Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПТП помощ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Абсолютно прав е Mr.Nikoi. А повечето не сте.Двата знака - Стоп, и Път без предимство са абсолтно равнозначни по отношение на предимството. Различават се само по задължението да се спре или само да се огледаш.Стоп се слага там където има ограничена видимост, а знака "път без предимство" - там където може да се види дали идват коли без да се спре.И КАТаджиите са прави. GbGz не е виновен.Който иска да спори, но това е истината.

    Коментар


      #32
      mr. Nikoi написа:
      До колкото знам първо минават пътищата с предимство, като дясностоящия от тях е с предимство, след това минават тези от пътищата без предимство, като пак дясностоящият от тях е с предимство.Според мен този от стопа е с предимство пред другия.Не знам дали в правилника пише че знака за без предимство дава предимство пред стопа.На стоп задължително се спира - иначе те късат на изпит. Друга разлика не знам да има с другия знак.На пътя без предимство може и да не спираш но трябва да пропуснеш движещите се по път с предимство. Мисля че това им е разликата.
      Абсолютно точно.Всички, които не мислите така - идете на проверовъчен.Очевидно и КАТаджиите в случая познават добре закона. Поздравления!

      Коментар


        #33
        Immortal написа:
        Абсолютно прав е Mr.Nikoi. А повечето не сте.Двата знака - Стоп, и Път без предимство са абсолтно равнозначни по отношение на предимството. Различават се само по задължението да се спре или само да се огледаш.Стоп се слага там където има ограничена видимост, а знака "път без предимство" - там където може да се види дали идват коли без да се спре.И КАТаджиите са прави. GbGz не е виновен.Който иска да спори, но това е истината.
        А аз да казах нещо по-различно ?
        snake написа:
        Airfan написа:
        Мен ако питаш, този на СТОП-а трябва да изчака всички, включително този от ляво да минат и едва тогава да мине той. В случая вероятно СТОП-а е решил, че е дясно седящ и е минал преди левия. Може да не съм прав обаче, защото напоследък се твърди, че двата знака се приравнявали, което според мен е глупост, защото ако са равни, щяха да са еднакви. Мен са ме учили на друго степенуване. Интересно какво са казали КАТ-аджиите.
        Мисля, че не си прав. Знакът STOP не означава, че си с най-малко предимство от всички на кръстовището, а че си длъжен да спреш. При другите знаци, указващи, че си на път без предимство, можеш и само да намалиш. Докато на STOP си длъжен да спреш. И така е било винаги, това не е от скоро. Спомням си на курса ни поставиха следния казус: кръстовище, едното МПС е спряло на знак STOP и иска да завие надясно; този срещу него има знак "Пропусни движещите се по пътя с предимство" (обърнатия надолу триъгълник) и иска да завие наляво. Кой от двамата е с предимство ? Отговор: този, който ще завива надясно !
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #34
          Snake, ти още не беше го казал, аз като пишех Поздрави!

          Коментар


            #35
            Равнозначни са и два пътя, които пресичат главен път ( път с предимство ). "Освен ако не е указано друго", но то де юре няма как да бъде указано.Де факто при Х кръстовище, ако главният е направо да речем, двата други са равнозначни.[/quote]Моля да го подкрепиш с цитат от нормативен документ - закон или правилник. Не се заяждам, но не подкрепям мнението ти.
            Peugeot 301
            Punto 1.9 JTD - на жената

            Коментар


              #36
              Immortal написа:
              Snake, ти още не беше го казал, аз като пишех Поздрави!
              Много неща от курса вече съм забравил: метри, на които е забранено да се спира до кръстовище или до автобусна спирка, разстояние за поставяне на триъгълника и още много други, които и без това почти никой не ги спазва. Да не говорим, че има един знак, който дори не го знам какво означава, прилича на снежна топка или объл камък и винаги си мисля, че предупреждава за това, че може да ви уцелят с камък за забавление . Но специално това, че знаците STOP и "... път без предимство" са равнозначни по отношение на предимството, съм го запомнил. И то благодарение на подходящия казус, който решавахме.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #37
                Хайде сега jenshen73 да си върне книжаката... може и не веднага, или поне на опреснителен курс

                Fiat Bravo T-Jet 120

                Коментар


                  #38
                  jenshen73 написа:
                  [Правото на дясностоящият се гледа тогава и само тогава, когато НЯМА ЗНАЦИ указващи предимство!
                  Женшен , не си прав, според закона Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.Чл. 50. ...(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48 . От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.

