----аааааааааааааааа-аааааааааааааааБ1Приемаме, че = е главен път. Движещите се по него се ръководят помежду си от правилото за дясностоящия.За движещите се по ----- важи същото правило. Помежду си те се ръководят от правилото за дясностоящия. И двамата имат указващи табели за траекторията на главния път. Ако аз идвам от страната на Б2 гледам САМО главния път. Спирам, виждам, че там няма никого, а от ляво идва кола. Обърна ли внимание - ляво Просто си минавам.П.П.Без коментари - и ще те отнесат. Говоря чие е правото да мине пръв. Сега съгласен ли си?П.П. 2 Опитвам се да си наместя кръстовището. Трудно се получава
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар


                        #86
                        Леле, няма да се сдържа да нахакам и аз нещо в този спор Ако аз бях в конкретната ситуация, щях да очаквам, че спирайки на знака "СТОП" ще си вися там докато не се изнижат всички отвсякъде, т.е. че съм без предимство дори и спрямо колите на път с Б1.В последствие обаче попаднах на този текст:
                        Чл. 46 (1) Пътен знак Б1 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да пропуснат движещите се по пътя с предимство, което може да стане и без спиране.(2) Пътен знак Б2 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да спрат на ,,стоп-линията", очертана с пътна маркировка, или ако няма такава - на линията, на която е поставен знакът. Преди да потеглят отново, водачите са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които имат предимство.
                        който взех оттук: http://www.maverick2000.net/ZDP/GrupaB.htm .И тъй като там никъде не се споменава Б1 да има приоритет над Б2 следва, че действително в конкретната ситуация пътя със знак СТОП е с предимство (по силата на дясностоящия) спрямо този с обърнатия триъгълник.В крайна сметка, ако приемем (а явно КАТ и застрахователите вече са приели), че това е истина, оглеждайте се на 4, на 6 дори и не разчитайте само на разчопкания казус - явно вероятността останалите в кръстовището да не знаят за вашето предимство е огромна, а като има огънати ламарини и разправии със сервизи едва ли правната яснота ще е добра компенсация.

                        Коментар


                          #87
                          jenshen73 написа:
                          Доброто цитиране на закона трябва да се подсигурява и с подобаващо тълкуване. Все пак на мен все още не ми е ясно защо двата знака са с различна форма от останалите кръгли знаци, защо са поставени знаци Б2 и Б1 на "равнопоставени" пресечки на едно кръстовище. Продължавам да искам цитат най-малко на член, алинея или точка от закона, която казва изрично, че по смисъл и задължителност двата знака Б1 и Б2 са еднакви или равнопоставени и знак СТОП следва да бъде пренебрегван ако пресечката на която е поставен е дясно стояща на знак Б1... Не искам много
                          Всички знаци, отнасящи се до предимство имат уникална форма. В случай, че на кръстовище на твоя път няма знак, да можеш да видиш на другия път какъв знак има.Едно време, по бай Тошово време, когато инструкторите бяха Инструктори (курса ми беше 3 месеца), моят инструктор ме е учил - като наближиш кръстовище, ако нямаш знак, гледаш дали другия път има знаци. Формата им е такава, че се познават и отзад.По отношение на предимството има 2 вида знаци - единия е "Път с предимство" (ромба), другите са "път без предимство" - единия е когато можеш да видиш дали по пътя с предимство идва кола без да спираш - тогава е обърнат триъгълник, а другия - когато видимостта ти е ограничена и трябва да спреш, за да видиш дали идва някой по пътя с предимство - това е шестоъгълника. Няма степенуване НИКЪДЕ в нито един нормативен документ на пътищата БЕЗ предимство. Няма с повече предимство или с по-малко предимство. Или имаш предимство, или нямаш.Знака стоп НЕ ТРЯБВА да се пренебрегва. Идващият от този път е длъжен да спре, и да изчака движещите се ПО ПЪТЯ С ПРЕДИМСТВО. А идващия в случая друг водач по пътя със знак Б1, трябва да спре, и да изчака движещите се по пътя с предимство, и дясностоящия му, идващ от към стопа. Може да не спира само ако по останалите пътища няма автомобили. Това е, Стелияне, тълкуването, което искаш.Казах и по-горе, че колегата е частично виновен, че не е спрял на стопа, но това не освобождава другия водач от задължението му да спре и да пропусне нашия човек.

                          Коментар


                            #88
                            Дидо, от всички спорещи тук - съм склонен да приема единствено и само твоятя версия - защото е разяснена като за олигофрени - за какъвто ме мислят повечето пишещи/четящи тук Радвам се, че размърдах сивото вещество, но точно твоето така или иначе си кипи Поздрави и - умната със СТОП-овете!
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #89
                              snake написа:
                              ... знакът СТОП поради характерната му форма не може да бъде сбъркан, дори гледан отзад или отстрани. ....
                              Само да вметна, че отстрани всички знаци изглеждат като черни вертикални черти. Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
                              She was only a whisky maker but he loved her still.

                              Коментар


                                #90
                                gantcho написа:
                                snake написа:
                                ... знакът СТОП поради характерната му форма не може да бъде сбъркан, дори гледан отзад или отстрани. ....
                                Само да вметна, че отстрани всички знаци изглеждат като черни вертикални черти. Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
                                По твоята логика - всички шофьори непознаващи значението на знаци Б1 и Б2, отстрани погледнато, изглеждат като трактористи и/или комбайнери...
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X