Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ще оцелее ли машиностроенето в БГ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ще оцелее ли машиностроенето в БГ

    Здравейте колеги , имам малка фирма за металообработка т.е стругарски услуги на стругове с ЦПУ.Напоследък се зблъсквам с кави ли не неща , като се почне от трудното намиране на работа , трудното плащане след това от страна на клиентите, проблемите с некачесвените материали ,а да неговорим за липсата на качествени хора която отдавна съществува , но никой неси прави труда да вземе някакво решение.Та се замислям дали изобщо нашата професия има някакво бъдеще , или всички поръчки ще заобикалят БГ като неблагонадежна територия за производство.
    FIAT UNO 1.1 -50к.с АГУ-LOVATO
    FIAT TIPO 1.4 -78к.с АГУ-LOVATO
    FIAT MAREA WEEKEND 1.6 16V-103к.с АГУ-LOVATO
    HONDA CR-V -147 к.с. ГИ- SIMGAS

    #2
    дано да има бъдеще , защото това уча в момента
    Grande Punto 1.3 75 hp
    Croma 1.9 Multijet 150 hp

    Коментар


      #3
      Re: Ще уцелеели машиностроенето в БГ

      naco68 написа:
      Здравейте колеги , имам малка фирма за металообработка т.е стругарски услуги на стругове с ЦПУ.Напоследък се зблъсквам с кави ли не неща , като се почне от трудното намиране на работа , трудното плащане след това от страна на клиентите, проблемите с некачесвените материали ,а да неговорим за липсата на качествени хора която отдавна съществува , но никой неси прави труда да вземе някакво решение.Та се замислям дали изобщо нашата професия има някакво бъдеще , или всички поръчки ще заобикалят БГ като неблагонадежна територия за производство.
      Колега , за жалост това го има във всяка една сфера на икономиката ни . Трудно плащане,бавене с месеци, искане за най-ниската цена без обвързване с количества и с отсрочка минимум 90 дни за плащане, е ние не сме банка за стоков кредит . Като сложим и пълната безгрижност за държавните плащания и става много трудно и тежко.Така е за жалост, борим се докрай и това е положението.

      Коментар


        #4
        На времето и аз това учих-мащиностроене,но добре че ми мина мисълта да уча и друго,че иначе
        ланчия либра 2.4 jtd 150к 2005 г--учебна

        Коментар


          #5
          Общо взето никак не е добре човек да е профилиран само в една професия и наблягайки на нея да забрави дори да се образова... Не говоря за висше образование, а вид граматична култура! А иначе извършвайки строго специфична дейност поради, което получавам заплата мога да твърдя, че умея да ремонтирам коли, да лепя плочки, гипскартон, шпакловки, да редя ламинат, да изграждам домашни алармени системи, да подрязвам лозички, да сменям керемиди, да поправям електронна техника, В и К и не на последно място да любя способно женички! :D
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            Де да беше така само в малките фирми... За съжаление така е и в големи заводи. Проблемите са много, и корените им са далеч назад във времето.Отделно, прословутата българска "евтина" работна ръка, която в крайна сметка излиза от скъпа прескъпа. Липсата на мотивация у работещите всъщност е един от големите проблеми на фирмите. Това обаче трудно се осъзнава от собствениците. Огромна част от тях все още са на принципа - като не щеш да работиш за малко пари - прав ти път, други чакат на вратата... от там и липсата на квалифициран персонал. След това вече споменатото бавене на плащания - има го навсякъде у нас. Сутринта пих кафе с мой бивш съученик, който има не малка фирма за строителни работи. В момента е взел заем за да плаща на работниците си (около 30 човека) и лизингите на машините. Има да взима почти над милион от различни наши И ЧУЖДИ фирми, както и от държавата. Всеки вдигал рамене и викал че няма пари.Тъй като и той е в този бранш, стана дума за търга за магистралата Тракия, спечелен от потъналата в дългове фирма "Трейс". Неговите очаквания са, нищо да не излезе от тази сделка, ше видим дали е бил прав, времето ще покаже. Най-малкото, каза, че ще изгорят още доста подизпълнители, тъй като парите, които ще вземе от сделката Трейс ще покрият сегашните им задължения и няма да има с какво да плащат на подизпълнителите си.Междуфирмената задлъжнялост всъщност събаря бизнеса отвсякъде, защото държавата си иска ДДС-то на всяка издадена фактура, а реални плащания по тези фактури няма.И лошото е, че и чуждите фирми се научиха да не плащат. В България шетат най-различни чужди фирми, които всъщност само прибират комисионни и нищо не правят самите те. Сключват (предполагам срещу огромни комисионни) големи сделки, като самите те много често нямат и 2-ма работника и нито една машина... След това наемат подизпълнители, които свършват цялата работа срещу жълти стотинки, дори и тях трудно си взимат. А "комисионера" прибира големите пари, без реално да е свършил нищо. Мога да дам десетки примери с имена на фирми, но засега ще си замълча... но всичко това е факт. И то на големи обекти, големи и известни фирми...Нямам думи.Друг е въпроса смашиностроенето - че много заводи все още карат по социалистически, управлението им не знае за какво е там... произвеждат се никому ненужни машини, морално остарели, с ниско качество... и после "имало криза". Ми ще има...Големи заводи с огромен потенциал просто са доведени пред фалит от некадърно ръководство и нехаещи собственици, които знаят, че само от терена на завода ще вземат повече, отколкото са дали за него. На никой не му пука ни за работещите в завода, ни за реномето на фирмата...Бил съм в няколко завода в България, които работят наистина както трябва, ръководството им е на мястото си и знаят какво и защо правят. Но за съжаление, повечето не са такива...Бе проблемите са много и не могат да се изчерпят с една тема... Поради спецификата на работата ми, посещавам доста заводи в България. Малко са тези, които са се ориентирали в обстановката. 20 години вече... В по-малките градове особено се усещат тези неща. Западните собственици, които са решили да си ценят достойно служителите биват привиквани от местните "бизнесмени", скастрят се набързо да не вдигат толкова стандарта... и нещата стават на тяхното. Синдикатите са такива само на хартия. В нито един западен завод, поне в нашия край, синдикалист не стъпва. За права на работниците, за спазване на кодекса на труда и дума не може да става. И никой нищо. Който посмее да се обади - ритника и навън. Може да се оплаче само на арменския поп.Съществуването на малки фирмички, като тази на колегата, и като моята, още от самото си създаване са на ръба на фалита. И все така си вървят...Държавата не прави абсолютно нищо за поощряване на частната инициатива. От момента, в който решиш да правиш нещо, започваш да дължиш пари на държавата и се получава омагьосан кръг...Сетих се за един виц:Решили американец и българин да строят къща. Всеки у тях си.След известно време се чуват по телефона, американецът казва:-остават ми още 5 дена и съм готов.Българинът отвръща - на мен ми остават още 5 документа, и мога да започвам...