                  Коментар


                    #39
                    Всички, които не мислите така - идете на проверовъчен.Очевидно и КАТаджиите в случая познават добре закона. Поздравления![/quote]Дидо, не споря по отношение на предимството, а по отношение на това, че колегата не е спрял на знак СТОП, което автоматично го прави ВИНОВЕН. И продължавам да твърдя, че правилото на дясностоящия се прилага САМО при нерегулирано кръстовище, каквото в случая няма!За сега спирам да пиша по темата. Ще отнеса случая до "компетентните органи" и ще сведа до знанието ви резултата.П.П. Написал си нов пост и с този чл. 50 ме разби. Няма как да не се съглася!
                    Peugeot 301
                    Punto 1.9 JTD - на жената

                    Коментар


                      #40
                      venco67 написа:
                      Равнозначни са и два пътя, които пресичат главен път ( път с предимство ). "Освен ако не е указано друго", но то де юре няма как да бъде указано.Де факто при Х кръстовище, ако главният е направо да речем, двата други са равнозначни.
                      Моля да го подкрепиш с цитат от нормативен документ - закон или правилник. Не се заяждам, но не подкрепям мнението ти.[/quote]Аз няма какво да доказвам, че съм прав. Ти докажи, че не съм.
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар


                        #41
                        Случката в тази тема е един от възможните варианти, при които и двамата участници в ПТП са виновни: единият не е спрял на СТОП, а другият не е осигурил предимство на дясностоящия. В темата "За какво всъщност правим застраховка ГО?" не получих отговор на въпроса какво става с обезщетението, когато вината и на двамата водачи е еднаква. Ето че такива ситуации има...
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар


                          #42
                          Lane Staley написа:
                          venco67 написа:
                          Равнозначни са и два пътя, които пресичат главен път ( път с предимство ). "Освен ако не е указано друго", но то де юре няма как да бъде указано.Де факто при Х кръстовище, ако главният е направо да речем, двата други са равнозначни.
                          Моля да го подкрепиш с цитат от нормативен документ - закон или правилник. Не се заяждам, но не подкрепям мнението ти.
                          Аз няма какво да доказвам, че съм прав. Ти докажи, че не съм.[/quote]Не искам нищо да ми доказваш, просто твърдението ти е лишено от смисъл или аз не мога да го разбера. Помолих те, ако можеш да ми дадеш дефиниция на равнозначни пътища, каквато вероятно има или в ЗДП или в ППЗДП, защото примера ти е доста неразбираем. Но в крайна сметка истината излезе наяве с цитирания от колегата Immortal чл. 50 ал.2 от ЗДП. За мен спорът е приключен. Научих нещо полезно, дано всички участвали в разискванията по темата са разбрали верния отговор!
                          Peugeot 301
                          Punto 1.9 JTD - на жената

                          Коментар


                            #43
                            Дрън-Дрън-Дрън-Дрън. Темата е за коша още след 3тото мнение. Знак STOP е знак СТОП по цял свят - дори и в гората на него се спира - задължително. Знак №1 по стария закон онзачава точно "Пропусни тия по пътя с предимство". Хайде сега да ми кажете как двата пътя изведнъж станаха равнозначни??? М?Дидо - ти пък така го изтълкува закона, че язък дето са го измислили знака СТОП. Хайде сега, всички дървени философи освен Снейк да ми кажете - имате кръстовище с пътна марквировка, пътни знаци, светофар и пиян катаджия, който най-неадекватно регулира движението. Кой е с предимство???Няма да споря - аз и без това бях с изтекла книжка до оня ден..., но очевадно е, че повечето писателстващи тук не са наясно с ЗДП и ППЗДП. Точно горната ситуация я имаше описана и в листовките едно време...И искам от посочената схема в първият пост да се покаже как станаха "равнозначни" пътищата???П.П. Само си задайте въпроса - защо се налага поставяне на знака СТОП на "равнозначни" пътища и от там насетне ще са ви ясни нещата.
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #44
                              Immortal вече ти отговори. Скролни по-нагоре и ще видиш.Изначално пътищата са равнопоставани. До момента разбира се, в който чрез знак това се промени. Покажи, с кой точно знак (и го докажи законово разбира се) тези два пътя стават различни и единия е с предимство пред другия.

                              Fiat Bravo T-Jet 120

                              Коментар


                                #45
                                Ти му думай, оно ти вреви...
                                VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                                VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                                VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                                VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                                Нека Силата на бъде с Нас...

                                Коментар

                                Working...
                                X