            Коментар


              #7
              Vladim, аз те разбрах, ама дали който трябваше те разбра?
              .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
              www.cyxap.com

              Коментар


                #8
                Ако ника ти naco68 означава, че си 68-ми набор, значи си учил по време на социализма и плановата икономика, като мен. Тогава машиностроенето беше най-престижната специалност, намирането на работа по специалността - гарантирано. Мисля, че на малка съвременна България великите сили не са отредили да развива машиностроене. Но след като казваш, че имаш малка фирма за металообработка, от теб зависи да намериш нишата от клиенти, които ще ти позволят да продължаваш да работиш това, което умееш. За бранша като цяло - бъдеще няма.
                Vladim написа:
                А иначе извършвайки строго специфична дейност поради, което получавам заплата мога да твърдя, че умея да ремонтирам коли, да лепя плочки, гипскартон, шпакловки, да редя ламинат, да изграждам домашни алармени системи, да подрязвам лозички, да сменям керемиди, да поправям електронна техника, В и К и не на последно място да любя способно женички!
                Аз пък съм най-добър в това да не правя нищо !
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Vladim написа:
                  ... и не на последно място да любя способно женички! :D
                  Е, това на думи всички го можем (Друг е въпроса какво мислят жените за това )Влади, предполагам и с камера можеш да снимаш

                  Коментар


                    #10
                    За жалост и Аз съм завършил ТУ с подобно специалност, но бъроз се ориентирах в друга посока!

                    Коментар


                      #11
                      Malone написа:
                      Vladim, аз те разбрах, ама дали който трябваше те разбра?
                      Едва ли...@Immortal мога да го правя и да снимам с камера едновременно! :D
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        Радвам се че все още има хора който ги вълнува тази тема. По въпроса за "живучкането" аз, всеоще намирам някакъв начин да оцелявам и то най- вече на това ,че се занимавам с много неща ,но перпетум мобиле няма. Понеже на последък посещавам доста предприятия в страната, а и аз самия см" кадър "на ВМЗ - Сопот / оттам научих много неща и най-вече самооцеляването / Та идеята ми беше ,че липсата на кадри е тотална.Има места където "майсторите "са в плачевно състояние , а най-лошото е че след тях няма никой.Ние понякакъв начин ще преудолеем икономическата криза,но мисеструва че след нея ще доиде и другата. А между другото знаете ли къде има технически училища и дали в тях има паралелки по металообработка.
                        FIAT UNO 1.1 -50к.с АГУ-LOVATO
                        FIAT TIPO 1.4 -78к.с АГУ-LOVATO
                        FIAT MAREA WEEKEND 1.6 16V-103к.с АГУ-LOVATO
                        HONDA CR-V -147 к.с. ГИ- SIMGAS

                        Коментар


                          #13
                          Много хубава тема,колега.Аз работя в тая сфера и знам доста неща,кадри няма щото първо вече няма училища,второ няма ученици и трето работодателите ама хич не ге еве за работниците а и заплащането ич го няма от там на татък майсторите които могат да работят не си дават професията на по младите и веригата се прекъсва.В тоя занаят няма ли го принципа майстор-чирак работите ич не са добре! Аз лично съм започнал като стругар,сега съм на Гилдемайстер НЕФ 400 с управление Хайденхайн модел 2006година,това е чист струг с ЦНЦ управление,запознатите знаят за какво става въпрос,мога да работя малко и на МАЗАКама там съм слаб!Поздрави! ПП:Завършил съм в Карлово ТМТ,знам че от 2000год. няма паралелки студена обработка!
                          Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

                          Коментар


                            #14
                            дано оцелее аз това съм завършил и до скоро това работих ама сега заплатите са малки в тази област
                            Душата в рая на Фиата оборотомера до края!


                            FIAT BRAVO 1.8GT
                            FIAT BRAVO 1.9TD ex

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте колеги,от около 1 година работя в една Френска фирма за производство на струговани дитаили.Почти всеки месец сме на ръба на фалита,работа има толкова-дотолкова да си изкараме заплатите.Иначе тук в нашият раион има две по-големи фирми,едната произвежда само за Форд,Ауди и WV,и те са много добре.А кадри няма,все пак е останал някой по възрастен колега от времето на пишешти машини.Колега Shadowandust ти в коя фирма работиш?
                              ex. punto elx 1.2i
                              Lancia Libra 1.6

                              Коментар

                              Working...
                              X